18Ziomus18 Opublikowano 19 Czerwca 2018 Opublikowano 19 Czerwca 2018 cześć Panowie juz od jakiegos czasu borykam sie z brakiem mocy w moim BRD zrobilem logi dynamiczne które wrzucam tutaj aby mógł ktoś mi pomóc, czasem auto fajnie przyśpiesza jest dynamiczne jest wszystko okej innym razem tak jakby nie miał mocy, kilka razy podczas jazdy zaświeciła sie kontrolka świec żarowy auto kompletnie traciło moc zas po ponownym uruchomieniu było wszystko okej tutaj znajduje sie link do logów: https://log.malonetuning.com/chart/234217#H8KLCABNIilbAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D nie wiem w czym tkwi problem , już ręce opadają.
kamil-vag Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 NAJPIERW UZUPEŁNIJ PROFIL. Jak po logu widać, zadane ciśnienie osiąga po ok. 10s, a potem jak złapie, to aż przeładowuje. Mogłeś zrobić loga 003+008+011, byłoby widać czy MAP jest proporcjonalny z MAP. Próbowałeś na trasę, 3 bieg i trochę rozruszać geometrię ? jedziesz na 3, gaz w podłogę na torchę i odpuszczasz i tak kilka razy, oczywiście motor do 90 stopni ma być rozgrzany... Wysterowanie N75 na początku na maxa w celu zwiększenia ciśnienia bez rezultatu. Możesz zrobić prosty test i podpiąć gruchę turbiny na sztywno i wtedy zrobić loga. Zobaczymy, czy też tak długo narasta MAP... Dorzuć też logowanie grupy 011 w trybie Basic Settings...
18Ziomus18 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2018 (edytowane) Witaj oczywiście jak wrócce z pracy zrobię stosowne logi , zresztą kolego jakbyś mógł zerknąć na wiadomość priv. Profil oczywiście już uzupełniony wrzucam logi : bassic settings 011 : https://log.malonetuning.com/chart/234275#H8KLCABpdSpbAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D log grup 03 08 11 - pierwsza próba https://log.malonetuning.com/chart/234277#H8KLCAAVdipbAgNtwo1NDsOCIBDChcOvMsOrIQHCrXoYw4ICZUJJKjTDg8OUVE9vwqFJw6PDgsOle8Ofw7vCsRYew6V5T8KZVMOkwrLDjBVQO2zDplQ4fWjCkwjCkTLCsRfCgsKdw6QXwrEoKWpVfk3CrcKxd8OGFEgFL8K%2BwpI0w7PCjMOCC8O9I8K3woPDuBDDlMO7wpgBTnHClH7CsyV%2FwoDDlWjDsMKERsOjwoAXwrw6BMOTU37CkVLDpynDtVUzOMO3BSBmwphzw5AAAAA%3D log grup 03 08 11 ten był jako ostatni https://log.malonetuning.com/chart/234276#H8KLCADCnHUqWwIDbcKNTQ7DgiAQwoXDrzLDqyEBwq16GMOCAmVCSSo0w4PDlFRPb8KhScOjw4LDpXvDn8O7wrEWHsOleU%2FCmVTDpMKyw4wVUDtsw6ZUOH1owpMIwpEywrEXwoLCncOkF8KxKClqVX5Nwq3CsXfDhhRIBS%2FCvsKSNMOzwozDggvDvSPCt8KDw7gQw5TDu8KYAU5xwpR%2BwrMlf8KAw5Vow7DChEbDo8KAF8K8OgTDk1N%2BwpFSw6cpw7VVMzjDtwUgZsKYc8OQAAAA jeszcze muszs zrobic log przy bypasie z vacum do gruchy. może a podstawie tych danych cos uda się rozczytać . Oczywiście kolego Kamil-vag w wiadomości opisałem Ci więcej szczegółów, oczywiście treś tej wiadomości również zostanie przedytowana i wrzucona na forum tak aby pomóc innym mającym podobny problem w załczniku również błąd który pojawia się gdy silnik wpada w tryb awaryjny Dzięki czekam na pomoc Log-Log.txt Edytowane 20 Czerwca 2018 przez 18Ziomus18 uzupełnienie postu
GłowadoGory Opublikowano 20 Czerwca 2018 Opublikowano 20 Czerwca 2018 Mam dokładnie tem sam problem. Daj znać jak uda Ci się rozwiązać ta sytuacje pzdr Krzysiek
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 To jakiś ciężki orzech będzie. Bo w tym drugim logu ciśnienia nie osiągnął w ogóle w całym zakresie obrotów, ale za to MAF jest poprawny. Co mogłoby świadczyć o nieszczelności... bo MAF swoje zasysa, a po drodze gubi ciśnienie (MAP). Natomiast w tym 1 logu, jest duzo lepiej, bo prawie, że podąża za spec, ale i tak na całości jest niedoładowanie, i dopiero pod koniec przeładowuje... możliwe, że nałożyła się tu nieszczelność, z zapieczoną geometrią (bądź jakiś problem w sterowaniu turbo - wężyki, N75). Nie zauważyłeś wzmożonego kopcenia na czarno ? ? ?
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 @piotrsob1 - Piotrze, wspomożesz ? rzucisz okiem ? znasz te 2.0 lepiej niż ja... tam jest jeszcze ta przepustnica elektroniczna, która dodatkowo steruje tym przepływem powietrza... co może mnie mylić z tą nieszczelnością...
18Ziomus18 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2018 (edytowane) Dymu nie puści nawet grama , wczoraj ją pogoniłem dosyć mocno i o dziwno już jest lepiej, juz fajnie zaczeła się odpychać, oczywiście DPF na pokładzie może on go w jakiś sposób blokuje?? też zauwazyłem ,że zdarza się jadac ze stała predkościa lubi tak na chwilę sie przydławić ale to jest dosłownie sekunda, zauważyłem jeszcze , że gdy auto jest bez mocy jadać na 2 ciągnac ją do 3000 rpm przy zmianie biegu slychać takie jakby zasysanie gwałtowne powietrza przez turbo nawet nie wiem jak to nazwać. Dziś jeszcze zrobie logi na bypasie bezpośrenio z vacu do gruchy jakieś podpowiedzi odnośnie logów żebym robił je poprawniej by były bardziej czytelne Dzięki również za pomoc i zainteresowanie Edytowane 21 Czerwca 2018 przez 18Ziomus18
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 W ECU błędów żadnych nie było ? ? ?
piotrsob1 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 W BRD na gruszce turbiny jest czujnik jej położenia. Może i on coś świrować . Te dziwne odgłosy w trybie awaryjnym mogą też świadczyć o problemach w działaniu zmiennej geometrii. Musisz systematycznie posprawdzać wszystko co związane ze sterowaniem i działaniem turbawki, może trafisz na tego f*ck -upa
18Ziomus18 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2018 Tylko taki bład p0299 1 Fault Found: 000665 - Boost Pressure Regulation P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 3 Reset counter: 37 Mileage: 0 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2400 /min Torque: 288.0 Nm Speed: 74.0 km/h 63.18 % Voltage: 13.90 V Pressure: 1959.6 mbar Pressure: 1299.3 mbar
piotrsob1 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Z jakichś powodów turbina nie osiąga zadanego ciśnienia. Najprostsza przyczyna to zacinająca się zmienna geometria , ale oprócz tej przyczyny może być jeszcze dużo innych, jak choćby problemy z podciśnieniem, zaworkiem N75, czujnikiem na gruszce, jak i innymi czujnikami i elementami wykonawczymi w osprzęcie silnika . Trzeba po kolei wszystko posprawdzać i mieć trochę farta Ja od zeszłego roku główkuje co jest grane , turbina przeładowuje tylko i wyłącznie podczas aktywnej regeneracji DPF-a Wszystko posprawdzane, żadnych błędów oprócz samego przeładowania i jak na razie brak pomysłów ....
18Ziomus18 Opublikowano 21 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2018 Posprawdzam kolejny raz przewody podciśnieniowe może coś mi umknęło, jest irytujące raz auto śmiga jak należy a drugim razem. Powiedzcie mi też czy sprawdzając zmienna geometrię np duża strzykawką oraz obserwując sztange turbiny która chodzi płynnie można przejąć, że geometria jes wporzadku ? myslalem włąsnie tez o zaworze n75 bo właściwie zastanawia mnie to dziwne zachowanie autaw jezdzie , że tak nagle przerwie tak jakby nagle odcieło podciśnienie na chwile puszczane na wysterowanie turbiny
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2018 Opublikowano 21 Czerwca 2018 29 minut temu, 18Ziomus18 napisał: Powiedzcie mi też czy sprawdzając zmienna geometrię np duża strzykawką oraz obserwując sztange turbiny która chodzi płynnie można przejąć, że geometria jes wporzadku ? Często jest tak, że na oko wydaje się OK a pod obciążeniem, gdzie dochodzi temperatura, mgła olejowa itp... geometria przycina się.
18Ziomus18 Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2018 Dziś zrobilem logi na bypasie vacum ->turbo https://log.malonetuning.com/chart/234401#H8KLCADDoWUtWwIDbcKNTQ7DgiAQwoXDrzLDqyEBwq16GMOCAmVCSSo0w4PDlFRPb8KhScOjw4LDpXvDn8O7wrEWHsOleU%2FCmVTDpMKyw4wVUDtsw6ZUOH1owpMIwpEywrEXwoLCncOkF8KxKClqVX5Nwq3CsXfDhhRIBS%2FCvsKSNMOzwozDggvDvSPCt8KDw7gQw5TDu8KYAU5xwpR%2BwrMlf8KAw5Vow7DChEbDo8KAF8K8OgTDk1N%2BwpFSw6cpw7VVMzjDtwUgZsKYc8OQAAAA https://log.malonetuning.com/chart/234400#H8KLCAAGZi1bAgNtwo1NDsOCIBDChcOvMsOrIQHCrXoYw4ICZUJJKjTDg8OUVE9vwqFJw6PDgsOle8Ofw7vCsRYew6V5T8KZVMOkwrLDjBVQO2zDplQ4fWjCkwjCkTLCsRfCgsKdw6QXwrEoKWpVfk3CrcKxd8OGFEgFL8K%2BwpI0w7PCjMOCC8O9I8K3woPDuBDDlMO7wpgBTnHClH7CsyV%2FwoDDlWjDsMKERsOjwoAXwrw6BMOTU37CkVLDpynDtVUzOMO3BSBmwphzw5AAAAA%3D rzucicie fachowym okiem ?
kamil-vag Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Jak widzisz, turbo pompuje maks w niecałe 4s, nie czułeś poprawy ? Dziwne, że go nie odcięło Skoro na bypassie turbo wstaje poprawnie to szukaj problemu na linii sterowania - wężyki, N75. Tam nie jest ten N75 z tym filterkiem ?
18Ziomus18 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 zapomniałem dopisać odcięło go przy 3700 obrotów i wywaliło błąd w komputerze o przeładowaniu overboost , czy ja wiem czy poprawę ciężko stwierdzić. jedyne co mnie bardzo zdziwiło ze przy podpieciu turbo na krótko przy przegazówce nawet na postoju słychać było takie moccno intensywne spanie z okolic turbo, Musze zobaczyć ten n75 wydaje mi sie ze nie ma filterka ale na 100 procent pewny nie jestem, sprawdze.
karolas123321 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 U mnie tez jest ten problem, na dniach rozbiorę turbawkę i zobaczę czy nie przeładowuje. Kamil możesz mieć rację z tym, ze kierownice zacinają sie tylko w wysokiej temp. Mam wrażenie, ze u mnie tak sie dzieje bo póki nie złapie temp to zawsze idzie jak głupi. Inna sprawa ile powinno ładować sprawne brd? 1,5bara?
18Ziomus18 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2018 Panowie nie wiem ale prawdopodobnie namierzony potencjalny f*ck up związany z problemami związanymi z moim BRD , dziś odpiąłem przepływomierz i o dziwo auto zaczęło końcu jechać zbierać się tak jak powinno , ale aby się upewnić w 100% odnośnie potencjalnego uszkodzenia muszę przełożyć przepływke od znajomego . Jak na to się zaprujecie czy rzeczywiście ta gadzina może robić takie zamieszanie ?
kamil-vag Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 MAF masz poprawny według logów, do tego nie tnie dawki po MAF-ie, więc bym go wykluczył. A zrób log z odpiętym MAF-em. Przy okazji zloguj też kanał 10 dynamicznie.l, zobaczymy czy potencjometr jest na 100%
GłowadoGory Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Moja turbina jest po regeneracji wiec ja wykluczam- jako przyczynę problemów. Ost sprawdzałem przepływke na komp podczas jazdy i jak na złość nie chciał się ,,zepsuc’’. Wiec czekam niecierpliwie jak u Ciebie się sprawa zamknie. Po trzech dniach od skasowania błędy świec, dziś rano znów check i błąd świecy na trzecim. Dodam ze świece nowe i zastały wymienione właśnie po kontrolce błędu. Inne co zauważyłem to ze te złe rzeczy zaczynaja się dziać, albo ich początek jest w granicach 1800-2000 obr. Potem już klops do 3500obr i znów łapie moc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się