oneskypemen Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Witam serdecznie, Panowie takie szybkie pytanie może ktoś się orientuje i może akurat ktoś miał już styczność z wymianą wtryskiwaczy. Mianowicie chodzi mi o symbole wtryskiwaczy, ponieważ zamierzam je regenerowac. Stwierdziłem że, mogę przecież już kupić po regeneracji i po prostu podmienić. Tylko jest teraz zasadnicze pytanie, czy np pompowtryski o numerze 038 130 073AN mogę zastąpić pompowtryskami o numerze 038 130 073AL Czyli w tym przypadku zmienia się tylko końcówka oznaczenia wtryskiwacza. Jakie to ma znaczenie i czy lepiej regenerowac te które są zamontowane w samochodzie? Oczywiście mowa tutaj o wtryskiwaczach do motora 1.9 130km kod silnika AWX A4 B6 Pozdrawiam
greg2505 Opublikowano 12 Września 2018 Opublikowano 12 Września 2018 Jak zmienisz na inne będziesz musiał Soft też zmienić
piotrsob1 Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 W dniu 12.09.2018 o 20:50, greg2505 napisał: Jak zmienisz na inne będziesz musiał Soft też zmienić Wcale niekoniecznie Przy podobnej wydajności pompowtrysków do ORI silnik będzie normalnie pracował Problem się robi jak ich wydajność będzie sporo mniejsza od ori, bedą wtedy problemy z odpalaniem i mocą silnika. Jak będą wydajniejsze od ori to problem będzie z nadmiernym spalaniem i dymieniem na czarno podczas większego obciążenia silnika Próbowałem się kiedyś dokopać do jakichś danych czy tam opracowań na temat oznaczanie <-> wydajność pompek, ale bezskutecznie. Jak ktoś takimi danymi dysponuje ( albo tabelą jak się pompki zamieniają ) to chętnie taką wiedzę przytulę
greg2505 Opublikowano 14 Września 2018 Opublikowano 14 Września 2018 Wiem np zamiast AR można BA, ale kolega chce wrzucić AL , a one są już wydajniejsze i różnie może być,osobiście nie chciałbym jeździć z nadmiernym dymieniem,AN bodajże wydajność jak AR i BA ale nie jestem 100% pewien
BartoszBB Opublikowano 15 Września 2018 Opublikowano 15 Września 2018 Do powyższego teoretycznie można jeszcze dodać BJ = AL
oneskypemen Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 Czyli chyba zostanę przy oryginalnych i zregeneruje te które mam w samochodzie. Nie będę kombinował. Może polecicie jakiś godny zakład w rozsądnych pieniądzach który regeneruje wtryskiwacze?
greg2505 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 Kiedyś wiele osób polecało zakład w Nadarzynie
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) A w ogóle to co się dzieje, że chcesz pompki regenerować ? W dzisiejszych czasach to loteria i o solidną firmę ciężko, jak w totolotku, łatwiej umoczyć niż wygrać Pomijając przypadki ich oczywistych uszkodzeń to jest problem z postawieniem prawidłowej diagnozy przez mechaników, wystarczą wysokie korekcję i wysyłają pompki do regeneracji , zamiast zacząć od wymiany ich uszczelnień i zamiany pompek miejscami, dopiero po takim ruchu można coś powiedzieć o stanie pompowtryskiwaczy . Dla tego większość forumowiczów oddaje do regeneracji sprawne pompki , z racji wieku wiadomo że ich parametry muszą odbiegać od fabrycznych, ale to nie znaczy że nie mogą jeszcze długo i bezproblemowo pracować . Założę się o kratkę piwa, że jakby wyjął pompki z dziesięciu jeżdżących i nie sprawiających problemów aut , a następnie wysłał je do firm zajmujących się regeneracją, to przynajmniej dziewięć kompletów według nich będzie się nadawało do regeneracji A jak będziesz miał pecha to prawdziwe problemy się dopiero zaczynają jak pompki wrócą "naprawione " Pompki w PD-kach z dwoma zaworami na cylinder są na prawdę trudne do zabicia i jak nikt nie sikał do zbiornika, wymieniał filtr paliwa zgodnie z zaleceniami to potrafią spokojnie zrobić w aucie pół miliona km Problemem w tych silnikach jest sposób mocowania pompek w głowicy, który nie zapewnia stabilnego ich unieruchomienia w gniazdach, a kiwając się powodują zużycie uszczelnień jak i gniazd w głowicy , same ich obudowy też w wyniku tego się zużywają . To tutaj trzeba w większości przypadków szukać przyczyny problemów Edytowane 16 Września 2018 przez piotrsob1 1
oneskypemen Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 Godzinę temu, piotrsob1 napisał: A w ogóle to co się dzieje, że chcesz pompki regenerować ? W dzisiejszych czasach to loteria i o solidną firmę ciężko, jak w totolotku, łatwiej umoczyć niż wygrać Pomijając przypadki ich oczywistych uszkodzeń to jest problem z postawieniem prawidłowej diagnozy przez mechaników, wystarczą wysokie korekcję i wysyłają pompki do regeneracji , zamiast zacząć od wymiany ich uszczelnień i zamiany pompek miejscami, dopiero po takim ruchu można coś powiedzieć o stanie pompowtryskiwaczy . Dla tego większość forumowiczów oddaje do regeneracji sprawne pompki , z racji wieku wiadomo że ich parametry muszą odbiegać od fabrycznych, ale to nie znaczy że nie mogą jeszcze długo i bezproblemowo pracować . Założę się o kratkę piwa, że jakby wyjął pompki z dziesięciu jeżdżących i nie sprawiających problemów aut , a następnie wysłał je do firm zajmujących się regeneracją, to przynajmniej dziewięć kompletów według nich będzie się nadawało do regeneracji A jak będziesz miał pecha to prawdziwe problemy się dopiero zaczynają jak pompki wrócą "naprawione " Pompki w PD-kach z dwoma zaworami na cylinder są na prawdę trudne do zabicia i jak nikt nie sikał do zbiornika, wymieniał filtr paliwa zgodnie z zaleceniami to potrafią spokojnie zrobić w aucie pół miliona km Problemem w tych silnikach jest sposób mocowania pompek w głowicy, który nie zapewnia stabilnego ich unieruchomienia w gniazdach, a kiwając się powodują zużycie uszczelnień jak i gniazd w głowicy , same ich obudowy też w wyniku tego się zużywają . To tutaj trzeba w większości przypadków należy szukać przyczyny problemów Wiesz co któryś wtryskiwacz leje, tam delikatnie gdzieś silnikiem szarpie. Gdy dostanie mocniej przy obciążeniu no to potrafi zadymic dość mocno i wydaje mi się że spalanie skoczylo
greg2505 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 To na początek wymień oringi I pozamieniaj miejscami jak radzi Piotrek , u mnie po takim zabiegu korekty spadły w okolice +- 0.5/0.6, a przed 1 pompka stała bez ruchu na +2.99
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 25 minut temu, oneskypemen napisał: Wiesz co któryś wtryskiwacz leje, tam delikatnie gdzieś silnikiem szarpie. Gdy dostanie mocniej przy obciążeniu no to potrafi zadymic dość mocno i wydaje mi się że spalanie skoczylo No a powiedz, na jakiej podstawie zostało stwierdzone że pompka " leje " ?
oneskypemen Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) Godzinę temu, piotrsob1 napisał: No a powiedz, na jakiej podstawie zostało stwierdzone że pompka " leje " ? Tak przypuszczam wszystko sprawdzone, więc nie ma innej możliwości. Silnik nie do końca równo pracuje Edytowane 16 Września 2018 przez oneskypemen
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) 26 minut temu, oneskypemen napisał: Tak przypuszczam wszystko sprawdzone, więc nie ma innej możliwości. Silnik nie do końca równo pracuje Korekcje w normie W momencie gdy robiłeś to zdjęcie miałeś zastrzeżenia do pracy silnika ? Jeżeli tak to według mnie jesteś przewrażliwiony , te silniki praktycznie po wyjeździe z fabryki nie pracowały idealnie równo , a co dopiero teraz , po 17 -tu latach i Bóg wie iluset tysiącach km Jeżeli w momencie robienia zdjęcia silnik według Ciebie pracował poprawnie , to zrób na biegu jałowym długiego loga grup 013, 018 i 023 na którym uchwycisz nierówną pracę silnika Edytowane 16 Września 2018 przez piotrsob1
oneskypemen Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) 46 minut temu, piotrsob1 napisał: Korekcje w normie W momencie gdy robiłeś to zdjęcie miałeś zastrzeżenia do pracy silnika ? Jeżeli tak to według mnie jesteś przewrażliwiony , te silniki praktycznie po wyjeździe z fabryki nie pracowały idealnie równo , a co dopiero teraz , po 17 -tu latach i Bóg wie iluset tysiącach km Jeżeli w momencie robienia zdjęcia silnik według Ciebie pracował poprawnie , to zrób na biegu jałowym długiego loga grup 013, 018 i 023 na którym uchwycisz nierówną pracę silnika Edytowane 16 Września 2018 przez oneskypemen
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 Tego się nie da przeanalizować bez dostania oczopląsu Załóż konto na http://vaglogi.pl/ , przeciągnij i tam pliki ze swoimi logami i kliknij "prześlij" , następnie "zobacz twoje logi" i daj linka do strony na której się otworzą
oneskypemen Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 12 minut temu, piotrsob1 napisał: Tego się nie da przeanalizować bez dostania oczopląsu Załóż konto na http://vaglogi.pl/ , przeciągnij i tam pliki ze swoimi logami i kliknij "prześlij" , następnie "zobacz twoje logi" i daj linka do strony na której się otworzą Ok dzięki za przywołanie do porządku tutaj link do pliku http://vaglogi.pl/log-013_018_023_N9B7OHY.html
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) Tragedii nie ma chociaż czwarta pompka ma korekcję w górnej granicy normy (ok. +0,7 ) , w 72 sekundzie na chwilę tylko przekracza +1,0 . Problem z telepaniem pojawia się zazwyczaj gdy przekroczy +2 na którymś z cylindrów. Jeżeli takie wartości się będą pojawiały w połączeniu z telepaniem motorówką , i będzie to występowało na biegu jałowym (szczególnie po dłuższej chwili pracy na wolnych obrotach ), bez wyraźnej utraty mocy i innych anomalii podczas jazdy , to potwierdzi moją teorię Piszesz też że odnosisz wrażenie że wzrosło spalanie, FIS w przypadku nieszczelności uszczelnień zawyża spalanie ( ECU oblicza ilość spalonego paliwa min. na podstawie czasu wysterowania pompek , a w sytuacji nieszczelnych uszczelnień przez część czasu przez który powinno być wtryskiwane paliwo nic się nie dzieje poza sprężaniem pęcherzyków spalin zawartych w paliwie, przez co jego szacunki są zawyżone) Pojeździj spokojnie jeszcze do czasu gdy objawy będą wyraźne , jak się potwierdzi to co napisałem to uszczelnienia do wymiany . Tu masz linka do tematu w którym znajdziesz więcej informacji : Edytowane 16 Września 2018 przez piotrsob1
oneskypemen Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 5 minut temu, piotrsob1 napisał: Tragedii nie ma chociaż czwarta pompka ma korekcję w górnej granicy normy (ok. +0,7 ) , w 72 sekundzie na chwilę tylko przekracza +1,0 . Problem z telepaniem pojawia się zazwyczaj gdy przekroczy +2 na którymś z cylindrów. Jeżeli takie wartości się będą pojawiały w połączeniu z telepaniem motorówką , i będzie to występowało na biegu jałowym (szczególnie po dłuższej chwili pracy na wolnych obrotach ), bez wyraźnej utraty mocy i innych anomalii podczas jazdy , to potwierdzi moją teorię Piszesz też że odnosisz wrażenie że wzrosło spalanie, FIS w przypadku nieszczelności uszczelnień zawyża spalanie ( ECU oblicza ilość spalonego paliwa min. na podstawie czasu wysterowania pompek , a w sytuacji nieszczelnych uszczelnień przez część czasu przez który powinno być wtryskiwane paliwo nic się nie dzieje poza sprężaniem pęcherzyków spalin zawartych w paliwie, przez co jego szacunki są zawyżone) Pojeździj spokojnie jeszcze do czasu gdy objawy będą wyraźne , jak się potwierdzi to co napisałem to uszczelnienia do wymiany . Tu masz linka do tematu w którym znajdziesz więcej informacji : Dzuoz cennych informacji wielkie dzięki. Tylko jeśli chodzi o uszczelniacze wymieniłem na nowe jak składałem silnik hmm
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2018 Opublikowano 16 Września 2018 Jak się uszczelniacze zrobi bez zwracania uwagi na rzeczy , na które uwagę się powinno zwrócić i dołożyć do tego dużą staranność , to w najgorszym przypadku po takiej naprawie jest gorzej niż przed, a w najlepszym problem powraca po 10 - 20 kkm przelotu
oneskypemen Opublikowano 16 Września 2018 Autor Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) Czyli coś musiałem zrobić nie tak, przyznam że wcześniej jak by nie było czuć szarpania na karoserii. Przez trzy miesiące było spokój i tak nagle by wróciło. Co jakiś czas bujne siedząc w fotelu kierowcy. Edytowane 16 Września 2018 przez oneskypemen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się