adek b6 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 (edytowane) Witam, panowie mam problem odnosnie biegu jalowego silnika avf 1.9 TDi 130 KM. Na zegarze nie widać, ale na vcds faluja obroty i skacze dawka paliwa, obroty okolo 50-70 obr/min. Dodam ze kolo dwumasowe jest nowe, pompki w dobrej kondycji, dawki i bipy w super wartosciach. Pytanie czy duzy MAF moze byc tego przyczyna ? Dziura w dolocie ? Myslalem tez, ze to sprzegielko alternatora lub klimatyzacji ale po sciagnieciu paska i odpaleniu auta na sucho na chwile, nic nie zmienilo. Prosbe mam, gdyby ktos zerkna na moje logi czy tam cos nie gra Z gory dzieki Edytowane 4 Października 2018 przez adek b6
Tracer39 Opublikowano 23 Września 2018 Opublikowano 23 Września 2018 W logach wszystko ok, zrób jeszcze statyczne 013, 018 i 023.
adek b6 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Opublikowano 23 Września 2018 Pompowtryski sa ok, korekty super, bipy rownierz, Bardzo prawdopodobne ze to falowanie jest spowodowane nieszczelnym filtrem paliwa bo sie poci na gorze, ale znowu nie ma problemow z odpalaniem takze juz sam nie wiem ?
adek b6 Opublikowano 23 Września 2018 Autor Opublikowano 23 Września 2018 Wydaje mi sie ze korekty i bipy sa ok, sorrki za jakosc, ale nie bylo wtedy czym nagrac ? 20180906_152520.mp4
kamil-vag Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 Szukasz dziury w całym... Sporo widziałem logów z takimi wahaniami. Odczuwasz to jakoś ? Pisane ze 100 razy, że w TDI dopóki MAF aktualny jest wyższy i na poziomie zadanego, (przy prawidłowym MAP oczywiście) to jest dobrze... przepływka w TDI jest ogranicznikiem dawki paliwa. Problemy zaczynają się kiedy jest poniżej zadanej wartości... Zdrowy MAF pokazuje na poziomie 1000mg , także na to nie patrz...
adek b6 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 U dwoch znajomych z tym samym silnikem AVF nir wystepuje falowanie obrotów lub jest na poziomie 10- 15 obr U mnie falowanie jak zauwazyles jest dosyc spore, nie mow ze norma to jest bo jesli ktos nie moze tego ogarnac to norma dla niego moze byc, nie ma prawa falowac silnik !!!! Wierze ci ze duzo mogles widziec, ale nie pisz ze to jest norma ?
karaluch8 Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 Ten egr jakos tak dziwnie pracuje
adek b6 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 No wlasnie EGR mi rzuca olejem, jest do wywalenia, i tak sobie mysle czy przez niego beda falowaly obroty na jalowym ?
kamil-vag Opublikowano 24 Września 2018 Opublikowano 24 Września 2018 EGR-a bym się nie czepiał, działa prawidłowo... można go oczywiście na błysk wyczyścić, ewentualnie odłączyć wężyk od gruchy (bądź na próbę pod niego kawałek blaszki) i zobaczyć czy jest jakaś poprawa w obrotach... Jak dla mnie lekko przy maks doładowaniu przycina się geometria, ECU próbuje to zbić dając gwałtownie wysterowanie N75 z 70.5 na 50% - stąd tez nagły spadek MAF w tym miejscu... Trochę przegonić porządnie furę po rozgrzaniu - trasa i co jakiś czas 3 bieg i pedał do oporu, może sie jeszcze rozrusza... 5 godzin temu, adek b6 napisał: nie mow ze norma to jest bo jesli ktos nie moze tego ogarnac to norma dla niego moze byc, nie ma prawa falowac silnik !!!! Wierze ci ze duzo mogles widziec, ale nie pisz ze to jest norma ? Możesz zrobić naprawdę wiele i okaże się, że to nic nie zmieni... Jest mnóstwo czynników mających wpływ na utrzymanie równości pracy na biegu jałowym. Musiałbyś po kolei: - sprawdzić ciśnienie sprężania, czy mniej więcej równo na każdym cylindrze. - sprawdzić na stole probierczym pompki, być może któryś lekko leje, albo niedomaga... nie zawsze VCDS jest wyznacznikiem stanu pompowtrysków... - sprawdzić stan szklanek, wałka... - spróbować dodać uszlachetniacza do oleju typu AR 9100, spróbować dodać oleju 2T do paliwa w proporcji 250ml na bak... - skontrolować G40, zobaczyć czy nie oblepiony opiłkami... Możesz tez w adaptacjach lekko podnieść obroty biegu jałowego i zobaczyć, czy jest poprawa, pokombinować z synchronizacją rozrządu na np plus 1 - 2 i zobaczyć, czy nie łagodniej pracuje... i w drugą stronę na -1...-1,6 Może tez się okazać, że zrobisz to wszystko i nic się nie zmieni ? bo problem jest głębszy... luzy na wale korbowym itp... Grupę 007 kontrolowałeś ? Jak się ma G62 na zimnym i ciepłym silniku ? 1
adek b6 Opublikowano 24 Września 2018 Autor Opublikowano 24 Września 2018 Szefie zdaje sobie z tego sprawe ? Dzieki za wskazowki Tez myslalem nad cisnieniem czy jest rowne na kazdym cylindrze , pompki najlepiej wyjac no i tak to jest . Tak jak mowisz przyczyn cale mnóstwo ?
adek b6 Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 wymieniony filtr paliwa, zdjąłem dekiel pokrywy rozrządu, wałek slniący bez rys, zlogowalem jeszcze raz kilka grup , czy tu sie do czegos mozna przyczepic ? Group A.pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się