Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T Nowy samochód, zużycie oleju, płukanka silnika, ceramizery i inne pytania.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od niedawna w rodzinie pojawił się Passat B5 w wersji USA z silnikiem 1.8T o mocy 170KM.
Po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów zauważyliśmy, że silnik wciąga około 2-2,5l oleju na 10 kkm. Zgodnie z zaleceniem mechanika silnik pracuje na Valvoline SynPower 5W40.

Czy takie zużycie oleju jest czymś naturalnym? Bardzo chciałbym je ograniczyć, bo wydaje mi się duże. W żadnym samochodzie, który miałem zużycie oleju nie przekraczało 1l na 10 kkm.
Przebieg Passata to teoretycznie 200kkm |(kupiony przy 190), ale dużo wskazuje, że może być to realny przebieg.

Myślałem o zastosowaniu płukanki, żeby oczyścić silnik, a potem wlać świeży olej z CeraTec od LM. Obawy jednak wynikają z użycia płukanki, czy nie zaszkodzi to i nie zwiększy zużycia oleju. Wolałbym nie remontować na razie tego silnika ;D
Czy w miarę skutecznym badaniem w takiej sytuacji może być sprawdzenie ciśnienia na zaworach?
Czy wymiana tego oleju co 15kkm to nie za rzadko? Samochód jeździ praktycznie tylko po trasach z prędkościami około 140kmh, a 15kkm jest robione średnio w 4-5 miesięcy.  Pytam, bo do tej pory wymieniałem zawsze co 10kkm, ale słyszałem opinie, że taki olej przy takim użytkowaniu może być do 15kkm.
Dzięki serdeczne z góry za odpowiedzi :)

Opublikowano (edytowane)

Czemu od razu uczepiłeś się silnika, a nie np puszczającego turbo?

 

PS. Ja bym wymieniał olej co 10kk, a wtedy się okaże że wciąga ok litra na 10kk, bo tuż przed samą wymianą nie będziesz dolewać idealnie, żeby na miareczce było po środku, a wtedy nie ma czego szukać problemu.

Edytowane przez JawoR36
Opublikowano

Samochód był na oględzinach u mechanika, ten stwierdził, że motor jest w całkiem dobrym stanie, a taki pobór oleju może wystąpić przy tych silnikach.
Jak samemu można sprawdzić turbo? Jak pisałem, do tej pory nie znikał mi w żadnym samochodzie olej w tym tempie, więc jestem nieco zielony.

Opublikowano

A co miałeś wcześniej z uturbionych silników?

Opublikowano
2 godziny temu, janeksroka napisał:

1. Samochód był na oględzinach u mechanika, ten stwierdził, że motor jest w całkiem dobrym stanie, a taki pobór oleju może wystąpić przy tych silnikach.
2. Jak samemu można sprawdzić turbo? 3. Jak pisałem, do tej pory nie znikał mi w żadnym samochodzie olej w tym tempie, więc jestem nieco zielony.

1. najgorsze co mógłby stwierdzić mechanik to klepanie zaworów lub wypalenie gniazd.

2. turbo możesz sprawdzić od strony zimnej, luz na wirniku i czy olej nie przecieka w dużych ilościach.

3. biorąc pod uwagę robione trasy i gaz ma prawo olej odparowywać w trakcie chłodzenia turbiny.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, JawoR36 napisał:

A co miałeś wcześniej z uturbionych silników?

Nie wiem co to ma do rzeczy, ale ASZ w A3, 1.9TD produkcji Renault.

Godzinę temu, KINIAM napisał:

1. najgorsze co mógłby stwierdzić mechanik to klepanie zaworów lub wypalenie gniazd.

2. turbo możesz sprawdzić od strony zimnej, luz na wirniku i czy olej nie przecieka w dużych ilościach.

3. biorąc pod uwagę robione trasy i gaz ma prawo olej odparowywać w trakcie chłodzenia turbiny.

1. Stwierdził, że jest ok więc myślę, że to też sprawdził, chłopak ma doświadczenie z uturbionymi VAGami, także tymi z USA (to mnie przekonało)

2. Mam nadzieję, że mechanik to sprawdzał. Od spodu silnika są zapocenia, nawet silne bym powiedział, ale z tej strony silnika był wyciek, który uszczelniał mechanik i nie był od tego czasu myty silnik.

3. Aż takie ilości mogłyby uciekać przez parowanie?

 

Stosował ktoś płukanki i ceramizery? Jakich efektów można oczekiwać po zastosowaniu tych środków?

Edytowane przez janeksroka
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, janeksroka napisał:

Stosował ktoś płukanki i ceramizery? Jakich efektów można oczekiwać po zastosowaniu tych środków?

Wypłukwanie silnika (olejem) nic ci nie da na ubytki oleju. Płukanki i ceramizery wsadź między bajki w dziecięcym, jesli chodzi o to czy moglyby pomoc na zuzycie oleju.

Tak jak mowilem, wymieniaj olej co 10k i problem sie sam rozwiąże.

1.8T coś tam zawsze oleju wezmie, a np 1.9TDI nie musi. 1-1,5l to normalka na 10k, a na pewno nie powod by sie martwic.

Edytowane przez JawoR36
Opublikowano (edytowane)
W dniu 02/04/2018 o 11:36, janeksroka napisał:

Cześć,

od niedawna w rodzinie pojawił się Passat B5 w wersji USA z silnikiem 1.8T o mocy 170KM.
Po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów zauważyliśmy, że silnik wciąga około 2-2,5l oleju na 10 kkm. Zgodnie z zaleceniem mechanika silnik pracuje na Valvoline SynPower 5W40.

Czy takie zużycie oleju jest czymś naturalnym? Bardzo chciałbym je ograniczyć, bo wydaje mi się duże. W żadnym samochodzie, który miałem zużycie oleju nie przekraczało 1l na 10 kkm.
Przebieg Passata to teoretycznie 200kkm |(kupiony przy 190), ale dużo wskazuje, że może być to realny przebieg.

Myślałem o zastosowaniu płukanki, żeby oczyścić silnik, a potem wlać świeży olej z CeraTec od LM. Obawy jednak wynikają z użycia płukanki, czy nie zaszkodzi to i nie zwiększy zużycia oleju. Wolałbym nie remontować na razie tego silnika ;D
Czy w miarę skutecznym badaniem w takiej sytuacji może być sprawdzenie ciśnienia na zaworach?
Czy wymiana tego oleju co 15kkm to nie za rzadko? Samochód jeździ praktycznie tylko po trasach z prędkościami około 140kmh, a 15kkm jest robione średnio w 4-5 miesięcy.  Pytam, bo do tej pory wymieniałem zawsze co 10kkm, ale słyszałem opinie, że taki olej przy takim użytkowaniu może być do 15kkm.
Dzięki serdeczne z góry za odpowiedzi :)

Przebieg jest co najmniej dwukrotnie większy według mnie.

Dolewaj i jeździj.

To nie jest litr na tysiąc, a auto ma swoje lata. Nie ma sensu tego naprawiać, nic ci się z tym nie zadzieje.

One jak mają trochę najechane kilometrów to podpijają oleju, co nie znaczy wcale, że do remontu.

Niemce lubia wypić, nie to co francuzy...

Płukanki mogłyby pomóc na zapieczone pierścienie, ale przy takim zużyciu to one zapieczone raczej nie są.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Prewencyjnie przy zmianie oliwy zrob tak.

Zlej olej postaw pod miske naczynie.

Za 24h odkrec swiece i wlej po 100ml nafty na kazdy cylinder.

Zostaw tak na nastepne 24h po czym sprawdz ile zlecialo nafty.

Jak zlalo sie tyle co wlales to zakrec spust oleju,wkrec swiece i zalej swierzy olej.

Jak brakuje troche nafty to pokrec na rozruszniku tak by wylecialo to przez otwor na swiece

Zapodaj swiece i zalej oliwa.

Czasem to pomaga na pierscienie jak sa zapieczone.

Oczywiscie olej zmieniaj co 10 tys to nie sa duze koszta.

Opublikowano
W dniu 23.04.2018 o 08:42, wesz82 napisał:

Prewencyjnie przy zmianie oliwy zrob tak.

Zlej olej postaw pod miske naczynie.

Za 24h odkrec swiece i wlej po 100ml nafty na kazdy cylinder.

Zostaw tak na nastepne 24h po czym sprawdz ile zlecialo nafty.

Jak zlalo sie tyle co wlales to zakrec spust oleju,wkrec swiece i zalej swierzy olej.

Jak brakuje troche nafty to pokrec na rozruszniku tak by wylecialo to przez otwor na swiece

Zapodaj swiece i zalej oliwa.

Czasem to pomaga na pierscienie jak sa zapieczone.

Oczywiscie olej zmieniaj co 10 tys to nie sa duze koszta.

Trop zapieczonych pierścieni może być całkiem słuszny, bo samochód podobno sporo stał (u poprzedniego właściciela). Jak znajdę czas przy wymianie oleju na numer z naftą, to z pewnością to zrobię. A można by to przyspieszyć pomijając te pierwsze 24h i skrócić to np do 3-4h, żeby silnik wystygł?
Jest jeszcze jeden objaw problemów z silnikiem, po dłuższej jeździe i zatrzymaniu się w korku samochód mocno kopci, nawet bardzo mocno. Jako, że przydarzyło się to mojemu ojcu, to nie mam pewności, ale chyba dym był ciemny.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Taki objaw na jałowych obrotach to Turbina puszcza

Opublikowano

Dokladnie.

Wydech od str goracej do zrzucenia i obejrzenia.

Opublikowano

Ok, w takim razie sprawdzę turbinę jak będzie możliwość i podzielę się info ;)

 

Opublikowano

Polecam. SERIO^_^

 

 

Opublikowano
W dniu 23.04.2018 o 07:29, Emejcz napisał:

Przebieg jest co najmniej dwukrotnie większy według mnie.

Dolewaj i jeździj.

To nie jest litr na tysiąc, a auto ma swoje lata. Nie ma sensu tego naprawiać, nic ci się z tym nie zadzieje.

One jak mają trochę najechane kilometrów to podpijają oleju, co nie znaczy wcale, że do remontu.

Niemce lubia wypić, nie to co francuzy...

Płukanki mogłyby pomóc na zapieczone pierścienie, ale przy takim zużyciu to one zapieczone raczej nie są.

Ciekawi mnie po czym stwierdzasz, że przebieg jest dwukrotnie większy? po samym zużyciu oleju?  przecież auta nawet nie widziałeś, więc jak można tak zakładać :D !

Opublikowano
6 godzin temu, damian_27 napisał:

Ciekawi mnie po czym stwierdzasz, że przebieg jest dwukrotnie większy? po samym zużyciu oleju?  przecież auta nawet nie widziałeś, więc jak można tak zakładać :D !

Przy 200 tys. km to oleju w tych silnikach nie trzeba dolewać od wymiany do wymiany.

Opublikowano

Cos pany golopujecie...

Licznik nie ma nic do stanu.

Jak ktos dorypie auto to i po 100tys bedzie zarl co popadnie..

Opublikowano
17 godzin temu, Emejcz napisał:

Przy 200 tys. km to oleju w tych silnikach nie trzeba dolewać od wymiany do wymiany.

Cóż, moim skromnym zdaniem, aby oszacować przebieg auta na co najmniej dwukrotnie wyższy od podanego stanu na liczniku, trzeba go dokładnie obejrzeć, zweryfikować historię, zasięgnąć opinii być może w jakimś serwisie... no ale można bawić się w wróżbitę Macieja i po samym zużyciu oleju szacować przebieg auta :D:D:D

 

Co do tego oleju to mój 1.8t ma przebieg na liczniku 230 tyś... przejechałem już ok 10 k i wziął max 1litr.

Opublikowano

Mój ma realnie dobre 700 tys. i bierze 3-3.5 litra na 10kkm.

Opublikowano

Moje audi 1.8T 163kM przebieg 148.000 (potwierdzony) bierze około 1l na 10.000 km. Olej Castrol 5w30. Zastanawiam się nad zmianą na motul 5w40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...