Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Pytanie o działanie czujnika G62, biały bąk po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w a4 1.9tdi 101km po dluzszym postoju przy odpalniu puszcza bialego baka, byly spalone 3 swiece zarowe po wymianie nie pomoglo, sprawdzalem na vagu pompowtryski dawki i bip na zimnym i nagrzanym silniku ok, przez przypadek podpinajac rano vaga na nieuruchomionym silniku temp plynu chlodzacego g62 pokazywala -8stopni, gdzie na dworze 25stopni temp. powietrza i paliwa po ok. 20stopni, nastepnie odpalilem samochod i temp z czujnika g62 odrazu wskoczyla na 25stopni i systemetycznie rosla zgasilem silnik znowu -8 odpalilem odrazu wskoczyla na prawidolowa i rosla do 87stopni wraz z zegarami, niestety moj  kabel nie czyta zegarow po Can nie moge sprawdzic grupy 17 i czujnika g2 a zaobserwowalem takie cos ze jak juz bylo 90stopni na zegarach, zgasilem silnik przekrecilem stacyjke w pozycje kontrolek to temeperatura na zagerach lezala wraz z odpaleniem samochodu podniosla sie spowrotem do 90. Pytanie czy to standarowo ze czujnik g62 i g2 wzbudza sie do dzialania wraz z uruchomieniem samochodu, bo co dziwne gdy pokazuje na nie odplalonym to -8 na g62 to i dawka startowa paliwa to 40mg wiec pewnie tak nie powinno byc, to wiec dlaczego odrazu po uruchomieniu samochodu obydwa czujniki pokazuja poprawne wartosci, rowno rosna dochodza do 90stopni,a gdy zgasze to -8. Mozliwe zeby uszkodzone czujnik tak robil i dalczego tylko na zgaszonym tak robi ?

Opublikowano (edytowane)

Na zgaszonym w jakim sensie ? Napięcie na czujnik dochodzi po zapłonie czyli, po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję - na tej pozycji Ci pokazuje -8 ?

Jakie to auto, silnik, rok ? Uzupełnij profil.

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

-8 ma gdy przekrecony kluczyk w pozycji 2 (czyli zapalaja sie kontrolki gasna swiece zarowe, ale nie krece rozrusznikiem) natomiast zaraz po uruchomieniu silnika na zegarach temperatura wskakuje w odpowiednia pozycje, i na vagu temp do ecu tez ok.  wyglada to tak jakby czujniki g62 wzbudzal sie dopiero do poprawnego dzialania gdy silnik juz chodzi i wtedy juz niema problemow. 

Opublikowano (edytowane)

Po prostu nasi byli w twoim aucie :D

Pewnie auto miało problem z porannym ( a może i na rozgrzanym silniku ) odpalaniem i ktoś wyrezał układzik oszukujący temperaturę widzianą przez ECU z czujnika G62 do momentu uruchomienia silnika :P.

Nie wnikając w powody jest to skuteczny sposób na tanie pozbycie się problemu z odpalaniem nie pierwszej młodości szrota :decayed:

Sam kilka latek jeździłem Golfem IV z takim patentem, koszt takiego " systemu " uzdrawiającego odpalanie to kilkanaście złotych i trochę własnej roboty ....

Wcale bym się tym nie przejmował , bo to nie jest po chamsku wlutowany opornik w szereg z czujnikiem G62 i cały czas zaniżający temperaturę, albo przerwany celowo obwód wymuszający tryb awaryjny czujnika,  tylko " inteligentne " rozwiązanie :decayed:

P.S. 

Jakby to było A4 2,5 TDI z 2001 lub 2002, roku kupione w okolicach Żyrardowa , to powiedział bym Ci nawet gdzie tego układu szukać :D:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

dzis podlaczylem vaga i zobaczylem temp na g62 -8stopni odpalilem samochod odrazu wskoczylo na 20, potem jeszcze raz kluczyk w pozycje kontrolek mam -8 i calkowite wyjecie kluczyka ze stacyjki zanim rozlaczylo mi vaga to przez 3sekundy temp byla poprawna. Moze i tak jest jak kolega pisze to gdzie tego mozna szukac, bo zastanawia mnie to ze po odpaleniu prad wszedzie plynie tak jak w przypadku kluczyka w pozycje 2 a tu temp jest zla,a po odpaleniu poprawna 

Edytowane przez pereska
Opublikowano

Sterownie takim układem oszukującym temperaturę do momentu uruchomienia silnika można rozwiązać na kilka sposobów:

- ręczne sterownie ( przycisk )

i atomatyczne :

- wykorzystanie napięcia pojawiającego się na styku D+ alternatora po uruchomieniu silnika

- wykrycie wzrostu napięcia w instalacji pojazdu powyżej 13, 2 V 

Pewnie znalazło by się jeszcze kilka innych , ale te są najprostsze do wykorzystania ...

A i po co chcesz go szukać, jak wszystko działa ....:P

Chcesz go odłączyć i sprawdzić czy mam rację ? :decayed::D

Opublikowano

Myslalem ze zlikwiduje tego porannego bialego baka. Ktos wklada taki uklad i jedzi bo mu np. samochod ciezko pali, ale ze juz 3 swiece byly spalone to nie wymieni. zastanawia mnie jeszcze to czy jak teraz mam np. -8 to jak faktycznie bedzie na dworze -30 to wtedy czujnik co pokaze -8 czy -50. bo jak samochod byl nagrzany do 90 to g62 na kluczyku w poz. 2 bylo -8 czyli caly rok mam -8

Opublikowano (edytowane)

W zimę też powinno zaniżać temperaturę tylko nie o 30 stopni a trochę mniej ze względu na charakterystykę czujnika .

A o tych świeczkach mógł po prostu nie wiedzieć, albo zostawić z premedytacją do wymiany nowemu właścicielowi :whistling:

 

Masz czternastoletnią furę i ciesz się że wszystko działa jak należy.

Chyba że masz worek pieniędzy i nie wiesz co z nim zrobić, a ten bąk jest nie do zaakceptowania przez Ciebie, to wtedy możesz zacząć przywracać ją do stanu fabrycznego .

Ale i tak nówki sztuki z niej nie zrobisz :)

Ot taka dobra rada od człowieka z doświadczeniem ....:wink:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi i pomoc. Żona powiedziala ze bardzo Pana lubi :-) 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, pereska napisał:

Dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi i pomoc. Żona powiedziala ze bardzo Pana lubi :-) 

No dziękuję za komplement :D ( pewnie  myśli że za zaoszczędzoną kasę jej coś ładnego kupisz :decayed::P ).

 

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...