Jump to content

[TDI PD] Problem z pokrywą zaworów (odmą). Niedrożna odma i kopcenie.


szukamaudi
 Share

Recommended Posts

Cześć,
Mam problem z pokrywą zaworów, prawodopodobnie jest zapchana (nie pracuje separator). Wyjmując bagnet słychać fuknięcie ciśnienia, odkręcając korek wlewu oleju też słychać i widać, że jest ciśnienie. Zdjejmując przewód (rurkę) od króćca pokrywy, powietrze słabiutko wychodzi - wniosek jest jeden pokrywa do wymiany. Ceny są szalone bo zamienników nie widać a oryglinalna zaczyna się od 650 zł. Dlatego też, zanim zakupię nową chciałem zrobić eksperyment i wywiercić mały otwór gdzieś w pokrywie, żeby sobie ciśnienie miało gdzie zejść. Pojeździłbym tak przez jakiś czas zobaczyć czy sytuacja się polepszyła i nie wali biało-szarym dymem z komina. Tylko pytanie czy ktoś wie w którym najlepiej miejscu eksperymentalnie wywircić taki otwór ? Drugie pytanko przy okazji, orientuje sie ktoś gdzie można kupić w dobrej cenie taką pokrywę ? 

Dzięki za odp, poniżej znalazłem foto w google pokrywy takiej jak ja mam.

pokrywa.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamiętam to ta pokrywa ma w sobie taki zawór, który sprawia że kiedy wyciągasz bagnet albo korek, to sie zamyka. Dlatego to normalne że wali Ci dymem :)

Druga sprawa jest taka że tam tak naprawde nie ma się co zepsuć... Jedynie mogła się troche zapchać ale to zalej ją ropą albo rozpuszczalnikiem i wszystko wyczyścisz ładnie.

Sprawa trzecia to myślę że śmiało możesz poszukać używki. AWX AVF BRB chyba nawet BPW miały te same pokrywy. Byle 2003+ był rok produkcji

Link to comment
Share on other sites

misiek dzięki za odp. Tak, ale własnie chyba problem jest z tym zaworkiem i to właśnie on jest odpowiedzialny za odseparowanie oleju od powietrza. To nie jest normalne, że w przewodzie lecącym do rury od filtra powietrza jest dużo oleju, dużo w sensie ze jak się zdejmie przewodzik to poleci olej kropelkami (to tylko moje przypuszczenia). W lato zdjemowałem tą pokrywę, zalewałem ropą i zostawiałem na noc, ale to chyba mało dało. Dmuchając w ten króciec, powietrze wychodziło ale z wielkim oporem.  Coś tam na pewno się dzieje, dlatego musze poszukać pokrywy. Dzięki za wskazówkę, poszukam również z modeli ktore wymieniłeś !

Link to comment
Share on other sites

To ze w dolcie jest olej to znany od wielu lat problem tych silników, wiec można powiedzieć, że to "normalne". Nawet najlepsza najnowsza pokrywa nie wyeliminuje tego. Poczytaj sobie o OCT. Ja byłem sceptycznie nastawiony ale z miesiąc temu sam coś takiego założyłem i widzę poprawę.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tutaj jest ori pokrywa z uszczelką i śrubami w dobrej cenie. Z aso skody. Kupiłem taki komplet. Pokrywa z listopada 2017. Za niedługi czas będę zakładał, bo też mam problem z odmą. Z tym, że u mnie aż ciśnienie wypycha bagnet z rurki - efekt: wszystko wokół zachlapane olejem...

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6956034316

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Czyli wychodzi na to, że ma być pełny przelot jak w tej nowej:

 

Link to comment
Share on other sites

Zapytaj jeszcze kolegi @m1chal czy Ci z ASO taniej nie załatwi tak jak poduchy itp... 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.01.2018 o 17:29, szukamaudi napisał:

Cześć,
Mam problem z pokrywą zaworów, prawodopodobnie jest zapchana (nie pracuje separator). Wyjmując bagnet słychać fuknięcie ciśnienia, odkręcając korek wlewu oleju też słychać i widać, że jest ciśnienie. Zdjejmując przewód (rurkę) od króćca pokrywy, powietrze słabiutko wychodzi - wniosek jest jeden pokrywa do wymiany. Ceny są szalone bo zamienników nie widać a oryglinalna zaczyna się od 650 zł. Dlatego też, zanim zakupię nową chciałem zrobić eksperyment i wywiercić mały otwór gdzieś w pokrywie, żeby sobie ciśnienie miało gdzie zejść. Pojeździłbym tak przez jakiś czas zobaczyć czy sytuacja się polepszyła i nie wali biało-szarym dymem z komina. Tylko pytanie czy ktoś wie w którym najlepiej miejscu eksperymentalnie wywircić taki otwór ? Drugie pytanko przy okazji, orientuje sie ktoś gdzie można kupić w dobrej cenie taką pokrywę ? 

Dzięki za odp, poniżej znalazłem foto w google pokrywy takiej jak ja mam.

pokrywa.jpg

Witam Kolego,

Miałem identyczny problem, który dodatkowo objawiał się masakrycznym kopceniem z rury na biało do czasu nagrzania silnika. Nie chcąc wydawać 600-700 PLN na nową pokrywę postanowiłem dokonać naprawy we "własnym zakresie"... Ostatecznie wywierciłem z góry pokrywy otwór przez, który wyciągnąłem gumkę z zaworu i problem z nadmiernym ciśnieniem i kopceniem ustąpił (po operacji zaślepiłem go). Nie zauważyłem negatywnych efektów tego rozwiązania, a jeżdżę tak już dwa lata. Jeśli byłbyś zainteresowany mogę zrobić foto i zwymiarować położenie otworu. Oczywiście do niczego nie namawiam bo tego typu manipulacje na pewno nie są rekomendowane przez ASO...

Link to comment
Share on other sites

Witam Kolego,
Miałem identyczny problem, który dodatkowo objawiał się masakrycznym kopceniem z rury na biało do czasu nagrzania silnika. Nie chcąc wydawać 600-700 PLN na nową pokrywę postanowiłem dokonać naprawy we "własnym zakresie"... Ostatecznie wywierciłem z góry pokrywy otwór przez, który wyciągnąłem gumkę z zaworu i problem z nadmiernym ciśnieniem i kopceniem ustąpił (po operacji zaślepiłem go). Nie zauważyłem negatywnych efektów tego rozwiązania, a jeżdżę tak już dwa lata. Jeśli byłbyś zainteresowany mogę zrobić foto i zwymiarować położenie otworu. Oczywiście do niczego nie namawiam bo tego typu manipulacje na pewno nie są rekomendowane przez ASO...

Pokaż foto:)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, misiek95 napisał:


Pokaż foto:)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

Proszę bardzo :).
Jeśli masz DPF zwróć uwagę czy po operacji nie wzrośnie częstotliwość wypalań. Jeśli silnik nie ma przedmuchu nie powinno to znacząco wpłynąć na filtr.
Pozdrawiam

1.jpg

3.jpg

2.jpg

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, DŁ83 napisał:

Proszę bardzo :).
Jeśli masz DPF zwróć uwagę czy po operacji nie wzrośnie częstotliwość wypalań. Jeśli silnik nie ma przedmuchu nie powinno to znacząco wpłynąć na filtr.
Pozdrawiam

1.jpg

3.jpg

2.jpg

Szacun za niestandardowe podejście do rozwiązania problemu :D

Nie sztuka iść do sklepu i kupić nową część , wydając przy tym niemałą kasę jak można zrobić to praktycznie bezkosztowo :)

:thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

Pokrywa montowana nie tylko w BRB, więc pozwolę sobie temat edytować i podwiesić ;) Jak ktoś będzie kombinował niech porobi dokładniejsze zdjęcia jak wygląda ta gumka i zaworek, przyda się. 

@DŁ83 - Dominik, dobra robota :thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

Odświeżam lekko temat, 
Ja znalazłem pokrywę zaworów na allegro u gościa za 50 zł (uzywka), troche obawialem sie zamawiac cos takiego ale kole twierdził ze powinno byc wszystko ok z pokrywa bo z innego powodu silnik cały jest na czesci rozbierany. 
Tak czy siak, pokrywa przyjechała czyściutka, w pełni drożna, zamontowałem i wydaje się że jest spoko, auto przestało mi wariować z dymem :) Natomiast pojawił się problem z DPF (prawdopodobnie zbieg okolicznosci) bo sie zapchal tak ze podlaczyli pod kompa ale nie probwoali nawet wypalać bo zawalony 100%. - O tym napisze osobny watek bo podjąłem pewne czynności

Link to comment
Share on other sites

Jak długo jeździłeś z niesprawną odmą to DPF może się nadawać na skup złomu ( nie wyrzucaj bo jest warty min. 600 PLN-ów ):naughty:

Za niecałe 1000 PLN-ów możesz kupić polski zamiennik firmy JMJ

http://allegro.pl/audi-a4-b7-2-0-tdi-filtr-czastek-stalych-dpf-fap-i6662677594.html

Jakbyś potrzebował to zadzwoń i dopytaj jakiej jest firmy, od JMJ można brać , działają dobrze i nie powodują problemów :hi:

Link to comment
Share on other sites

Sorki za maly odkop. Czy mozliwe jest by odma sie lekko zatkala ale nie calkowicie? Czy sprawna odma powinna miec 100% przepustowosc w obie strony? U mnie gdy "dmucham w odme" czuc spory opor a gdy chce zaciagnac powietrze to nie idzie nic. Pozdrawiam i sorry za odkop...

Link to comment
Share on other sites

Myślę nad wrzuceniem pokrywy do myjki ultradźwiękowej. Nie wiem na ile jest to genialny, lub poroniony pomysł.

mam takie objawy:
- Z rurki która sobie biegnie od pokrywy do dolotu jest dość sporo oleju. Kiedyś po prostu była taka mgiełka, taki matowy osad na ścinkach. Teraz widać ze ten olej lekko płynie. Ścianki się błyszcza - ewidentnie wypływa z rurki odmy.
- Automatycznie jakoś więcej oleju zrobiło się w kolektorze odlotowym i zaworze EGR. Często rano puści sobie małego szaro-niebieskiego bąka. Teoria: olej spływa do otwartych zaworów? Korekcje i BIPy idealne, świece żarowe nowe, wiązka i przekaźnik- sprawne.
- Korek dość mocno podskakuje, ale tym jakoś się nie przejmuje. Bardziej zainteresowaniem się tematem gdy mocno połamałem pomarańczowa rurkę od miernika oleju tzw. bagnet. Jeździłem tak 3dni czekając na nowy. Po jednym dniu zauważyłem ze silnik mniej buczy, oraz za mną było mniejsze zadymianie podczas mocnego przyspieszania z dolnych obrotów.  Ma prawo do baków 173km/380Nm. Choć kiedyś były mniejsze.

Dodam ze kompresje mam taka sama jak 2lata temu przed wymiana pękniętej głowicy na nowa z nowymi uszczelniaczami i prowadnicami. Po ok 28bar. Mierzone tym samym sprzętem w tych samych warunkach.
Jutro odłączę rurkę przy pokrywie, odkręcę korek i dmuchnę jak na powyższym filme z YT.

Link to comment
Share on other sites

Podpinam się, odma ma działać w dwie strony? Gdy dmucham przez rurkę w dekiel oraz gdy próbuję zassać z dekla? Czy w jedna strone jakas jest blokada/musi być lepsze ciśnienie

Link to comment
Share on other sites

Pany a dmuchał ktoś na założonej na głowicę pokrywie ? Wtedy mam tak, że mogę dmuchnąć, ale pompuje się jakby balonik i wraca :P tak powinno być ? ? ? Bo nie chce mi się specjalnie demontować do testu...

Link to comment
Share on other sites

Nie dmuchałem na założonej.
Po wymianie pokrywy na nową jest o wiele mniej oleju.

Link to comment
Share on other sites

starsze pokrywy mają w odmie zainstalowaną membranę która dławi wypływ powietrza z komory. Nowsze pokrywy tego nie mają i ponoć działają lepiej. Ktoś na forum opisywał też że otworzył część pokrywy w której znajduje się zawór i go zdemontował.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ciekawe... czekamy, aż ktoś kupi i pokaże w jakim stanie jest stara membranka ;) 

Żeby nie było, że to tylko naciąganie na koszta...

 

Link to comment
Share on other sites

Właściwie to tak z tym, że ja oddałem całą pokrywę do regeneracji. Koszt około 250 zł z wysyłką. Rachunek, gwarancja na rok. Na razie 10 tys km zrobione i jest wszystko ok.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli rzeczywiście dochodzi do uszkodzenia tej membranki to podczas jazdy mogą być zasysane spore ilości oleju... Bo w moemncie pojawienia się dużego podciśnienia w kolektorze, membrana powinna się zamykać, blokując przepływ w stronę kolektora, a otwierać na małym podciśnieniu... Czyli reasumując ściągając klapę powinno być tak, że możemy lekko zaciągnąć powietrze i przepływ powinien być, przy mocniejszym zaciągnięciu powinno blokować przepływ (tylko czy jesteśmy w stanie tak mocno zassać) , przy próbie wdmuchiwania powietrza w pokrywę powinien być też opór bo są te zawory membranowe... 

cr17.jpg.12b41b852d9ff47cb2f03015f40af1df.jpg

cr16.jpg.92d37939a55e20421ffa9f9a0d0df7f6.jpg

Link to comment
Share on other sites

No jak już chcesz rozwiercać to ja bym rozwiercił ten zawór od środka by ciśnienie miało gdzie uchodzić. A olej w dolocie jak dla mnie musi być tak czy siak bo olej tak jak każda inna ciecz paruje. Te opary są wysysane przez turbo i skraplane do postaci przepalonego oleju. Czyli nic zdrowego a taki olej jest przynajmniej częściowo w ten sposób usuwany z silnika.

Link to comment
Share on other sites

witam, posiadam audi a4 1.9 AJM z 2000roku, od czasu regeneracji turbiny gdy wrocila "moc" zauważyłem ze w roznych miejscach silnika (wokol korka wlewu oleju, uszczelka pokrywy zaworow, uszczelka podstawy filtra itd) zaczely nagle pojawiac sie wycieki oleju, tak jakby silnik mial juz spore przedmuchy (przy odpalaniu kopci na niebiesko, a przy dodawaniu gazu na czarno mimo ze turbo po regeneracji a wtryski maja prawidlowa korekte) a odma byla albo zatkana albo dziala nieprawidlowo bo w dolocie jest sporo oleju, po zdjeciu przewodu odmy leci tylko slabe cisnienie i lekki dymek co razem daje wrazenie ze "rozsadza silnikod srodka bo cisnienie nie ma gdzie ujsc"

W zwiazku z tym chcialbym wymienic pokrywe zaworow ktora ma nr 038103469AA, niestety w serwisach nie jest juz dostepna i powiedzieli ze nie jest zamienialna z zadna inna a uzywki nie chce. Natomiast dostepna jest pokrywa 038103469AE pasujaca do AWX i wielu innych silnikow ktora wyglada identyko jak tam moja (otwory, wybrzuszenia)

Pokrywa 038103469AE pasuje, trzeba tylko przedluzyc nieco rurke odmy bo owa pokrywa jest minimalnie wyzsza od starej

Co moze byc jeszcze powodem takiego wypychania oleju z silnika wszystkimi mozliwymi miejscami?

Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam!

Edited by wujaszq
Link to comment
Share on other sites

Witam, próbował już ktoś zamontować to: https://allegro.pl/oferta/separator-oleju-odma-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-7977296948?reco_id=e13be2d5-6f47-11e9-9a28-6c3be5bbf0c8&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 Podobno membrana jest niewymienna. Zainteresowałem się tym tematem bo wywala mi delikatnie bagnet po rozgrzaniu silnika, po wyciągnięciu go leci tak jakby biały dym/ para. Czy jest to oznaka zatkanej pokrywy tj. odmy?

Link to comment
Share on other sites

Witajcie

Ja  z ciekawości rozebrałem tą odmę ( u mnie wywalało trochę olej z odmy ) .     Opis z aukcji żeby włożyć śrubokręt  to  kit. Nie da sie wypchnąć dekielka malutkim śrubokręcikiem a przy okazji można uszkodzić blaszkę dociskającą .

mocnym nożem  odciąłem miejsce zgrzewu dekielka i puścił . :)

Okazało się że siedzi tam membrana  która jest cała . Da się ją wymienić  ale trzeba  pokombinować z zaczepami mocującymi blaszkę dociskającą membranę.

 

Link to comment
Share on other sites

Może kogoś zainteresują zdjęcia odmy z 2.0 tdi 16v blb 

IMG_20190714_174722653.jpg

IMG_20190714_174731550.jpg

IMG_20190714_174752777.jpg

IMG_20190714_174756688.jpg

IMG_20190714_174803285.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...