J58 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Proszę o poradę, jeżdżę Audi dopiero parę dni, przebieg samochodu 165000, i zauważyłem wycieki oleju na przewodach dolotu powietrza od interculera do kolektora, najbardziej zaolejone są dwa miejsca: na łączach przewodów i nad kolektorem ssącym z urządzenia sąsiadującego z wlewem oleju do silnika. Nie zdążyłem jeszcze się zaznajomić z budową silnika i nie wiem jak to się fachowo nazywa. Niepokoi mnie to bo przy takim przebiegu nie powinno być wycieków oleju. Pozdrawiam i z góry dziękuję za poradę.
Sztomel Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 niczym się nie przejmuj, olej w dolocie TDI to rzecz normalna, turbina jest OK tylko olej dostaje się do dolotu z odmy silnika (czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej) tym oto wężykiem : u ciebie jest trochę inaczej bo masz silnik PD ale zasada jest ta sama, a skoro masz wycieki z obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej : to nie jesteś osamotniony, nie tylko Ty masz z tym problem, faktem jest, że skoro wycieki są z EGR to albo trzeba się z tym pogodzić, albo wymieć obudowę wraz z EGR na nową (koszty są wysokie) albo zainstalować oryginalnego "oil catch tanka" (koszty też nie są małe) albo zastosować butelkę po Coca Coli przy silniku (koszty minimalne) : w tym ostatnim rozwiązaniu jak również przy oil catch tanku olej nie dostaje się do dolotu i wtedy mamy przynajmniej suchy dolot (bez oleju i nagaru na zaworze EGR) i nie trzeba czyścić co jakiś czas kolektora ssącego, który lubi zarastać nagarem (większość z nas zaślepia na stałe zawór EGR - jest trochę :> info na ten temat na forum A4 i nie tylko), dobrze, że trafiłeś na forum, przynajmniej mechanicy nie będą Cię naciągali na wysokie koszta naprawy (bo jak trochę poczytasz to się uświadomisz i będziesz wiedział co z czym się je). Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy !
J58 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 Tomek wielkie dzięki - będę mógł spać spokojnie, już troszkę poczytałem i bardzo się cieszę, że trafiłem na forum A4.
GRazny Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Wy to chyba spać nie możecie... i żeby o 4tej takie elaboraty pisać :gwizdanie: dodam tylko że Oil Catch Tanker to wydatek obecnie ok. 140zł na allegro... i jest właśnie na forum zakup grupowy (wyjdzie po jakieś 120zł)
Sztomel Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Wy to chyba spać nie możecie... i żeby o 4tej takie elaboraty pisać gwizdanie tak to jest jak się na nocne zmiany do pracy chodzi :>
HiRide Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Jesli mam cieknace odme to lepiej zastosowac catch tank niz ja wymieniac lub zaslepiac ?
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 w PD nie ma odmy jako takiej. jest filtr odpowietzajacy w pokrywie zaworow. mozna probowac wyplukac pokrywe zaworow w benzynie do skutku lub wymieniac. generalnie problemem nie jest sam olej w dolocie, tylko nadicisnienie w komorze korbowej mogace powodowac tradycyjnie pogorszenie smarowania turbiny i nie tylko... wiec jezeli juz bym wydawal pieniadze to na pokrywe glowicy...
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 czyli w tym przypadku lepiej bedzie kupic ewentualnie pokrywe zaworów niz Oil Catch Tanker ? czy Oil Catch Tanker w PD zda rezultat?
HiRide Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 no to ja juz nic z tego nie wie wiem bo nie bylo mowy o pokrywie zaworow nigdy tylko o wymiane cieknacego egra lub zainstalowaniu catch tank Nawet w temacie grupowego zakupu catch tank nikt nie pisal o zuzytym filtrze w pokrywie zaworow.W ogole nic nie wiedzialem o istnieniu takiego filtra... Jakie on ma zadanie ?
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 1. usuniecie z oparow komory korbowej oraz przestrzeni nad glowica, oleju 2. zmniejszenie cisnienia w komorze korbowej
HiRide Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 1. usuniecie z oparow komory korbowej oraz przestrzeni nad glowica, oleju 2. zmniejszenie cisnienia w komorze korbowej ok wiec jaki sens ma tutaj catch tank?
J58 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 Miałem już w planach zastosować oil catch tanka, bo jestem z tych co nienawidzą gdy coś cieknie, poci się i syfi silnik, ale po opinii Musashi nie wiem co robić z problemem. Gdybym się zdecydował na zamontowanie oil catch tanka będę potrzebował instruktażu jak go podłączyć, może ktoś podpowie. Pracuję na nocnej zmianie, podobnie jak Sztomel i proszę się nie dziwić, że o tak późnej porze piszę posty na forum.
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 zamierzam u siebie przetrenowac problem pokrywy glowicy
HiRide Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Miałem już w planach zastosować oil catch tanka, bo jestem z tych co nienawidzą gdy coś cieknie, poci się i syfi silnik, ale po opinii Musashi nie wiem co robić z problemem. Gdybym się zdecydował na zamontowanie oil catch tanka będę potrzebował instruktażu jak go podłączyć, może ktoś podpowie. Pracuję na nocnej zmianie, podobnie jak Sztomel i proszę się nie dziwić, że o tak późnej porze piszę posty na forum. ja juz tez nie wiem co mam zrobic czy zaslepic egr,moze go wyczyscic i dac nowe uszczelki,wymienic egr,zainstalowac catch tank lub tez nowa pokrywe zaworow
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 moj plan - profilaktyczny jest nastepujacy nowy EGR, pokrywa, waz odpowietrzajacy, niezbedne uszczelnienia
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 w pokrywie zaworów nie ma filtra odpowietrzającego odmy tylko zawór ciśnieniowy odpowietrzenia odmy - ten właśnie czarny dysk widoczny u góry pokrywy, w silnikach VP ten zawór jest wymienny a w silnikach PD niestety nie i dlatego trzeba wymieniać całą pokrywę zaworów, ponadto do oddzielenia z gazów odmy drobin oleju służy odolejacz czyli separator oleju, którego w silniku PD nie ma; pokrywa silnika PD - http://motoallegro.pl/item545851064_pokrywa_zaworow_vw_audi.html, separator oleju w silniku VP - sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak.
GRazny Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak. to zdanie jest dla mnie wiążące... kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają
HiRide Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak. to zdanie jest dla mnie wiążące... kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają co Ty opowiadasz avatar jest super juz wole taki niz oklepane nagie lub prawie nagie kobiety ktore w avatarze ma co ktorys user takie avatary mi nie imponuja a co do catch tank to chyba najpierw sobie taki zaloze i zobacze czy EGR nadal bede zawalony olejem po bokach ..
GRazny Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak. to zdanie jest dla mnie wiążące... kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają co Ty opowiadasz avatar jest super juz wole taki niz oklepane nagie lub prawie nagie kobiety ktore w avatarze ma co ktorys user takie avatary mi nie imponuja a co do catch tank to chyba najpierw sobie taki zaloze i zobacze czy EGR nadal bede zawalony olejem po bokach .. no ale najpierw czyszczenie bo samo się nie wyczyści... a avatar... rzeczywiście unikalny :>
HiRide Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak. to zdanie jest dla mnie wiążące... kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają co Ty opowiadasz avatar jest super juz wole taki niz oklepane nagie lub prawie nagie kobiety ktore w avatarze ma co ktorys user takie avatary mi nie imponuja a co do catch tank to chyba najpierw sobie taki zaloze i zobacze czy EGR nadal bede zawalony olejem po bokach .. no ale najpierw czyszczenie bo samo się nie wyczyści... a avatar... rzeczywiście unikalny :> jakbym mial czyscic EGR to odrazu i caly dolot ale na to potrzeba juz duzo czasu pewnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się