Davciiio133 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 (edytowane) Witam, Mam takie pytanie posiadam audi a4 b7 1,9tdi 116km silnik BKE i chciałbym wsadzić 130km tylko nie wiem jakiego oznaczenia szukac? Co o tym sądzicie? Edytowane 20 Stycznia 2018 przez Davciiio133 2
przem8 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 19 minut temu, Davciiio133 napisał: Witam, Mam takie pytanie posiadam audi a4 b7 1,9tdi 116km silnik BKE i chciałbym wsadzić 130km tylko nie wiem jakiego oznaczenia szukac? Co o tym sądzicie? Chcesz zmienić silnik, bo padł czy mało mocy? Mógłbyś zmienić nazwę tematu, bo trochę przydługi
jacek70 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 41 minut temu, Davciiio133 napisał: chciałbym wsadzić 130km Wybieraj , tu masz silniki z b7.
Davciiio133 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 Rozumiem, ale słyszałem że z audi a4 b6 przekładki silnik z całą wiązka i chodzi o to bardziej
Davciiio133 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 16 godzin temu, przem8 napisał: Chcesz zmienić silnik, bo padł czy mało mocy? Mógłbyś zmienić nazwę tematu, bo trochę przydługi Dokładnie, ale chcę od razu żeby miał więcej km
alonso Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 To lepiej zrób chipa... spokojnie te 140-150km będziesz miał wymiana silnika jeżeli twój jest sprawny nie ma najmniejszego sensu, jest możliwa, tylko nieuzasadniona ekonomicznie... pozdr
Davciiio133 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 Właśnie silnik jest popsuty, oleju bierze mocy nie ma i jakoś klekocze i duzo pali, więc chyba naprawa się nie opłaca
alonso Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Sluchaj napisze tak: wymiana silnika to nie hop siup. Podstawa to znalesc cos w lepszym stanie od tego co masz... Te auta beda mialy zwykle ogromne przebiegi. Widze ze nie znasz sie zbytnio wiec nie chce Cie urazic, ale mozesz trafic z deszczu pod rynne, sproboj zdiagnozowac co masz zepsute i dopiero podjac decyzje co dalej robic. Moze wystarczy regeneracja turbo? Moze dojdzie np dwumasa? A moze Twoj silnik to szrot? A moze to nic powaznego? Podstawa to porzadny mechanik ktory sprawdzi co jest nie tak... Pozdr
piotrsob1 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 (edytowane) Sprawa weryfikacji czy naprawa obecnej motorówki jest opłacalna to jedno, a sam swap na AWX-a czy AVF-a to drugie Jak chcesz wymienić goły słupek ( ubierając go w osprzęt z BKE ) to wszystko praktycznie będzie pasowało P&P Ogólnie jest duża różnica jeżeli chodzi o jakość wykonania i użytych materiałów ( na plus oczywiście ) tych starszych motorów . Kluczowym dla powodzenia tego swapa jest znalezienie słupka w dobrej kondycji Jak chcesz by po tej robocie pod maska było więcej jak 140 KM to oczywiście przydała by się turbina z AWX-a, AVF-a czy BPW. A jak chcesz zostać przy seryjnej mocy to nawet w sofcie nie musisz grzebać Jeżeli chcesz więcej informacji to poczytaj temat o wymianie BPW na AVF-a , od strony mechanicznej to bardzo podobna operacja, nie będą tylko dotyczyły Ciebie kwestie różnicy pojemności skokowej i DPF-a , którego w Twoim przypadku nie ma i chyba nie będzie : Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez piotrsob1
Davciiio133 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2018 W dniu 20.01.2018 o 15:56, alonso napisał: To lepiej zrób chipa... spokojnie te 140-150km będziesz miał wymiana silnika jeżeli twój jest sprawny nie ma najmniejszego sensu, jest możliwa, tylko nieuzasadniona ekonomicznie... pozdr 23 godziny temu, piotrsob1 napisał: Sprawa weryfikacji czy naprawa obecnej motorówki jest opłacalna to jedno, a sam swap na AWX-a czy AVF-a to drugie Jak chcesz wymienić goły słupek ( ubierając go w osprzęt z BKE ) to wszystko praktycznie będzie pasowało P&P Ogólnie jest duża różnica jeżeli chodzi o jakość wykonania i użytych materiałów ( na plus oczywiście ) tych starszych motorów . Kluczowym dla powodzenia tego swapa jest znalezienie słupka w dobrej kondycji Jak chcesz by po tej robocie pod maska było więcej jak 140 KM to oczywiście przydała by się turbina z AWX-a, AVF-a czy BPW. A jak chcesz zostać przy seryjnej mocy to nawet w sofcie nie musisz grzebać Jeżeli chodzi o chcesz więcej informacji to poczytaj temat o wymianie BPW na AVF-a , od strony mechanicznej to bardzo podobna operacja, nie będą tylko dotyczyły Ciebie kwestie różnicy pojemności skokowej i DPF-a , którego w Twoim przypadku nie ma i chyba nie będzie : Czyli silkik z Passata b5 AJM 115km bedze pasował? Tylko cały osprzęt trzeba z BKE? 1
piotrsob1 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Opublikowano 22 Stycznia 2018 3 godziny temu, Davciiio133 napisał: Czyli silkik z Passata b5 AJM 115km bedze pasował? Tylko cały osprzęt trzeba z BKE? Powinien pasować P&P Ale osobiście szukał bym AVF-a , do tego ori turbo od niego + lekki programik i masz pod maską bez napinania 160 kucyków Jakbyś brał graty z jeżdżącego dawcy to bym się jeszcze zastanowił nad kompletem ze sprzęgłem i szóstką skrzynią , a może i dawca w quattro się trafi ?
Pablosko88 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) Witam panowie a ja mam trochę takie pytanie z innej beczki bo nie chce zakładać nowego tematu a mianowicie zamierzam kupić audi a4 b6 z silnikiem 1.9tdi 115 BKE i właśnie o te oznaczenie mi chodzi jak to jest z tymi panewkami czy ten silnik jest jest wolny od wad czy jednak te panewki się przekręcają jak w bxe bardzo mi zależy na waszej opinii ponieważ wracam do marki i chciał bym zostać na dłużej ar Edytowane 10 Sierpnia 2018 przez Pablosko88
szalonyharry Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Witam ? mam pytanie do Was może coś doradzicie. Otóż mam silnik bke w którym już się kończy wałek, silnik chlipie 1l oleju na 10-13tys. Czasami zdążyło się też dolac płynu chłodniczego. Ogólnie silnik molowaty na niskich obrotach i nie kręci się powyzej 4. 5 tys. I co radzicie w tym wypadku, czy robić wałek, szklanki, uszczelnienie pd? Jeszcze może bym tym dolewaniem oleju się nie przejmował jak by auto odzyskało wigor ? czy może szukać silnik avf, awx? Założyć tylko dolot z egr od bke i zrobić chipa? Co sądzicie? I jak jest z miska olejowa, trzeba przekręcać od bke, i mocowanie poduszki przy pasie jest inne? Bo koszt części przy naprawie bke to 1500 plus robota, to za to idzie dopasc silniki avf ?
piotrsob1 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 (edytowane) AVF-y z ostatniego roku produkcji miały przednią łapę już taką jak BKE , szukaj takiego słupka z pompkami i z ori turbiną najlepiej. Przekładka wtedy to bułka z masłem , praktycznie P&P. A, zawczasu ogarnij sobie tylko tunera , powiedz mu co i jak chcesz poskładać by powiedział czy soft ogarnie Po samym sofcie powinno być ze 160 koników Edytowane 7 Grudnia 2020 przez piotrsob1
szalonyharry Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Czyli nieopłacalne jest bawienie się z naprawa bke? Czyli dolot i Egr od bke musiał bym wsadzić, bo tam jest elektroniczy. Wiązka do pompek jak i elektronika powinna pasować? Tylko chipa zrobić. A jak bym to wszystko podłączył to idzie dojechać na takim sofcie? ?
piotrsob1 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Wszystko tak, pod warunkiem że znajdziesz dobrego AVF-a, najlepiej jeszcze w aucie Auto po zmontowaniu powinno śmigać bez problemu zanim do tunera dojedziesz Z BKE przełóż świece żarowe , coś mi chodzi po głowie że są już na niższe napięcia ( sterowanie PWM ).
szalonyharry Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Właśnie dobrze by było dobasc silnik jeszcze w jakimś aucie, no ale z tego co widzę to może być ciężko. A jeszcze jedno pytanie co ze sprzęgłem? Czy z bke będzie dobre?
piotrsob1 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 2 godziny temu, szalonyharry napisał: A jeszcze jedno pytanie co ze sprzęgłem? Czy z bke będzie dobre? Dobre pytanie. Na wał korbowy powinno pasować i dać się poskładać z resztą twoich gratów. Jest tylko małe ale, w BKE zdaje się że jest sprzęgło 228 mm które może przenieść mały moment obrotowy. W AVF-ie i AWX-ie siedzi sprzęgło 240 mm jak dobrze pamiętam , a i ono po chipie z niutem w okolicach 400 Nm potrafi się ślizgać Tak że wyjścia są dwa, wzmocnienie starego albo wymiana na większe z wymianą skrzyni biegów taką z AVF-a Jakbyś się decydował to dobre by było by ktoś potwierdził to co napisałem, bo te wiadomości wygrzebałem z pamięci , a dość długo tam leżały nieużywane i pewny na 100% ich nie jestem ...
michcio1985 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 W Bke można przeszczepić sprzęgło z AWX 228mm do tego musi być rozrusznik z AWX. AVf ma 240mm i nie podejdzie.
szalonyharry Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Z tego co wyczytałem awx oska też ma moment 285 czyli tyle samo co bke. A quattro 310. Avf tylko 310. W bke po chipie niby wzrost jest do 340. Czyli czysto teoretycznie jakiś tam margines jest na tym sprzęgle ?tak że powiedzmy przy zdrowym seryjnym avf powinni wytrzymać przy spokojnej jeździe ? no dobrze cosik już wiem, w najbliższym czasie podskoczę jeszcze do mechanika i mi ogarnie, sprawdzi silnik dokładnie. Jak będę wsadzał avf to będę informował ? A jeśli coś sobie przypomnicie odnośnie tematu to piszcie piszcie, wiedzy nigdy niezamalo ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się