karabin10 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Opublikowano 15 Stycznia 2018 (edytowane) Witam, od dawna już borykam się z częstą przyczyną tego modelu jakim jest Audi a4 b5 1.6 Benzyna czyli szarpanie silnika przy niskich obrotach, falowanie obrotów i sporadyczne problemy z odpaleniem i spadkiem mocy... wymieniłem już sporo części a efektów jako takich znaczących nie odczułem a nie chcę już dalej wymieniać czegoś na metody "chybił trafił" bo to nie ma sensu... a chciałbym usterkę naprawić sam by uniknąć bardzo kosztownych i niekiedy nic nie pomagających napraw przez niektóre warsztaty samochodowe które są w mojej okolicy... na ile jest to możliwe chciałbym to naprawić sam i chciałbym zapytać o jakieś pomocne propozycje co i w jaki sposób mogę sprawdzić by wyeliminować moje problemy a wymieniłem do tej pory w przeciągu około dobrego roku: świece,przewody zapłonowe, kopułka+palec, pompa paliwa, uszczelki na wtryskach, przepustnice(wymieniałem nawet 2 razy i co prawda były to używki ale wydaje mi się że chyba nie mam aż takiego pecha by trafić 3 razy na identycznie uszkodzoną przepustnicę... różnica jedynie na pedale gazu bo jest delikatnie inna reakcja ale poza tym to tak samo szarpnięcia są),filtr paliwa i powietrza, czujnik prędkości pojazdu, sonda lambda... to chyba wszystko co pamiętam tak na szybko... cały problem to delikatne szarpnięcia takie kangury przy każdym wciśnięciu pedału gazu odraz puszczeniu na niskich obrotach bo przy wysokich jest to nieodczuwalne... czasami zdarzają się falowania obrotów ale to też tylko na niskich obrotach i głownie przy np wciśnięciu sprzęgła lub podjeżdżaniu na półsprzęgle bo na biegu falowania podczas jazdy nie ma... no i ten spadek mocy czyli czasami poprostu jak mu depne pedał na max to on fajnie idzie a czasami go zmuli i lepiej przyspiesza gdy wciskam pedał powoli niż gwałtownie bo się zdusi i jeszcze zwolni a nie przyspieszy ale bywa że nawet płynne wciskanie pedału nawet w zakresie z biegu 1 na 2 i wciśnięcia mocniej pedału gazu to silnik zmuli na chwilę... no i poza tym to zdarzają się sporadycznie problemy z odpaleniem ale podejrzewam że to może być inna sprawa bardziej z immobilizerem bo zdarza się że odpali ale po chwili mu zapłon odetnie i zgaśnie i czasami muszę z 2-3 razy tak odpalić żeby zaskoczył ale to dosyć sporadycznie kiedyś częściej występowało a teraz jakby dużo rzadziej ale zdarzy się... podejrzewałbym cewkę zapłonową ale nie wiem jak ją sprawdzić żeby nie kupować bez sensu nowej za 200 zł jak by to nie miało w niczym pomóc... mam nadzieję że nie jest winna uszczelka pod głowicą czego tez nie wiem jak sprawdzić tak na 100% żeby zdiagnozować że to to Pomożecie? . Edytowane 17 Stycznia 2018 przez karabin10
przem8 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Nawymieniałeś tyle tych części niepotrzebnie, a było zacząć od podstawowej diagnostyki vagiem. Z tych objawów co opisujesz to zacząłbym od cewki i sprawdzenia ustawienia rozrządu oraz czujnika temperatury cieczy. Mógłbyś uzupełnić profil tak poza tym.
karabin10 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2018 To prawda trochę tego wymieniłem kilka rzeczy niepotrzebnie od tak trochę na "chybił trafił" aczkolwiek kopółka, palec, przewody i świece to jednak coś co itak trzeba wymieniać a po zakupie samochodu tego nie robiłem a poprzedni właściciel nie wiem czy to robił... choć aparat zapłonowy nie jest oryginalny i był wymieniany więc ktoś już coś robił być może też z tym problemem pod komputer miałem podłączone ale nie pokazywał jakiś konkretnych wyraźnych błędów ale postaram się jeszcze jutro podłączyć, skasować istniejące błędy i potem zobaczyć jakie sie pojawią gdyż posiadam kabel diagnostyczny... a jak mogę sam sprawdzić cewkę tak żeby miec pewność czy jest sprawna czy trzeba wymieniać? zwykłym multimetrem jest to wykonalne? a ustawienia rozrządu jestem prawie przekonany że jest dobrze wszystko gdyż jakiś czas temu walnęła mi pompa wody i mechanik wymieniał mi ją na nową i przy tym ponoć mówił że zdejmował pasek rozrządu i zakładał ponownie więc mogę przypuszczać że znał się na rzeczy i ustawił go prawidłowo nawet gdyby wcześniej było coś przeskoczone "o ząbek" ale to moje przypuszczenia bo sam nie wiem jak sprawdzić , gdzie są znaki i wgle
Interere Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 (edytowane) Karabin10 mam dokładnie te same objawy co u Ciebie. Wyciągam właśnie przepustnicę do czyszczenia ale widzę że nie jest zasyfiona jakoś bardzo, jakiś czas temu coś tam ją przeczyscilem bez ściągania, nawet trochę pomogło. Potem wymieniłem przewody, kopulke i palec. Jest różnica ale dalej nie jest dobrze. Zobaczę jak po wyczyszczeniu przepustnicy na stole. Na pewno jest w niej olej z odmy. Cieknie z zaworu głowica/odma i przepuszcza też w tunel powietrza. Nie widzę ani nówek ani używek na allegro tak odmy jak i samego zaworu O ile to w ogóle jest zawór.. Poskładam i zobaczę, może coś się polepszy. Daj znać czy coś wymyśliłeś sensownego u siebie. Może to aparat zapłonowy się przestawił? Szlag mnie trafia Edytowane 6 Marca 2018 przez Interere
Przemek.1997 Opublikowano 6 Marca 2018 Opublikowano 6 Marca 2018 (edytowane) Witam, miałem podobny problem u siebie, mam motor 1.8 ale może się Wam to przyda. U mnie zaczęło się od większego spalania i dziury w mocy przy pewnym zakresie obrotów. Później doszło falowanie obrotów (pod koniec już gasł po puszczeniu nogi z gazu). Winowajcą okazał się przepływomierz, ale wcześniej (w związku z tym że nowy przepływomierz to nie mały koszt) radzę przeglądnąć cały układ dolotowy pod względem szczelności (odma, kolektor itp). U mnie okazało się że była pęknięta odma ale to nie pomogło. Na przepływomierz nakierował mnie błąd na VAGu stąd wiedziałem w jakiej okolicy szukać ale równie dobrze może nie być tego błędu a przepływomierz może przekłamywać wartości. Jeśli dolot okaże się szczelny a dalej nie pomoże to zrobić logi statyczne i dynamiczne przepływki. W 1.8 przy ok 5-6 tyś RPM przepływka ma pokazywać ok 100g/s (liczone z wzoru MOC auta*0,8) czyli tutaj powinien pewnie pokazać gdzieś w okolicy 80g/s. Natomiast na jałowym u mnie w 1.8 pokazuje ok 2,5 g/s więc myślę że tutaj też będzie ciut mniejsze. Z ciekawości dodam że na walniętej przepływce na jałowym pokazywało mi ok 3,6-4 g/s a max wartość to tylko ok 60g/s. Można też na zgaszonym silniku odpiąć przepływkę i spróbować wtedy jak auto będzie chodziło. Na bank spalanie pójdzie mocno w górę ale nie powinno być innych problemów. Edytowane 6 Marca 2018 przez Przemek.1997
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się