DonDżonson Opublikowano 9 Października 2018 Opublikowano 9 Października 2018 5 godzin temu, Kosmita napisał: To co to wg Ciebie jest klasyczny launch? Tutaj widzę klasyczny launch. Tyle, że akurat sam start nie jest pokazany na obrotomierzu. Tutaj widać lepiej: Tutaj to jest procedura ale zakładania rękawiczek jakby bez których nie dało się jeździć?
Kosmita Opublikowano 10 Października 2018 Opublikowano 10 Października 2018 (edytowane) 18 godzin temu, turdzi napisał: To jest klasyczny lunch i rozni sie tym ze skrzynia i napedy nie są wstępie obciążone tak jak w RS4 , RS5 czy RS6 tylko połączenie silnika i napędu dzieje się za pośrednictwem elektromechanicznego sprzęgła.To cecha skrzyń dwusprzedlowych czyli inny inny typ skrzyni niż masz a RS4. Do lunch w RS4 nie musisz nic ustawiać w sport możesz sobie to robić w jakiejkolwiek konfiguracji jaki ci pasuje bo nie jest to procedura startu tylko start z hamulca. Plus jest taki że możesz to zrobić zawsze i wszędzie dzie w niektórych samochodach potrzeba 5 min żeby to aktywować. Z tego co mi się wydaję, na podstawie tego co piszesz, to nie uruchomiłeś u siebie jeszcze ani razu procedury startu, tylko trzymasz gaz i hamulec jednocześnie (obroty stoją w miejscu, a samochód się niby pompuje) i puszczasz hamulec dzięki czemu zaczynasz jechać - ale TO NIE JEST uruchomione LC. Takim czymś zabijasz skrzynię. Szczególnie, że napisałeś, że nie ma różnicy pomiędzy comfort, a dynamic. Nie ma możliwości żeby procedura uruchomiła Ci się w trybie comfort. Po prostu nie działa to wtedy. Wtedy jest efekt jak wyżej napisałem - trzymasz gaz i hamulec, a obroty stoją w miejscu. Przy uruchomionej procedurze startu obroty idą w górę do 3-3,5 tys., a samochód stoi w miejscu dopóki nie puścisz hamulca - dokładnie tak jak na filmikach i RS5 i AMG. Wg mnie normalnie skrzynia jest odłączona od napędu pomimo hydrokinetycznego sprzęgła. Jaka jest Twoim zdaniem różnica pomiędzy filmikiem z RS5, a filmikiem z AMG (nie mówię o technicznych rozwiązaniach - mówię o efekcie końcowym dla użytkownika; bo inaczej będziemy rozmawiać na zasadzie, że w s3 to nie ma "prawdziwego quattro" bo jest sprzęgło, a w RS to jest prawdziwe bo działa lepiej itd itp. - w obu samochodach jest napęd na 4 koła tylko inaczej działa i to jest fakt, tak samo jak i w RS4 i w S3 jest procedura startu LC) ? W obu samochodach naciskasz hamulec, samochód stoi, obroty idą w górę, puszczasz hamulec i samochód rusza. Dokładnie tak samo jak w RS4/5 wygląda to w moim A4 na skrzyni dwusprzęgłowej. I tak samo u mnie, jeżeli nie zrobię którejś czynności (nie włącze trybu dynamic, nie wyłącze esp, nie wyłącze start/stop, nie wyłącze autohold) lub skrzynia się zagrzeje lub będzie niedogrzana mam efekt jak opisany przez Ciebie - naciskam gaz przy wciśniętym hamulcu, a samochód chce jechać od razu.. Czuć to bardzo i wtedy NIE MOŻNA cisnąć gazem naciskając hamulec, bo rozwala się skrzynię, która w takim wypadku nie jest odłączona od napędu. Może zmyliło Cię to, że gość od razu ruszył w tej RS5? Poniżej masz jeszcze jeden z RS4 gdzie gość trzyma te obroty na hamulcu. Jeżeli nadal uważasz, że to nie jest procedura startu to wytłumacz mi różnicę bo chciałbym to zrozumieć. Edytowane 10 Października 2018 przez Kosmita
turdzi Opublikowano 10 Października 2018 Opublikowano 10 Października 2018 Wizę że dalej uczysz ojca dzieci robić na podstawie filmików z YT Uwierz mi nie ma żadnej różnicy czy procedurę robisz z Individual czy Dynamic samochód startuje i zachowuje się tak samo dlatego jest to pic na wodę. Nazywa się to LC a nie jest bo nie jest to kontrolowane żadnym programem jak w innych autach i skrzyniach. Nie masz , nie widziałeś, nie sprawdzałes ale wiesz lepiej ?
Kosmita Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 21 godzin temu, turdzi napisał: Wizę że dalej uczysz ojca dzieci robić na podstawie filmików z YT Uwierz mi nie ma żadnej różnicy czy procedurę robisz z Individual czy Dynamic samochód startuje i zachowuje się tak samo dlatego jest to pic na wodę. Nazywa się to LC a nie jest bo nie jest to kontrolowane żadnym programem jak w innych autach i skrzyniach. Nie masz , nie widziałeś, nie sprawdzałes ale wiesz lepiej ? turdzi turdzi, masz takie ładne imię, a się spinasz niepotrzebnie Trochę akurat źle trafiłeś bo i coś wiem i coś mam i widziałem i sprawdzałem i jeździłem .. i nie tylko S czy RS i nie tylko jednym modelem, ale i samochodami z palety AMG czy M. I nie stałem tylko obok i nie jeździłem tylko przez 30 minut. A film z YT wkleiłem żebyśmy na pewno się dobrze rozumieli. Poza tym nie wiem lepiej, a dopytuję - wydaję mi się, że to spora różnica. Ale żeby ta rozmowa była konstruktywna to zostawmy mnie w spokoju. Dopytuję, ponieważ staram się Ciebie zrozumieć dlaczego napisałeś, że RS nie ma żadnego programu LC. Sprawdzę u siebie i jeżeli faktycznie na Comforcie uruchomi mi procedurę to zwrócę honor. Natomiast to jest jakiś drobiazg bo rozchodzi się tutaj o to, czy RS ogólnie posiada procedurę LC czy też jej nie posiada. Ty jako posiadacz RS4 i jako człowiek, który bardzo logicznie i z sensem wypowiada się tutaj na forum oraz człowiek, z którego zdaniem tutaj zgadzam się prawie zawsze, przekazujesz, że nie posiada. To mnie zdziwiło. Ponieważ i wg moich skromnych doświadczeń i wg tych nieszczęsnych filmików na YT czy wypowiedzi kolegów z forum Audi World procedura istnieje. Muszą być spełnione odpowiednie warunki żeby się włączyła. Wtedy samochód zachowuje się zupełnie inaczej niż w przypadku, kiedy robisz to samo przy niezałączonej procedurze. Zwracam tu uwagę na naciskanie hamulca i gazu jednocześnie przy stojącym samochodzie - gdy włączona jest procedura obroty idą w górę przy względnie odciążonej skrzyni (może nie tak jak przy S-tronic, ale jednak o wiele łagodniej niż jak by ta procedura nie była załączona), przy niewłączonej procedurze startu samochód od razu napiera i jest jak by duszony hamulcem.. W tej sytuacji obroty nie mają jak iść swobodnie do góry. Samochód jest tłamszony hamulcem. Tak jak pisałem wcześniej, nie chcę wnikać w techniczne rozwiązania LC w skrzyni ZF czy S-tronica, ponieważ wiadomo, że same skrzynie są inne, więc i procedura na pewno technicznie zapewniona jest w zupełnie inny sposób. Natomiast to nie oznacza, że jej nie ma. Procedura z definicji ma umożliwić względnie efektywny start, a w skrzyniach automatycznych utrzymanie wyższych obrotów przy naciśnięciu pedałów hamulca i gazu, czego w automatach do niedawna nie było. Podkreślę jeszcze raz, że wg mnie w RS4/5 jest wyraźnie odczuwalna różnica pomiędzy naciśnięciem pedałów hamulca i gazu podczas załączonej procedury oraz naciśnięciem pedałów hamulca i gazu podczas gdy z różnych względów procedura nie jest załączona. Dlatego jak dla mnie ta procedura istnieje. Miałem takie samo odczucie jeżeli chodzi o działanie LC jak w mojej A4. I teraz, bez spiny, chcę się Ciebie zapytać czy tę różnicę faktycznie wyczuwasz i mimo to dla Ciebie to nie jest procedura, ponieważ elektronika nie wspiera wystarczająco itd itp. czy jednak po prostu nie odczuwasz różnicy - czyli uważasz, że tej procedury w ogóle w RS4 nie ma i jak byś nie naciskał czy czego byś nie włączył to samochód przy naciśnięciu pedałów gazu i hamulca zachowuje się zawsze dokładnie tak samo czyli jak by jest duszony na hamulcu..? Bo nadal nie jestem pewny tego co chcesz przekazać i może przez to nie potrafię Cię zrozumieć. Pzdr.
Kosmita Opublikowano 11 Października 2018 Opublikowano 11 Października 2018 (edytowane) Ogólnie w międzyczasie przewertowałem Audi World forum i udało mi się ustalić i zapewne zrozumieć to co chciałeś przekazać.. W modelach zarówno S4/5 jak i RS4/5 występuje procedura LC pomimo, że te modele występują ze skrzyniami Tip-tronic. Oczywiście tak jak wspomniałeś jest to zupełnie inaczej technicznie wyglądająca procedura jak dla skrzyń S-tronic. W skrzyni dwusprzęgłowej masz dostępny maksymalny moment i całkowicie odłączoną skrzynię. Podczas startu za pomocą sprzęgieł skrzynia Ci się załącza i masz pier...nięcie, ale skrzynia mocno dostaje po d*pie. W skrzyni Tip-tronic samochód nie ma jak odłączyć skrzyni od napędu, więc procedura polega na wyhamowaniu momentu, jednocześnie pozwalając na wzrost obrotów. W momencie puszczenia hamulca samochód dostaje maksymalny moment i wystrzliwuje do przodu. Efekt gorszy jak przy S-tronicu ale jednak umożliwia wciśnięcie gazu i hamulca jednocześnie. Z punktu widzenia użytkownika procedura w RS4/5 istnieje - jak jej nie załączysz (np. nie wciśniesz esp off) wtedy momentu Ci nie odejmie, obroty tak swobodnie nie wejdą na te 3500rpm, co w związku z czym będzie skutkować gorszym efektem startu i większym obciążeniem skrzyni. Natomiast rozwiązanie techniczne jest zupełnie inne i LC można powiedzieć, że jest mniej efektywne niż w skrzyniach dwusprzęgłowych. Ale co do definicji procedury startu - mimo, że jest mniej efektywna to jednak jest i pozwala na szybsze ruszenie niż w przypadku gdyby tej procedury w ogóle nie było lub gdy jej nie załączysz.. Mam nadzieję, że teraz się ze mną zgodzisz. edit: zwracam honor - żeby LC zadziałało niezbędne są tylko 3 rzeczy: skrzynia sport (wtedy system start/stop jest automatycznie wyłączony), esp sport (off 1 poziom) i autohold off. Sam tryb jazdy nie ma znaczenia faktycznie - może być i comfort. Edytowane 11 Października 2018 przez Kosmita 2
turdzi Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) Mnie nie chodzi o udowadnianie kto ma racje a kto jej nie ma tylko o używanie określenia LC ktore przyjęła branża do procedury która w niektórych samochodach po prostu nie istnieje. W niektórych samochodach ta procedura powinna sie nazywać " launch procedure " a nie launch control bo nie maja żadnej elektroniki która kontroluje sam start. W moim rozumieniu LC to jest procedura która aktywuje program startu to znaczy ze aktywowany jest program sterujący praca silnika a zwłaszcza jego obrotami , momentem i boostem ktory utrzymuje optymalne parametry do optymalnego startu. Taka taki prawdziwy LC ma na przykład Focus RS , Fiesta ST czy niektore Merce jak A45. W RSach z ZF takiego programu nie ma a cała "procedura" opiera sie na wyłączeniu asystentów i systemów ktore mogły by przeszkodzić w efektywnym starcie i tak jak mówisz jest to ESP , hillholder itp. natomiast same obroty sa po prostu utrzymywane przez konwerter w skrzyni. W niektórych samochodach ktore sa wyposażone w program startu po wyłaczeniu tych rzeczy w odpowiedniej kolejności pojawia sie informacja o aktywacji takiego programu bo jest to sekwencja która go aktywuje. Tak wiec to do czego zmierza i co próbuje wytłumaczyć to to ze po prostu LC to obecnie określenie potoczne na funkcje która niekoniecznie samochod posiada. A tu masz wycinek instrukcji Audi opisujący co jest potrzebne a raczej co trzeba wyłączyć.Jak widac oprócz ESP w sport musisz mieć tylko tryb skrzyni ustawiony na S czyli tak wiec resztę auta tak jak wspominałem wczesniej możesz mieć jak ci sie podoba. Edytowane 12 Października 2018 przez turdzi
kamelus_ Opublikowano 17 Listopada 2018 Opublikowano 17 Listopada 2018 Chyba się dziś z kolegą w Milówce mijaliśmy... jechałem A5 Sportback Competition przystrojonym do ślubu (wiozłem forumowego kolegę)
Harbonnet Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 Ale zazdrość zżera. Naprawdę cudowny samochód, życzę szerokości kolego!
D4NTE Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 W dniu 31.08.2018 o 20:14, camilo... napisał: Pierwszy raz w życiu mam z którego nie lubie wysiadać... Wcale Ci się nie dziwię. Auto marzenie w świetnym kolorze, który mega podkreśla obłędne kształty Ryśka. Graty zakupu oraz bezawaryjnej jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się