jacekstce Opublikowano 11 Stycznia 2018 Opublikowano 11 Stycznia 2018 Witam, silnik 2.0 TDI 140 KM BPW mam problem z ubywającym olejem nawet 500ml na 1000 km w aucie wymieniona pompa na tą od 1,9 TDI brak plam oleju pod autem. W zbiorniku od płynu chłodzącego bez zmian od 2 lat nie dolewam zdarza się że słyszę szuranie podczas zmiany biegów spod maski zazwyczaj 2,3 bieg. Odpiąłem wąż od turbo ośka nie ma luzów ani wzdłużnych ani poprzecznych. Odma wydaje się być drożna dmuchałem w nią z odpiętym bagnetem było czuć powietrze. zrobiłem też logi bo nie mam pomysłów może ktoś pomoże ? Logi poniżej w linku.
marny88 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Opublikowano 24 Stycznia 2018 zobacz czy w intercoolerze oleju nie masz, a auto nie kopci czasami?
.Pablo. Opublikowano 24 Stycznia 2018 Opublikowano 24 Stycznia 2018 Sprawdź zależność czyli czy ubywa oleju po krótkich odcinkach jazdy czy po przegonieniu na autostradzie. U mnie bpw na krótkich odcinkach spalalo ok 1 litra na 1000km na trasie jak silnik dobrze zagrzany ani grama nie brał. Szybkie postawienie diagnozy i pierścienie olejowe do wymiany. Po wymianie pierścieni problem rozwiązany.
jacekstce Opublikowano 25 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2018 właśnie nie kopci biorę się chyba za turbo bo coś trze wirnik przy przyspieszaniu. Pierścienie to dopiero by było jakby się tak okazało cały silnik rozbierać dzięki
omomierz5430 Opublikowano 13 Marca 2018 Opublikowano 13 Marca 2018 Witam, Przerabiałem temat parę dni temu, przez 7 lat nie dolewałem do mojego auta oleju od wymiany do wymiany 12-15000 km. Ostatnio zapaliła się kontrolka o niskim stanie oleju, dolałem do stanu i po około 800 km zapaliła się ponownie. Dolałem i obserwowałem codziennie. Dziennie robię ok 100 km i widocznie na bagnecie ubywało oleju. Dodam że mam silnik 2.0 tdi BPW z DPF. Od jakiegoś czasu zauważyłem też że spaliny bardzo dziwnie śmierdzą, kwaśny gryzący zapach, wcześniej nie zauważałem aby spaliny w jakiś sposób brzydko pachniały. Problemem okazała się odma w pokrywie zaworów. Założyłem inną odmę olejową od Lublina - temat był kiedyś opisany na forum. Problem zniknął jak ręką odjął. Olej nie ubywa i spaliny nie śmierdzą.
piotrsob1 Opublikowano 14 Marca 2018 Opublikowano 14 Marca 2018 W dniu 25.01.2018 o 11:33, jacekstce napisał: właśnie nie kopci biorę się chyba za turbo bo coś trze wirnik przy przyspieszaniu. Pierścienie to dopiero by było jakby się tak okazało cały silnik rozbierać dzięki Patrząc na loga 011 to turbina raczej z przeładowaniem nie ma nic wspólnego i nawet nie próbował bym jej dotykać, chyba że chcesz ją zregenerować i dopiero będziesz miał z nią problem Ładnie trzyma zadane ciśnienie i wcześnie wstaje, według mnie za przeładowanie podczas szybko zmieniającego się obciążenia silnika odpowiada N75, a konkretnie zatkany filterek na nim : Problem z ubywaniem oleju nie zaczął się przypadkiem po wywaleniu DPF-a albo zmianie pompy olejowej ? Ubywanie pół litra oleum na 1 kkm to już duże zużycie i coś z motorówką musiało się stać by tyle piła oliwy, nie była mocno przegrzana ? Magistrala olejowa doprowadzająca olej do wywalonego modułu wałków wyrównoważających na pewno została zaślepiona ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się