goose Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 Witam czy ktos juz wymienial termostat w silniku AFB ??? faktycznie trza przedni pas z chłodnicami odkrecic i troche odsunąć ?? - bo dojscie do niego jest faktycznie masakralne..... prosze o jakies wskazówki pozdrawiam [ Komentarz dodany przez: lukas23: 13-03-2007, 23:43 ] Proszę o poprawne nazywanie tematów inaczej ten trafi do kosza
marcin j Opublikowano 13 Marca 2007 Opublikowano 13 Marca 2007 Ja wymieniałem w akn -ie i trzeba było z przodem wyjechać bo dojscie do niego jest faktycznie masakralne..... racja.
bratpit Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 niedojże że trzeba przód zrzucić to jeszcze rozrząd ściągnąc Lipa straszna
goose Opublikowano 14 Marca 2007 Autor Opublikowano 14 Marca 2007 niedojże że trzeba przód zrzucić to jeszcze rozrząd ściągnąc Lipa straszna Dzisiaj własnie wszedłem sobie w kanal (aby umyc silnik karcherem od dolu,) i dokladnie go namierzyłem - jet pod lewa głowica patrzac od przodu, dojście katastrofa-masakra !! i juz mi sie odechciało wymieniac... wymienilem jedynie płyn (zalałem texaco) - a termostat zrobi pewnie kolejny właściciel lub przy nastepnej zmianie rozrządu (za jedynie 40tys. km) A czy w zwiazku z tym ze mam okolo 10-15 stopni mniej silnik moze wiecej spalac ?? lub tez miec inne objawy ?? pozdro
Gość zdeniu Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 silnik moze wiecej spalac ?? pewnie że może
Barti261 Opublikowano 15 Marca 2007 Opublikowano 15 Marca 2007 Nie tyle może więcej spalać, co będzie więcej spalać.
goose Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Witam panowie własnie wrociłem z garazu........ wymieniłen ten nieszczesny termostat........ powiem tak - Jebania i rozkrecania tyle ze hej, jestem ciekaw co za kiep z audi go tam umiescił rozrzadu nie trzeba rozkrecac ale trza sie ladnie nagimnastykowac aby wydobyc obudowe termostatu spod paska rozrzadu !!! No ale zrobiłem sam... i na tablicy piekne 90 stopni aha kupiłem verneta pozdrawiam
Gość shakal Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Możesz ładnie opisać jak to zrobiłeś? Pewnie się przyda następnym pokoleniom i mnie też.
goose Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Witam u znajomego w a4 tez bede robił to niebawem..... wiec postaram sie zrobic tez fotostory pozdrawiam
Labudin Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 i jak panowie opowie ktos jak wymienic ten termostat w 2,5 bo zakupilem juz i nie wiem jak sie wziasc do niego... prosze o pomoc
Musashi Opublikowano 8 Stycznia 2008 Opublikowano 8 Stycznia 2008 haha , podziwiam was. wiecie jak trudno jest wymienic termostat i zamiast kupic ori pakujecie jakies zamienniki. nie szkoda czasu? przeciez vernet, wehler, po kilku miesiacach beda dzialaly tak samo jak stary albo gorzej
marcinpsd Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Wymieniałem dziś więc postaram sie z grubsza to opisać... - zdejmujemy zderzak , wkręty po bokach w nadkolu i z przodu pod grillami dwie długie śruby. Zdejmujemy i odkładamy nie porysować lakieru. -przedni pas ..... hmmm po śrubeczce z boku na torks no i z przodu po cztery z prawej i lewej strony , na górze po prawej dwie i po lewej dwie. niektórzy preferują odkręcenie wentylatora i chłodnicy ale ja uważam że po odsunięciuprzedniego pasa mamy więcej miejsca do manewrowania rękoma i narzędziami. - ściągamy lewą osłonę paska rozrządu i tam dokładnie za paseczkiem jest termostacik. - teraz część najlepsza. proponuje zdjąć wąż gumowy z osłony termostatu będzie łatwiej manewrować obudową przy wyciąganiu jej zza paska rozrządu. - trzy magiczne śrubeczki trzymają obudowę ciężko jest odkręcić ale dacie rade. Ja używałem magnesu teleskopowego bo jak wam śrubeczka wpadnie to jesteście w d*pie obywatelu. -jak wszystkie śrubeczki odkręcimy i da sie poruszyć obudową to już połowa sukcesu. -teraz lewą strone obudowy tą gdzie nakładamy wąż opuszczamy w dół. Ostrożnie odginając pasek czymś szerokim aby nie wywoływać napięć punktowych (trzeba się pomęczyć) próbujemy wysuwać osłonę w dół tak aby przeszła nad termostatem jest ciasno ale sie da . -a oczom jego ukazał sie co ... termostat. - teraz wiadomo wyciągamy stary zakładamy nowy oczywiście nowy oring a zaworkiem do góry (przyda sie przy odpowietrzeniu). - obudowę zakładamy poprzez wsunięcie jej odchylająć lekko pasek dacie rade.jak się uporacie już z osłoną będą wam potrzebne sprytne palce bo nie jest łatwo załapać śrubeczki z powrotem .Magnes teleskopowy będzie waszym atutem w tej kwestii. - potem to już bajka zakładamy wąż, obudowę skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności . Odpalić i sprawdzić ewentualne wycieki jak nic nie leci to zakładamy zderzak , skręcamy do kupy i pozostaje już tylko uścisk dłoni prezesa..... Mama nadzieję że cóś to wam pomoże pozdr...
grzes1150 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 haha , podziwiam was. wiecie jak trudno jest wymienic termostat i zamiast kupic ori pakujecie jakies zamienniki. nie szkoda czasu? przeciez vernet, wehler, po kilku miesiacach beda dzialaly tak samo jak stary albo gorzej No nie przesadzaj :gwizdanie: Ja już mam wahlera gróbo ponad rok i jak narazie jest gites. Tylki ja mam motor AFN a tam wymiana jest banalna. W tych AFB to powinno się wymieniać przy rozrządzie i wtedy tylko ori. pakować.
tarq Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 dokladnie, wymiana zajela 6 godzin, caly przod wywalony, rozrzad zjety wymieniony, termostat oryginal WAHLERA i 90 stopni az milo :> ale cepy z AUdi mieli poroniony pomysl z tym sciaganiem przodu
goose Opublikowano 14 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam panowie własnie wrociłem z garazu........ wymieniłen ten nieszczesny termostat........ powiem tak - Jebania i rozkrecania tyle ze hej, jestem ciekaw co za kiep z audi go tam umiescił rozrzadu nie trzeba rozkrecac ale trza sie ladnie nagimnastykowac aby wydobyc obudowe termostatu spod paska rozrzadu !!! No ale zrobiłem sam... i na tablicy piekne 90 stopni aha kupiłem verneta pozdrawiam Witam szanowne grono przepraszam ze odgrzewam tego mojego starego posta ale muszę sie pożalić... no i stało się... kur.. od wczoraj na zegarach i klimatroniku maxx 80C (przy -6 i około 30km) Termostat vernet wytrzymał prawie 2,5 roku.... czas na nowy - tym razem oryginalny.... pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się