Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Zaolejony dolot powietrza od intercoolera do kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o poradę, jeżdżę Audi dopiero parę dni, przebieg samochodu 165000, i zauważyłem wycieki oleju na przewodach dolotu powietrza od interculera do kolektora, najbardziej zaolejone są dwa miejsca: na łączach przewodów i nad kolektorem ssącym z urządzenia sąsiadującego z wlewem oleju do silnika. Nie zdążyłem jeszcze się zaznajomić z budową silnika i nie wiem jak to się fachowo nazywa. Niepokoi mnie to bo przy takim przebiegu nie powinno być wycieków oleju.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za poradę.

Opublikowano

niczym się nie przejmuj, olej w dolocie TDI to rzecz normalna, turbina jest OK tylko olej dostaje się do dolotu z odmy silnika (czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej) tym oto wężykiem :

1febe95c02ce6288m.jpg840da73289b1d93am.jpg

u ciebie jest trochę inaczej bo masz silnik PD ale zasada jest ta sama,

a skoro masz wycieki z obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej :

cc537c9aed840271m.jpg627a570e5b9f53f0m.jpg

to nie jesteś osamotniony, nie tylko Ty masz z tym problem, faktem jest, że skoro wycieki są z EGR to albo trzeba się z tym pogodzić, albo wymieć obudowę wraz z EGR na nową (koszty są wysokie) albo zainstalować oryginalnego "oil catch tanka" (koszty też nie są małe) albo zastosować butelkę po Coca Coli przy silniku (koszty minimalne) :

4dd6a64c03793bf2m.jpg

w tym ostatnim rozwiązaniu jak również przy oil catch tanku olej nie dostaje się do dolotu i wtedy mamy przynajmniej suchy dolot (bez oleju i nagaru na zaworze EGR) i nie trzeba czyścić co jakiś czas kolektora ssącego, który lubi zarastać nagarem (większość z nas zaślepia na stałe zawór EGR - jest trochę :> info na ten temat na forum A4 i nie tylko),

dobrze, że trafiłeś na forum, przynajmniej mechanicy nie będą Cię naciągali na wysokie koszta naprawy (bo jak trochę poczytasz to się uświadomisz i będziesz wiedział co z czym się je).

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy !

Opublikowano

Tomek wielkie dzięki - będę mógł spać spokojnie, już troszkę poczytałem i bardzo się cieszę, że trafiłem na forum A4.

Opublikowano

Wy to chyba spać nie możecie... i żeby o 4tej takie elaboraty pisać :gwizdanie:

dodam tylko że Oil Catch Tanker to wydatek obecnie ok. 140zł na allegro... i jest właśnie na forum zakup grupowy (wyjdzie po jakieś 120zł)

Opublikowano
Wy to chyba spać nie możecie... i żeby o 4tej takie elaboraty pisać gwizdanie

tak to jest jak się na nocne zmiany do pracy chodzi :>

Opublikowano

Jesli mam cieknace odme to lepiej zastosowac catch tank niz ja wymieniac lub zaslepiac ?

Opublikowano

w PD nie ma odmy jako takiej. jest filtr odpowietzajacy w pokrywie zaworow.

mozna probowac wyplukac pokrywe zaworow w benzynie do skutku lub wymieniac.

generalnie problemem nie jest sam olej w dolocie, tylko nadicisnienie w komorze korbowej mogace powodowac tradycyjnie pogorszenie smarowania turbiny i nie tylko...

wiec jezeli juz bym wydawal pieniadze to na pokrywe glowicy...

Opublikowano

czyli w tym przypadku lepiej bedzie kupic ewentualnie pokrywe zaworów niz Oil Catch Tanker ?

czy Oil Catch Tanker w PD zda rezultat?

Opublikowano

no to ja juz nic z tego nie wie wiem bo nie bylo mowy o pokrywie zaworow nigdy tylko o wymiane cieknacego egra lub zainstalowaniu catch tank

Nawet w temacie grupowego zakupu catch tank nikt nie pisal o zuzytym filtrze w pokrywie zaworow.W ogole nic nie wiedzialem o istnieniu takiego filtra...

Jakie on ma zadanie ?

Opublikowano

1. usuniecie z oparow komory korbowej oraz przestrzeni nad glowica, oleju

2. zmniejszenie cisnienia w komorze korbowej

Opublikowano

1. usuniecie z oparow komory korbowej oraz przestrzeni nad glowica, oleju

2. zmniejszenie cisnienia w komorze korbowej

ok wiec jaki sens ma tutaj catch tank?

Opublikowano

Miałem już w planach zastosować oil catch tanka, bo jestem z tych co nienawidzą gdy coś cieknie, poci się i syfi silnik, ale po opinii Musashi nie wiem co robić z problemem. Gdybym się zdecydował na zamontowanie oil catch tanka będę potrzebował instruktażu jak go podłączyć, może ktoś podpowie.

Pracuję na nocnej zmianie, podobnie jak Sztomel i proszę się nie dziwić, że o tak późnej porze piszę posty na forum.

Opublikowano

zamierzam u siebie przetrenowac problem pokrywy glowicy

Opublikowano

Miałem już w planach zastosować oil catch tanka, bo jestem z tych co nienawidzą gdy coś cieknie, poci się i syfi silnik, ale po opinii Musashi nie wiem co robić z problemem. Gdybym się zdecydował na zamontowanie oil catch tanka będę potrzebował instruktażu jak go podłączyć, może ktoś podpowie.

Pracuję na nocnej zmianie, podobnie jak Sztomel i proszę się nie dziwić, że o tak późnej porze piszę posty na forum.

:D ja juz tez nie wiem co mam zrobic czy zaslepic egr,moze go wyczyscic i dac nowe uszczelki,wymienic egr,zainstalowac catch tank lub tez nowa pokrywe zaworow :wallbash:

Opublikowano

moj plan - profilaktyczny jest nastepujacy

nowy EGR, pokrywa, waz odpowietrzajacy, niezbedne uszczelnienia

Opublikowano

w pokrywie zaworów nie ma filtra odpowietrzającego odmy tylko zawór ciśnieniowy odpowietrzenia odmy - ten właśnie czarny dysk widoczny u góry pokrywy, w silnikach VP ten zawór jest wymienny a w silnikach PD niestety nie i dlatego trzeba wymieniać całą pokrywę zaworów,

ponadto do oddzielenia z gazów odmy drobin oleju służy odolejacz czyli separator oleju, którego w silniku PD nie ma;

pokrywa silnika PD - http://motoallegro.pl/item545851064_pokrywa_zaworow_vw_audi.html,

separator oleju w silniku VP - 0e6280d9f8f34c6amed.jpg

sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak.

Opublikowano

sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak.

to zdanie jest dla mnie wiążące...

kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają :kwasny:

Opublikowano

sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak.

to zdanie jest dla mnie wiążące...

kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają :kwasny:

co Ty opowiadasz :D avatar jest super juz wole taki niz oklepane nagie lub prawie nagie kobiety ktore w avatarze ma co ktorys user :no: takie avatary mi nie imponuja :thumbdown:

a co do catch tank to chyba najpierw sobie taki zaloze i zobacze czy EGR nadal bede zawalony olejem po bokach ..

Opublikowano

sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak.

to zdanie jest dla mnie wiążące...

kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają :kwasny:

co Ty opowiadasz :D avatar jest super juz wole taki niz oklepane nagie lub prawie nagie kobiety ktore w avatarze ma co ktorys user :no: takie avatary mi nie imponuja :thumbdown:

a co do catch tank to chyba najpierw sobie taki zaloze i zobacze czy EGR nadal bede zawalony olejem po bokach ..

no ale najpierw czyszczenie bo samo się nie wyczyści...

a avatar... rzeczywiście unikalny :>

Opublikowano

sama wymiana pokrywy zaworów nie wniesie zbytniej poprawy a zastosowanie oil catch tanka tak.

to zdanie jest dla mnie wiążące...

kolego Sztomel... wszędzie sensownie odpowiadasz na posty... aż przyjemnie poczytać - ale jak patrzę na ten avatar to ręce opadają :kwasny:

co Ty opowiadasz :D avatar jest super juz wole taki niz oklepane nagie lub prawie nagie kobiety ktore w avatarze ma co ktorys user :no: takie avatary mi nie imponuja :thumbdown:

a co do catch tank to chyba najpierw sobie taki zaloze i zobacze czy EGR nadal bede zawalony olejem po bokach ..

no ale najpierw czyszczenie bo samo się nie wyczyści...

a avatar... rzeczywiście unikalny :>

jakbym mial czyscic EGR to odrazu i caly dolot ale na to potrzeba juz duzo czasu pewnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...