Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 (edytowane) Witam wszystkich. Po 12 latach z moim ulubionym A4 B5 1.9TDI 177Ps/373Nm przesiadłem się na Quattro, które sam sprowadziłem z CH 1.8T BFB Q maual 6 gears seria lakier LZ9W 230kkm. Zawieszenie BV S-line iside Środek czarny Soul+speed+szczotkowane aluminium Siedzenia sport skóra+speed, grzany przód Pełna elektryka, pakiet oświetlenia wnętrza Xenon, CLH, czujnik zmierzchu Czujniki parkowania przód, tył Hamulce 312/255 Felgi Brock 235/45/17 + org. koła audi 17'' na zimę Wydech BN-Pipes od katalizatora Radio Alpine z Navi i BT Jeszcze kilka zdjęć po zakupie... i trochę dźwięku z wydechu VID_20180616_184717.mp4 Na dzień dobry wymienione sprzęgło, bo stare się rozsypało, choć chyba źle zrobiłem bo wstawiłem serię, a plany na przyszłość są i nie wiem czy seria to wytrzyma Plany: Podstawowy serwis i mechaniczne przywrócenie serii Wymiana tylnych amorów bo pokazało 40% na przeglądzie Wymiana tulei bananów Zmiana listw drzwiowych bo przednie już przerdzewiały i odstają Wygłuszenie wnętrza bo troszkę za basowo na trasie z tym wydechem dla dzieciaków z tyłu S-line zew. Zderzaki i lotka nad klapę Zmiana audio Zmiana zielonych żarówek wnętrza założonych przez poprzednika, które do niczego nie pasują Kilka gratów i program na Stage 2+ żeby jeździło przynajmniej jak moje byłe B5 Hamulce na większeTempomat moduł DLR lub Bi-xenon Kilka drobiazgów wnętrza Na szybko to tyle. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie odnośnie poprawek i zmian. Dużo czytam i dzięki Wam wiem coraz więcej, ale za wszelkie wskazówki odnośnie części do stage 2+ będę bardzo wdzięczny. Jeśli ktoś będzie miał do sprzedania któreś z wymienionych w planach części proszę o P.W. choć priorytetem jest doprowadzenie stanu technicznego do serii i wygłuszenie wnętrza, reszta w przyszłości jak finanse pozwolą. O wszelkich naprawach i zmianach będę informował na bieżąco. Teraz biorę się do dalszego śledzenia forum i czytania o B6 i 1.8T Edytowane 18 Października 2018 przez Diablo
kamil-vag Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Dobra baza do modów bo sporo już jest. Ja bym tylko wstawił ori lampy z tyłu, bo te psują wygląd jak dla mnie...
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 5 minut temu, kamil-vag napisał: Dobra baza do modów bo sporo już jest. Ja bym tylko wstawił ori lampy z tyłu, bo te psują wygląd jak dla mnie... To prawda, mnie też do końca nie leżą, ale na początek je trochę jeszcze przyciemnię bo mam trochę lakieru i zobaczę jak to będzie wyglądać. Może się wkomponują w czarne nadwozie i nie będzie tak źle Wiem, że lampy to nie taki duży koszt, ale na razie jest wiele innych rzeczy do zrobienia
Norbas Opublikowano 5 Września 2018 Opublikowano 5 Września 2018 Braty auta i powodzenia w modzeni na forum jest wątek odnośnie modow w 1.8t... jak przeczytasz to będziesz wiedzial co i jak bezawaryjnosci ?
Diablo Opublikowano 5 Września 2018 Autor Opublikowano 5 Września 2018 12 minut temu, Norbas napisał: Braty auta i powodzenia w modzeni na forum jest wątek odnośnie modow w 1.8t... jak przeczytasz to będziesz wiedzial co i jak bezawaryjnosci ? Dzieki Norbas. Wątek o którym napisałeś czytam na bieżąco. Jeszcze sporo czytania przede mna, ale jutro audiczka jedzie na wymianę filtrów, olejów itd. Jak skończę to podam pełną listę co zostało zrobione, oraz moje spostrzeżenia z calej operacji ?
Diablo Opublikowano 6 Września 2018 Autor Opublikowano 6 Września 2018 Miał być podstawowy serwis, ale poszło na grubo Zmierzyliśmy kompresję i wyszło po 13bar na każdym tłoku. Ciśnienie oleju 3,5 przy 2000 obr. a że uszczelka pokrywy zaworów trochę się pociła, a po jej zdjęciu ukazał się takowy widok Zapadła decyzja czyszczenia silnika. Pokrywa do czyszczenia, po czyszczeniu na silnik i dolewka środka czyszczącego LIQUI MOLY PRO-LINE ENGINE FLUSH i 30 min. na wolnych obrotach. po spuszczeniu oleju zawieszenie w dół, i miska out. To była dobra decyzja... wszystkim którzy jeszcze tego nie zrobili, radzę ją zdjąć jak najszybciej. Na dnie miski i w smoku pełno resztek stwardniałej gumy/silikonu więc tylko patrzeć jak gdzieś w najmniej odpowiednim momencie, gdzieś w trasie czerwona konewka na zegarach. Miska do mycia, aplikacja silikonu i wszystko poskładane do kupy. Ciśnienie oleju się nie zmieniło, ale zagrożenie poważnej usterki zażegnane. Przy okazji zdjąłem przednie nadkola i wyczyściłem cały syf i z kilogram piachu który się zebrał na rantach błotników. Na szczęście korozja jeszcze się do nich nie dobrała, ale zima coraz bliżej. Dalej już standardowo... Olej Motul X-cess 5W40 Filtr oleju Mann Nowa uszczelka pokrywy zaworów Nowe świece NGK PFR6Q Filtr powietrza Pipercross Odgrzybianie i filtr kabinowy Filtron Filtr paliwa Mann Po wjeździe na nasze drogi odezwały się wahacze i dwa banany otrzymały nowe tuleje Lemfordera. Na przeglądzie zerowym tylne amory pokazały już kiepską kondycję, a ja czułem, że tył dziwnie się zachowuje przy hamowaniu, więc zagościły tam dwa nowiutkie amortyzatory Febi Bilstein B8 Korzystając z okazji, że auto było w górze szybkie przeczyszczenie tłumików, bo podobno są z nierdzewki... i faktycznie Po wszystkim kasowanie błędów po mierzeniu kompresji, korekta zbieżności i wreszcie auto prowadzi się jak na zawieszenie BV przystało. W najbliższym czasie wygłuszanie drzwi i bagażnika
Diablo Opublikowano 9 Września 2018 Autor Opublikowano 9 Września 2018 Wygluszenie bagażnika zrobione. Cały dzionek zleciał bo sporo rozbierania i sztukateri, ale efekt bardzo odczuwalny.
marekgolczynski Opublikowano 9 Września 2018 Opublikowano 9 Września 2018 Czym wygluszyles ? Też się zastanawiam bo mam przelot. Duża różnica przed i po ?
Diablo Opublikowano 9 Września 2018 Autor Opublikowano 9 Września 2018 Godzinę temu, marekgolczynski napisał: Czym wygluszyles ? Też się zastanawiam bo mam przelot. Duża różnica przed i po ? Okleiłem STP Silver poszło 10 szt. a na boczki nakleiłem dodatkowo piankę K6s. Moim założeniem było wygłuszenie niskich tonów z wydechu i teraz wreszcie można jeździć w dłuższe trasy bez bólu glowy. Bagażnik miał kilka fabrycznych wygluszeń w postaci pianek, filców i małych kawałków butylu naklejonych na błotnikach, ale bardzo dużo miejsc to poprostu brzęcząca blacha, która pewnie wchodziła w rezonans razem z wydechem i potęgowała jego dźwięk. Teraz jest dużo lepiej, więc polecam. Została mi klapa bagażnika, ale ja zrobię następnym razem z drzwiami, bo chcę dołożyć kamerkę cofania w miejsce oswietlenia tablicy wtedy powinno być jeszcze lepiej.
Diablo Opublikowano 11 Września 2018 Autor Opublikowano 11 Września 2018 Przy okazji wygłuszania i rozebranych boczków i klapy bagażnika doszła kamerka cofania z A li VID_20180910_184307.mp4
Kavior78 Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Tak z ciekawości jakie wrażenia po przesiadce z B5? Po programie dieselek pięknie musial Ci śmigać. Nie brakuje Ci Nm w 1.8T?
Diablo Opublikowano 11 Września 2018 Autor Opublikowano 11 Września 2018 9 minut temu, Kavior78 napisał: Tak z ciekawości jakie wrażenia po przesiadce z B5? Po programie dieselek pięknie musial Ci śmigać. Nie brakuje Ci Nm w 1.8T? Prowadzenie i kultura pracy na duży plus, wielowahacz z tyłu i quattro robi robotę. Czuć, że auto dużo cięższe, ale na trasie i w ostrych zakrętach pewniej trzyma się drogi. Mocy i Nm bardzo mi brakuje, bo na razie to muł w porównaniu do mojej B5, ale dużo dłuższa skrzynia, 6 biegów i płynne przyspieszanie do 7k obrotów daje całkiem inne emocje. W dieslu wgniatało w fotel, trzeba było się nawajchować biegami, ale w trasie wyprzedzanie to była czysta przyjemność, bez żadnych redukcji i kręcenia do wysokich obrotów. Tu na 6 biegu to auto w ogóle nie jedzie, ale mam nadzieje, że z czasem mój plan 250PS i 360Nm się powiedzie i nie będę żałował tej zmiany, a jazda nim stanie się przyjemnością. Tylko to spalanie trochę zniechęca, a do gazu nie jestem przekonany.
bochenowski Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Montuj gaz nawet sie nie zastanawiaj. Ten silnik znosi go idealnie. W tym samochodzie instalacja zwraca sie po 10 tys km, potem oszczędzasz
Diablo Opublikowano 12 Września 2018 Autor Opublikowano 12 Września 2018 18 godzin temu, bochenowski napisał: Montuj gaz nawet sie nie zastanawiaj. Ten silnik znosi go idealnie. W tym samochodzie instalacja zwraca sie po 10 tys km, potem oszczędzasz Akurat nie o silnik się martwię, tylko świadomość posiadania korka w zderzaku, sztukateria pod maską i wożenie dojazdóki luzem w bagażniku mnie zniechęca. Tak więc na razie, będę płakał i lał
bartez90 Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 (edytowane) 6 minut temu, Diablo napisał: Akurat nie o silnik się martwię, tylko świadomość posiadania korka w zderzaku, sztukateria pod maską i wożenie dojazdóki luzem w bagażniku mnie zniechęca. Tak więc na razie, będę płakał i lał A po co Ci korek w zderzaku? Teraz montuje się pod klapką wlewu paliwa. Zamiast wozić dojazdówkę kup dobry zestaw naprawczy. Edytowane 12 Września 2018 przez bartez90
soul87 Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 Sztukateria ? A wlew tak jak kolega wyżej, robi się w klapce wlewu paliwa.
Diablo Opublikowano 12 Września 2018 Autor Opublikowano 12 Września 2018 24 minuty temu, soul87 napisał: Sztukateria ? A wlew tak jak kolega wyżej, robi się w klapce wlewu paliwa. Wygląda nieźle, muszę poszukać gdzieś informacji jaką instalację i ile to będzie kosztowało, żeby obsłużyło planowane 250PS+ Możecie podesłać zdjęcie jak wygląda wlew w A4 z dołożonym wlewem gazu?
bartez90 Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 Np coś takiego. Wkręcasz przejściówkę i ładujsz lpg:-)
Diablo Opublikowano 12 Września 2018 Autor Opublikowano 12 Września 2018 32 minuty temu, bartez90 napisał: Np coś takiego. Wkręcasz przejściówkę i ładujsz lpg:-) To powiem szczerze, że jestem bardzo zacofany w temacie nowoczesnych instalacji gazowych. Wygląda to estetycznie i dyskretnie ? Bardzo dziękuję za rozjaśnienie umysłu bo o wszystkim na raz nie da się czytać, a tu dzięki Wam wiele już się wyjaśniło Co do silnika to wiem, że znosi to bez problemów. Tylko co zrobić w pierwszej kolejności? Chip czy gaz? Czy ma to jakieś znaczenie?
bartez90 Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 Spoko:-) Jeśli najpierw gaz to instalacja z zapasem na taką moc na jaką chcesz docelowo podkręcić silnik. Potem i tak robi się chipa na benzynie, a następnie trzeba dostosować mapę gazu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się