Neerc95 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Opublikowano 14 Stycznia 2018 Witam. Zastanawiam się nad kupnem audi a4 b7 z 2006/7 r wlaśnie z silnikiem 3.0 tdi 233km.Pytanie do was czy warto wybrać taki silnik i na co się przygotować? Pozdrawiam
patricoo Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Na pewno warto pod względem mocy i kultury pracy ale wszystko zależy jak auto było eksploatowane Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Neerc95 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2018 Hmm a co sądzicie aby przed zakupem oględziny zrobili ze strony autotesto.pl warto czy stara kasy?
marcin4x4 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Ja w auto musiałem wsadzić dużo, najmniej w sam silnik. Kolega kupił A6 z ASB i w ciągu 2 lat wymienił tylko olej, płyny i jakiś czujnik.... loteria.
Neerc95 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2018 13 minut temu, marcin4x4 napisał: Ja w auto musiałem wsadzić dużo, najmniej w sam silnik. Kolega kupił A6 z ASB i w ciągu 2 lat wymienił tylko olej, płyny i jakiś czujnik.... loteria. Np w co musiałeś wsadzić kase?
poczekaj Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Ja po 3 latach od kupna i przejechaniu 60k km (obecny przebieg 285k), musiałem: wymienić koło pasowe oraz rolki i pasek, czujnik temperatury spalin, tarcze i klocki oraz pompkę spryskiwaczy lamp. Do tego takie pierdoły jak opony, akumulator itp. Olej oczywiście też wymieniałem. Można chyba uznać, że trafiłem dobrze. Jak się źle trafi, to lekko można włożyć w samochód >20k zł.
marcin4x4 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 23 godziny temu, Neerc95 napisał: Np w co musiałeś wsadzić kase? zawieszanie, magiel, pompa.
muunv Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Przygotuj sie na typowe bolaczki. Podwieszajace sie klapy kolektora, jesli skrzynia bedzie automatyczna, to tez uwazaj. Moze byc zajechany konwerter. No i wiadomo - rozrzad. To jest droga zabawa. Generalnie auto malo awaryjne z tym silnikiem, ale jak cos padnie to i koszty naprawy nie sa male. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Neerc95 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 23 godziny temu, poczekaj napisał: Ja po 3 latach od kupna i przejechaniu 60k km (obecny przebieg 285k), musiałem: wymienić koło pasowe oraz rolki i pasek, czujnik temperatury spalin, tarcze i klocki oraz pompkę spryskiwaczy lamp. Do tego takie pierdoły jak opony, akumulator itp. Olej oczywiście też wymieniałem. Można chyba uznać, że trafiłem dobrze. Jak się źle trafi, to lekko można włożyć w samochód >20k zł. Czyli trzeba kupić pewną sztuke tylko jak ją sprawdzić żeby nie władować się w koszta?:)
Neerc95 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 Auto na pewno będzie w manualu na rozrząd się przygotowałem aby od razu po kupnie wymienić i mieć pewność że będzie okej.
KINIAM Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 38 minut temu, Neerc95 napisał: ... na rozrząd się przygotowałem aby od razu po kupnie wymienić i mieć pewność że będzie okej. Nie śpiesz się z wymianą rozrządu jeśli znasz historię pojazdu i łańcuchów nie słychać. Pojeździć, poobserwować silnik, zaplanować robotę przy silniku. Silnik będzie na stole i aby po powrocie służył jak najdłużej działaj rozsądnie. Jeden z ciekawszych rozrządów do wymiany ale przy okazji może będą potrzebne jakieś inne zabiegi. Temat szeroko opisany i nawet sfilmowany. Nie oszczędzać na częściach i powierzyć w dobre łapki solidnego mechanika.
poczekaj Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 (edytowane) 2 godziny temu, Neerc95 napisał: Auto na pewno będzie w manualu Manual w tym samochodzie odbiera mi smak życia i radość z jazdy. Drugi raz bym tego błędu nie popełnił, mimo że do czasu zakupu audi zawsze byłem zwolennikiem manualnych. Inaczej to wygląda w 5 biegowej benzynie 136KM, a inaczej w mocnym dieslu. Edytowane 18 Stycznia 2018 przez poczekaj
Neerc95 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 5 godzin temu, KINIAM napisał: Nie śpiesz się z wymianą rozrządu jeśli znasz historię pojazdu i łańcuchów nie słychać. Pojeździć, poobserwować silnik, zaplanować robotę przy silniku. Silnik będzie na stole i aby po powrocie służył jak najdłużej działaj rozsądnie. Jeden z ciekawszych rozrządów do wymiany ale przy okazji może będą potrzebne jakieś inne zabiegi. Temat szeroko opisany i nawet sfilmowany. Nie oszczędzać na częściach i powierzyć w dobre łapki solidnego mechanika. Czyli na moje rozumowanie zaczekać z wymianą aż do momentu gdy będzie słychać rozrząd ? 1
Neerc95 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 3 godziny temu, poczekaj napisał: Manual w tym samochodzie odbiera mi smak życia i radość z jazdy. Drugi raz bym tego błędu nie popełnił, mimo że do czasu zakupu audi zawsze byłem zwolennikiem manualnych. Inaczej to wygląda w 5 biegowej benzynie 136KM, a inaczej w mocnym dieslu. Możesz rozwinąć wypowiedź dlaczego manual odbiera krótko mówiąc frajdę z jazdy?
turzol Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 16 minut temu, Neerc95 napisał: Możesz rozwinąć wypowiedź dlaczego manual odbiera krótko mówiąc frajdę z jazdy? Zapewne chodzi o pierwsze 2 biegi których praktycznie nie ma. Wahlujesz wybierakiem jak szalony żeby skorzystać z dobrodziejstw wysokiego momentu. Do 3.0TDI w góre tylko automat.
Neerc95 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2018 25 minut temu, turzol napisał: Zapewne chodzi o pierwsze 2 biegi których praktycznie nie ma. Wahlujesz wybierakiem jak szalony żeby skorzystać z dobrodziejstw wysokiego momentu. Do 3.0TDI w góre tylko automat. No tak tylko dochodzą wysokie naprawy skrzyni automatycznej. Trochę obawiam się tych automatów.
KINIAM Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 37 minut temu, Neerc95 napisał: Czyli na moje rozumowanie zaczekać z wymianą aż do momentu gdy będzie słychać rozrząd ? Wszystko zależy od stanu silnika i jego eksploatacji ale musisz się liczyć z tym, że przy przebiegu ok.250 tys.km łańcuchy przenoszące napęd na wałki ulegają rozciągnięciu. Musisz posłuchać dobrej jednostki napędowej aby wiedzieć na co być wyczulonym. Generalnie to raczej bym przestrzegał przed tym silnikiem. Zajrzyj na pocztę prywatną.
marcin4x4 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 (edytowane) szczerze to pier**licie od bani, w ten sposób nie kupi żadnego samochodu bo 2.0 w tych rocznikach to jeszcze większe śmietniki a jeżdżą słabo. Nikt dzisiaj nie wyjmuje ślinika by zrobić w nim rozrząd a cały zabieg z gratami jest tańszy od wymiany zawszenia, magiel + pompa = rozbicie skarbonki, kolejny problem to quattro (przeguby, podpora, dyfer) i przeniesienie napędu. No ale jak dla was w aucie jest tylko silnik ... który nawet jak choruje to klepie grube tysiące. Koszt Twoich napraw zależy od zdolności mechanika i Twojego sprytu, Edytowane 22 Lutego 2018 przez marcin4x4 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się