zioowo Opublikowano 15 Października 2018 Autor Opublikowano 15 Października 2018 (edytowane) Kolejna modyfikacja, która powinna poprawić prowadzenie samochodu, tym razem zmieniłem fabryczny tylny stabilizator 1BV na większy z B7 RS4. W przypadku mojego auta przedni stabilizator dla zawieszenia 1BV jest taki sam jak w B6 S4 więc postanowiłem go zostawić i zająć się tylko tyłem. Stan początkowy: stabilizator tylny SLINE (1BV) średnica 18mm, waga 2.7kg. Stan obecny: stabilizator tylny B7 RS4 średnica 22mm, waga 3.8kg Pełny zestaw potrzebnych części do zmiany: 8E0 511 409 AL - stabilizator 8E0 511 327 D - gumka x2 8E0 511 439 - opaska x2 N 101 277 07 - śruba x8 N 105 281 03 - śruba x2 Montaż jak zwykle w Allmotors --> Jak trochę pojeżdżę to oczywiście podzielę się wrażeniami.... Edytowane 19 Października 2018 przez zioowo 1
zioowo Opublikowano 24 Października 2018 Autor Opublikowano 24 Października 2018 (edytowane) W ramach zmiany tylnego stabilizatora na model z Audi B7 RS4 chciałbym się podzielić wrażeniami z jazdy po przejechaniu kilku moich ulubionych tras. W punktach co się zmieniło: - ogólne poczucie większej zwartości auta (prowadzi się jakby było ciut mniejsze/lżejsze), wcześniej za szybszym ruchem kierownicy lewo/prawo najpierw reagował przód auta, a po chwili tył, teraz jest to prawie równoczesne. - znacząco zmniejszyło się bujanie auta podczas szybkich zmian kierunków jazdy (tzn. body-roll), było to szczególnie irytujące wcześniej (na poprzednim tylnym stabie 18mm) np. gdy trzeba było awaryjnie zmienić kierunek jazdy podczas jazdy po szybkim łuku. - granica bezpiecznej prędkości na ulubionych zakrętach zwiększyła się, można jechać szybciej ponieważ auto ma większą przyczepność (dociążają się mocniej koła będące na wewnętrznej części zakrętu) i czuje się większą pewność/stabilność . - komfort jazdy w żaden sposób się nie pogorszył, bezpieczeństwo jazdy wrosłoPodsumowanie: Po dwóch tygodniach jazdy uważam, że warto zrobić taką modyfikację, co więcej myślę, że każda A4B6/B7 powinna z takimi stabilizatorami wyjechać z fabryki, bo seria to jest jednak trochę słoń na wrotkach. Muszę też wspomnieć, że ta modyfikacja należy do tych raczej subtelnych i nie należy tego kojarzyć z jakąś różnicą typu "niebo, a ziemia", ale z pewnością jest odczuwalna pozytywnie zaraz po zmianie. Jak ktoś chce iść bardziej stanowczo i poczynić radykalną poprawę stabilności to trzeba sięgnąć po grubsze (dosłownie) i droższe rozwiązania z motorsportu (np. 034Motorsport Solid Rear Sway Bar. ew. H&R lub Eibach) Porada: Nie warto zaczynać od samego przedniego stabilizatora z dwóch powodów: 1) zwyczajowo w zależności od zawieszenia (1BA/1BE/1BV/1BD) macie prawdopodobnie już przedni stabilizator solidniejszy od tylnego 2) zmiana przedniego stabilizatora na mocniejszy pogłębi podsterowność A4 (szczególnie w FWD), a zmiana tylnego na sztywniejszy zrobi coś odwrotnego co jest zalecane. Chcę zaznaczyć, że jest to tylko moja indywidualna ocena, która oczywiście może się różnić od innych opinii na ten temat. Jednak zamieszczam ją, bo może się komuś z Was przydać podczas rozważań typu "Jak tu poprawić fabrykę ?" Edytowane 27 Października 2018 przez zioowo 3
bartez90 Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 A mam takie pytanie: Nie zmieniałeś łączników jak zostało wskazane dla tyłu w tym artykule: Zostawiłeś na starych i pasowały? Ile wyniosła Cię usługa takiej wymiany?
zioowo Opublikowano 25 Października 2018 Autor Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) Łączniki pasowały te, które były, celowo ich nie zamawiałem ponieważ przy okazji wcześniejszych modyfikacji (B12 PRO-KIT) miałem pełną rewizję wszystkich elementów zawieszenia i wszystko co się dało zostało wymienione na nowe. Oczywiście jak ktoś dawno tam nie zaglądał to warto nowe łączniki dołożyć do listy zakupowej, żeby dwa razy warsztatu nie odwiedzać. Ceny wymiany nie pamiętam, więc pewnie nie była to wysoka kwota. Edytowane 25 Października 2018 przez zioowo
bartez90 Opublikowano 25 Października 2018 Opublikowano 25 Października 2018 Spoko, dzięki wielkie. Łączniki u mnie wymienione 10 tys temu więc też ich bym nie ruszał?
zioowo Opublikowano 25 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2019 (edytowane) Update na 150kkm: zestaw TEXTAR na przód + dodatki od @dzik, zobaczymy jak to całe PRO+ będzie działać po dotarciu. Edytowane 3 Marca 2019 przez zioowo 1
zioowo Opublikowano 2 Marca 2019 Autor Opublikowano 2 Marca 2019 (edytowane) Update na 151kkm: zestaw hamulcowy spełnił swoje wszystkie założenia, skuteczność hamowania bardzo dobra, zero pisków czy wibracji, brak rudego nalotu (dobre zabezpieczenie przed korozją). Przy okazji jak to w lutym zrobiłem okresową wymianę filtrów i płynów. Edytowane 2 Marca 2019 przez zioowo
Diablo Opublikowano 2 Marca 2019 Opublikowano 2 Marca 2019 Fajnie. Układ jezdny masz już dopracowany ? Tarcze i klocki moim zadaniem wybrałeś bardzo dobre. Szkoda trochę, że przy zmianie nie dorzuciłeś tych 200-250zł. i nie zmieniłeś ich na 320, a widzę, że i tak regenerowałeś zaciski. Masz moc, fajne zawieszenie i hamulce, które wszyscy uważają za dużo gorsze od 320. Ja mam identyczne, i na razie wystarczają ale mam 160 koni, ty masz ponad 200 i pewnie ponad 300Nm. więc jest już z czego hamować ? Powiedz proszę, jakie są koszta takiego stabilizatora, bo widzę, że nówka z aso?
zioowo Opublikowano 3 Marca 2019 Autor Opublikowano 3 Marca 2019 (edytowane) Ja również uważam, że 320mm mają dużo większą skuteczność, jednak z kilku powodów postanowiłem zostać przy VIN'ie dlatego zdecydowałem się na seryjny zestaw na dobrych częściach. Jeżeli chodzi o stabilizator z RS4 to kupiłem nowy OEM za dobrą cenę od kolegi @stanley i uważam, że jest to jeden z tańszych modów, który tak dużo dobrego wnosi do jakości prowadzenia tego auta. Edytowane 3 Marca 2019 przez zioowo
zioowo Opublikowano 6 Marca 2019 Autor Opublikowano 6 Marca 2019 (edytowane) Update na 151kkm. Niektóre przyciski i pokrętła zaczęły się już mocno do mnie kleić, więc wymieniłem je na nowe. Niby mała zmiana, a od razu zrobiło się przyjemniej we wnętrzu, auto znowu jak świeżo odebrane z salonu Edytowane 6 Marca 2019 przez zioowo
szpakuziom Opublikowano 7 Marca 2019 Opublikowano 7 Marca 2019 Trzeba było ładować włącznik auto i m-ce z F
zioowo Opublikowano 7 Marca 2019 Autor Opublikowano 7 Marca 2019 (edytowane) Dziękuję za sugestię, ale wątpię, żeby mnie taka zmiana w jakiś sposób uszczęśliwiła. Będę trzymał się VIN'u, a zmiany, które będą odbiegały od wyposażenia fabrycznego muszą mieć mocne uzasadnienie. Edytowane 7 Marca 2019 przez zioowo 1
zioowo Opublikowano 29 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2019 (edytowane) Update na 153kkm. Stare zdemontowane przyciski pojechały do regeneracji (może się kiedyś przydadzą: przełącznik świateł, sterowanie szyb :)), a przy okazji zestaw wszystkich przycisków, które są nad radiem. Początkowo chciałem jak poprzednio wszystko zamówić w ASO, ale jednak okazało się, że można to zrobić tylko częściowo (brakuje np. przycisków bez funkcji, zostały wycofane z produkcji). W związku z tym w celu utrzymania odpowiedniej barwy i faktury postanowiłem zaryzykować i odesłać wszystkie na regenerację. Finalnie wyszło tak jak na zdjęciu z czego jestem bardzo zadowolony, względem oryginału odrobinę grubsze są kontury liter i znaków oraz trochę inny jest znak rolety. Kolor i faktura wyszła idealnie, a więc wszystko dobrze się zgrywa z pozostałością. Po montażu: Edytowane 29 Czerwca 2019 przez zioowo
zioowo Opublikowano 5 Lutego 2020 Autor Opublikowano 5 Lutego 2020 (edytowane) Update na 158kkm: dzisiaj coś dla "serca" - nowy rozrząd i dodatki czyli paski i roleczki ... dodatkowo okresowa wymiana filtrów i oleju. Edytowane 6 Lutego 2020 przez zioowo
zioowo Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2020 (edytowane) Obecnie niewiele się dzieje, auto głównie spędza czas w izolacji w garażu, jednak dzisiaj zabrałem je na przejażdżkę na małe wiosenne SPA do DG Gdańsk. Trochę wody, trochę piany, mały detailing i woskowanie, pstryk, pstyk … i koniec wycieczki Edytowane 4 Maja 2020 przez zioowo
zioowo Opublikowano 24 Lipca 2020 Autor Opublikowano 24 Lipca 2020 (edytowane) Update na 159kkm: Tym razem awaria układu chłodzenia , kompresor klimatyzacji odmówił posłuszeństwa całkowicie, jednak od dłuższego czasu miał już dziwne kaprysy. Finalnie z racji wieku wpadło trochę więcej nowych części całego układu, żeby już nie wracać do tematu, czyli jak to mówią "raz, a dobrze". Edytowane 25 Lipca 2020 przez zioowo
kamil-vag Opublikowano 25 Lipca 2020 Opublikowano 25 Lipca 2020 Bardzo ładny, zadbany sedanika, aż miło się przegląda temat ? powodzenia w modzeniu i szerokości ?
zioowo Opublikowano 25 Lipca 2020 Autor Opublikowano 25 Lipca 2020 Panowie, dziękuję za pozytywny odbiór i miłe słowa. P.S. Kamil - Twoje mody robią wrażenie, śledzę wątek, piękny Avant!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się