Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2,0 TDI BRD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć Panowie juz od jakiegos czasu borykam sie z brakiem mocy w moim BRD zrobilem logi dynamiczne które wrzucam tutaj aby mógł ktoś mi pomóc, czasem auto fajnie przyśpiesza jest dynamiczne jest wszystko okej innym razem tak jakby nie miał mocy, kilka razy podczas jazdy zaświeciła sie kontrolka świec żarowy  auto kompletnie traciło moc zas po ponownym uruchomieniu było wszystko okej
tutaj znajduje sie link do logów: 

https://log.malonetuning.com/chart/234217#H8KLCABNIilbAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D

 

nie wiem w czym tkwi problem , już ręce opadają.

 

Opublikowano

NAJPIERW UZUPEŁNIJ PROFIL.

Jak po logu widać, zadane ciśnienie osiąga po ok. 10s, a potem jak złapie, to aż przeładowuje. Mogłeś zrobić loga 003+008+011, byłoby widać czy MAP jest proporcjonalny z MAP. 

Próbowałeś na trasę, 3 bieg i trochę rozruszać geometrię ? jedziesz na 3, gaz w podłogę na torchę i odpuszczasz i tak kilka razy, oczywiście motor do 90 stopni ma być rozgrzany... 

Wysterowanie N75 na początku na maxa w celu zwiększenia ciśnienia bez rezultatu. Możesz zrobić prosty test i podpiąć gruchę turbiny na sztywno i wtedy zrobić loga. Zobaczymy, czy też tak długo narasta MAP...

Dorzuć też logowanie grupy 011 w trybie Basic Settings... 

Opublikowano (edytowane)

Witaj oczywiście jak wrócce z pracy zrobię stosowne logi , zresztą kolego jakbyś mógł zerknąć na wiadomość priv.

Profil oczywiście już uzupełniony 

wrzucam logi :

 

bassic settings  011 https://log.malonetuning.com/chart/234275#H8KLCABpdSpbAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D

log grup 03 08 11 - pierwsza próba 

https://log.malonetuning.com/chart/234277#H8KLCAAVdipbAgNtwo1NDsOCIBDChcOvMsOrIQHCrXoYw4ICZUJJKjTDg8OUVE9vwqFJw6PDgsOle8Ofw7vCsRYew6V5T8KZVMOkwrLDjBVQO2zDplQ4fWjCkwjCkTLCsRfCgsKdw6QXwrEoKWpVfk3CrcKxd8OGFEgFL8K%2BwpI0w7PCjMOCC8O9I8K3woPDuBDDlMO7wpgBTnHClH7CsyV%2FwoDDlWjDsMKERsOjwoAXwrw6BMOTU37CkVLDpynDtVUzOMO3BSBmwphzw5AAAAA%3D

log grup 03 08 11   ten był  jako ostatni

https://log.malonetuning.com/chart/234276#H8KLCADCnHUqWwIDbcKNTQ7DgiAQwoXDrzLDqyEBwq16GMOCAmVCSSo0w4PDlFRPb8KhScOjw4LDpXvDn8O7wrEWHsOleU%2FCmVTDpMKyw4wVUDtsw6ZUOH1owpMIwpEywrEXwoLCncOkF8KxKClqVX5Nwq3CsXfDhhRIBS%2FCvsKSNMOzwozDggvDvSPCt8KDw7gQw5TDu8KYAU5xwpR%2BwrMlf8KAw5Vow7DChEbDo8KAF8K8OgTDk1N%2BwpFSw6cpw7VVMzjDtwUgZsKYc8OQAAAA     

 

jeszcze muszs zrobic log przy bypasie z vacum do gruchy.
może a podstawie tych danych cos uda się rozczytać . Oczywiście kolego Kamil-vag w wiadomości opisałem Ci więcej szczegółów, oczywiście treś tej wiadomości również zostanie przedytowana i wrzucona na forum tak aby pomóc innym mającym podobny problem  w załczniku również błąd który pojawia się gdy silnik wpada w tryb awaryjny

Dzięki czekam na pomoc :) 

 

Log-Log.txt

Edytowane przez 18Ziomus18
uzupełnienie postu
Opublikowano

Mam dokładnie tem sam problem. Daj znać jak uda Ci się rozwiązać ta sytuacje

pzdr Krzysiek

Opublikowano

To jakiś ciężki orzech będzie. Bo w tym drugim logu ciśnienia nie osiągnął w ogóle w całym zakresie obrotów, ale za to MAF jest poprawny. Co mogłoby świadczyć o nieszczelności... bo MAF swoje zasysa, a po drodze gubi ciśnienie (MAP). Natomiast w tym 1 logu, jest duzo lepiej, bo prawie, że podąża za spec, ale i tak na całości jest niedoładowanie, i dopiero pod koniec przeładowuje... możliwe, że nałożyła się tu nieszczelność, z zapieczoną geometrią (bądź jakiś problem w sterowaniu turbo - wężyki, N75). Nie zauważyłeś wzmożonego kopcenia na czarno ? ? ? 

Opublikowano

@piotrsob1 - Piotrze, wspomożesz ? rzucisz okiem ? znasz te 2.0 lepiej niż ja... tam jest jeszcze ta przepustnica elektroniczna, która dodatkowo steruje tym przepływem powietrza... co może mnie mylić z tą nieszczelnością... 

Opublikowano (edytowane)

Dymu nie puści nawet grama , wczoraj ją pogoniłem dosyć mocno i o dziwno już jest lepiej, juz fajnie zaczeła się odpychać, oczywiście DPF na pokładzie może on go w jakiś sposób blokuje?? też zauwazyłem ,że  zdarza się jadac ze stała predkościa lubi tak na chwilę sie przydławić ale to jest dosłownie sekunda, zauważyłem jeszcze , że gdy auto jest  bez mocy jadać na 2 ciągnac ją do 3000 rpm przy zmianie biegu slychać takie jakby zasysanie gwałtowne powietrza przez turbo nawet nie wiem jak to nazwać.

 

Dziś jeszcze zrobie logi na bypasie bezpośrenio z vacu do  gruchy

 

jakieś podpowiedzi odnośnie logów żebym robił je poprawniej by były bardziej czytelne

Dzięki również za pomoc i zainteresowanie

 

 

Edytowane przez 18Ziomus18
Opublikowano

W ECU błędów żadnych nie było ? ? ? 

Opublikowano

W BRD na gruszce turbiny jest czujnik jej położenia. Może i on coś świrować . Te dziwne odgłosy w trybie awaryjnym mogą też świadczyć o problemach w działaniu zmiennej geometrii.

Musisz systematycznie posprawdzać wszystko co związane ze sterowaniem i działaniem turbawki, może trafisz na tego f*ck -upa :decayed:

Opublikowano

Tylko taki  bład p0299

1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation
               P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 37
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 2400 /min
                    Torque: 288.0 Nm
                    Speed: 74.0 km/h
                        63.18 %
                    Voltage: 13.90 V
                    Pressure: 1959.6 mbar
                    Pressure: 1299.3 mbar

Opublikowano

Z jakichś powodów turbina nie osiąga zadanego ciśnienia.

Najprostsza przyczyna to zacinająca się zmienna geometria , ale oprócz tej przyczyny może być jeszcze dużo innych, jak choćby problemy z podciśnieniem, zaworkiem N75, czujnikiem na gruszce, jak i innymi czujnikami i elementami wykonawczymi w osprzęcie silnika .

Trzeba po kolei wszystko posprawdzać i mieć trochę farta :hi:

Ja od zeszłego roku główkuje co jest grane , turbina przeładowuje tylko i wyłącznie podczas aktywnej regeneracji DPF-a :naughty:

Wszystko posprawdzane, żadnych błędów oprócz samego przeładowania i jak na razie brak pomysłów ....:tongue4:

Opublikowano

Posprawdzam kolejny raz przewody podciśnieniowe może coś mi umknęło, jest  irytujące raz auto śmiga jak należy a drugim razem. Powiedzcie mi też czy sprawdzając zmienna geometrię np duża  strzykawką  oraz obserwując sztange turbiny która chodzi płynnie  można przejąć, że geometria jes wporzadku ?  myslalem włąsnie tez o zaworze n75 bo właściwie zastanawia mnie to dziwne zachowanie autaw jezdzie , że tak nagle przerwie tak jakby nagle odcieło podciśnienie na chwile  puszczane na wysterowanie turbiny

Opublikowano
29 minut temu, 18Ziomus18 napisał:

Powiedzcie mi też czy sprawdzając zmienna geometrię np duża  strzykawką  oraz obserwując sztange turbiny która chodzi płynnie  można przejąć, że geometria jes wporzadku ? 

Często jest tak, że na oko wydaje się OK a pod obciążeniem, gdzie dochodzi temperatura, mgła olejowa itp... geometria przycina się. 

Opublikowano

Jak widzisz, turbo pompuje maks w niecałe 4s, nie czułeś poprawy ? Dziwne, że go nie odcięło :P

Skoro na bypassie turbo wstaje poprawnie to szukaj problemu na linii sterowania - wężyki, N75. Tam nie jest ten N75 z tym filterkiem ? 

Opublikowano

zapomniałem dopisać odcięło go przy 3700 obrotów i wywaliło błąd w komputerze o przeładowaniu overboost , czy ja wiem czy poprawę ciężko stwierdzić. jedyne co mnie bardzo zdziwiło ze przy podpieciu turbo na krótko przy przegazówce nawet na postoju słychać było takie moccno intensywne spanie z okolic turbo, 
Musze zobaczyć ten n75  wydaje mi sie ze nie ma filterka ale na 100 procent pewny nie jestem, sprawdze.
 

 

Opublikowano

U mnie tez jest ten problem, na dniach rozbiorę turbawkę i zobaczę czy nie przeładowuje. Kamil możesz mieć rację z tym, ze kierownice zacinają sie tylko w wysokiej temp. Mam wrażenie, ze u mnie tak sie dzieje bo póki nie złapie temp to zawsze idzie jak głupi. Inna sprawa ile powinno ładować sprawne brd? 1,5bara?

Opublikowano

Panowie nie wiem ale prawdopodobnie namierzony potencjalny f*ck up związany z problemami związanymi z moim BRD , dziś odpiąłem przepływomierz i o dziwo auto zaczęło końcu jechać zbierać się tak jak powinno , ale aby się upewnić w 100% odnośnie potencjalnego uszkodzenia muszę przełożyć przepływke od znajomego .
Jak na to się zaprujecie czy rzeczywiście ta gadzina może robić takie zamieszanie ?

Opublikowano

MAF masz poprawny według logów, do tego nie tnie dawki po MAF-ie, więc bym go wykluczył. A zrób log z odpiętym MAF-em. Przy okazji zloguj też kanał 10 dynamicznie.l, zobaczymy czy potencjometr jest na 100%

Opublikowano

Moja turbina jest po regeneracji wiec ja wykluczam- jako przyczynę problemów. Ost sprawdzałem przepływke na komp podczas jazdy i jak na złość nie chciał się ,,zepsuc’’. Wiec czekam niecierpliwie jak u Ciebie się sprawa zamknie. Po trzech dniach od skasowania błędy świec, dziś rano znów check i błąd świecy na trzecim. Dodam ze świece nowe i zastały wymienione właśnie po kontrolce błędu. 

Inne co zauważyłem to ze te złe rzeczy zaczynaja się dziać, albo ich początek jest w granicach 1800-2000 obr. Potem już klops do 3500obr i znów łapie moc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...