skiper9 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam, mam pytanie zauważyłem, iż ta część jest cała w jakimś smarze lub oleju czy też benzynie, czy ktoś mogłby mi wyjaśnić co to jest za część oraz co jest z nią nie tak że cała jest w jakimś smarze, domniemywam, że nie powinna być. czy jest to coś poważnego i co wymaga naprawy, chciałbym dodać iż samochód jeździ sprawnie i wszystko jest w porządku. Z góry dzięki za odp. nie wiedziałem co to za część, więc dlatego założyłem nowy wątek... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ce505ba257d186c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c63a932564a0368.html
jaro4444 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Siłownik klapy gaszącej, a upierdzelony jest zapewne dlatego, że cieknie EGR przez górne otwory. Zapewne już jest niesprawny bo olej rozpuszcza gumę membramy.
Maciej CIN Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Skiper9 powiedz mi dlaczego w pojeździe napędzanym ON części silnika miły by być uwalone benzyną. Z doświadczenia wiem, że sypnął się Tobie EGR. Diagnoza!!!! Wymiana zaworu lub zaślepienie dziury. Drugi sposób jest bardziej ekonomiczny lecz wybór należy do Ciebie.
skiper9 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 dobre pytanie o tą benzyne...chodziło oczywiscie o ropę, czy z tym można jeżdzić? czy wymaga jakiejś natychmiastowej wymiany....? jakie mogą być skutki dalszej jazdy z tym cieknącym egr? czy to może mieć jakieś przyełożenie na osiągi samochodu? spadek mocy?
HiRide Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 dobre pytanie o tą benzyne...chodziło oczywiscie o ropę, czy z tym można jeżdzić? czy wymaga jakiejś natychmiastowej wymiany....? jakie mogą być skutki dalszej jazdy z tym cieknącym egr? czy to może mieć jakieś przyełożenie na osiągi samochodu? spadek mocy? niestety mam to samo i nie wiem czy moge z tym jezdzic czy nie.Nie cieknie tragicznie ale jednak co jakis czas wycieram tam szmatka.Na czym polega zaslepienie tego zaworu?
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 dobre pytanie o tą benzyne...chodziło oczywiscie o ropę, czy z tym można jeżdzić? czy wymaga jakiejś natychmiastowej wymiany....? jakie mogą być skutki dalszej jazdy z tym cieknącym egr? czy to może mieć jakieś przyełożenie na osiągi samochodu? spadek mocy? przeciez to nie olej napedowy, tylko olej silnikowy jezeli EGR zacznie sie zacinac moze spowodowac spadek mocy, nieregularna prace silnika, zwiekszone zuzycie paliwa, dymienie z rury wydechowej
HiRide Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 dobre pytanie o tą benzyne...chodziło oczywiscie o ropę, czy z tym można jeżdzić? czy wymaga jakiejś natychmiastowej wymiany....? jakie mogą być skutki dalszej jazdy z tym cieknącym egr? czy to może mieć jakieś przyełożenie na osiągi samochodu? spadek mocy? przeciez to nie olej napedowy, tylko olej silnikowy jezeli EGR zacznie sie zacinac moze spowodowac spadek mocy, nieregularna prace silnika, zwiekszone zuzycie paliwa, dymienie z rury wydechowej poki co u mnie nie wystepuje zaden z opisanych przez ciebie objawow wiec chyba bede sie martwil jak zacznie sie cos takiego dziac
DaRo4422 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Mam pyt. odnośnie tego zaślepiania..... o co z tym kaman? z tego co sie doczytałem, to ten zawór powinien działać na wolnych obrotach i zmniejszać kopcenie? a gdyby zdjąć przewodzić idący do gruszki od egr i zaślepi ten wężyk to egr nadal by działał?? to mnie nurtuje, bo zauważyłem że właśnie czasem jak go zimnego odpale<jak narazie w minusowych temp> to jednego dnia dymi i to na gróbo, a następnego dnia praktycznie w ogóle a temp są bardzo zbliżone. Wydaje mi sie że jest spadek mocy i więcej spala więc zaczęło mnie to martwić. Mam egr w 2 silniku<w starym> ale jeszcze nie dobierałęm się do wymiany. Chcę trochę sie poinformować. Jeśli ktoś by mógł to proszę o wyt. co daje zaślepienie? z Góry thx;]
J58 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 widzę, że tak jak mówił Sztomel nie jestem osamotniony w problemie oleju w dolocie. Skiper9 ja też poruszyłem ten wątek, poczytaj opinie doświadczonych użytkowników to na pewno Ci się przyda. Mam nadzieję że wspólnie poradzimy sobie z tym problemem.
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 zaślepienie EGR nic tu nie poprawi w kwestii wycieku tego oleju, wyciek jest na tulei ośki obrotu klapy gaszącej, jeśli ktoś jest zainteresowany usunięciem wycieku to może sobie sprawdzić moje i Musashiego odpowiedzi na podobne tematy w moim profilu.
HiRide Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 zaślepienie EGR nic tu nie poprawi w kwestii wycieku tego oleju, wyciek jest na tulei ośki obrotu klapy gaszącej, jeśli ktoś jest zainteresowany usunięciem wycieku to może sobie sprawdzić moje i Musashiego odpowiedzi na podobne tematy w moim profilu. mozna by zrozumiec ze ta oska jest smarownana olejem po zalozeniu catch tanka olej przestanie wylatywac przez boczne otwory egr ?
Sztomel Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 po zalozeniu catch tanka olej przestanie wylatywac przez boczne otwory egr ? oczywiście, że przestanie ale najpierw trzeba rozebrać dolot począwszy od rury z filtra powietrza do turbiny potem rury od turbiny do intercoolera, wypłukać sam intercooler i dalej rurę oraz wnętrze obudowy EGR.
HiRide Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 po zalozeniu catch tanka olej przestanie wylatywac przez boczne otwory egr ? oczywiście, że przestanie ale najpierw trzeba rozebrać dolot począwszy od rury z filtra powietrza do turbiny potem rury od turbiny do intercoolera, wypłukać sam intercooler i dalej rurę oraz wnętrze obudowy EGR. o kurcze roboty co nie miara :gwizdanie: najbardziej chyba trzeba sie meczyc z wyciaganiem icka w 1.9 pd... poki co auto jezdzi dobrze i nic go nie boli wiec nie bede tego ruszal ale kiedy juz zacznie nawalac egr to wtedy chyba zorbie tak jak piszesz i zamontuje catch tank
skiper9 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Opublikowano 28 Lipca 2010 ok, a czy jeżeli macie ten sam problem co ja tzn. cieknący egr to pali wam się pomarańczowa kontrolka silnika??? bo mi się pali cały czas i nie wiem co to może być bo samochód jeżdzi bez zarzutów tzn. tak jak przed zapaleniem które nastąpiło 6 m-cy temu.
MRoger Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 Prawdopodobnie zaślepiony jest wężyk podciśnieniowy do EGR lub spadł z grzybka. Poszukaj i poczytaj - to typowa usterka w naszych autach i jest już morze postów na ten temat.
jedrus1 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 EGR jest umiejscowiony prosto nad plecionką od wydechu i o ile zawór się tylko poci to pół biedy, natomiast jak zaczyna z niego kapać to prosto na tą plecionkę i istnieje niebezpieczeństwo, że się przepali (informacja od mojego mechanika)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się