Rafał Wróblewski Opublikowano 16 Października 2018 Autor Opublikowano 16 Października 2018 Widzisz tak to jest gadać z tymi mechanikami (zawsze on ma racje) Faktycznie skrzynia wyła podczas hamowania silnikiem, jutro podjadę tam na warsztat zrobię filmik. Co do objawów tego sprzęgła to to ze nie można było jedynki zbić ani wrzucić także innych biegów. Również jak sie położyło noge na pedał i dawało gazu to czuj jak by do góry szedł i przy puszczaniu delikatnie opadał. Tez był taki luz jak sie wciska wchodził tak z 3cm jak by pusto i potem było czuć taką siłe wciskania. Ja mechnikowi cały czas sugerowałem sprawdzenie tego układu hydraulicznego sprzęgła czy wycieków nie ma czy co czy ten wyprzęgnik dobrze działa a może ta pompka pedału sprzęgła. Mi też sie nie chce wierzyć że to skrzynia.
piotrsob1 Opublikowano 17 Października 2018 Opublikowano 17 Października 2018 Jak jedynka na zgaszonym silniku wchodzi bez problemu, a na biegu jałowym nie chce wchodzić (i wsteczny też, dodatkowo przy tym zgrzytając) to problem jest w nie do końca rozłaczającym napęd sprzęgle. A taki objaw że losowo zmienia się wysokość punktu w którym sprzęgło bierze to na bank problem z układem samoregulację w docisku sprzęgła, a nie wina jego układu hydraulicznego....
Rafał Wróblewski Opublikowano 23 Października 2018 Autor Opublikowano 23 Października 2018 Dobra temat sprzęgła ogarnięty No chyba racja była z ta skrzynia. Po jej wymianie wszystko chodzi pięknie, sprzęgło ładnie równo, biegi chodzą ładnie , lewarek zmiany biegów sztywny. Dodatkowo poprosiłem o wymianę wysprzęgkika tak na przyszłość. Kolejny problem to zerwany gwint od śruby trzymające PD podczas dokręcania. Wszystko poszło ładnie pięknie z wymiana oring poprawa styków konektorkow, ustawienie PD i dokręcania na 12Nm. Po czym należy jak w instrukcji dokręcić na 3/4obrotu i tak ja dokrecalem tylko na 1/2 i taka nie pełna i wszystkie trzy Ok a ta jedna zeszła przy nie całym 1/4obrotu. Zdecydowałem się na helicoil wkręce ze dwie sprężynki te 12Nm i 1/2 spokojnie wytrzymają tylko dostęp do nawiercenia jest trochę kiepski
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Podstawowe pytanie - kupiłeś nowe śruby mocujące PD ? ? ? Czy kręciłeś stare ?
misiek95 Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Może też być niewydmuchany olej z otworu z gwintem
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Michał, w sumie racja, zawsze to robię, więc nawet nie pomyślałbym, że to też może być przyczyna
Rafał Wróblewski Opublikowano 23 Października 2018 Autor Opublikowano 23 Października 2018 Śruby nowe oczywiście i olej zawsze wyciągam strzykawka z otworów. Ale nawet przy odkręcaniu było czuć różnice siły potrzebnej do odkrecenia.
Rafał Wróblewski Opublikowano 25 Października 2018 Autor Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) Dobra gwint naprawiony, użyłem Helicoil. Trzyma rewelacyjnie . Autko poskładane, silnik pracuje równiutko. Jutro zobaczę czy odpali normalnie,aktualnie stoi przodem trochę wyżej od tyłu. Po tej wymianie skrzyni i wyprzęgnika, podczas jazdy wyświetla sie na FIS znaczek ręcznego (!) . Ale doczytałem tematy ze to mały poziom płynu hamulcowego lub słaby akumulator jutro posprawdzam. A i padła chyba jedna sprężyna zawieszenia , różnica jest około 1,5 cm między strona lewą a prawą (tył), to tak na marginesie Dodatkowo warto mi wspomnieć o tej podkładce/młoteczku trzymającym PD 038130069B. Podczas naprawy jedna mi sie gdzieś zawieruszyła i musiałem kupic druga ( koszt około 24 zł sztuka). Jest znaczna różnica materiału na stopce, która dociska PD do głowicy. Może to też miec wpływ na siłę docisku (Nie porobiłem zdjęć :/) Dziękuje Panowie za przydatne informacje i pomoc. Edytowane 26 Października 2018 przez Rafał Wróblewski
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się