Jump to content
IGNORED

[B7 BKE] Wymiana silnika na AVF/AWX


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, Mam takie pytanie posiadam audi a4 b7 1,9tdi 116km silnik BKE i chciałbym wsadzić 130km tylko nie wiem jakiego oznaczenia szukac? Co o tym sądzicie? 

Edited by Davciiio133
  • Upvote 2
Posted
19 minut temu, Davciiio133 napisał:

Witam, Mam takie pytanie posiadam audi a4 b7 1,9tdi 116km silnik BKE i chciałbym wsadzić 130km tylko nie wiem jakiego oznaczenia szukac? Co o tym sądzicie? 

Chcesz zmienić silnik, bo padł czy mało mocy?

Mógłbyś zmienić nazwę tematu, bo trochę przydługi :P

Posted
41 minut temu, Davciiio133 napisał:

chciałbym wsadzić 130km

Wybieraj , tu masz silniki z b7. 

c81a51582693.png

Posted

Rozumiem, ale słyszałem że z audi a4 b6 przekładki silnik  z całą wiązka i chodzi o to bardziej   

Posted
16 godzin temu, przem8 napisał:

Chcesz zmienić silnik, bo padł czy mało mocy?

Mógłbyś zmienić nazwę tematu, bo trochę przydługi :P

Dokładnie, ale chcę od razu żeby miał więcej km

 

Posted

To lepiej zrób chipa... spokojnie te 140-150km będziesz miał

wymiana silnika jeżeli twój jest sprawny nie ma najmniejszego sensu,  jest możliwa, tylko nieuzasadniona ekonomicznie...

pozdr

Posted

Właśnie silnik jest popsuty, oleju bierze mocy nie ma i jakoś klekocze i duzo pali, więc chyba naprawa się nie opłaca 

 

Posted

Sluchaj napisze tak: wymiana silnika to nie hop siup. Podstawa to znalesc cos w lepszym stanie od tego co masz... Te auta beda mialy zwykle ogromne przebiegi. Widze ze nie znasz sie zbytnio wiec nie chce Cie urazic, ale mozesz trafic z deszczu pod rynne, sproboj zdiagnozowac co masz zepsute i dopiero podjac decyzje co dalej robic. Moze wystarczy regeneracja turbo? Moze dojdzie np dwumasa? A moze Twoj silnik to szrot?  A moze to nic powaznego? Podstawa to porzadny mechanik ktory sprawdzi co jest nie tak...

Pozdr

Posted (edited)

Sprawa weryfikacji czy naprawa obecnej motorówki jest opłacalna to jedno, a sam swap na AWX-a czy AVF-a to drugie :hi:

Jak chcesz wymienić goły słupek ( ubierając go w osprzęt z BKE ) to wszystko praktycznie będzie pasowało P&P :)

Ogólnie jest duża różnica jeżeli chodzi o jakość wykonania i użytych materiałów   ( na plus oczywiście ) tych starszych motorów .

Kluczowym dla powodzenia tego swapa jest znalezienie słupka w dobrej kondycji :P

Jak chcesz by po tej robocie pod maska było więcej jak 140 KM to oczywiście przydała by się turbina z AWX-a, AVF-a czy BPW.

A jak chcesz zostać przy seryjnej mocy to nawet w sofcie nie musisz grzebać :decayed:

Jeżeli chcesz więcej informacji to poczytaj temat o wymianie BPW na AVF-a , od strony mechanicznej to bardzo podobna operacja, nie będą tylko dotyczyły Ciebie kwestie różnicy pojemności skokowej i DPF-a , którego w Twoim przypadku nie ma i chyba nie będzie :D:hi::

 

Edited by piotrsob1
Posted
W dniu 20.01.2018 o 15:56, alonso napisał:

To lepiej zrób chipa... spokojnie te 140-150km będziesz miał

wymiana silnika jeżeli twój jest sprawny nie ma najmniejszego sensu,  jest możliwa, tylko nieuzasadniona ekonomicznie...

pozdr

 

23 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Sprawa weryfikacji czy naprawa obecnej motorówki jest opłacalna to jedno, a sam swap na AWX-a czy AVF-a to drugie :hi:

Jak chcesz wymienić goły słupek ( ubierając go w osprzęt z BKE ) to wszystko praktycznie będzie pasowało P&P :)

Ogólnie jest duża różnica jeżeli chodzi o jakość wykonania i użytych materiałów   ( na plus oczywiście ) tych starszych motorów .

Kluczowym dla powodzenia tego swapa jest znalezienie słupka w dobrej kondycji :P

Jak chcesz by po tej robocie pod maska było więcej jak 140 KM to oczywiście przydała by się turbina z AWX-a, AVF-a czy BPW.

A jak chcesz zostać przy seryjnej mocy to nawet w sofcie nie musisz grzebać :decayed:

Jeżeli chodzi o chcesz więcej informacji to poczytaj temat o wymianie BPW na AVF-a , od strony mechanicznej to bardzo podobna operacja, nie będą tylko dotyczyły Ciebie kwestie różnicy pojemności skokowej i DPF-a , którego w Twoim przypadku nie ma i chyba nie będzie :D:hi::

 

Czyli silkik z Passata b5 AJM 115km bedze pasował? Tylko cały osprzęt trzeba z BKE? 

  • Upvote 1
Posted
3 godziny temu, Davciiio133 napisał:

Czyli silkik z Passata b5 AJM 115km bedze pasował? Tylko cały osprzęt trzeba z BKE? 

Powinien pasować P&P :hi:

Ale osobiście szukał bym AVF-a , do tego ori turbo od niego + lekki programik i masz pod maską bez napinania 160 kucyków :decayed:

Jakbyś brał graty z jeżdżącego dawcy to bym się jeszcze zastanowił nad kompletem ze sprzęgłem i  szóstką skrzynią , a może i dawca w quattro się trafi ? :P

  • 6 months later...
Posted (edited)

Witam panowie a ja mam trochę takie pytanie z innej beczki bo nie chce zakładać nowego tematu a mianowicie zamierzam kupić audi a4 b6 z silnikiem 1.9tdi 115 BKE i właśnie o te oznaczenie mi chodzi jak to jest z tymi panewkami czy ten silnik jest jest wolny od wad czy jednak te panewki się przekręcają jak w bxe bardzo mi zależy na waszej opinii ponieważ wracam do marki i chciał bym zostać na dłużej ar 

Edited by Pablosko88
  • 2 years later...
Posted

Witam ? mam pytanie do Was  może coś doradzicie. Otóż mam silnik bke w którym już się kończy wałek, silnik chlipie 1l oleju na 10-13tys. Czasami zdążyło się też dolac płynu chłodniczego. Ogólnie silnik molowaty na niskich obrotach i nie kręci się powyzej 4. 5 tys. I co radzicie w tym wypadku, czy robić wałek, szklanki, uszczelnienie pd? Jeszcze może bym tym dolewaniem oleju się nie przejmował jak by auto odzyskało wigor ? czy może szukać silnik avf, awx? Założyć tylko dolot z egr od bke i zrobić chipa? Co sądzicie? I jak jest z miska olejowa, trzeba przekręcać od bke, i mocowanie poduszki przy pasie jest inne? Bo koszt części przy naprawie bke to 1500 plus robota, to za to idzie dopasc silniki avf ?

Posted (edited)

AVF-y z ostatniego roku produkcji miały przednią łapę już taką jak BKE , szukaj takiego słupka z pompkami i z ori turbiną najlepiej.

Przekładka wtedy to bułka z masłem , praktycznie P&P.

A, zawczasu ogarnij sobie tylko tunera , powiedz mu co i jak chcesz poskładać by powiedział czy soft ogarnie :decayed:

Po samym sofcie powinno być ze 160 koników :)

Edited by piotrsob1
Posted

Czyli nieopłacalne jest bawienie się z naprawa bke? Czyli dolot i Egr od bke musiał bym wsadzić, bo tam jest elektroniczy. Wiązka do pompek jak i elektronika powinna pasować? Tylko chipa zrobić. A jak bym to wszystko podłączył to idzie dojechać na takim sofcie? ?

Posted

Wszystko tak, pod warunkiem że znajdziesz dobrego AVF-a, najlepiej jeszcze w aucie  :decayed:

Auto po zmontowaniu powinno śmigać bez problemu zanim do tunera dojedziesz :)

Z BKE przełóż świece żarowe , coś mi chodzi po głowie że są już na niższe napięcia ( sterowanie PWM ).:hi:

Posted

Właśnie dobrze by było dobasc silnik jeszcze w jakimś aucie, no ale z tego co widzę to może być ciężko. A jeszcze jedno pytanie co ze sprzęgłem? Czy z bke będzie dobre? 

Posted
2 godziny temu, szalonyharry napisał:

 A jeszcze jedno pytanie co ze sprzęgłem? Czy z bke będzie dobre? 

Dobre pytanie.

Na wał korbowy powinno pasować i dać się poskładać z resztą twoich gratów.

Jest tylko małe ale, w BKE zdaje się że jest sprzęgło 228 mm które może przenieść mały moment obrotowy.

W AVF-ie i AWX-ie siedzi sprzęgło 240 mm jak dobrze pamiętam , a i ono po chipie z niutem w okolicach 400 Nm potrafi się ślizgać :decayed:

Tak że wyjścia są dwa, wzmocnienie starego albo wymiana na większe z wymianą skrzyni biegów taką z AVF-a 

Jakbyś się decydował to dobre by było by ktoś potwierdził to co napisałem, bo te wiadomości wygrzebałem z pamięci , a dość długo tam leżały nieużywane i pewny na 100% ich nie jestem ...:D

Posted

W Bke można przeszczepić sprzęgło z AWX 228mm do tego musi być rozrusznik z AWX. AVf ma 240mm i nie podejdzie.

Posted

Z tego co wyczytałem awx oska też ma moment 285 czyli tyle samo co bke. A quattro 310. Avf tylko 310. W bke po chipie niby wzrost jest do 340. Czyli czysto teoretycznie jakiś tam margines jest na tym sprzęgle ?tak że powiedzmy przy zdrowym seryjnym avf powinni wytrzymać przy spokojnej jeździe ? no dobrze cosik już wiem, w najbliższym czasie podskoczę jeszcze do mechanika i mi ogarnie, sprawdzi silnik dokładnie. Jak będę wsadzał avf to będę informował ? A jeśli coś sobie przypomnicie odnośnie tematu to piszcie piszcie, wiedzy nigdy niezamalo ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...