Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b6 1.8t AVJ przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki polecisz? I czy z takimi wartościami mogę robić softa bo napinacz z łańcuchem już wymieniłem, świecie, czyscilem mise olejową no i nówka turbina jest. 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, shadow997 napisał:

Dobrze zaraz zrobie, a co jeśli jeden czujnik pokazuje mi w 75 stopni a drugi 101 stopni w vcds? 

 

 

Na których kanałach to sprawdzasz?

Edytowane przez Łukasz13
Opublikowano

Szczerze nie pamiętam a jakie mają być dokładnie? Bo jak przejdę 15 kilometrów to dopiero łapie ponad 90 stopni. 

Opublikowano

15 km to za dużo, normalna temp. w avj to koło własnie 100 st., sprawdz czy czujnik sprawny porównaj temp. w silniku na kanale 1 z temp. w liczniku nie pamietam który kanał.

Opublikowano (edytowane)

Wiem że to normalne że 100 stopni ale na zegarze chyba powinno być 90 stopni równo a moja jest poza 90. Nie wiem czy to normalne w avj? 

Edytowane przez shadow997
Opublikowano
Godzinę temu, Łukasz13 napisał:

sprawdz czy czujnik sprawny porównaj temp. w silniku na kanale 1 z temp. w liczniku nie pamietam który kanał.

Jeśli dobrze pamiętam to grupa 17-instruments --> bloki pomiarowe --> blok 3, ale to do sprawdzenia na rozgrzanym silniku, bo czujnik G2 jest wyskalowany chyba od 30 stopni (?). Różnica w temperaturze nie powinna przekraczać +/- 3 stopnie.

 

Godzinę temu, shadow997 napisał:

ale na zegarze chyba powinno być 90 stopni równo a moja jest poza 90. Nie wiem czy to normalne w avj? 

Ile "poza 90"? Wskaźnik na desce ma charakter nieliniowy - pozycja wskazówki nie zmienia się jak temp. skoczy z 90 na 94 stopnie. Jeśli wskaźnik nie skacze w czasie pracy silnika (po dogrzaniu) tylko trzyma stałą pozycję to raczej jest z nim wszystko w porządku (i z czujnikiem G2 najprawdopodobniej też).

Opublikowano

U mnie właśnie jest tak że komputer pokazuje 103 stopnie celsjusza może mniej i tak jest na zegarze ale w innych samochodach z tym silnikiem zegar pokazuje równe 90 na skali. 

Opublikowano

Tak, powinien pokazywać "równe" 90. Sprawdź ten czujnik G2. Co do termostatu, nie wiem jak inni, ale ja polecam Mahle Original TM 3 100 lub Behr BTM 3 100 (właściwie to nie wiem czym one się różnią, często są nazywane łącznie Mahle Behr, w każdym razie mam ten pierwszy od marca  i działa bez zarzutu).

Opublikowano

Termostat już zamówiony, mam pytanie dotyczące pompy wspomagania jaki płyn zalać bo będę wymieniał od razu pompę wspomagania i pompę sai? 

Opublikowano
32 minuty temu, shadow997 napisał:

pompę sai

Nie wymieniaj tego, bo to bez sensu. Jak masz zamiar robić program to tuner wyłączy Ci to w ecu razem z drugą sondą, przy okazji wybijasz kata i nie będzie Cię dręczył żaden check :D

Co do płynu to masz do tego odpowiedni dział. Sam zmieniałem dwukrotnie na zielony febi i jest ok.

Opublikowano
1 godzinę temu, shadow997 napisał:

Termostat już zamówiony

Do termostatu zamów od razu tę cześć - zaślepka bloku (oferta wstawiona tylko dla poglądu jak to wygląda).

 

Co do SAI to tak jak mówi przem8, nie ma sensu jak masz zamiar modować.

Opublikowano

Dzięki mono ale od razu jak ściągnąłem audi to uciekał mi płyn i wymieniłem na ori ☺️ a jakie jest oznaczenie tego płynu febi? Ale pompę sai dostałem nowa za flaszkę dlatego chciałbym wymienić czy ona ma na coś wpływ? 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, shadow997 napisał:

czy ona ma na coś wpływ? 

Tak, ma... na poziom samozadowolenia ekologów. System powietrza wtórnego obniża emisję węglowodorów i tlenku węgla podczas rozruchu zimnego silnika.

 

edit

Ale jak już masz nową, to możesz wymienić.

Edytowane przez monomachos
Opublikowano

A kolego wiesz jaki dokładnie to ma być płyn do wspomagania? 

Opublikowano

Myślę, że kolega przem8 miał na myśli Febi Bilstein FE 46161 (niech mnie poprawi jeśli się mylę). Godny polecenia będzie też Ravenol SSF Special Servolenkung Fluid.

Opublikowano

Dziękuję mono, mam jeszcze ostatnie pytanie kolego jak sprawdzić czujniki temperatury silnika oraz czujnik płynu chłodzącego i jak to ocenić bo ta wskazówka na zegrach nie daje mi spokoju że wychodzi poza 90 stopni a nie stoi równo na 90 stopni. 

Opublikowano

Włacz test zegarów na vcds i zoabcz jak ustawia sie wskazówka.

Opublikowano
9 godzin temu, shadow997 napisał:

jak sprawdzić czujniki temperatury silnika oraz czujnik płynu chłodzącego i jak to ocenić

Było na poprzedniej stronie, ale jeszcze raz. Rozgrzej silnik. Zgaś go, ale zostaw włączony zapłon (zegary muszą być włączone). Grupa: 01 engine --> meas. blocks --> blok 1 - zapisz wskazanie czujnika G62. Następnie wycofaj się do wyboru grup i wybierz 17 instruments --> meas. blocks --> blok 3 - zapisz wskazanie czujnika G2. Różnica między wskazaniami nie powinna przekraczać +/- 3 stopnie (w przypadku zamienników pewnie od nowości będzie trochę więcej).

 

Jeszcze jedno, czujniki G2 i G62 to fizycznie jeden czujnik z wyjściem 4-pinowym. 

Opublikowano

Witam kolegę mono i Łukasza, Mono zrobiłem tak jak mówiłeś i pierwszy pomiar w engine meas block wynosi 105 stopni a drugi w instruments wynosi 103 stopnie jak to ocenić ? Natomiast Łukasz zrobiłem test zegarów i na tym teście również wskazówka temperatury jest poza 90 stopni tak jak w codziennej jeździe.

Opublikowano
3 minuty temu, shadow997 napisał:

temperatury jest poza 90 stopni

Ile poza? 1-2mm? Czy w 3/4 skali. Jak silnik złapie swoją optymalną temp. to wskazówka minimalnie wychyla się za 90 stopnie, a nie idealnie stoi na tej kresce. W każdym vagu tak miałem. Wychodzi, że czujniki masz sprawne, a błąd powoduje uszkodzony termostat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...