SzybkiStasiu Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Witajcie. Mam audi 150 KM quattro AVJ. Od jakiegos czasu wystepuje dziwny halas taki jak ponizej na filmiku. Dzieje sie to tylko w obrotach od 1200 do 2000 w innych obrotach cicho jest. Co to moze byc? Link do filmu
wrestling1000 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Jak z tylnej części silnika to może juz łańcuszek rozrządu. Zobacz ile stopni w bloku 93. A poza tym jakie błędy?
SzybkiStasiu Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Błędów zadnych nie ma. Dodam ze to sie dzieje na rozgrzanym silniku. Na zimnym to przy odpaleniu przez chwile grzyty (jak jest na ssaniu przy obrotach jalowych, dodam gazu i przestaje spadna obroty i znowu). Pozniej cisza. Dopiero jak sie silnik rozgrzeje to cos takiego sie dzieje ale tylko w tych obrotach.
przem8 Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Opublikowano 11 Sierpnia 2018 Wygląda na napinacz z łańcuszkiem.
przem8 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 (edytowane) Jak nie masz vaga na szybki podgląd to pasuje zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy nie ma śladów po łańcuszku na pokrywie, napinacz nie powinien się również poddawać pod mocnym naciskiem, przy okazji stan łańcuszka (czy nie rozciągnięty) oraz ślizgi. Dodatkowo sprawdzenie ciśnienie oleju na rozgrzanym i jak będziesz wymieniać napinacz to przy okazji czyszczenie smoka olejowego, chyba, że przeprowadzałeś taką operację wcześniej. Edytowane 12 Sierpnia 2018 przez przem8
SzybkiStasiu Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Mam kabel vag. Ale bledow zadnych nie mam.
przem8 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 (edytowane) 4 minuty temu, SzybkiStasiu napisał: Mam kabel vag. Ale bledow zadnych nie mam. Nie chodzi o błędy. Wejdź w bloki pomiarowe, potem wejdź w gr. 93 i odczytaj wartość w polu idle stabilization, najlepiej w momencie jak zaczyna tak klepać Edytowane 12 Sierpnia 2018 przez przem8
przem8 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Opublikowano 12 Sierpnia 2018 (edytowane) Przerabiałem podobny problem również w avj i łańcuszek tarł o głowicę w tym samym zakresie obrotów co u Ciebie. Przy odpalaniu, na zimnym czy ciepłym, było ok ale grzechotało w tym zakresie obrotów. Po demontażu pokrywy napinacz i łańcuszek niby wyglądał ok ale podczas pracy silnika napinacz widocznie nie funkcjonował prawidłowo i pomogła dopiero wymiana. Edytowane 12 Sierpnia 2018 przez przem8
SzybkiStasiu Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2018 A jaki napinacz polecasz kupic? Widzialem na allegro niby orginal audi czesciowo logo zmazane za 700 zl. Warto? I ile gdzies kosztuje wymiana napinacza i czyszczenie smoka?
przem8 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 To są chińskie podroby. Ori kosztuje 2,5 koła sam napinacz. Jest rozległy temat o napinaczu więc możesz zgłębić wiedzę. Z zamienników to febi, swag, fai, vaico. Kiedys zamontowalem maxgear za 400zl i jeździ bez problemu parę lat. Zależy jak się trafi. Robotę lekko trzeba liczyć z 500zł, zależy od regionu ?Za samą wymianę napinacza placiłem 200 i wcześniej, zaraz po zakupie 150 za czyszczenie michy w takiej a4. Najpierw upewnij się, że to napinacz.
SzybkiStasiu Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Jaka wersje vaga zainstalowac aby sprawdzic te bloki? Ja moge na swoim tylko do 025
przem8 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Wystarczy vcds z forum. Dział diagnostyka się kłania:p
SzybkiStasiu Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 (edytowane) Blok 093. Load 18% rosnie z dodaniem gazu a idle stabilization -1.0 CF wszystko swieci sie na zielono IDLE nie reaguje na dodanie gazu Edytowane 15 Sierpnia 2018 przez SzybkiStasiu
przem8 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 (edytowane) Po odczytach wygląda, że łańcuszek i rozrząd masz praktycznie idealnie. Spróbuj odpiąć wtyczkę od nastawnika i sprawdź czy coś się zmieni jeśli chodzi o ten terkot. W niektórych przypadkach była różnica. Jak nie to pozostaje zrzucić pokrywę zaworów i zobaczyć co się dzieje. Edytowane 15 Sierpnia 2018 przez przem8
SzybkiStasiu Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 A oprocz napinacza cos innego moze byc?
przem8 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Jeśli taki terkot jest też na ciepłym to raczej nie. Jeśli byłoby to tylko na zimnym podczas pracy SAI to można by podejrzewać combi zawór, bo też potrafi podobnie hałasować.
SzybkiStasiu Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Ok. Dzieki Ci bardzo za pomoc. W sobote bede w domu zdejme pokrywe i napisze co i tak;)
SzybkiStasiu Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Ogolnie badajac dzis dzwiek wydaje mi sie ze ten chalas jest blizej rozrzadu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się