Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Pompy paliwa słabe odpalanie, telepanie na jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzisz tak to jest gadać z tymi mechanikami (zawsze on ma racje) :D Faktycznie skrzynia wyła podczas hamowania silnikiem, jutro podjadę  tam na warsztat zrobię filmik. Co do objawów tego sprzęgła to to ze nie można było jedynki zbić ani wrzucić także innych biegów. Również jak sie położyło noge na pedał i dawało gazu to czuj jak by do góry szedł i przy puszczaniu delikatnie opadał. Tez był taki luz jak sie wciska wchodził tak z 3cm jak by pusto i potem było czuć taką siłe wciskania. Ja mechnikowi cały czas sugerowałem sprawdzenie tego układu hydraulicznego sprzęgła czy wycieków nie ma czy co czy ten wyprzęgnik dobrze działa a może ta pompka pedału sprzęgła. Mi też sie nie chce wierzyć że to skrzynia.

Opublikowano

Jak jedynka na zgaszonym silniku wchodzi bez problemu, a na biegu jałowym nie chce wchodzić (i wsteczny też, dodatkowo przy tym zgrzytając) to problem jest w nie do końca rozłaczającym napęd sprzęgle.

A taki objaw że losowo zmienia się wysokość punktu w którym sprzęgło bierze to na bank problem z układem samoregulację w docisku sprzęgła, a nie wina jego układu hydraulicznego....

Opublikowano

Dobra temat sprzęgła ogarnięty :) No chyba racja była z ta skrzynia. Po jej wymianie wszystko chodzi pięknie, sprzęgło ładnie równo, biegi chodzą ładnie , lewarek zmiany biegów sztywny. Dodatkowo poprosiłem o wymianę wysprzęgkika tak na przyszłość.

Kolejny problem to zerwany gwint od śruby trzymające PD podczas dokręcania. Wszystko poszło ładnie pięknie z wymiana oring poprawa styków konektorkow, ustawienie PD i dokręcania na 12Nm. Po czym należy jak w instrukcji dokręcić na 3/4obrotu i tak ja dokrecalem tylko na 1/2 i taka nie pełna i wszystkie trzy Ok a ta jedna zeszła przy nie całym 1/4obrotu.  Zdecydowałem się na helicoil wkręce ze dwie sprężynki te 12Nm i 1/2 spokojnie wytrzymają tylko dostęp do nawiercenia jest trochę kiepski 

Opublikowano

Podstawowe pytanie - kupiłeś nowe śruby mocujące PD ? ? ? Czy kręciłeś stare ? 

Opublikowano

Może też być niewydmuchany olej z otworu z gwintem :)

Opublikowano

Michał, w sumie racja, zawsze to robię, więc nawet nie pomyślałbym, że to też może być przyczyna ;)

Opublikowano

Śruby nowe oczywiście i olej zawsze wyciągam strzykawka z otworów. Ale nawet przy odkręcaniu było czuć różnice siły potrzebnej do odkrecenia. 

Opublikowano (edytowane)

Dobra gwint naprawiony, użyłem Helicoil. Trzyma rewelacyjnie . Autko poskładane, silnik pracuje równiutko. Jutro zobaczę czy odpali normalnie,aktualnie stoi przodem trochę wyżej od tyłu. Po tej wymianie skrzyni i wyprzęgnika, podczas jazdy wyświetla sie na FIS znaczek ręcznego (!) . Ale doczytałem tematy ze to mały poziom płynu hamulcowego lub słaby akumulator jutro posprawdzam. A i padła chyba jedna sprężyna zawieszenia , różnica jest około 1,5 cm między strona lewą a prawą (tył), to tak na marginesie :D Dodatkowo warto mi wspomnieć o tej podkładce/młoteczku trzymającym PD 038130069B. Podczas naprawy jedna mi sie gdzieś zawieruszyła i musiałem kupic druga ( koszt około 24 zł sztuka). Jest znaczna różnica materiału na stopce, która dociska PD do głowicy.  Może to też miec wpływ na siłę docisku  (Nie porobiłem zdjęć :/)

Dziękuje Panowie za przydatne informacje i pomoc.

Edytowane przez Rafał Wróblewski

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...