proarnes Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 Znalazłem informację, że silniki 2.0 tfsi w A4 od lata zeszłego roku są wyposażone w technologię miekkiej hybrydy. Czy ktoś się orientuje, lub ma jakieś materiały, na czym w praktyce polega działanie i zalety tego systemu?? Zakładam, że jednym z efektów posiadania tego systemu jest to, że mój samochód (wersja 190KM odebrana kilka tygodni temu) potrafi gasnąć w czasie jazdy, po puszczeniu nogi z gazu. Nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji a w internecie jest to zazwyczaj opisane w kontekście A8 z 48V instalacją - to chyba nie jest to co w A4. 1
fio Opublikowano 30 Lipca 2018 Opublikowano 30 Lipca 2018 (edytowane) Z mojej wiedzy jest to Mild Hybrid 12V. Samochód wyposażony jest w dodatkową baterię (akumulator) i alternator zdolny do zarządzania funkcjami Star & Stop, włączania i wyłączania, z odzyskiem energii podczas hamowania. Co to daje? Pomoc dla start-stop i (w co nie chce mi się wierzyć) przedłużenie "żeglowania". Edytowane 30 Lipca 2018 przez fio
proarnes Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Opublikowano 30 Lipca 2018 No właśnie, jakoś dziwnie trudno znaleźć oficjalne informacje jak to działa w naszym przypadku. Zastanawiam się czy odzysk energii przy hamowaniu jest częścią tego systemu, czy było już we wcześniejszej wersji silnika. W praktyce to gaszenie troche przeszkadza (przynajmniej mi) kiedy na przykład dojeżdża się do skrzyżowania.
fio Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 Nie było w poprzednich wersjach. W Polsce pojawiło się pod koniec sierpnia po przerwie, w której silnik TFSI 190KM nie był dostępny (nie można go było zamówić w czerwcu, lipcu i połowie sierpnia 2017 ze względu na wprowadzane zmiany).
Pietka Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Mam to - sam jetem ciekaw jaka technologia jest w tle - widac momenty ze silnik gasnie w trakcie normalnej jazdy i ...zegluje... ale chwile takie so krotkie...wiec rowniez sadze ze to 12v... ale gdzie sa baterie /akku ? Jak to dziala dokladnie - ktos cos ?
DonDżonson Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 To tyczy się każdej wersji 2.0 TFSI, czy tylko tej 190KM? I macie to w każdym trybie czy to tylko w efficiency, a comfort, a przede wszystkim dynamic już nie gaśnie?
proarnes Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Z tego co czytałem to wszystkie silniki 2.0 tfsi to posiadaja, ale może potwierdzi to ktoś kto ma mocniejszy silnik. U mnie dzieję się to w każdym trybie oprócz dynamic. Jeśli skrzynia jest w trybie S to nie gaśnie.
Pietka Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Dokladnie tak - dziala caly czas we wszystkich trybach oprocz Dynamic. Powiem tak - pierwotnie chcialem wylaczyc start / stop i draznily mnie te wszystkie funkcje osdzczedzania...ale....na trasie przy spokojnej zgodnej z przepisami jezdzie (100-130 na autostradzie ) wyszlo troche ponad 5 litrow... wiec......szanuje wklad inzynierow w ekonomie
fio Opublikowano 28 Sierpnia 2018 Opublikowano 28 Sierpnia 2018 W dniu 24.08.2018 o 11:19, proarnes napisał: Z tego co czytałem to wszystkie silniki 2.0 tfsi to posiadaja, ale może potwierdzi to ktoś kto ma mocniejszy silnik. Wszystkie nowe Audi mogą żeglować, natomiast to tzw. mild-hybrid ma tylko 190km, który został zaprojektowany z opcją oszczędnego podróżowania (oznaczenie Ultra przy tych silnikach, zawory AVS z dodatkowymi krzywkami mocy). Rzeczywiście delikatnie traktując pedał przyspieszenia można uzyskać zaskakujące zużycie paliwa, ale traci się przyjemność z jazdy
Grzesiek7912 Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Ja mam mild-hybrid w 2.0 tfsi 150 KM.
vvalery Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Ja nie mam w 2.0 TFSi quattro 252 KM ?
Dev Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 2 minuty temu, vvalery napisał: Ja nie mam w 2.0 TFSi quattro 252 KM ? masz za stare auto
vvalery Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 3 minuty temu, Dev napisał: masz za stare auto ??? Wolę to stare Dev ? pozdrawiam vvalery
fio Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Najłatwiej sprawdzić, czy jest mild-hybrid w dowodzie rejestracyjnym - powinno być zapisane w pozycji P.3 "P EE". EE oznacza, że paliwem alternatywnym jest energia elektryczna.
A5Radek Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 W modelach z MH 12V widać dodatkowy, mniejszy akumulator 12V obok suba wewnątrz koła dojazdowego. W dowodzie P.3 nie ma tej informacji. W tym wypadku nie ma silnika elektrycznego. Ale może to zależy kto wystawia dokument?
piteks Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Ja mam 2,0 TFSI 150KM i w dowodzie tymczasowym (auto odebrałem tydzień temu) mam P EE. Czy podczas jazdy się wyłącza silnik tego nie wiem, bo go zupełnie nie słychać ale na wyświetlaczu czasem zamiast zużycia pojawia się na zielono pasek przy baterii.
proarnes Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Opublikowano 24 Maja 2020 Jak tam u Was jest z kulturą odpalania silnika przez system start-stop i miękkiej hybrydy? Słyszę często że w przypadku hybrydy nie ma zwykłego rozrusznika tylko generator i odpalanie silnika powinno odbywać się bardzo gładko. U mnie jednak jest takie szarpnięcie silnikiem, zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, i było tak od nowosci.
piteks Opublikowano 24 Maja 2020 Opublikowano 24 Maja 2020 U mnie podobnie. Jednak to szarpnięcie jest bardzo delikatne i już się przyzwyczaiłem.
proarnes Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Opublikowano 25 Maja 2020 W dniu 24.05.2020 o 10:47, piteks napisał: U mnie podobnie. Jednak to szarpnięcie jest bardzo delikatne i już się przyzwyczaiłem. Tak, da się do tego przyzwyczaić ale nie działa to lepiej niż w przypadku zwykłego rozrusznika. Ale być może jest to kwestia silnika bo nim szarpie nawet przy dodawaniu gazu z wolnych obrotów. Czy próbował ktoś może zgłaszać to w ASO?
fio Opublikowano 26 Maja 2020 Opublikowano 26 Maja 2020 (edytowane) 15 godzin temu, proarnes napisał: Czy próbował ktoś może zgłaszać to w ASO? Zgłaszałem. To nie wada tylko cecha produktu. I pomyśleć, że zmieniałem diesla na benzynę, bo podobał mi się ten absolutny brak wibracji w 1,4 TSI (golf żony). Swoją drogą pięciocylindrowy diesel D5 w Volvo mniej się telepotał. Edytowane 26 Maja 2020 przez fio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się