Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów 1BA 1BE 1BV w Audi A4 B6/B7


lukaszr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mój problem tak w skrócie. Od kupna już A4B6 jest niski. Amortyzatory ma seryjne jak na naklejce natomiast sprężyny włożone obniżające H&R bodajże -35. Chciałbym go trochę podnieść. Czy mógłbym tutaj wrzucić zawieszenie 1BE ? Jeśli tak to jak traktować klasy wagowe ? Tak samo czy może w dół/górę? Szukać jakiś nowych zamienników czy może używanych oryginalnych? 

Proszę o porady :)

IMG_20210509_130054.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ramzes66 napisał:

Cześć,

Mój problem tak w skrócie. Od kupna już A4B6 jest niski. Amortyzatory ma seryjne jak na naklejce natomiast sprężyny włożone obniżające H&R bodajże -35. Chciałbym go trochę podnieść. Czy mógłbym tutaj wrzucić zawieszenie 1BE ? Jeśli tak to jak traktować klasy wagowe ? Tak samo czy może w dół/górę? Szukać jakiś nowych zamienników czy może używanych oryginalnych? 

Proszę o porady :)

IMG_20210509_130054.jpg

Zakladajac s line musisz zejść z klasami wagowymi o jedną-dwie mniej niż to co masz na wlepce. Wymienić pasowaloby też anortyzatory na 1be badz 1bv. Uzyskany efekt powinien być jeszcze lepszy. 

Edytowane przez Mr.Joker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem zależności w tych klasach wagowych to faktycznie 1-2 niżej. Amortyzatory też mam zamiar wymieniać. 

Jeszcze kwestia czy szukać jakiś używek demontowanych czy lepiej nowe zamienniki ?

 

Np. coś takiego ? 

https://www.olx.pl/d/oferta/zawieszenie-1be-sprezyn-amortyzatory-s-line-a4-b6-b7-1-8t-2-0-CID5-IDN0Imx.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ramzes66 napisał:

Właśnie sprawdziłem zależności w tych klasach wagowych to faktycznie 1-2 niżej. Amortyzatory też mam zamiar wymieniać. 

Jeszcze kwestia czy szukać jakiś używek demontowanych czy lepiej nowe zamienniki ?

 

Np. coś takiego ? 

https://www.olx.pl/d/oferta/zawieszenie-1be-sprezyn-amortyzatory-s-line-a4-b6-b7-1-8t-2-0-CID5-IDN0Imx.html

Musisz dobrać kolorami. Za amorki ci nikt nie weźmie odpowiedzislnosci bo stan ich napewno nie będzie jak nowych tu już musisz podjąć decyzję czy warto. Niby 300zl nie pieniądz ale wymieniać raz drugi trzeci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale dla samych sprężyn warto zakładając, że amortyzatory wziąłbym nowe? 

To jeszcze utwierdź mnie proszę czy dobrze to sobie wszystko liczę.

Przód na wlepce to 0JH(8)  przy 1BA 854-885 kg czyli na 1BE 861-899 kg 0JG(7) więc klasa niżej to sprężyny niebieski 3x zielony.

Tył na wlepce to 0YK(10) przy 1BA: 545-570 kg czyli na 1BE/BV: 545-570 kg 0YJ(9) więc klasa niżej to sprężyny niebieski 2x różowy.

Amortyzatory przód wtedy z przedziału 2-7 więc 8E0 413 031 CK . Na Tył 8E0 513 036  AF .

Tak to wygląda. Jeszcze pytanie co się dzieje jeśli schodzi się mocniej z klasami wagowymi jakbym zszedł dwie klasy niżej to wtedy niżej na sprężynach siedzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ramzes66 napisał:

Rozumiem, ale dla samych sprężyn warto zakładając, że amortyzatory wziąłbym nowe? 

To jeszcze utwierdź mnie proszę czy dobrze to sobie wszystko liczę.

Przód na wlepce to 0JH(8)  przy 1BA 854-885 kg czyli na 1BE 861-899 kg 0JG(7) więc klasa niżej to sprężyny niebieski 3x zielony.

Tył na wlepce to 0YK(10) przy 1BA: 545-570 kg czyli na 1BE/BV: 545-570 kg 0YJ(9) więc klasa niżej to sprężyny niebieski 2x różowy.

Amortyzatory przód wtedy z przedziału 2-7 więc 8E0 413 031 CK . Na Tył 8E0 513 036  AF .

Tak to wygląda. Jeszcze pytanie co się dzieje jeśli schodzi się mocniej z klasami wagowymi jakbym zszedł dwie klasy niżej to wtedy niżej na sprężynach siedzi?

 

Na przod mozesz dac ze 2 nizej czyli 6 klase wagowa. Jezeli chcesz dac mniejsza to moze ci cos usiasc choc nie musi byl przypadek na forum ze dopiero po zejsciu bodajze 4 klas nizej przod siadl dodatkowo 2cm. Z tylem bym nie przesadzal i zalopzyl jedna mniej. Najlepiej jak bys pomierzyl wysokosc auta na kazdym kole i okreslil ile chcesz wyzej. Ori zawias s line powinien siedzec po 66cm na kazdym kole od ziemi do rantu nadkola. Porownaj o z twoimi pomiarami i zobaczysz czy ci to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Mr.Joker napisał:

Na przod mozesz dac ze 2 nizej czyli 6 klase wagowa. Jezeli chcesz dac mniejsza to moze ci cos usiasc choc nie musi byl przypadek na forum ze dopiero po zejsciu bodajze 4 klas nizej przod siadl dodatkowo 2cm. Z tylem bym nie przesadzal i zalopzyl jedna mniej. Najlepiej jak bys pomierzyl wysokosc auta na kazdym kole i okreslil ile chcesz wyzej. Ori zawias s line powinien siedzec po 66cm na kazdym kole od ziemi do rantu nadkola. Porownaj o z twoimi pomiarami i zobaczysz czy ci to wystarczy.

 

Przód mam na 62 cm, a tył 63cm to jeśli poszłoby na te 66 to powinno być dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ramzes66 napisał:

 

Przód mam na 62 cm, a tył 63cm to jeśli poszłoby na te 66 to powinno być dobrze :)

W takim razie można szukać jakiegoś ładnego kompletu i powinno być okej. Jak bys dorwal ori amorki to możesz założyć od razu  talerzyki z b5 wtedy przód obnizy się 1.5cm  ale będzie równo wizualnie z tylem a i tak będzie 2.5cm wyżej niż to co teraz masz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mr.Joker napisał:

W takim razie można szukać jakiegoś ładnego kompletu i powinno być okej. Jak bys dorwal ori amorki to możesz założyć od razu  talerzyki z b5 wtedy przód obnizy się 1.5cm  ale będzie równo wizualnie z tylem a i tak będzie 2.5cm wyżej niż to co teraz masz. 

Ori używane czy można gdzieś dostać nowe? Teraz patrzyłem coś takiego 

https://m.czesciauto24.pl/kyb/833979

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ramzes66 napisał:

Ori używane czy można gdzieś dostać nowe? Teraz patrzyłem coś takiego 

https://m.czesciauto24.pl/kyb/833979

 

 

Ori można dostać nawet nowe tylko koszt ponad 400zl/szt. Co do zamiennika to polecają sachs pod zawias sport albo monroe reflex. Najlepiej napisz sobie do @dzik on co dobierze wszystko profesjonalnie a i ceny na niezłe. Licz się z tym że na zamiennik możesz nie założyc tych talerzykow ale to już twoja decyzja czy będziesz zakładal. Co do używek to już ty musisz podjąć ryzyko czy iść w to czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek cyknę parę zdjęć, przed i po. Teraz na amortyzatorach 1BE ale zwykłe sprężyny z przodu. Tył dobrze leży, tak jak powinno, sprężyny Sline i amory 1be ( -2?). Mam nadzieję że usiądzie sporo, h&r i 1Be / -3.5 do -4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Alik87 napisał:

W poniedziałek cyknę parę zdjęć, przed i po. Teraz na amortyzatorach 1BE ale zwykłe sprężyny z przodu. Tył dobrze leży, tak jak powinno, sprężyny Sline i amory 1be ( -2?). Mam nadzieję że usiądzie sporo, h&r i 1Be / -3.5 do -4.

Z tego co chlopaki mówią to h&r mocno siadaja. Więc jeśli tego oczekujesz to powinno być ok. Ja osobiście już się wyleczyłem ze sprężyn i poszedłem w gwint. Ustawiam jak chce i komfort ten dam a nawet lepszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mr.Joker napisał:

Z tego co chlopaki mówią to h&r mocno siadaja. Więc jeśli tego oczekujesz to powinno być ok. Ja osobiście już się wyleczyłem ze sprężyn i poszedłem w gwint. Ustawiam jak chce i komfort ten dam a nawet lepszy. 

Zawsze pakowałem Eibacha, pro-kit czy Sportline zależnie od auta i oczekiwań.

       Ale tym razem postanowiłem spróbować czegoś twardszego. I Sportline w Eibachu siada -4.5 do -5 a to nie jest odpowiednia praca dla normalnego amortyzatora nawet sline. 
     Gwintowane zawieszenie to inny stan umysłu, jak najbardziej jestem za dobrym gwintem ale na ten zestaw nie chcę inwestować pieniędzy. Tylko dlatego.  
 

Joker jakiego masz gwinta i na jakim setupie jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Alik87 napisał:

Zawsze pakowałem Eibacha, pro-kit czy Sportline zależnie od auta i oczekiwań.

       Ale tym razem postanowiłem spróbować czegoś twardszego. I Sportline w Eibachu siada -4.5 do -5 a to nie jest odpowiednia praca dla normalnego amortyzatora nawet sline. 
     Gwintowane zawieszenie to inny stan umysłu, jak najbardziej jestem za dobrym gwintem ale na ten zestaw nie chcę inwestować pieniędzy. Tylko dlatego.  
 

Joker jakiego masz gwinta i na jakim setupie jeździsz?

Ja z racji tego że jest to mój pierwszy gwint, kupiłem używany po znikomym przebiegu Supersport Black evo. Tańsza opcja kw jest oparty na jego gratach i rodzaj gwintu do regulacji ma ten sam co jest duża zaleta. Zresztą jest cała pochodna gwontow z pod reki KW. Komfort bardzo dobry smiem twierdzic że jest przyjemniej niż na pro kit i 1be które miałem pierwsze i przód ku mojemu zdziwieniu  siadl mi 55mm bez żadnych talerzykow co jak piszesz o już chyba za dużo dla ori amorkow. Wiadomo jest czasami twardo szczególnie przy czestych nierownosciach ostro reaguje ale do przyjecia. Teraz mam ustawione na zimę jakieś 3cm niżej od  serii 1ba na rolce r17 205/50 jest jakieś 64.5cm na każdym kole od ziemi do rantu. Na wiosnę wleci 18 cali i coś pokrece. Sztywnosc też bardzo dobra mniej się wychyla niż pro kit ale też mam staby przód tyl z s4 więc samo to robi robote. Ogólnie z plusów możliwość regulacji trapezowy gwint który się tak nie zapieka przyjemna praca no i jeżdżę ponad 1.5 roku plus to co już przeszedł w innym aucie i zero problemow stukow, skrzypienia amorkow w zimie itp. Minusy w sumie tylko jeden. Ciężko reguluje się tyl ale to raczej wina konstrukcji zawieszenia niż gwintu a no i drugi tyl troszkę za miekki ale przewaznie jeżdżę w 2 osoby więc nie ma źle. Za cene ok 1200zl  jestem bardzo zadowolony i mogę śmiało polecić. Następne auto też będzie zagwintowane i nikt mi nie powie ze a4 na gwincie(normalnym dobrym) to taczka ?

Edytowane przez Mr.Joker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usiadło bardzo ładnie. Na trasie przy większych prędkościach komfortowo się rozsiadam za fajerą.

Zdjęcia nie oddają wizualizacji obniżenia, wydaję się niżej na żywo. Najważniejsze że to auto używane jako Daily, i spełnia się w tej roli

bardzo dobrze. Trasa do Hamburga zrobiona w cztery osoby i pełen bagaj. Nic nie trze, żadnych nie po kojących odgłosów.

Jest na pewno różnica na duży plus. Polecam H&R.

0D3089DB-A64F-4CFF-923F-62A932E9855D.jpeg

F628C575-6831-49EA-8A29-2026872302D9.jpeg

3A7B0879-D9D8-4E94-A542-070224607543.jpeg

746F61E4-A1A9-461C-BD7E-66D5E0A23A32.jpeg

Edytowane przez Alik87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny tylne o oznaczeniu różowy zielony zielony to jaka klasa wagowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Szarik napisał:

Sprężyny tylne o oznaczeniu różowy zielony zielony to jaka klasa wagowa ?

w tabelach nie ma takich kolorow. Jest bialy zielony zielony i moze taki tam jest u ciebie tylko zle widac. i wg tabel to by byl zawias 1ba klasa wagowa 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się wyjaśniło,to oznaczenie jest ze sprężyn przednich a były ogłoszone jako tylne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...