Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak to jest z tym AJM


grafi

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest ze do Audi A4 2001 TDi 115 KM AJM pasują części od TDi 130 KM

Czy wychodziły modele A4 z 130 konnym silnikiem z ograniczoną mocą do 115 KM i nosiło miano AJM proszę o objaśnienie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprecyzuj o jakie czesci ci chodzi ajm 115 to nie ten sam motor co awx/avf tu masz linka co i jak z motorami tdi http://img63.imageshack.us/my.php?image=tdijz6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJM 115 KM było pierwsze a dopiero potem konstruktorzy się poprawili i było 130 KM w ASZ lub AWX.

Powiem tak : AJM to taki mały niewypał co 90 KM na pompowtryskach o oznaczeniu ANU, ale spoko, w tym przypadku nie było aż tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak : AJM to taki mały niewypał co 90 KM na pompowtryskach o oznaczeniu ANU, ale spoko, w tym przypadku nie było aż tak źle.

ot: no może się zrobić gorąco zaraz :kwasny: jeśli ktoś nie miał do czynienia z takim motorem w audi to stwierdzenie że to nie wypał jest nie na miejscu!!! :thumbdown:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJM 115 KM było pierwsze a dopiero potem konstruktorzy się poprawili i było 130 KM w ASZ lub AWX.

Powiem tak : AJM to taki mały niewypał co 90 KM na pompowtryskach o oznaczeniu ANU, ale spoko, w tym przypadku nie było aż tak źle.

to teraz sprecyzuj swoją ubogą wypowiedź i opisz nam na czym polega ten "nie wypał". Wierzę, że jeśli tak piszesz to bardzo dobrze znasz się na silnikach od strony technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz sprecyzuj swoją ubogą wypowiedź i opisz nam na czym polega ten "nie wypał". Wierzę, że jeśli tak piszesz to bardzo dobrze znasz się na silnikach od strony technicznej.

chodzi o pękające walki rozrządu, ale to było na początku , 130 ma mocniejsze korbowody ,pompowtryski i turbinę inne kolo dumasowe i sprzęgło , zmiany w osprzecie oczywiście wszystko mocniejsze to tak po krótce , a co do awaryjnosci to cos w tym jest bo w niemczech najwiecej aut z motorchaden tdi to walsnie ajm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uwazam ze ajm tez dobry motor

w awx/avf poprawiono pare rzeczy i przez to jest mocniejszy

jesli na seryjnym ajm nie wyciagasz mocy ponad 160KM to nie ma obaw o usterki

ja jak narazie sobie chwale ten motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uwazam czy jest to 90,110 czy 115,130KM to te silniki są tansze w serwisowaniu i mniej awaryjne niz pierwsze 2.5 tdi[br]Dopisany: 15 Luty 2009, 11:08_________________________________________________moze koledze pomyliło sie z 2.5 tdi tam pekały tzn. wycierały sie wałki rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze koledze pomyliło sie z 2.5 tdi tam pekały tzn. wycierały sie wałki rozrzadu

koledze sie nic nie pomylilo poczytaj troche prasy porozmawiaj z ludzmi co sie znaja to bedziesz wiedział, a temat nie dotyczył tego czy to dobry motor tylko czym sie rozni od 130 a raczej co ma wspólnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uwazam czy jest to 90,110 czy 115,130KM to te silniki są tansze w serwisowaniu i mniej awaryjne niz pierwsze 2.5 tdi[br]Dopisany: 15 Luty 2009, 11:08_________________________________________________moze koledze pomyliło sie z 2.5 tdi tam pekały tzn. wycierały sie wałki rozrzadu

W 2.5 tdi nic nie pękało,a jak olej był wymieniany co 15-20 tyś od nowości to nie wycierały się też wałki oczywiście do rozsądnego przebiegu :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój AJM nim go "niechcący" zamordowałem miał nakręcone 200000km ( przebieg sprawdzony na kompie i potwierdzony w ASO) i przy tym stanie Rogal go zawirusował na ponad 145KM przy oryginalnej nie regenerowanej turbinie i żadnych problemów. Więc o czym ta mowa o wadach AJM???? A powiadam wam wiele wspólnych części maja silniki 115 i 130KM.

Jest to dobry silnik tylko wymaga regularnych wymian oleju i to właściwego oleju!!!

Różnic konstrukcyjnych w tych silnikach niema a inna turbina chłodnica oleju czy pompki to nie modernizacja silnika tylko wynik chęci bezpiecznego podniesienia mocy.

A jak na pewno wiecie żeby samochód jeździł przyzwoicie to moc musi iść w proporcji z masą pojazdu. A B6 jest cięższy od B5 i stąd konstruktorzy Audi podnieśli moc silnika poprzez zmianę turbo, pompek, chłodnicy oleju i kolektora dolotowego. Ale to wszysto wynika z podniesienia mocy. Howgh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jak ja lubię takie jałowe pierdzielnie :polew::bicz2:

AJM z początkowych serii miały padające pompki i wady w głowicy (chodzą wieści, że zmieniono skład stopu głowicy i skończyły się problemy). Dodatkowo dość szybko w AJM padają turbiny bo są małe i już w serii są zmuszona do wysokiego pompowania z dołu, by uzyskać 285 Nm.

Od strony mechanicznej, AWX/AVF mają:

- tłoki z okrężnym kanałem chłodzącym olejem,

- mocniejsze korbowody,

- większą komorę spalania w tłoku, przez co mniejszy stopień geometrycznego sprężania,

- wał korbowy o większej sztywności skrętnej uzyskanej przez grubsze czopy korbowodowe,

- pompę oleju o wiekszej wydajności (nie jestem na 100% pewien, ale ARL i ASZ ma na 100% większą wydajność pompy oleju),

- AWX od 2002 r. mają rozrząd z napinaczem mechanicznym,

- większą chłodnicę oleju,

- wydajniejsze pompowtryskiwacze,

- inna turbina i dolot z wiekszymi przekrojami oraz nowym typem kolektora,

- inny mappsensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie KICHOL wymieniałem filtry powietrza , oleju, kabiny i od 115 nie pasowały zatem pasowały tylko od 130 konnego , może 2001 zaczeli zmieniać co nieco w silnikach idąc w stone 130 konnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestescie w stanie podać miesiąc w którym zaczeli produkować AJM bo pewnie był to rok 1999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteście w stanie podać miesiąc w którym zaczęli produkować AJM bo pewnie był to rok 1999

proszę http://www.vwgolf.pl/?page_id=174

a poza tym jaro4444 chyba rozwiał juz wszystkie wątpliwości posiadaczom ajm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteście w stanie podać miesiąc w którym zaczęli produkować AJM bo pewnie był to rok 1999

proszę http://www.vwgolf.pl/?page_id=174

a poza tym jaro4444 chyba rozwiał juz wszystkie wątpliwości posiadaczom ajm

dzieki wielkie i oto mi własnie chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteście w stanie podać miesiąc w którym zaczęli produkować AJM bo pewnie był to rok 1999

proszę http://www.vwgolf.pl/?page_id=174

a poza tym jaro4444 chyba rozwiał juz wszystkie wątpliwości posiadaczom ajm

No własnie nic nie rozwiał podał kilka faktów o których napisałem wczesniej i nic z tego nie wynika

Ja i wielu innych posiadaczy i byłych posiadaczy AJM-ów jest zadowolonych z tych silników. I nic raczej tego nie zmieni.

A A4 BLB??????no to co syf czy dobry motor wielu z użytkowników jest zadowolonych ale są i tacy co powiedzą że syf.

Temat że turbina jest za mała i szybko wysiada to można w buty wsadzić bo widziałem zabite turbiny w dwuletnich A4-ach.

Ja na swój motor złego słowa nie powiem. Pzdr. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie nic nie rozwiał podał kilka faktów o których napisałem wczesniej i nic z tego nie wynika

Ja i wielu innych posiadaczy i byłych posiadaczy AJM-ów jest zadowolonych z tych silników. I nic raczej tego nie zmieni.

A A4 BLB??????no to co syf czy dobry motor wielu z użytkowników jest zadowolonych ale są i tacy co powiedzą że syf.

Temat że turbina jest za mała i szybko wysiada to można w buty wsadzić bo widziałem zabite turbiny w dwuletnich A4-ach.

Ja na swój motor złego słowa nie powiem. Pzdr. :hi:

Kolego czego oczekujesz pochwalnych peanów na temat AJM czy technicznych faktów? Bo jak faktów do dostałeś je dokładnie podane. Jak oczekujesz pochwalnych pieśni na temat AJM to nie ten adres, bo nikt Cię nie będzie utwierdzał w tym, że zakupiłeś najlepszy motor pod Słońcem :wink4:

Temat że turbina jest za mała i szybko wysiada to można w buty wsadzić bo widziałem zabite turbiny w dwuletnich A4-ach.

W nowych A4 turbiny są klepane w Rumunii i warte niezbyt wiele. Porównaj jednak sobie turbinę np. 2000 r. z AFN i AJM o podobnych przebiegach i poprawnie eksploatowane, a zrozumiesz wówczas o czym piszę.

Co do BLB masz jakieś osobiste doświadczenia? Bo jeśli nie to proponuje nie powtarzać zasłysznych ocen i na tej podstawie tworzyć mity...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...