Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie o A4 B9 2.0 TFSI 150 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
26 minut temu, Adam11 napisał:

Dzieki za odpowiedz ;) a czy Zauważyłeś różnicę pomiędzy pierwszymi kilometrami a aktualnym spalaniem? 

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć ale myślę że spadlo około litra. Trzeba jednak pamiętać że obecne komputery mają naprawdę różne tempo uczenia się. Moje poprzednie auto czyli Passat poprzedniej generacji potrzebował na to około 4K Km. Za około 200km będę tankował więc zresetuje komputer i wyjeźdzę cały bak do rezerwy. Zobaczymy wtedy różnicę pomiędzy realnym spalaniem a tym z komputera.

Opublikowano (edytowane)

Miałem okazję dziś jeździć A4 (avant) z tym silnikiem. Przyzwyczajony do diesla w manualu miałem wrażenie, że skrzynia trzyma trochę zbyt wysokie obroty jak na warunki jazdy. Natomiast po wciśnięciu kick down naprawdę długo się zastanawiał - myślę że to kwestie przyzwyczajenia oraz trybów D/S. Dynamika wydaje się być ok jak na taką moc. Spalanie podczas jazdy testowej ok 8km w Warszawie wyszło w granicach 9L, przy czym było w tym trochę trasy i trochę jazdy po bocznych drogach. Bez korków itp.

Edytowane przez A5Radek
Opublikowano

U mnie spalanie średnie po przejechaniu 1400 km to 5,7 l. Szczerze to mocno się zastanawiam skąd takie różnice jak czytam, że u niektórych jest 11 l.

Jeśli chodzi o spalanie to jestem baaardzo zadowolony.

Opublikowano

Super wynik. Też jestem ciekaw skąd taka różnica. Czy to kwestia opon, stylu jazdy czy może techniki dotarcia? ;)

Opublikowano (edytowane)

Uściślając poprzedni post - już po zatankowaniu i po wyliczeniu wyszło 5,9 l.

Autko to 2.0 TFSI 150 KM w manualu.

Wiadomo, że styl jazdy delikatny tak jak instrukcja zaleca na początku eksploatacji. Opony z oporami toczenia klasy B.

No i co chyba najistotniejsze raczej nie jeżdżę w dużych miastach także o korkach nie ma mowy. 

Edytowane przez Grzesiek7912
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj kolejne tankowanie. Komputer pokazywał 5,4 l/100 km  - realnie wyszło 5,5 l. Powiem Wam że jestem trochę zaskoczony faktem, że to co pokazuje komputer pokrywa się z realną wartością spalania. Poprzednio jeździłem 8 lat B8 2.0 TFSI 180 KM i tam różnica między komputerem, a realnym spalaniem była całkiem duża bo około 1-2 l na 100 km. Fajnie że to poprawili bo wkurzało mnie to przekłamanie.

Edytowane przez Grzesiek7912
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie spalania zastanawiałem się dlaczego komputer znacząco zwiększa zużycie paliwa w przypadku postoju na światłach - w tym miejscu dla przypomnienia muszę dodać że jeżdzę bez systemu START-STOP. Ostatnio podcas postoju na czerwonym świetle olśniło  mnie gdy spojrzałem na ekonomizer - mój komputer jest zdania że gaz aktualnie jest w podłodze pokazując chwilowe zużycie powyżej skali :) Niestety jest to moje pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów i być może ten typ tak ma ale jeśli tak wygląda: PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE to ja nie mam więcej pytań.

PS: Ekonomizer pokazuję tę samą wartość na każdym z ustawień skrzyni P, D, S.

IMG_1900.JPG

Edytowane przez St5rl0rd
Opublikowano
8 godzin temu, St5rl0rd napisał:

Odnośnie spalania zastanawiałem się dlaczego komputer znacząco zwiększa zużycie paliwa w przypadku postoju na światłach - w tym miejscu dla przypomnienia muszę dodać że jeżdzę bez systemu START-STOP. Ostatnio podcas postoju na czerwonym świetle olśniło  mnie gdy spojrzałem na ekonomizer - mój komputer jest zdania że gaz aktualnie jest w podłodze pokazując chwilowe zużycie powyżej skali :) 

 

To zupełnie naturalne bo to wskazanie zużycia litrów / km. Samochód nie pokonuje odległości a spala jednak minimalnie paliwo więc zużycie chwilowe /100km faktycznie wynosi maks. 

Nawiązując do wątku - odebrałem wczoraj auto z tym silnikiem. Za wcześnie żeby ocenić osiągi bo jechałem głównie trasę i to ostrożnie. Spalanie w mieście wynosiło ok 10l, w trasie wg komputera 5.9. Przy normalnej jeździe mam wrażenie że niestety nie będzie tak dobrze ale czas pokaże. Z innych uwag - silnik pracuje bardzo cicho na jałowym - np podczas cofania ledwo go słychać, ale za to delikatnie drga na postoju i to czuć w kabinie. Z innych ciekawostek - dwie końcówki wydechu (jak już raportowali wcześniej koledzy - ale w A5 to było do potwierdzenia). Na kołach 18" samochód wyjechał na Continentalach Sport Contact - miło.

Opublikowano
2 godziny temu, A5Radek napisał:

To zupełnie naturalne bo to wskazanie zużycia litrów / km. Samochód nie pokonuje odległości a spala jednak minimalnie paliwo więc zużycie chwilowe /100km faktycznie wynosi maks. 

Nawiązując do wątku - odebrałem wczoraj auto z tym silnikiem. Za wcześnie żeby ocenić osiągi bo jechałem głównie trasę i to ostrożnie. Spalanie w mieście wynosiło ok 10l, w trasie wg komputera 5.9. Przy normalnej jeździe mam wrażenie że niestety nie będzie tak dobrze ale czas pokaże. Z innych uwag - silnik pracuje bardzo cicho na jałowym - np podczas cofania ledwo go słychać, ale za to delikatnie drga na postoju i to czuć w kabinie. Z innych ciekawostek - dwie końcówki wydechu (jak już raportowali wcześniej koledzy - ale w A5 to było do potwierdzenia). Na kołach 18" samochód wyjechał na Continentalach Sport Contact - miło.

Nie do końca się zgodzę że to normalne :) Wchodzę do samochodu i ustawiam sobie ekran licznika który pokazuje średnie spalanie od startu. Udaje mi się przejechać powiedzmy dwa i pół kilometra bez zatrzymania więc średnie spalanie wynosi powiedzmy 9,5l. Następnie wystarczy że trafię dwa razy na śwatła z postojem jedno minutowym i już średnie spalanie powyżej 11l. Poprzednio jeździłem Passatem z 2015 i miałem ten sam objaw ale w tamtym przypadku mialem skrzynię manualną a samochód po około 4K kilometrów nauczył się że podczas postoju spala 0,8l na godzinę :).

PS: Czytając komentarze dochodzę do wniosku że jak się konfiguruje Audi to albo grubo albo wcale. Wybrałem koła 17' bo po pierwsze podobał mi się wzór a po drugie szukałem jak największego komfortu. W zamian dostałem opony średniej klasy które niemiłosiernie hałasują :) Chciałem normalne fotele ze zwykłą tapicerką bo nie chciałem mieć problemów z utrzymaniem skóry oraz szukałem jak największego komfortu - w zamian dostałem taki oto efekt uboczny :)

https://youtu.be/_CqOvh9OwKI

Opublikowano

Nie widziałem aby w moim Audi pokazywało kiedykolwiek spalanie na godzine. Zawsze jest to spalanie na 100 km wiec to normalne, że jeśli samochód stoi to spalanie będzie rosło - tu skrzynia nie ma nic do rzeczy. Jeśli w Passacie pokazywał Ci raz na 100 km a raz na godzine to to dopiero nie jest normalne bo żeby znać całkowite spalanie z trasy trzebaby to sumować. Rozumiem, że tak można sprawdzać spalanie chwilowe ale nie z trasy ani od startu. 

Jeśli szukałeś komfortu to nie wiem jakim cudem wybrałeś standardowe fotele - są bardzo słabe jeśli chodzi o wygode. W sportowych fotelach standardowo też jest materiałowa tapicerka. 

Opublikowano (edytowane)

Panowie, chyba potrzebuję abyście wytłumaczyli mi to bardziej łopatologicznie :) Ekonomizer czy jak wolę to nazywać słupek rtęci pokazuje według mnie spalanie chwilowe, czyli w danej sekundzie. I tak jadąc dzisiaj 60 km/h z pedałem gazu w jednej pozycji pokazuje 4,7l, wciskając pedał gazu momentalnie rośnie do 15l - takie działanie ekonomizera rozumiem. Nie rozumiem natomiast dlaczego stojać pokazuje 20+ skoro na chwilę obecną nie wciskamy pedału gazu więc zużycie chwilowe jest wręcz minimalne. Natomiast żeby nie było ten ekonomizer jest mi potrzebny do życia tyle co wczorajszy deszcz. Poruszyłem jego temat tylko dlatego że szukałem powodu dziwnego zachowania spalania tymczasowego czyli średniego splania od uruchomienia pojazdu i faktu że postój na pojedyńczych światłach nabija mi litr co jest wierutną bzdurą. Wskazałem również fakt że miałem tę sąmą przypadłość w passacie ale tylko gdy samochód był nowy lub po pełnym resecie komputera.

Odnośnie foteli chyba nie zostałem zrozumiany tak jak tego oczekiwalem :) Wiedziałem o istnieniu foteli sportowych ale zarówno moja pupa jak i gusta mojej Żony ich nie polubiły. Nie chciałem również komentować ich właściwości takich jak komfort czy też trzymanie boczne. Usiłowałem jedynie pokazać (odnoszę się tutaj do filmu który dodałem) iż jakość wykonania woła o pomstę do nieba skoro fotel po przejechaniu 3k kilometrów pod facetem który waży 95 kg trzeszczy w ten sposób. Prawie każdy śpiący policjant a przynajmniej Ci więksi oznaczają w moim aucie występowanie właśnie tych dzwięków. Możliwości skonfigurowania foteli w A4 jest kilka ale żaden z nich nie powinien charakteryzować się takimi dźwiękami przy pracy.

Edytowane przez St5rl0rd
Opublikowano (edytowane)

Być może ten efekt się jeszcze poprawi a jeśli nie to zawsze zostaje ASO. Nie sądzę, żeby to była wina rodzaju fotela a już na pewno nie tapicerki. Co do opon to może być przypadek. Ostatnio widziałem nowe Audi z 18" oponami Hankook i po przeczytaniu tego wątku byłem prawie ich pewny w moim, stąd zdziwienie.  Spalanie na postoju w litrach na 100km to matematycznie nieskończoność i nic tu nie ugramy, natomiast nie powinien mieć bardzo dużego wpływu na wynik średni ale to zależy od algorytmu, dystansu itp.

Edytowane przez A5Radek
Opublikowano

Brakuje mi jeszcze czasem dodatkowego pomiaru którego miałem w passacie a mianowicie "od taknowania" które resetowało się automatycznie po zatankowaniu :)@A5Radek Odnośnie drgania o którym wspomniałeś też musiałem się do tego przyzwyczaić ale za to dźwięk samego silnika jest jak dla mnie bardzo przyjemny co rekompensuje niedoskonałości. Nie daje mi spokoju tylko jeszcze jedna rzecz która wychodzi oczywiście przy wyłączonym systemie START&STOP. Otóż jak hamuje spokojnie rzekłbym bardzo delikatnie i na prawie zerowej prędkości skrzynia schodzi z D2 na D1 to prawie zawsze odczuwam mniejsze lub większe szarpania/drgania - uczucie trochę jakby przy włączaniu samochodu. W trybie sport przypadłość jest zdecydowanie mniej odczuwalna ale akurat rzadko go używam. Jeździłem ostatnio A5 z przebiegiem 8K i silnikiem 2.0 TDI (wiem że to pewnie inna skrzynia) testując S-Tronica pod tym kątem ale nic podobnego nie zarejestrowałem. Oprócz tego żadnych uwag do skrzyni nie mam :) Zauważyłeś coś takiego u siebie?

Opublikowano
11 godzin temu, St5rl0rd napisał:

Otóż jak hamuje spokojnie rzekłbym bardzo delikatnie i na prawie zerowej prędkości skrzynia schodzi z D2 na D1 to prawie zawsze odczuwam mniejsze lub większe szarpania/drgania - uczucie trochę jakby przy włączaniu samochodu. W trybie sport przypadłość jest zdecydowanie mniej odczuwalna ale akurat rzadko go używam.

Z tego co zauważyłem w takich sytuacjach działa układ rekuperacji energii lub można to nazwać miękką hybrydą - w trakcie hamowania odzyskiwana jest energia - na ekonomizerze słupek leci poniżej zera na zielono. Być może w TDI (ze względu na niższe spalanie tego nie stosują). Innych "anomalii" nie zauważyłem.

Opublikowano
W dniu 6.05.2019 o 22:11, St5rl0rd napisał:

Otóż jak hamuje spokojnie rzekłbym bardzo delikatnie i na prawie zerowej prędkości skrzynia schodzi z D2 na D1 to prawie zawsze odczuwam mniejsze lub większe szarpania/drgania - uczucie trochę jakby przy włączaniu samochodu. W trybie sport przypadłość jest zdecydowanie mniej odczuwalna ale akurat rzadko go używam. 

ja niestety też to czasem odczuwam, zwłaszcza kiedy muszę kogoś przepuścić i od razu zjeżdżam w prawo....

Opublikowano
W dniu 7.05.2019 o 10:25, A5Radek napisał:

Z tego co zauważyłem w takich sytuacjach działa układ rekuperacji energii lub można to nazwać miękką hybrydą - w trakcie hamowania odzyskiwana jest energia - na ekonomizerze słupek leci poniżej zera na zielono. Być może w TDI (ze względu na niższe spalanie tego nie stosują). Innych "anomalii" nie zauważyłem.

Przyznam że była to jedna z moich teorii ale w moim przypadku podczas zmiany z D2 na D1 pasek rekuperacji już przestaje świecić na zielono. W wolnej chwili a akurat tych mam jak na lekarstwo spróbuję podjechać do mojego dealera i poprosić o jazdę testową ich egzemplarzem z tym silnikiem. Przed zakupem testowałem kilka samochodów a w finałowej trójce miałem Tiguana z DSG, XC60 z Aisinem i A4 z S-Tronic. Żadne z testowanych aut nie miało takich objawów ale niestety jeżeli chodzi o Audi sprawdzałem tylko wersję 1.4 (2.0 150 jeszcze nie mieli). Byłem trzy tygodnie temu w serwisie gdzie podobno zrobili nastawy i zmianę oprogramowania jednak nie odczuwam żadnej zmiany. Spróbuję doprowadzić temat do szczęśliwego zakończenia a jeżeli się nie uda to po skończonym leasingu pewnie wybiorę "Chińskie dziadostwo rodem ze Szwecji".

Przy okazji zakończyłem test spalania. W moim przypadku praktycznie 80% to miasto (uwielbiana przez wszystkich stolica) ale z drugiej strony często poruszam się w trakcie dnia lub wieczorem omijając korki i wybierając trasy gdzie mam mniej świateł po drodze jak np. trasa Toruńska, wybrzeże Gdańskie itp. Do tego codziennie dochodzą krótkie przeloty typu 3km do przedszkola i odbiór. Samochód zalałem pod korek a następnie wyjeździłem do rezerwy. Komputer pokładowy wskazał średnią konsumpcję na poziomie 8,6l/100km na dystansie 487km. Patrząc jednak na ilość zatankowanego paliwa w stosunku do przejechanych km na kalkulatorze wychodzi mi 9,08l/100km. Ciężko stwierdzić skąd to przekłamanie komputera, być może jest to norma ale w passiacie miałem różnicę rzędu 0,1-0,2. Oczywiście istnieje także możliwość że to co mam na wydruku ze stacji paliwowej nijak się ma do ilości zatankowanego paliwa :)

Czy jestem zadowolony ze spalania? Nie wiem :) Styl jazdy mam raczej zawsze taki sam więc mogę mniej więcej porównać jak to wygląda w przypadku Passata i Volvo. Przy podobnym wykorzystaniu Passat 1.4 125km ze skrzynią manualną zadowoli się 7,5l/100km natomiast Volvo XC60 T5 250km 11l/100km. Trzeba przy tym pamiętać o masie pojazdów - Passat 1350, Audi 1500 i Volvo 1800. Wynik spalania podsumowałbym więc jako średni wynik tym bardziej iż podczas testu raczej nie jeździłem dużo po ścisłym centrum a ten silnik w połączeniu z tą skrzynią jadąc od świateł do świateł potrafi żłopnąć 11l :)

 

Opublikowano
W dniu 6.05.2019 o 22:11, St5rl0rd napisał:

odczuwam mniejsze lub większe szarpania/drgania - uczucie trochę jakby przy włączaniu samochodu.

To coś podobnego, jak u mnie. Pytałem o to w tym wątku:

 

Opublikowano
W dniu 3.05.2019 o 15:46, proarnes napisał:

Jeśli w Passacie pokazywał Ci raz na 100 km a raz na godzine to to dopiero nie jest normalne bo żeby znać całkowite spalanie z trasy trzebaby to sumować.

ale co sumować, to wszystko komputer zlicza jak wychodzi średnie. Chwilowe podczas postoju pokazuje żeby można sobie wyobrazić ile zużywa podczas stania i wtedy zmienia wskazanie na l/h, bo przecież nie nie można określić na danym dystansie. Średnie zużycie zawsze pokazuje l/100km

Opublikowano
23 godziny temu, St5rl0rd napisał:

W wolnej chwili a akurat tych mam jak na lekarstwo spróbuję podjechać do mojego dealera i poprosić o jazdę testową ich egzemplarzem z tym silnikiem. Przed zakupem testowałem kilka samochodów a w finałowej trójce miałem Tiguana z DSG, XC60 z Aisinem i A4 z S-Tronic. Żadne z testowanych aut nie miało takich objawów ale niestety jeżeli chodzi o Audi sprawdzałem tylko wersję 1.4 (2.0 150 jeszcze nie mieli). Byłem trzy tygodnie temu w serwisie gdzie podobno zrobili nastawy i zmianę oprogramowania jednak nie odczuwam żadnej zmiany. Spróbuję doprowadzić temat do szczęśliwego zakończenia a jeżeli się nie uda to po skończonym leasingu pewnie wybiorę "Chińskie dziadostwo rodem ze Szwecji".

Z tego co wiem ten silnik mają tylko na Połczyńskiej w A4 Avant. Nie pamiętam żeby miał takie objawy. Trzymam kciuki za załatwienie tej sprawy bo już kilka osób o tym pisało. Ja na razie jeżdżę na włączonym Start-Stop... i tu ciekawostka - w trakcie postoju w korku kamera wyczuwa kiedy rusza pojazd przez samochodem i włącza silnik. Na początku myślałem że to przypadek ale jednak nie. Swoją drogą Tiguan i XC60 vs A4 to trochę inny segment? Jakby Q5? 

I jeszcze pytanie dodatkowe, bo nie wiem gdzie je zadać - jak używacie liczników komputera? Długodystansowy chciałbym na razie pozostawić w spokoju ale krótkodystansowy zachowuje się bardzo dziwnie - wg instrukcji powinien się kasować po 2h bezczynności ale ostatnio po kilku godzinach przerwy pozostało 25km mimo że przejechałem 70 przed zatrzymaniem. Nie wiem jak to wytłumaczyć...  

Poza tym, za mną drugie tankowanie, średnia z 609 km to 7.1 - głównie spokojna trasa.

Opublikowano
23 godziny temu, A5Radek napisał:

Z tego co wiem ten silnik mają tylko na Połczyńskiej w A4 Avant. Nie pamiętam żeby miał takie objawy. Trzymam kciuki za załatwienie tej sprawy bo już kilka osób o tym pisało. Ja na razie jeżdżę na włączonym Start-Stop... i tu ciekawostka - w trakcie postoju w korku kamera wyczuwa kiedy rusza pojazd przez samochodem i włącza silnik. Na początku myślałem że to przypadek ale jednak nie. Swoją drogą Tiguan i XC60 vs A4 to trochę inny segment? Jakby Q5? 

I jeszcze pytanie dodatkowe, bo nie wiem gdzie je zadać - jak używacie liczników komputera? Długodystansowy chciałbym na razie pozostawić w spokoju ale krótkodystansowy zachowuje się bardzo dziwnie - wg instrukcji powinien się kasować po 2h bezczynności ale ostatnio po kilku godzinach przerwy pozostało 25km mimo że przejechałem 70 przed zatrzymaniem. Nie wiem jak to wytłumaczyć...  

Poza tym, za mną drugie tankowanie, średnia z 609 km to 7.1 - głównie spokojna trasa.

Wiem że to inny segment ale patrzyłem trochę przez pryzmat raty leasingowej :) Odnośnie licznika krótkodystansowego nie radze się nim przejmować. U mnie w większości chodzi zgodnie z instrukcją ale czasami potrafi się zrestartować szybciej a czasami wolniej. W tej kwestii to typowy VAG więc czuje się jak w domu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...