DefSquad Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Witam wszystkich. Opiszę po krótce mój problem, może ktoś poradzi co można sprawdzić lub jeśli ktoś miał podobnie proszę o opinię. A więc od niedawna auto na zimnym silniku coraz ciężej zapalało. Gdy już zapalił dławił się i gdy tylko dodałem gazu obroty spadały i auto ledwo się toczyło. Słychać też było jakieś wystrzały spod maski. Po kilkudziesięciu sekundach obroty się normowały i autko normalnie funkcjonowało. Parę dni temu auto już w ogóle nie odpala na PB jak jest zimny silnik lub po kilku godzinnym postoju nawet w dzień gdy jest cholernie ciepło. Na LPG autko zapala za bez różnicy czy jest zimne czy nie i tak zawsze odpalam rano. Po chwili gaszę auto i odpalam jeszcze raz na benzynie i już też nie ma problemu. Więc co to może być. Jakby nie dostawał paliwa to chyba nie mógłbym w ogóle jeździć na PB prawda? A od czasu do czasu przełączam na benzynę i jeżdżę. Ktoś coś? Pozdrawiam wszystkich.
k232 Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Być może reduktor albo wtryskiwacze LPG puszczają gaz do układu kolektora ssącego i stąd będziesz miał ciężkie odpalanie, jak auto ma za bogatą dawkę paliwa i go zalewa to musisz chwilę poczekać aż przepali tą dawkę i się unormuje. Polecam zrobić test: Przejedź się gdzieś na LPG z 10 km, wróć do domu, i jak zgasisz auto od razu idź ściągnij wężyk podciśnienia z reduktora i zostaw ten wężyk niech sobie wisi, po nocy załóż wężyk i odpal auto, jeżeli auto dobrze odpali to masz reduktor do wymiany. Jeżeli ten test nic nie pokaże to na drugi dzień zrób tak samo z wtryskiwaczami LPG. Daj znać jakie efekty.
DefSquad Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 To może zakręcę butlę, wyjeżdżę gaz w układzie i rano sprawdzę czy odpala. Czy to nie to samo co ściągnąć wężyk?
k232 Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 1 godzinę temu, DefSquad napisał: To może zakręcę butlę, wyjeżdżę gaz w układzie i rano sprawdzę czy odpala. Czy to nie to samo co ściągnąć wężyk? A po co bawić się z butlą? Jeżeli będzie gdzieś nieszczelność to wyjdzie przez ściągnięty wężyk.
DefSquad Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 A przewód podciśnienia to ten malutki wężyk prawie na środku reduktora tak?
k232 Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 12 minut temu, DefSquad napisał: A przewód podciśnienia to ten malutki wężyk prawie na środku reduktora tak? Tak ☺️
DefSquad Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Opublikowano 10 Maja 2018 No więc wracając do tematu nic nie dało odpięcie tego wężyka. Od trzech dni jeżdżę na benzynie i nadal rano jak już odpali to muł jest straszny i przez kilkadziesiąt sekund nie mogę dodawać gazu bo się dławi. Jak zatem sprawdzić wtryskiwacze gazowe czy nie puszczają gazu?
k232 Opublikowano 10 Maja 2018 Opublikowano 10 Maja 2018 Przejedź kilka km na LPG, wróć do domu, zdejmij szybko po przyjeździe wężyk przed wtryskiwaczami LPG i zostaw tak na noc, rano zapnij wężyk, odpal i zobacz.
majkel_majki Opublikowano 11 Maja 2018 Opublikowano 11 Maja 2018 Miałem takie objawy w a8, jak dla mnie to może być problem z pompa paliwa. Dobrze byłoby zmierzyć jakie ciśnienie jest na listwie wtryskiwaczy benzyny.
DefSquad Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 No właśnie muszę szukać dalej bo odłączenie wtryskiwaczy gazowych nic nie dało. W końcu zakręciłem butle odłączyłem całkowicie instalację i dalej takie same objawy. Dodam iż bardzo śmierdzi paliwem jak już odpali. Na zewnątrz oczywiście, bo jak odpalę to wyjdę na chwilę i zaczynam jazdę dopiero jak się unormuje bo tak to się jechać nie da. Jak mogę sprawdzić ciśnienie?
mszark Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 A może by tak podpiąć pod komputer, jakieś błędy może są? Co tam czujnik temp. pokazuje sprawdzić.
DefSquad Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Nie ma żadnych błędów, sprawdzane już kilkakrotnie.
mszark Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 A czujnik temperatury dobrze pokazuje? Nie zalewa go?
DefSquad Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Co masz na myśli czy go nie zalewa? Mówisz o czujniku temp z tyłu silnika?
mszark Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 No jak czujnik temperatury, ten z tyłu silnika, pokazuje cuda to i dawka paliwa może być zła. Tak zgaduje, bo nie napisałeś co sprawdziłeś.
DefSquad Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Opublikowano 14 Maja 2018 Czujnik był wymieniany bo jakiś czas temu łapał lewe powietrze w kolektorze ale czy jest sprawny to nie wiem...a jak mogę go sprawdzić?
k232 Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 Jak masz vcds to podłącz się na zimnym silniku i sprawdź ile pokazuje czujnik na vcds a ile masz stopni na zewnątrz, przyjmuj że maksymalnie może być 5 stopni różnicy.
majkel_majki Opublikowano 14 Maja 2018 Opublikowano 14 Maja 2018 No właśnie muszę szukać dalej bo odłączenie wtryskiwaczy gazowych nic nie dało. W końcu zakręciłem butle odłączyłem całkowicie instalację i dalej takie same objawy. Dodam iż bardzo śmierdzi paliwem jak już odpali. Na zewnątrz oczywiście, bo jak odpalę to wyjdę na chwilę i zaczynam jazdę dopiero jak się unormuje bo tak to się jechać nie da. Jak mogę sprawdzić ciśnienie? Na listwie wtryskowej powinien być zaworek, podobny trochę do wentyla w kole, tam możesz podpiąć manometr.
DefSquad Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Opublikowano 15 Maja 2018 Poczekajcie bo jestem w trakcie wymiany czujnika...już widzę, że jest inny niż kupiłem...zamontowany jest płaski na dole a nowy ma taki dinks na dole. Dam znać co i jak po wymianie. Pozdrawiam
DefSquad Opublikowano 15 Maja 2018 Autor Opublikowano 15 Maja 2018 No i czujnik wymieniony. Prawdopodobnie to była jego wina. Narazie odpala od kopa. Zobaczymy rano i napiszę czy wszystko ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się