Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana wtryskiwaczy - inne symbole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, 

Panowie takie szybkie pytanie może ktoś się orientuje i może akurat ktoś miał już styczność z wymianą wtryskiwaczy. 

Mianowicie chodzi mi o symbole wtryskiwaczy, ponieważ zamierzam je regenerowac. Stwierdziłem że, mogę przecież już kupić po regeneracji i po prostu podmienić. 

 

Tylko jest teraz zasadnicze pytanie, czy np pompowtryski o numerze 038 130 073AN mogę zastąpić pompowtryskami o numerze 038 130 073AL

Czyli w tym przypadku zmienia się tylko końcówka oznaczenia wtryskiwacza. 

Jakie to ma znaczenie i czy lepiej regenerowac te które są zamontowane w samochodzie? 

Oczywiście mowa tutaj o wtryskiwaczach do motora 1.9 130km kod silnika AWX A4 B6

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak zmienisz na inne będziesz musiał Soft też zmienić 

Opublikowano
W dniu 12.09.2018 o 20:50, greg2505 napisał:

Jak zmienisz na inne będziesz musiał Soft też zmienić 

Wcale niekoniecznie :naughty:

Przy podobnej wydajności pompowtrysków do ORI silnik będzie normalnie pracował :whistling:

Problem się robi jak ich wydajność będzie sporo mniejsza od ori, bedą wtedy problemy z odpalaniem i mocą silnika.

Jak będą wydajniejsze od ori to problem będzie z nadmiernym spalaniem i dymieniem na czarno podczas większego obciążenia silnika :hi:

Próbowałem się kiedyś dokopać do jakichś danych czy tam opracowań na temat oznaczanie <-> wydajność pompek, ale bezskutecznie.

Jak ktoś takimi danymi dysponuje ( albo tabelą jak się pompki zamieniają ) to chętnie taką wiedzę przytulę :P

Opublikowano

Wiem np zamiast AR można BA, ale kolega chce wrzucić AL  , a one są już wydajniejsze i różnie może być,osobiście nie chciałbym jeździć z nadmiernym dymieniem,AN bodajże wydajność jak AR i BA  ale nie jestem 100% pewien

Opublikowano

Do powyższego teoretycznie można jeszcze dodać BJ = AL

Opublikowano

Czyli chyba zostanę przy oryginalnych i zregeneruje te które mam w samochodzie. Nie będę kombinował. 

Może polecicie jakiś godny zakład w rozsądnych pieniądzach który regeneruje wtryskiwacze? 

Opublikowano

Kiedyś wiele osób polecało zakład w Nadarzynie 

Opublikowano (edytowane)

A w ogóle to co się dzieje, że chcesz pompki regenerować ?

W dzisiejszych czasach to loteria i o solidną firmę ciężko, jak w totolotku, łatwiej umoczyć niż wygrać :P

Pomijając przypadki ich oczywistych uszkodzeń to jest problem z postawieniem prawidłowej diagnozy przez mechaników, wystarczą wysokie korekcję i wysyłają pompki do regeneracji , zamiast zacząć od wymiany ich uszczelnień i zamiany pompek miejscami, dopiero po takim ruchu można coś powiedzieć o stanie pompowtryskiwaczy .

Dla tego większość forumowiczów oddaje do regeneracji sprawne pompki , z racji wieku wiadomo że ich parametry muszą odbiegać od fabrycznych, ale to nie  znaczy że nie mogą jeszcze długo i bezproblemowo pracować .

Założę się o kratkę piwa, że jakby wyjął pompki z dziesięciu jeżdżących i nie sprawiających problemów aut , a następnie wysłał je do firm zajmujących się regeneracją, to przynajmniej dziewięć kompletów według nich będzie się nadawało do regeneracji :decayed:

A jak będziesz miał pecha to prawdziwe problemy  się dopiero zaczynają jak pompki wrócą "naprawione " :naughty:

Pompki w PD-kach z dwoma zaworami na cylinder są na prawdę trudne do zabicia i jak nikt nie sikał do zbiornika, wymieniał filtr paliwa zgodnie z zaleceniami to potrafią spokojnie zrobić w aucie pół miliona km :)

Problemem w tych silnikach jest sposób mocowania pompek w głowicy, który nie zapewnia stabilnego ich unieruchomienia w gniazdach, a kiwając się powodują zużycie uszczelnień jak i gniazd w głowicy , same ich obudowy też w wyniku tego się zużywają .

To tutaj trzeba w większości przypadków szukać przyczyny problemów :hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

A w ogóle to co się dzieje, że chcesz pompki regenerować ?

W dzisiejszych czasach to loteria i o solidną firmę ciężko, jak w totolotku, łatwiej umoczyć niż wygrać :P

Pomijając przypadki ich oczywistych uszkodzeń to jest problem z postawieniem prawidłowej diagnozy przez mechaników, wystarczą wysokie korekcję i wysyłają pompki do regeneracji , zamiast zacząć od wymiany ich uszczelnień i zamiany pompek miejscami, dopiero po takim ruchu można coś powiedzieć o stanie pompowtryskiwaczy .

Dla tego większość forumowiczów oddaje do regeneracji sprawne pompki , z racji wieku wiadomo że ich parametry muszą odbiegać od fabrycznych, ale to nie  znaczy że nie mogą jeszcze długo i bezproblemowo pracować .

Założę się o kratkę piwa, że jakby wyjął pompki z dziesięciu jeżdżących i nie sprawiających problemów aut , a następnie wysłał je do firm zajmujących się regeneracją, to przynajmniej dziewięć kompletów według nich będzie się nadawało do regeneracji :decayed:

A jak będziesz miał pecha to prawdziwe problemy  się dopiero zaczynają jak pompki wrócą "naprawione " :naughty:

Pompki w PD-kach z dwoma zaworami na cylinder są na prawdę trudne do zabicia i jak nikt nie sikał do zbiornika, wymieniał filtr paliwa zgodnie z zaleceniami to potrafią spokojnie zrobić w aucie pół miliona km :)

Problemem w tych silnikach jest sposób mocowania pompek w głowicy, który nie zapewnia stabilnego ich unieruchomienia w gniazdach, a kiwając się powodują zużycie uszczelnień jak i gniazd w głowicy , same ich obudowy też w wyniku tego się zużywają .

To tutaj trzeba w większości przypadków należy szukać przyczyny problemów :hi:

Wiesz co któryś wtryskiwacz leje, tam delikatnie gdzieś silnikiem szarpie. Gdy dostanie mocniej przy obciążeniu no to potrafi zadymic dość mocno i wydaje mi się że spalanie skoczylo

Opublikowano

To na początek wymień oringi I pozamieniaj miejscami jak radzi Piotrek , u mnie po takim zabiegu korekty spadły w okolice +- 0.5/0.6, a przed 1 pompka stała bez ruchu na +2.99 

Opublikowano
25 minut temu, oneskypemen napisał:

Wiesz co któryś wtryskiwacz leje, tam delikatnie gdzieś silnikiem szarpie. Gdy dostanie mocniej przy obciążeniu no to potrafi zadymic dość mocno i wydaje mi się że spalanie skoczylo

No a powiedz, na jakiej podstawie zostało stwierdzone że pompka " leje " ?

Opublikowano (edytowane)

IMG_20180916_155245.jpg

Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

No a powiedz, na jakiej podstawie zostało stwierdzone że pompka " leje " ?

Tak przypuszczam wszystko sprawdzone, więc nie ma innej możliwości. Silnik nie do końca równo pracuje 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, oneskypemen napisał:

IMG_20180916_153714.jpg

Tak przypuszczam wszystko sprawdzone, więc nie ma innej możliwości. Silnik nie do końca równo pracuje 

Korekcje w normie :decayed:

W momencie gdy robiłeś to zdjęcie miałeś zastrzeżenia do pracy silnika ?

Jeżeli tak to według mnie jesteś przewrażliwiony , te silniki praktycznie po wyjeździe z fabryki nie pracowały  idealnie równo , a co dopiero teraz , po 17 -tu latach i Bóg wie iluset tysiącach km:P

Jeżeli w momencie robienia zdjęcia silnik według Ciebie pracował poprawnie , to zrób na biegu jałowym długiego loga grup 013, 018 i 023 na którym uchwycisz nierówną pracę silnika :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, piotrsob1 napisał:

Korekcje w normie :decayed:

W momencie gdy robiłeś to zdjęcie miałeś zastrzeżenia do pracy silnika ?

Jeżeli tak to według mnie jesteś przewrażliwiony , te silniki praktycznie po wyjeździe z fabryki nie pracowały  idealnie równo , a co dopiero teraz , po 17 -tu latach i Bóg wie iluset tysiącach km:P

Jeżeli w momencie robienia zdjęcia silnik według Ciebie pracował poprawnie , to zrób na biegu jałowym długiego loga grup 013, 018 i 023 na którym uchwycisz nierówną pracę silnika :hi:

 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Tego się nie da przeanalizować bez dostania oczopląsu :P

Załóż konto na http://vaglogi.pl/ , przeciągnij i tam pliki ze swoimi logami i kliknij "prześlij" , następnie "zobacz twoje logi" i daj linka do strony na której się otworzą :hi::whistling:

Opublikowano
12 minut temu, piotrsob1 napisał:

Tego się nie da przeanalizować bez dostania oczopląsu :P

Załóż konto na http://vaglogi.pl/ , przeciągnij i tam pliki ze swoimi logami i kliknij "prześlij" , następnie "zobacz twoje logi" i daj linka do strony na której się otworzą :hi::whistling:

Ok dzięki za przywołanie do porządku tutaj link do pliku http://vaglogi.pl/log-013_018_023_N9B7OHY.html

Opublikowano (edytowane)

Tragedii nie ma chociaż czwarta pompka ma korekcję w górnej granicy normy (ok. +0,7 ) , w 72 sekundzie na chwilę tylko przekracza +1,0 .

Problem z telepaniem pojawia się zazwyczaj gdy przekroczy +2 na którymś z cylindrów.

Jeżeli takie wartości się będą pojawiały w połączeniu z telepaniem motorówką  , i będzie to występowało na biegu jałowym (szczególnie po dłuższej chwili pracy na wolnych obrotach ), bez wyraźnej utraty mocy i innych anomalii  podczas jazdy ,  to potwierdzi moją teorię :)

Piszesz też że odnosisz wrażenie że wzrosło spalanie, FIS w przypadku nieszczelności uszczelnień zawyża spalanie ( ECU oblicza ilość spalonego paliwa min. na podstawie czasu wysterowania pompek , a w sytuacji nieszczelnych uszczelnień przez część czasu przez który powinno być wtryskiwane paliwo nic się nie dzieje poza sprężaniem pęcherzyków spalin zawartych w paliwie, przez co jego szacunki są zawyżone):hi:

Pojeździj spokojnie jeszcze do czasu gdy objawy będą wyraźne , jak się potwierdzi to co napisałem to uszczelnienia do wymiany .

Tu masz linka do  tematu w którym znajdziesz więcej informacji :

 

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
5 minut temu, piotrsob1 napisał:

Tragedii nie ma chociaż czwarta pompka ma korekcję w górnej granicy normy (ok. +0,7 ) , w 72 sekundzie na chwilę tylko przekracza +1,0 .

Problem z telepaniem pojawia się zazwyczaj gdy przekroczy +2 na którymś z cylindrów.

Jeżeli takie wartości się będą pojawiały w połączeniu z telepaniem motorówką  , i będzie to występowało na biegu jałowym (szczególnie po dłuższej chwili pracy na wolnych obrotach ), bez wyraźnej utraty mocy i innych anomalii  podczas jazdy ,  to potwierdzi moją teorię :)

Piszesz też że odnosisz wrażenie że wzrosło spalanie, FIS w przypadku nieszczelności uszczelnień zawyża spalanie ( ECU oblicza ilość spalonego paliwa min. na podstawie czasu wysterowania pompek , a w sytuacji nieszczelnych uszczelnień przez część czasu przez który powinno być wtryskiwane paliwo nic się nie dzieje poza sprężaniem pęcherzyków spalin zawartych w paliwie, przez co jego szacunki są zawyżone):hi:

Pojeździj spokojnie jeszcze do czasu gdy objawy będą wyraźne , jak się potwierdzi to co napisałem to uszczelnienia do wymiany .

Tu masz linka do  tematu w którym znajdziesz więcej informacji :

 

 

 

Dzuoz cennych informacji wielkie dzięki. Tylko jeśli chodzi o uszczelniacze wymieniłem na nowe jak składałem silnik hmm

Opublikowano

Jak się uszczelniacze zrobi bez zwracania uwagi na rzeczy , na które uwagę się powinno zwrócić i dołożyć do tego dużą staranność , to w najgorszym przypadku po takiej naprawie jest gorzej niż przed, a w najlepszym problem powraca po 10 - 20 kkm przelotu :hi::decayed:

Opublikowano (edytowane)

Czyli coś musiałem zrobić nie tak, przyznam że wcześniej jak by nie było czuć szarpania na karoserii. 

Przez trzy miesiące było spokój i tak nagle by wróciło. 

Co jakiś czas bujne siedząc w fotelu kierowcy. 

Edytowane przez oneskypemen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...