Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4b7 tragedia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich i zarazem proszę o pomoc. W listopadzie zakupiłem w Niemczech A4b7 auto oglądane sprawdzane kilku krotnie wszystko idealnie jak na świadectwie szkolnym z czerwonym paskiem... Po sprowadzeniu do kraju wymiana rozrządu oleju klockow nic tylko siadać i jeździć i tu radość nie trwała długo... Po pewnym czasie auto zaczęło kopcic najpierw na biało później niebiesko czasem nie kopcilo wcale oraz dziwny zapach spalin kontrolowalem płyn chłodzący i olej notorycznie bo zaczęło mnie to WKU... Nic nie ubywalo. Podczas jednego z powrotów do kraju turbo zaciaglo olej. Wiadomo laweta mechanik... Werdykt pekniety tłok skrzywiony korowód oraz wał, turbo też nie istniało. Zdecydowałem się na zakup silnika po regeneracji o takim samym oznaczeniu bpw z poprawioną pompą oleju, turbo zostało zregenerowane.Auto poskladane silnik chodził normalnie, dobrze przyspieszal.zostal tylko ten dziwny zapach spalin...a na kompie zero błędów. Pojechałem na stację zatankowac i już auta nie odpaliłem. Padł czujnik wału. Wymiana na nowy. Zrobiło się zimno auto ciężko odpalalo aż buda telepalo ale tylko przez jakieś 2,3 sekundy(na zimnym piecu) kopcilo na biało i ten zapach spalin. Na ciepłym silniku odpalal normalnie. Wróciłem do mechanika posprawdzal wszystko egr, pdf itp itd na kompie zero błędu. Nie dawało mi to spokoju oddałem auto do mojego zaufanego mechanika który naprawia moje auta od kilku lat. Posprawdzal wszystko wtryski komp nic nie wykazał turbo pracuje normalnie egr pdf również odma sprawdzona posprawdzal wszystkie węże zero oleju. Problem polega na tym że przy opalaniu raz zakopci (mega chmura) na czarno raz na niebiesko a np przez 3 dni jak odpalam nie kopi wcale. Dodatkowo raz na jakiś czas przy odpalaniu ciężko odpala tak jak by nie na wszystkie tłoki, telepie buda a po chwili się normuje no i te smierdzace spaliny niewiem z czym porównać ten zapach. Nie mam pojęcia jak ugrysc ten temat, w czym jest problem? Może jest ktoś w stanie mi pomóc 

Opublikowano

Silnik jest na PD? Jeżeli tak pompowtryski w jakim są stanie? Jakie korekty i bipy podczas odpalania na zimnym silniku? A jakie na rozgrzanym?

Może uszczelnienie pompek do zrobienia? Może paliwo spływać i stąd poranne kopcenie i problemy z odpalaniem.

 

Opublikowano

PD? Wtryski niby podają dobra dawkę jak mechanik sprawdzał ?ale zobaczę jeszcze raz na kompie. Trochę to się zejdzie bo jestem w trasie... Jak będę wiedział dokładnie parametry to napisze

Opublikowano

Sprawdź korekty wtrysków po nocy czyli dosłownie zrób tak: podłącz vcds'a, włącz zapłon wejdź w grupę 013 i 023 na silniku i patrząc na parametry albo nawet je logując odpal silnik po nocy, wtedy powinieneś zobaczyć jak zachowują się pompki przy zimnym silniku. 

Należy jeszcze pamiętać, że korekty i dawki paliwa to jedno, a drugie czego się nie sprawdzi to jak rozpylane jest paliwo przez pompowtrysk.

 

Pozdrawiam,

Darek

Opublikowano

Ok. Tak zrobię. W całym opisie zapomniałem dodać że jak odkrece korek od wlewu oleju to olej śmierdzi spalinami... 

Opublikowano

mam rozwiązanie dzięki któremu pozbędziesz się wszystkich problemów, przestaniesz inwestować sporą kasę i w końcu będziesz mógł jeździć ze spokojną głową.

jak jesteś zainteresowany to daj znać

Opublikowano

A jak z rozrządem, bo może to w nim tkwi problem. Synchro itp..

Opublikowano
2 godziny temu, scania1213 napisał:

A jak z rozrządem, bo może to w nim tkwi problem. Synchro itp..

A ja już niewiem co jest, chyba będę szukał specjalisty który zajmuje się tylko audi bądź dam auto do serwisu nie na naprawę bo podejrzewam że koszta mnie zjedzą ale niech chociaż niech zdiagnozuja co może być przyczyna... Ciekawe ile to może kosztować, + - ???

Opublikowano
W dniu 10.07.2018 o 07:40, rafal8484 napisał:

mam rozwiązanie dzięki któremu pozbędziesz się wszystkich problemów, przestaniesz inwestować sporą kasę i w końcu będziesz mógł jeździć ze spokojną głową.

jak jesteś zainteresowany to daj znać

Witam. Jestem ciekawy Twojej propozycji. ??

Opublikowano

zmiana silnika na 1.9 AFN na pompie albo sprzedaż auta i zakup już po takiej przekładce

kończą się problemy z silnikiem i osprzętem i dalej się jeździ b7

Opublikowano

swój silnik z osprzętem sprzedasz, ja za taki cały sprawny silnik wziąłem 4 tyśki

Opublikowano
W dniu 15.07.2018 o 09:29, rafal8484 napisał:

swój silnik z osprzętem sprzedasz, ja za taki cały sprawny silnik wziąłem 4 tyśki

Dziękuję narazie nic takiego po głowie mi nie chodzi

Opublikowano
W dniu 15.07.2018 o 09:22, rafal8484 napisał:

zmiana silnika na 1.9 AFN na pompie

ECU dogaduje się z pompą ABS Bosch 8.0 czy zmiana pompy ?

Opublikowano
Godzinę temu, kuba84 napisał:

ECU dogaduje się z pompą ABS Bosch 8.0 czy zmiana pompy ?

zmiana pompy z b6

Opublikowano
22 minuty temu, Trucker32 napisał:

Auto trafiło do mechanika, po niedzieli zabiera się za nie. Upiera się że to wtryski... Zobaczymy

jaki przebieg auta?

Opublikowano

A więc 4-ty wtrysk leje... Jakieś 3-4 miesiące temu były sprawdzane i dwa regenerowane ???czyżby tamten mechanik w uja poleciał???! Obecny mówi że to powinno rozwiązać problemy które występują, oby się nie mylił bo już sił po mału brak. Zapomniałem dodać że dzień przed odstawieniem do mechanika auto straciło moc a żadna kontrolka się nie zapaliła 

Opublikowano

Witam. A więc problem rozwiązany przyczyną był wtrysk, zostały wymienione wszystkie ale i tak pozostał jeden problem. Mianowicie po odpaleniu auta po około 40 sekundach zaczyna przykapcac na niebiesko kopci do momentu rozgrzania pieca później już nic. Gdzie szukać przyczyny? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...