Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T VS 3.0 Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry forumowiczom,

Od około miesiąca poszukuję audi a4 b6 avant z silnikiem 1.8T. Ciężko znaleźć aktualnie dobry egzemplarz i w ferworze poszukiwań natrafiłem na fajne auto ale z silnikiem 3.0 quattro w manualu.

Podpowiecie mi jak to teraz wygląda z różnicami kosztów obsługi tych silników? Dużo drożej wychodzi 3.0 w serwisowaniu, spalaniu? Jaki aktualnie jest koszt wymiany rozrządu w tych silnikach?

Warto w ogóle interesować się 3.0? Jak wygląda jego awaryjność?

 

Pozdrawiam serdecznie

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cześć ,polecam przejść w zakładkę silniki benzynowe ,wybrać jednostkę 3.0 i tam jest temat o tym silniku ,wady/zalety itp. 

:hi:

Opublikowano

Tak ,jak kolega wyżej:)Ale akurat mam oba 1,8T w BEX i 3,0 i coś już mogę powiedzieć:).Zadbany ASN da ci radość z jazdy,ale jak trafisz padło,to kilka ładnych tysi poleci.Jak ok sama startówka 2500 z rozrządem czyli koło 1000 więcej niż w 1,8.Poszukać byś musiał kogoś,kto ten rozrząd dobrze ustawi.Mało takich jest.2 cewki,świece więcej itd.Pali do 2 litrów więcej od 1,8 przy podobnej jeździe.OC 150 zł drożej w moim przypadku.Jak jest w porządku z nim wszystko,to jeździ wyraźnie lepiej od BEX serii.Napewno przy podobnych kierowcach i umiejętnościach 1,8T go nie dojdzie:wink:.Musisz dobrze sprawdzić.Rozgrzać te auto dobrze.Pojeździć.Bez kompa nie podchodź.Wszelkie checki,jak się zapalą,albo błędy z wypadaniem zapłonów,mogą świadczyć o padających katach.To częsta przypadłość 3,0.Nawet wycinając je i wyprogramowując,jeśli nie zmieniasz na nowe,to też kikaset zeta leci.Na pewno ogólna eksploatacja w kosztach na korzyść 1,8T,ale nie jest to reguła,bo możesz np.do 3,0 lać tylko paliwo,a 1,8T może się sypać.Jeśli te auto,jak mówisz jest warte zainteresowania,to sprawdzaj i kupuj.Jeśli było na bieżąco serwisowane i dobrze.Wszystko wymieniane na czas,to też ci posłuży nie gorzej niż 1,8T.Niestety większość jest dojechanych też i zaniedbywanych,co powoduje właśnie,że panuje opinia 3,0 parch,awaryjny,katy,pękające bloki itd.:facepalm:Nic nie dzieje się bez przyczyny:).Albo sprawdzisz dobrze i auto warte-kupisz,albo źle trafisz i będziesz w gronie tych,co na słowo ASN 3,0 dostają szału.Ja trochę w mojego zainwestować musiałem po kupnie,ale po krótkim czasie użytkowania stwierdzam,że wolę V6 mimo jego słabości.Oczywiście 1,8 T lepszy,bo można go dłubać i objeżdża 3,0 bla bla.I co z tego?Zawsze się znajdzie ktoś szybszy,sprytniejszy,co byś nie miał pod maską:wink: itd.Nie o to chodzi.Jeśli szukasz auta,które od razu ma fajnie jeździć,bez dodatkowych inwestycji w moc,to zdrowe 3,0 ASN na pewno takim jest.Lepiej kupić zadbanego,sprawdzonego 3,0 niż na siłę szukać 1,8t,a potem też ładować w niego kasę.Jeśli ten egzemplarz naprawdę okazałby się ok,to się nawet nie zastanawiaj i kupuj.Dobre ASN tez długo nie czekają na nabywców:hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, mirek31071977 napisał:

Tak ,jak kolega wyżej:)Ale akurat mam oba 1,8T w BEX i 3,0 i coś już mogę powiedzieć:).Zadbany ASN da ci radość z jazdy,ale jak trafisz padło,to kilka ładnych tysi poleci.Jak ok sama startówka 2500 z rozrządem czyli koło 1000 więcej niż w 1,8.Poszukać byś musiał kogoś,kto ten rozrząd dobrze ustawi.Mało takich jest.2 cewki,świece więcej itd.Pali do 2 litrów więcej od 1,8 przy podobnej jeździe.OC 150 zł drożej w moim przypadku.Jak jest w porządku z nim wszystko,to jeździ wyraźnie lepiej od BEX serii.Napewno przy podobnych kierowcach i umiejętnościach 1,8T go nie dojdzie:wink:.Musisz dobrze sprawdzić.Rozgrzać te auto dobrze.Pojeździć.Bez kompa nie podchodź.Wszelkie checki,jak się zapalą,albo błędy z wypadaniem zapłonów,mogą świadczyć o padających katach.To częsta przypadłość 3,0.Nawet wycinając je i wyprogramowując,jeśli nie zmieniasz na nowe,to też kikaset zeta leci.Na pewno ogólna eksploatacja w kosztach na korzyść 1,8T,ale nie jest to reguła,bo możesz np.do 3,0 lać tylko paliwo,a 1,8T może się sypać.Jeśli te auto,jak mówisz jest warte zainteresowania,to sprawdzaj i kupuj.Jeśli było na bieżąco serwisowane i dobrze.Wszystko wymieniane na czas,to też ci posłuży nie gorzej niż 1,8T.Niestety większość jest dojechanych też i zaniedbywanych,co powoduje właśnie,że panuje opinia 3,0 parch,awaryjny,katy,pękające bloki itd.:facepalm:Nic nie dzieje się bez przyczyny:).Albo sprawdzisz dobrze i auto warte-kupisz,albo źle trafisz i będziesz w gronie tych,co na słowo ASN 3,0 dostają szału.Ja trochę w mojego zainwestować musiałem po kupnie,ale po krótkim czasie użytkowania stwierdzam,że wolę V6 mimo jego słabości.Oczywiście 1,8 T lepszy,bo można go dłubać i objeżdża 3,0 bla bla.I co z tego?Zawsze się znajdzie ktoś szybszy,sprytniejszy,co byś nie miał pod maską:wink: itd.Nie o to chodzi.Jeśli szukasz auta,które od razu ma fajnie jeździć,bez dodatkowych inwestycji w moc,to zdrowe 3,0 ASN na pewno takim jest.Lepiej kupić zadbanego,sprawdzonego 3,0 niż na siłę szukać 1,8t,a potem też ładować w niego kasę.Jeśli ten egzemplarz naprawdę okazałby się ok,to się nawet nie zastanawiaj i kupuj.Dobre ASN tez długo nie czekają na nabywców:hi:

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.  Myślę, że wybiorę się sprawdzić ten egzemplarz. Pooglądać sobie z bliska nie zobowiązuje jeszcze. Myślałem, że różnica spalania jest dużo większa. Najlepiej poszukać fachowca który mi to auto sprawdzi.

 

A podpowiecie mi jeszcze jak wypada na tle tych dwóch silników 2.4v6?

Edytowane przez viliar
Opublikowano

V6 potrafi mile zaskoczyć spalaniem.Jak umiesz umiejętnie operować gazem,to w spalaniu tak,jak mówiłem.Tego nie trzeba dusić żeby jechało:wink:.Ma już przyzwoity moment obrotowy,co tez dużo daje:).Przyspiesza z niskich obrotów.Inna charakterystyka pracy niż w T.Mniejsza V6 2,4 ma dużo lepsze opinie od 3,0 i taka względnie mniej awaryjna jest:).Tylko nijak się ma do obu silników.Jeździ jak 1,8T 163,a pali pewnie podobnie do ASN?Jedynie dźwięk silnika jeszcze:).Jest mało popularna w A4 B6,bo tutaj nie wychodziła w Q.W A6 już tak:decayed:.Przy większym silniku,albo dłubaniu 1,8T na większe moce uważam,że Q to mus.Ale to autko,które cię interesuje ma Q i manual więc git.Jeśli szukasz,co wpadnie w lepszym stanie bez względu na napęd,to możesz rozszerzyć poszukiwania o te 2,4:wink:.Można je trafić taniej i nieraz fajnie jak,na A4 wyposażone.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Super. Bardzo dziękuję za pomoc. Dodaje do listy ewentualnych silników 2.4.

Opublikowano

Dodam od siebie jakbyś rozglądał się za 2.4 to szukaj ze skrzynią 6 biegów. Znacznie odmula ten silnik i można osiągnąć nieco niższe spalanie.

Skrzynia 6 biegów to rocznik 2003-2004,a co do spalania u mnie przy stosunku 70% miasto a 30% trasa pali 12,5L LPG. Taki ASN z Q to raczej 15L przy takiej samej jeździe.

Opublikowano

Niestety 3.0 które miało być rewelacyjne okazało się samochodem po konkretnym dzwonie. Szukam dalej, jednak głównie skupie się teraz na 1.8T i ewentualnie 2.4v6.

Opublikowano

Szkoda:kwasny:.Ale tak,jak mówiłem,że znaleźć ASN w fajnym stanie,bez większego wkładu,to też sztuka.V6 się nie kupuje kiedy taki duży procent miasta:wink:.Ja ze 87 km w 2 strony 73 pokonuję autostradą,a reszta niezabudowany i wioski bez świateł:).Jeżdżąc rozważnie,bez ganianek ,wliczając rozgrzewanie silnika i stałą prędkością 120 na autostradzie,czasem przyspieszenie na krótko 160-180 spalanie oscyluje w okolicach 10.Myslę,ze jak się ociepli w końcu,to jeszcze z literek powinno zejść:)

Opublikowano

A podpowiedz mi proszę, czy te motory 1.8T, 2.4v6 uciągną Audi a6 c5? Natknąłem się na ten wóz i jest mega podobny do a4 tylko trochę większy. Bardzo różnią się te auta?

Opublikowano

Co mają nie uciągnąć?:).Bez szaleństw,ale dają rade w budzie C5.A6 wieksze,bardziej komfortowe i lepiej wyposażone.

Opublikowano

A4b6 i A6c5 z takim samym silnikiem i podobnym wyposażeniem ważą podobnie mimo nieco większej budy A6. Sprawdzałem na forum A6, avant 2.4 1505 kg, dla porównania moja b6 1557kg. Wszystko zależy jakie wyposażenie znajduje się w aucie.

Opublikowano

No to rewelacja, w takim razie do listy oprócz a4 dopisuje A6. Buda trochę bardziej kanciasta, ale jeśli ma to owocować lepszym komfortem to warto się zastanowić.

Opublikowano

Przede wszystkim na stan samochodu jest ważny. Ja osobiście nie szedł bym w FWD. Quattro jakieś tam wady ma, ale bez wątpienia warto. 

Opublikowano
3 godziny temu, roball napisał:

Przede wszystkim na stan samochodu jest ważny. Ja osobiście nie szedł bym w FWD. Quattro jakieś tam wady ma, ale bez wątpienia warto. 

No ma.;)Większe spalanie,co dla niektórych jest argumentem i przeszkadza tym,którzy go nie mają:wink:

Opublikowano

Oj z tym spalaniem to zależy sporo od stylu od jazdy. Osobiście załadowanym na maxa +4 osoby jadąc co roku na mazury schodzę poniżej 9 litrów gazu a zdarza się że są odcinki że i po niżej 8 ale to już dziadkowa jazda.

Średnio miasto (Wawa) trzeba liczyć minimum 13 do 15 LPG 

Opublikowano (edytowane)

Ja tam w bexie avant Q mam spalanie lpg 10-12l. Pamiętaj że jak kupisz to zostaw sobie kasy na wymianę rozrządu. Cena remontu silnika też będzie większa bo więcej elementów. A rozrząd w 3.0 trochę więcej kosztuje niż w 1.8 i jeszcze bym przed kupnem zadzwonił do ubezpieczyciela i podał prawdopodobne dane tych samochodów. Aby nie być zaskoczony jak wywalą kosmiczną cenę OC za 3.0; obym sie mylił i ceny były zbliżone do 1.8

Edytowane przez GRADIENT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...