zielony0531 Opublikowano 10 Lutego 2018 Autor Opublikowano 10 Lutego 2018 W dniu 22.01.2018 o 07:14, przem8 napisał: Do wymiany uszczelka pokrywy zaworów. Norma po tylu latach nawet przy małym przebiegu. Rozrząd też już dawno powinien być wymieniony. Jak nie wiadomo kiedy to wymienia się dla świętego spokoju. Jeśli chodzi o odme to temat załatwiony wystarczyło wymienić dwa oringi na łączeniach z dwóch stron i jest już sucho, czas tak jak mówiłeś zrobił swoje. Zrobiłem juz 1000 km i oleju nie ubyło ani grama na szpachelce cały czas tyle samo. Tylko dalej mokro się robi tutaj w rogu od strony rozrządu widać to na filmie. Moje pytanie brzmi bo to nie poci się od pokrywy zaworow tej obudowy plastikowej czarnej tylko tam niżej na łączeniu. Czy tam też jest jakaś uszczelka? Jak się tam dostać bo będę robił rozrząd to odrazu bym sobie to zrobił bo mnie to trochę denerwuje, z tego co widze to wyglada mi to ze jest w dwoch częściach? Drugie pytanie dotyczy spalania, po wymianie klocków bo byly zapieczone jest poprawa bo autko pali 2 litry mniej, ale dalej wydaje mi się trochę dużo jak źle myślę to mnie poprawcie. Jazda tylko miasto, odcinki do 4 km przy aktualnej pogodzie 11 L, ale oczywiście jazda na tzw. emeryta nie przekraczając 3 tys obrotów, co o tym myślicie?
przem8 Opublikowano 10 Lutego 2018 Opublikowano 10 Lutego 2018 (edytowane) Obstawiam jednak spod pokrywy zaworów, ewentualnie uszczelnienia koła rozrządu i ścieka. Spalanie norma na takich krótkich odcinkach. Edytowane 10 Lutego 2018 przez przem8
zielony0531 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) 22 godziny temu, przem8 napisał: Obstawiam jednak spod pokrywy zaworów, ewentualnie uszczelnienia koła rozrządu i ścieka. Spalanie norma na takich krótkich odcinkach. Jak możesz to zobacz na zdjęcia, cieknie nie spod zaworów tylko tam niżej tak jak wcześniej pisałem. Strzałka pokazuje w którym kierunku olej ścieka bo silnik jest delikatnie pochylony. Jak powycieram to zaraz znowu w tym miejscu się pojawia. Edytowane 11 Lutego 2018 przez zielony0531
przem8 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Tam nie może cieknąć popatrz jak wygląda głowica https://www.olx.pl/oferta/glowica-vw-seat-skoda-audi-1-6-8v-bse-bgu-alz-CID5-IDpNEF3.html . Widać, że z przodu wali spod dekla i potem olej przemieszcza się na niby to łączenie.
zielony0531 Opublikowano 11 Lutego 2018 Autor Opublikowano 11 Lutego 2018 4 godziny temu, przem8 napisał: Tam nie może cieknąć popatrz jak wygląda głowica https://www.olx.pl/oferta/glowica-vw-seat-skoda-audi-1-6-8v-bse-bgu-alz-CID5-IDpNEF3.html . Widać, że z przodu wali spod dekla i potem olej przemieszcza się na niby to łączenie. Chyba się jednak mylisz bo już był taki temat poruszany, głowica jest dwuczęściowa. Podobno sklejona i uszczelniona: Olej teraz jaki mam to 5W30 czy może zmiana na inny by pomogła tylko na jaki, myślałem tez żeby tutaj na zewnątrz zasmarować silikonem, ale nie wiem czy to coś da. Wolałbym to zrobić tak jak należy, a nie na chwile. Ale jeszcze raz dokładnie posprawdzam bo na 99% poci się na tym łączeniu.
chris1987 Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 (edytowane) Nasz ALZ w dniu zakupu miał około 100tys km i również się pocił. Wymiana uszczelki pod deklem nic nie dała. Otóż głowica składa się z dwóch części, które to są sklejone uszczelniaczem. Zamiennik to prawdopodobnie elring 777.790. Aby to wykonać trzeba zdemontować przód, rozrząd, wałek rozrządu. Obecnie auto ma z 130tys km. Przy następnej wymianie rozrządu się tym zajmę. Generalnie olej wymieniany co 10tys km. Valvo synpower 5w30 od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać. Raz w tyg ściereczką ściągany jest wyciek. . Edytowane 11 Lutego 2018 przez chris1987
maciej_m Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 W dniu 11.02.2018 o 16:27, zielony0531 napisał: Chyba się jednak mylisz bo już był taki temat poruszany, głowica jest dwuczęściowa. Podobno sklejona i uszczelniona: Olej teraz jaki mam to 5W30 czy może zmiana na inny by pomogła tylko na jaki, myślałem tez żeby tutaj na zewnątrz zasmarować silikonem, ale nie wiem czy to coś da. Wolałbym to zrobić tak jak należy, a nie na chwile. Ale jeszcze raz dokładnie posprawdzam bo na 99% poci się na tym łączeniu. A ja proponuję kolego żeby nie wymieniać oleju ale cztery razy obiec samochód w lewą stronę a potem posypać go popiołem z oczu czterech żmij spalonych przy pełni księżyca w noc strzyżenia wiedźm. Ostatnio wyczytałem, że równie skuteczne na wycieki oleju może być wsadzenia samochodu do pieca na trzy zdrowaśki ;-) A tak na serio. Widzę kolego, że zgłębiłeś temat i wiesz już dokładnie jak głowica jest zbudowana. Albo się tym wyciekiem nie przejmuj i co jakiś czas wycieraj albo przy okazji rozrządu trzeba rozebrać głowicę i dać nowy uszczelniacz na łączeniu części dolnej i górnej. Mechanik do wymiany rozrządu i tak będzie musiał rozebrać przód auta żaby się dostać do paska. Jak zdejmie pasek rozrządu to spokojnie może odkręcić górną część głowicy, wyczyścić stary uszczelniacz, nałożyć nowy i temat wycieku powinien się rozwiązać - o ile zrobi to w miarę sensownie. Przy okazji można wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów i ewentualnie uszczelniacz na wałku rozrządu ale do wymiany uszczelniacza trzeba zdjąć koło napędowe. 1
Fwl7 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 11 godzin temu, maciej_m napisał: A ja proponuję kolego żeby nie wymieniać oleju ale cztery razy obiec samochód w lewą stronę a potem posypać go popiołem z oczu czterech żmij spalonych przy pełni księżyca w noc strzyżenia wiedźm. Ostatnio wyczytałem, że równie skuteczne na wycieki oleju może być wsadzenia samochodu do pieca na trzy zdrowaśki ;-) Dobre:))
towek Opublikowano 11 Marca 2018 Opublikowano 11 Marca 2018 U mnie ten problem przerabiał już niemiecki właściciel. Głowica została uszczelniona pastą z powodu wycieków już przy 70tyś. km. Teraz na liczniku jest 115 i problemu nie ma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się