Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak wskazania inspekcji olejowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Nie wiem czy w dobrym dziale to wstawiłem ale proszę o wyrozumiałość.

Niedawno zakupiłem Audi A4 B7 Quattro 2.0 tdi BPW i mam mały problem, jak wciskam przycisk "klucz" przy zegarach to nie mam wskazania kiedy mam wymienić olej tylko mam napis

Service in

------ km

------days

chyba zamiast kresek powinny być jakieś wartości.

to samo mam jak wejdę w opcje Fisa i wybiorę Service.

Poniżej zdjęcie Fisa

DSC_2275.JPG

Jeszcze jedno pytanie mam interfejs elm 327 i czy on połączy się z B7.

Mam jeszcze kkl i k+can komander ale te to z B5 z 99r. działały i nie wiem czy zadziała z nowszym autem

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Bo przed sprzedażą była kasowana inspekcja i jeszcze za mało kilometrów przejechałeś żeby coś pokazało :P

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisze musisz przejechać ok 500 km wtedy będzie pokazywało zamiast kresek będą liczby

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź wg. faktury mam jeszcze ok 4,5 tyś. do wymiany ale planuje wymienić w tym tygodniu dla świętego spokoju a jaki olej polecacie do tego silnika? Był lany 5w30 mobil. I mie wiecie czy te kabelki zadziałają z b7?

Opublikowano

Jeśli chodzi o kabelki to tutaj masz ładnie wszystko opisane

 

Opublikowano

Dziękuje.

Pokuszę się chyba na ten interfejs od e-service.

Opublikowano

Mam ten sam problem z inspekcją co kolega, autem jeżdżę od września bo wtedy kupiłem a inspekcji nadal nie ma olej wymieniałem 2 tyg. temu ale inspekcji nie kasowałem bo nie ma czego :( ktoś coś pomoże ? Dlaczego tych km nie pokazuję ile do wymiany oleju?

Opublikowano

Co jakiś czas jak mi się przypomniało to klikałem "kluczyk" na desce i ku mojemu zdziwieniu pojawiły się takie informację tylko nie bardzo wiem jak do tego się odnieść ?

20190131_163207.jpg

Opublikowano

Wymiana oleju za 600km lub po 314 dniach, z każdym przebytym kilometrem (spada bodajże co 10km) lub upłynięciu następnego dnia zakres będzie spadał.  Inna sprawa jeśli np wymieniłeś olej 1000km temu ale nie skasowałeś inspekcji w takim wypadku pozostaje skasować przy następnej wymianie a teraz uważać żeby nie przegapić kiedy wymiana.

Opublikowano

Dokładnie też tak to rozumuję tylko zastanawia mnie jedna rzecz, autem jeżdżę od września i nigdy mi nic nie pokazywało zawsze miałem same kreseczki dlatego tutaj napisałem bo myślałem że znajdę kogoś kto odpowie na moje pytanie i znajdę przyczynę dlaczego nic nie pokazywało. Olej wymieniałem jakieś 1 tyś. albo 2 tyś. km temu więc jest świeży ale inspekcji nie kasowałem bo nie było czego kasować były tylko same kreseczki a tu nagle pokazuję że za 600 km wymiana WTF? Drugie moje pytanie czy przy kasowaniu inspekcji można sobie ustawić np. 10 000 km czy ma tylko na 15 tyś. czy 20 tyś. ? i czy można skasować tą inspekcję np. już teraz ? czy żeby skasować to musi zejść do zera?

Opublikowano

Może komputer zgłupiał stąd to opóźnienie, ciężko stwierdzić...

skasować możesz ręcznie w każdej chwili, robi się to następująco

  1. Umieść kluczyk w stacyjce w pozycji 0.
  2. Naciśnij i trzymaj przycisk [SERVICE] (przycisk z wizerunkiem klucza znajdujący się pod prędkościomierzem).
  3. Przekręć kluczyk do pozycji II.
  4. Po włączeniu się zestawu wskaźników puść przycisk [SERVICE].
  5. Na wyświetlaczu powinien wyświetlić się komunikat „Service in ???? km” lub „Service!”
  6. Naciśnij i przytrzymaj przycisk [0.0] (przycisk do kasowania przebiegu dziennego).
  7. Przekręć kluczyk do pozycji 0.
  8. Odliczanie powinno się rozpocząć po przejechaniu około 500km.

A zmiana interwału z 15000 na 10000 można zrobić tylko za pomocą komputera.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@Krzychuxp7 dzięki wielkie za bardzo dokładną instrukcję i rozumiem że z automatu serwis będzie na 15 tyś. km tak jak w większości aut, mi to wystarczy bo tak zawsze jadę na olej jak zostaje 5 tyś. ? więc idę skasować ten serwis zaraz póki to działa hehe, zawsze fajnie mieć jakiś pogląd przy odpalaniu ile jeszcze zostało do tego oleju nie trzeba podnosić maski żeby zobaczyć na kartkę, ale i tak nie daję mi to spokoju dlaczego do tej pory pokazywały się same kreseczki hmmmm bardzo dziwna sprawa.

Opublikowano

Sorry że tak spamuję ale kombinowałem chyba z 10 min. na różne sposoby i nie idzie skasować inspekcji, po odpuszczeniu guzika z kluczykiem nic się nie pokazuję ale zrobiłem tak, wcisnąłem i trzymałem przycisk z kluczykiem potem przekręciłem stacyjkę na zapłon i jak pokazała się ta inspekcja którą widziałem do tej pory jak na zdjęciu powyżej to tylko wcisnąłem 0,0 czyli przycisk obok do kasowania przebiegu dziennego ale zaznaczam tylko go raz wcisnąłem a nie trzymałem dłużej i nagle w serwisie pojawiły się kreseczki czyli tak jak miałem do tej pory i nie wiem czy się znowu coś zepsuło czy tak miało być, swoją drogą to moje pierwsze auto przy którym są takie szopki z inspekcją olejową i nie wiem czy mam coś pokrzaczone w kompie czy o co chodzi bo spalanie to też mi bardzo dziwnie pokazuje jakieś kosmiczne wartości których nigdy na oczy w żadnym aucie nie widziałem.

Opublikowano

Jeśli masz kreski zamiast dni i km to jest ok, czyt pkt.8

" 8. Odliczanie powinno się rozpocząć po przejechaniu około 500km."

A odnośnie spalania to na chwilowe zbytnio nie patrz bo pokazuje bajki niekiedy tylko na średnie.

Opublikowano

Ale ja właśnie pisałem o średnim bo wiem że to chwilowe to pokazuje w danym momencie im mocniej damy gazu tym większe spalanie będzie wiem że są dwa komputery 1 i 2 ten pierwszy pokazuje spalanie średnie z każdego dnia jakby np. Rano zapalam samochód i przez chwilę pokazuje 0 ale po chwili wskakuje np. Na 15l i sobie spada do pracy mam 15 km i za każdym razem jak już dojadę do pracy to spalanie jest zupełnie inne czasem różni się nawet o litr lub 2 A jeżdżę co dzień tą samą trasą i tyle samo czasu mi zajmuje dojazd oraz przeważnie jeżdżę bardzo delikatnie (głaskam gaz) może czasem aż za delikatnie bo auto trzeba od czasu do czasu przegonic tyle że w mieście to nie ma jak ale najniżej ze spalaniem udało mi się zejść 5.6l co wydawało mi się aż niemożliwe przy tym silniku a najczęściej mam albo 6.8 albo coś koło 8 więc to dość spora różnica poprzednio jeździłem Peugeotem 307 z silnikiem 2.0 HDI i średnio miałem 6.0 / 6.1 a czasem nawet 5.8 się udawało dlatego dziwi mnie tutaj w A4 aż tak bardzo różne to spalanie. Jesienią jak jechałem trasę to udało się zejść do 5.2 przy 100km/H w porywach 120.

Opublikowano

Porównam ci do mnie, jakieś 7-8km w jedną stronę do pracy, dojade praktycznie pod firmę i silnik dopiero wskakuje na 90C przy takiej temp jak mamy obecnie rano (-2/-3),  jadąc z pracy przy temp dodatniej dojeżdżam już na dogrzanym do 90C silniku w 3/4 trasy, spalanie na poziomie 6-7l w cyklu głównie miejskim w zależności od świateł i korków, w trasie przy 120-140 mieszczę się w przedziale 4.7-5.5/100. Według mnie problemu żadnego u ciebie ze spalaniem nie ma ale możesz dla świętego spokoju podpiąć pod komputer i posprawdzać korekcję na wtryskach + zrobienie logów i wrzucenie tutaj do oceny komuś mądrzejszemu (kamil-vag)

Dużo zależy też od samego stylu jazdy, ja zazwyczaj staram się nie używać hamulca przy dojeżdżaniu do świateł/rond/krzyżówek chyba że już naprawdę muszę, zdania są podzielone ale z autopsji widzę że spalanie jest mniejsze + oszczędność na samych klockach/tarczach/oponach też zauważalna po czasie. 

Opublikowano

To kasowanie inspekcji jest jakieś chore .... pierwsze auto gdzie mam z tym problem niby się skasowała a po przejechaniu  tych o koło 500km znowu mi pokazuje że serwis po przejechaniu 900km WTF? a inspekcje kasowałem (niby) jak pokazywało 600km więc ja nie wiem o co chodzi.

Opublikowano

Pewnie wartości ustawione w komputerze są pochrzanione, podjedź do mechanika niech się podepnie i ustawi na 10k km.

Opublikowano

Witam mam pytanie mam Audi A4 B6 sedan po zakupie zaprowadziłem do mechanika i wymienił przy 234,789 ale mam też napisane że następna wymiana oleju powinna być po 249,000 tysięcy bo tyle mam na liczniku s inspekcja mi nie wyskakuje dlaczego 

Opublikowano

Bo inspekcja wyskoczy dopiero kiedy się zbliżysz do tego przebiegu, jak zostanie już 1000 km. Osobiście nie wymieniał bym w turbodieslu co 15000 km a co 10000. Chyba że dużo jeździsz i 15000 robisz w pół roku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...