Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AUDI A4 B7 2007 R AVANT 1.6 ALZ 89 OOO KM PROSZĘ O POMOC !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 22.01.2018 o 07:14, przem8 napisał:

Do wymiany uszczelka pokrywy zaworów. Norma po tylu latach nawet przy małym przebiegu. Rozrząd też już dawno powinien być wymieniony. Jak nie wiadomo kiedy to wymienia się dla świętego spokoju.

Jeśli chodzi o odme to temat załatwiony wystarczyło wymienić dwa oringi na łączeniach z dwóch stron i jest już sucho, czas tak jak mówiłeś zrobił swoje. Zrobiłem juz 1000 km i oleju nie ubyło ani grama na szpachelce cały czas tyle samo. Tylko dalej mokro się robi tutaj w rogu od strony rozrządu widać to na filmie. Moje pytanie brzmi bo to nie poci się od pokrywy zaworow tej obudowy plastikowej czarnej tylko tam niżej na łączeniu. Czy tam też jest jakaś uszczelka? Jak się tam dostać bo będę robił rozrząd to odrazu bym sobie to zrobił bo mnie to trochę denerwuje, z tego co widze to wyglada mi to ze jest w dwoch częściach? Drugie pytanie dotyczy spalania, po wymianie klocków bo byly zapieczone jest poprawa bo autko pali 2 litry mniej, ale dalej wydaje mi się trochę dużo jak źle myślę to mnie poprawcie. Jazda tylko miasto, odcinki do 4 km przy aktualnej pogodzie 11 L, ale oczywiście jazda na tzw. emeryta nie przekraczając 3 tys obrotów, co o tym myślicie?

Opublikowano (edytowane)

Obstawiam jednak spod pokrywy zaworów, ewentualnie uszczelnienia koła rozrządu i ścieka. Spalanie norma na takich krótkich odcinkach.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, przem8 napisał:

Obstawiam jednak spod pokrywy zaworów, ewentualnie uszczelnienia koła rozrządu i ścieka. Spalanie norma na takich krótkich odcinkach.

Jak możesz to zobacz na zdjęcia, cieknie nie spod zaworów tylko tam niżej tak jak wcześniej pisałem. Strzałka pokazuje w którym kierunku olej ścieka bo silnik jest delikatnie pochylony. Jak powycieram to zaraz znowu w tym miejscu się pojawia.

20180210_151016.jpg

20180210_151051.jpg

Edytowane przez zielony0531
Opublikowano
4 godziny temu, przem8 napisał:

Tam nie może cieknąć popatrz jak wygląda głowica https://www.olx.pl/oferta/glowica-vw-seat-skoda-audi-1-6-8v-bse-bgu-alz-CID5-IDpNEF3.html .

Widać, że z przodu wali spod dekla i potem olej przemieszcza się na niby to łączenie.

Chyba się jednak mylisz bo już był  taki temat poruszany, głowica jest dwuczęściowa. Podobno sklejona i uszczelniona:

Olej teraz jaki mam to 5W30 czy może zmiana na inny by pomogła tylko na jaki, myślałem tez żeby tutaj na zewnątrz zasmarować silikonem, ale nie wiem czy to coś da. Wolałbym to zrobić tak jak należy, a nie na chwile. Ale jeszcze raz dokładnie posprawdzam bo na 99% poci się na tym łączeniu.

Opublikowano (edytowane)

Nasz ALZ w dniu zakupu miał około 100tys km i również się pocił. Wymiana uszczelki pod deklem nic nie dała.
Otóż głowica składa się z dwóch części, które to są sklejone uszczelniaczem. Zamiennik to prawdopodobnie elring 777.790.
Aby to wykonać trzeba zdemontować przód, rozrząd, wałek rozrządu.
Obecnie auto ma z 130tys km. Przy następnej wymianie rozrządu się tym zajmę.
Generalnie olej wymieniany co 10tys km. Valvo synpower 5w30 od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać. Raz w tyg ściereczką ściągany jest wyciek.

 

.

Edytowane przez chris1987
Opublikowano
W dniu 11.02.2018 o 16:27, zielony0531 napisał:

Chyba się jednak mylisz bo już był  taki temat poruszany, głowica jest dwuczęściowa. Podobno sklejona i uszczelniona:

Olej teraz jaki mam to 5W30 czy może zmiana na inny by pomogła tylko na jaki, myślałem tez żeby tutaj na zewnątrz zasmarować silikonem, ale nie wiem czy to coś da. Wolałbym to zrobić tak jak należy, a nie na chwile. Ale jeszcze raz dokładnie posprawdzam bo na 99% poci się na tym łączeniu.

A ja proponuję kolego żeby nie wymieniać oleju ale cztery razy obiec samochód w lewą stronę a potem posypać go popiołem z oczu czterech żmij spalonych przy pełni księżyca w noc strzyżenia wiedźm. Ostatnio wyczytałem, że równie skuteczne na wycieki oleju może być wsadzenia samochodu do pieca na trzy zdrowaśki ;-)

A tak na serio. Widzę kolego, że zgłębiłeś temat i wiesz już dokładnie jak głowica jest zbudowana. Albo się tym wyciekiem nie przejmuj i co jakiś czas wycieraj albo przy okazji rozrządu trzeba rozebrać głowicę i dać nowy uszczelniacz na łączeniu części dolnej i górnej.

Mechanik do wymiany rozrządu i tak będzie musiał rozebrać przód auta żaby się dostać do paska. Jak zdejmie pasek rozrządu to spokojnie może odkręcić górną część głowicy, wyczyścić stary uszczelniacz, nałożyć nowy i temat wycieku powinien się rozwiązać - o ile zrobi to w miarę sensownie. Przy okazji można wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów i ewentualnie uszczelniacz na wałku rozrządu ale do wymiany uszczelniacza trzeba zdjąć koło napędowe.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
11 godzin temu, maciej_m napisał:

A ja proponuję kolego żeby nie wymieniać oleju ale cztery razy obiec samochód w lewą stronę a potem posypać go popiołem z oczu czterech żmij spalonych przy pełni księżyca w noc strzyżenia wiedźm. Ostatnio wyczytałem, że równie skuteczne na wycieki oleju może być wsadzenia samochodu do pieca na trzy zdrowaśki ;-)

Dobre:)) 

Opublikowano

U mnie ten problem przerabiał już niemiecki właściciel. Głowica została uszczelniona pastą z powodu wycieków już  przy 70tyś. km. Teraz na liczniku jest 115 i problemu nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...