Jump to content
IGNORED

Komunikat: "Napęd: awaria" w A4 B9


TheAndrew

Recommended Posts

Koledzy czy spotkaliście się z takim problem w swoim A4 b9 ? ( zdjęcia ) 

Dzięki za podpowiedzi

 

IMG_20180809_214241.jpg

IMG_20180809_214234.jpg

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo, auto traci moc. 

Diagnoza, czujnik ciśnienia turbiny. Temat znany serwisowi, bo juz wiedzieli co to może być jak auto oddawałem opiekunowi.

Link to comment
Share on other sites

Miałem taka sama historię, wczoraj odebrałem auto z serwisu. U mnie wyskoczyło to 2 razy, błąd P164B00 czyli czujnik ciśnienia oleju. Okazało się, że czujnik było ok a silnik na zimnym nie podawał prawidłowego ciśnienia i do wymiany był regulator ciśnienia. Zrobione na szczęście na gwarancji, bo wyszło coś ponad 1000euro.

Wadliwa część poszła do analizy w Audi czyli bardzo możliwe, że będzie to częsta usterka...

Link to comment
Share on other sites

U mnie ten sam komunikat pojawił się, gdy zardzewiały mi tarcze (po odstawieniu mokrego auta na dłuższy czas do garażu). Przy kolejnej jeździe, auto zaczęło bić, wyraźnie od kół. Wymienione tarcze, klocki - problem zniknął.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witam 

Mam ten sam problem, do tego wywala check engine i błąd p0033, gdzie szukać tego czujnika ciśnienia turbiny? Czy to jest To od razu przy turbinie ,czarna puszka z dzwigienka? 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Wczoraj miałem taki sam komunikat, jak udało się u Pana rozwiązać ten problem?

Link to comment
Share on other sites

Ja mam dokładnie taki sam komunikat ale występuje on bardzo rzadko i przeważnie na zimnym silniku. Objawia się tak że przy bardziej mocniejszym ruszaniu, pojawia się taki komunikat i auto traci moc. Jak wyłączę silnik i uruchomię na nowo to problem znika. Dzieje się na szczęście sporadycznie aczkolwiek jest to upierdliwe. W ASO powiedzieli mi że dopóki tego błędu nie wywołam to nie są w stanie nic zrobić :/ Brak pomysłu co z tym dalej - czekać aż będzie się częściej błąd pojawiać i pojechać do ASO?

Link to comment
Share on other sites

Sytuacja trochę się u mnie pogorszyła a pojutrze jadę z rodziną w trasę - 300 km dlatego chce Was dopytać. Wczoraj w sobotę (26-11-2022) miałem do przejechania krótki dystans - około 5 km. Po wyjeździe z podwórka na zimnym silniku pojawił się komunikat:

image.thumb.png.42e75183980320d90bd5303e0ace4fcc.png

 

Poczym auto traciło moc (chyba komputer "zabronił więcej mocy").Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu komunikat zniknął i auto odzyskało moc. Następnie po przejechaniu 2-3 km to samo. Po chyba 3cim takim incydencie jak już się silnik trochę rozgrzał to komunikat przestał się pojawiać ale zapaliła się na żółtko kontrolka check engine. Z tego co Koledzy pisali wyżej to albo czujnik ciśnienia oleju albo czujnik ciśnienia turbiny. Niestety nie wiem czy w ASO znajdzie się miejsce jutro na naprawę a w trasę muszę jechać. 

 

Wiem że to trochę wróżenie z fusów ale może ktoś miał podobny przypadek i miał trasę z takimi przygodami i może potwierdzić że można spokojnie jechać i po powrocie to naprawić? 

Edited by protoss
Link to comment
Share on other sites

No to mnie teraz zmartwiłeś. Skąd ta pewność że akurat jest to skrzynia biegów?

Link to comment
Share on other sites

Sorry jeżeli napędziłem Ci stracha, być może pochopnie wyciągnięte wnioski. W sumie bez sczytania zapisanych błędów to strzelanie w ciemno, co jmoże być przyczyną, ale znam 2 przypadki, które miały takie objawy i niestety okazało się, że skrzynia miała usterkę. U Ciebie nie musi być to samo więc nie martw się na zapas i odczekaj do sczytania błędów. Może rzeczywiście być coś innego. Pomimo wszystko dopóki nie wiesz co mu dolega, nie jeździj w długie trasy. Chociażby ze względu na kłopot jeżeli gdzieś w trasie odmówi posłuszeństwa i będziesz go musiał na lawecie ściągać.

 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Nie ma za co przepraszać. Bardzo dobrze, że napisałeś co to może być. Dziękuje Ci bardzo za szybko reakcje. Jutro już jestem umówiony u znajomego Szwagra który zczyta ten błąd i ustali co to jest. Od rana też będę dzwonić po serwisach i spróbować się wbić to naprawić. Cholera jasna akurat przed trasą coś takiego musiało nastąpić :(

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, protoss napisał(a):

 Cholera jasna akurat przed trasą coś takiego musiało nastąpić :(

Zawsze tak jest, w najmniej odpowiednim momencie :rolleyes:

Z drugiej strony to lepiej, że przed trasą a nie w trasie.

Mam nadzieje, że to błachostka:wink:

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Obyś tak było... :( Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź:/

 

Link to comment
Share on other sites

Pan Elektronik zczytał dwa błędy: błąd grzałki VOX1 lub błąd związany z Ad Blue - chyba sądalambda. Obydwa zostały skasowane. 

Twierdził że jeden z nich jest fałszywy a drugi wiarygodny. 

Dzisiaj zmieniałem opony z letnich na zimowe. Przed wulkanizatorem lampka check engine cały czas się paliła. Następnie jadąc do Pana Elektronika wyskoczył komunikat - sprawdź cieśnienie w oponach. Zatrzymałem się, zapisałem nowe ciśnienie w MIMI i jak na złość check engine zniknął. Czekam teraz aż auto ostygnie i jeszcze na zimnym ten błąd spróbuje wywołać. Mam mieszane uczucia co do jutra ale chyba zaryzykuje i pojadę te 300 km... tfu tfu

Link to comment
Share on other sites

błędy czytał także ze skrzyni??? po komunikacie napęd awaria powinno się coś zapisać

chyba że faktycznie ze skrzynią nic sie nie dzieje a tylko coś z sondą

Edited by RALF76
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...