Damian85 Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 (edytowane) Witam wszystkich. Moje Audi A4 B7 2.0 TDI BPW ma dziwne odcinki na 2 i 3 biegu. Gdzieś około 20 tyś. Obrotów. Na odpalonym silniku duszę gaz do dechy i nie przekroczy 30 tyś. Czytałem na internecie i wszystko wskazywało na zawór EGR. Lecz pojechałem na diagnostyke i pokazało błąd czujnika obrotów silnika czy jakoś tak. Mechanik powiedział że chodzi o czujnik wału korbowego. Zakupiłem więc owy czujniki i problem polega na tym że nie mam pojęcia gdzie on się znajduje w moim silniku. Może jakieś podpowiedzi? Chciałbym wymienić go samemu. Od razu też nasuwa się pytanie czy ktoś miał podobna sytuacje i czy wymiana czujnika pomoże? Dzięki. Edytowane 12 Lutego 2018 przez Damian85
BartoszBB Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 Słuchaj wymieniałem u siebie ten czujnik choć u mnie całkiem padł a konkretnie jego wiązka się rozpadała. Znajduje się on u dołu słupka silnika z prawej strony niedaleko chłodnicy oleju.Dojdziesz po kabelku przy czujniku. Dojście kiepskie ale w ciągu 30min i przy troche pokaleczonych ,,ręcach'' udało mi się go wymienić na parkingu pod basenem...bo innego wyjścia nie miałem.Trzyma się na 1 śrubkę mała grzechotka i dwie przedłużki wskazane. U mnie pokazywało błąd tego czujnika i auto nie odpalało.
megafaka Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 ..skoro tak wykazała diagnostyka silnika..hm. Aczkolwiek prozaiczna zmiana filtra paliwa też by nie zaszkodziła
jarcoj Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 Czujnik wału? a nie był to może stary błąd zapiany w sterowniku? Czujnik wału jeśli straci synchronizacje lub ulegnie uszkodzeniu, raczej nie zamuli auta, wręcz uziemi go na cacy. Ciekaw jestem dalszej historii Twojego problemu...
Damian85 Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 U mnie nie ma żadnego problemu z opalaniem silnika. Mechanik sprawdził mi go pod kompem na szybkiego i wydawał się pewny swego. W każdym razie mam już czujnik lecz zaczekam z wymianą aż przyjdzie zakupiony kabel do VAG. Sam przyjrzę się co to był za błąd bo rzeczywiście może być po prostu stary. Coś mi się cały czas wydaje że to jednak jest EGR jak w tym temacie Dzięki za odpowiedzi dam znać jak się czegoś dowiem.
Damian85 Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Opublikowano 12 Lutego 2018 1 godzinę temu, megafaka napisał: ..skoro tak wykazała diagnostyka silnika..hm. Aczkolwiek prozaiczna zmiana filtra paliwa też by nie zaszkodziła To też zrobię
jarcoj Opublikowano 12 Lutego 2018 Opublikowano 12 Lutego 2018 egr, przeplywka, n75, paliwo, owszem ale czujnik wału? niby człowiek całe życie się uczy ale coś w to nie wierze... Chociaż ostatnio walczyłem cały dzień z autem które raz paliło raz nie, i okazało się że czujniki z wału i położenia wałka rozrządu były zamienione. Sprawne lecz zamienione i żadnej logiki w tym nie było. jak odczytasz błędy to daj znać. Jak będziesz mieć vaga to zrobisz sam diagnostykę dużo lepiej niż nie jeden mechanik który używa sprzętu tylko do odczytania błędów.
piotrsob1 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 (edytowane) 23 godziny temu, Damian85 napisał: Witam wszystkich. Moje Audi A4 B7 2.0 TDI BPW ma dziwne odcinki na 2 i 3 biegu. Gdzieś około 20 tyś. Obrotów. Na odpalonym silniku duszę gaz do dechy i nie przekroczy 30 tyś. Dwadzieścia , trzydzieści tysięcy obrotów i ty piszesz że motor Ci się nie kręci ? Toż to obroty wyższe niż w bolidów w F1 A na poważnie to sprawdź czy ten błąd czujnika położenia wału powraca, jeżeli nie , a motor bez problemów pali i jeździ , to nie widzę powodu by go wymieniać Co do czkawki w okolicach 2k RPM to ten wątek który sam zacytowałeś wyczerpuje temat poszarpywania BPW , trzeba go tylko przeczytać , jak objawy pasują do tam opisywanych to masz tam rozwiązanie A co do gazowania na biegu jałowym to BPW ma ogranicznik i wyżej 3 k RPM na jałowym go nie wkręcisz Edytowane 13 Lutego 2018 przez piotrsob1
Damian85 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 Hehe no tak moja audi jest jak bolid Chyba macie rację ale jeszcze się upewnię.
Damian85 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Opublikowano 13 Lutego 2018 Kabel jeszcze nie doszedł, ale póki co czy ktoś może mi powiedzieć czy w moim silniku jest DPF? Sorka że tak skacze po tematach ale auto jest nowo kupione i chce się najwięcej dowiedzieć.
Pawelkiwi Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Jak go ktoś nie wykastrował to jest.
piotrsob1 Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 5 godzin temu, Damian85 napisał: Kabel jeszcze nie doszedł, ale póki co czy ktoś może mi powiedzieć czy w moim silniku jest DPF? Sorka że tak skacze po tematach ale auto jest nowo kupione i chce się najwięcej dowiedzieć. Na tych zdjęciach nie ma DPF-a Co wcale nie znaczy że faktycznie go w tym aucie nie ma Żeby to sprawić ze 100%-tową pewnością to trzeba zajrzeć w miejsce gdzie powinien być zamontowany i jeszcze ewentualnie fizycznie sprawdzić czy jest w puszce czy nie
jarcoj Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Albo diagnostyka kompem. Jeśli parametry będzie pokazywał odnośnie pdf'a to jest pewność że się tam znajduje. Jeśli nie pokaże, tzn że na 90% go tam nie ma 10% to ryzyko że ktoś grzebał i np źle go wyłączył albo wyłączył a nie wyciął. Już różne rzeczy widziałem.
piotrsob1 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 5 godzin temu, jarcoj napisał: Albo diagnostyka kompem. Jeśli parametry będzie pokazywał odnośnie pdf'a to jest pewność że się tam znajduje. Jeśli nie pokaże, tzn że na 90% go tam nie ma 10% to ryzyko że ktoś grzebał i np źle go wyłączył albo wyłączył a nie wyciął. Już różne rzeczy widziałem. Jak ktoś by go wywalił i zastosował emulator, to komp Ci wartości w grupach od DPF-a pokarze
jarcoj Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 12 godzin temu, piotrsob1 napisał: Jak ktoś by go wywalił i zastosował emulator, to komp Ci wartości w grupach od DPF-a pokarze Prawda! masz racje
Damian85 Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) Więc tak. Byłem u mechanika i okazał się lepszy niż poprzedni. Czujnik jest w porządku komputer już nie pokazuje błędów. Kolega miał rację że to był stary błąd. Jeżeli chodzi o DPF mechanior powiedział że jest wywalony bo wtyczka na załączonym zdjęciu jest odłączona. Wymieniłem olej wszystkie filtry. Samochód lepiej chodzi lecz odcinki nadal są. Kupię zaślepke na allegro i wyczyszcze EGR zobaczymy... Ktoś poleci dobry sierodek do czyszczenia? Gościu od którego kupiłem audi okazał się kłamca bo mówił że olej itd... był wymieniany 1000 km wcześniej (gówno prawda) dlatego wymienię też rozrząd http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6973616805 mechanik powiedział jeszcze żeby wymienić w pompie oleju jakiś paluch... Dobry to pomysł? Niby tanie części ale robota z 300 zł Edytowane 18 Lutego 2018 przez Damian85
jarcoj Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 Co masz na myśli mówiąc wtyczka jest dołączona? Paluch w pompie jak najbardziej bo to główna usterka uszkodzeń w tym silniku. Mechanik dobrze mówi. Jeśli chcesz coś zrobić z egr to nie możesz go tak poprostu zaślepić bo wywali Ci błąd. Musisz go wyrzucić ze sterownika silnika. Lub poprostu wyczyścić i jeździć dalej z nim.
Damian85 Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Opublikowano 18 Lutego 2018 Sorry zrobiłem błąd miało być (odłączona) ale już poprawiłem. Wyczyszcze go i zobacze jak będzie chodził.
Damian85 Opublikowano 25 Lutego 2018 Autor Opublikowano 25 Lutego 2018 Wyczyściłem EGR i zamontowałem kryze z otworem. Czkawka zniknęła auto jedzie super ale jest jedno ale..... Słabo trzyma temperature. Jak mu wcisne na obwodnicy to dojdzie do 90° a przy spokojnej jeździe po mieście spada do 70° osobiście obstawiam termostat. Dodam że kryze rozwiercilem na oko wiertełem 6,5 jako że nie miałem większego troszkę poszerzyłem bokami i żaden błąd nie wyskakuje.
piotrsob1 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 (edytowane) 8 godzin temu, Damian85 napisał: Wyczyściłem EGR i zamontowałem kryze z otworem. Czkawka zniknęła auto jedzie super ale jest jedno ale..... Słabo trzyma temperature. Jak mu wcisne na obwodnicy to dojdzie do 90° a przy spokojnej jeździe po mieście spada do 70° osobiście obstawiam termostat. Dodam że kryze rozwiercilem na oko wiertełem 6,5 jako że nie miałem większego troszkę poszerzyłem bokami i żaden błąd nie wyskakuje. Otwór w kryzie do BPW powinien mieć minimum 8,5 mm średnicy , przy mniejszej podczas bardzo delikatnej jazdy u mnie pojawiał się czasami błąd zbyt małego przepływu przez EGR Co do temperatury to termostat do wymiany . z zamienników to tylko Verneta polecić mogę . Zamontowałem ich ostatnimi czasy cztery sztuki i wszystkie idealnie trzymają 90 st C . Jak nie Vernet to tylko z ASO według mnie No i podziękowania za skorzystanie z forumowych porad Edytowane 26 Lutego 2018 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się