Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AFN Przerywa podczas przyśpieszenia - LOGI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie! Kolega ma problem z swoim A4. Otóż turbina jest po wymianie całego elementu z kierowniczkami zmiennej geometrii.Nie można wykonać testu sztangi na kanale 011, wyskakuje error. Czy to oznacza uszkodzony n75? Kupił drugi n 75 i chcieliśmy na krótko go sprawdzić tzn. podczepiliśmy tylko wtyczkę do "nowej używki", nie instalując go w dolot i również nie można przeprowadzić testu na kanale 011. Czy musi być wpięty w podciśnienia  żeby go sprawdzić?  Zrobiłem logi oto one:  

Logi 011

http://log.malonetuning.com/chart/239984#H8KLCAARw6fCvVsCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

Log 003

http://log.malonetuning.com/chart/239985#H8KLCADDjcOnwr1bAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Wygląda na zacinającą sie geometrie. 

Opublikowano
5 minut temu, karaluch8 napisał:

Wygląda na zacinającą sie geometrie. 

Pomimo wymiany na nowy całego elementu z kierowniczkami?? Czy n75 można tak na krótko sprawdzić jak opisywałem?? Kumpel już ma go dosyć....

 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Marcin13 napisał:

Nie można wykonać testu sztangi na kanale 011, wyskakuje error. Czy to oznacza uszkodzony n75?

To chyba coś z programem diagnostycznym chyba, że chodzi o error w zakładce "Kody błędów".

 

9 godzin temu, Marcin13 napisał:

Kupił drugi n 75 i chcieliśmy na krótko go sprawdzić tzn. podczepiliśmy tylko wtyczkę do "nowej używki", nie instalując go w dolot i również nie można przeprowadzić testu na kanale 011. Czy musi być wpięty w podciśnienia  żeby go sprawdzić?

Nie wiem co chciałeś wpinać w dolot ale na pewno nie n75. Chyba, że chodzi o jeden z trzech węży, który idzie do dolotu. Nie, raczej nie muszą być podpięte wężyki aby działał. Tylko jak chcesz go sprawdzić? Zawór n75 ma za zadanie sterować sztangą zmiennej geometrii więc podłącz go tak jak powinien być i robiąc test grupy 11 obserwuj czy sztanga chodzi w pełnym zakresie. Jeśli nie sprawdź ręcznie czy sztanga chodzi. Jeśli tak to może być wina gruszki lub podciśnienia czy zaworka n75.

Logi wyglądają jakby zmienna geometria była cały czas ustawiona w jednej pozycji. Stąd to późne wstawanie i przeładowanie, i ostatecznie notlauf. Przepływomierz ok.

Edytowane przez EmiX1234
Opublikowano

W zależności od modelu turbiny istnieje niestety możliwość odwrotnego montażu pierścienia VNT. Zdarzało się najlepszym. Może warto jeszcze raz rozebrać turbo i pierścień załozyc odwrotnie. Tak tylko gdybam.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, EmiX1234 napisał:

Nie wiem co chciałeś wpinać w dolot ale na pewno nie n75. Chyba, że chodzi o jeden z trzech węży, który idzie do dolotu.

Dokładnie chodziło o te 3 wężyki, napisałem w dolot żeby było szybciej. ? Mój vag dziala prawidlowo bo brat tez ma afn i tam bez problemu na kanale 011 można wykonać "test sztangi" 

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Nie wszystkie roczniki zalapaly sie na 11bs.te starsze nie beda banglaly.

Zmierz jakie masz podcisnienie z pompy i ogolnie przejrzyj wszystkie wezyki.

Odepnij gruche i jej zawleczke po to by spraqdzic czy dzqigienka od vnt lata luzno i w pelnym zakresie.

Opublikowano
39 minut temu, wesz82 napisał:

Nie wszystkie roczniki zalapaly sie na 11bs.te starsze nie beda banglaly.

Więc tak: Gdy kolega kupił auto to zaworek n75 był uszkodzony, wymienił, zrobiłem test (kanał 11bs.) i działało tzn. sztanga wykonywała bardzo mały ruch. Auto szarpało podczas przyśpieszania i oddał auto do mechanika. Ten rozebrał turbo i stwierdził że kierowniczka była popękana i wymienił na nowy cały ten pierścień z kierowniczkami. Teraz ruch sztangi jest duży i płynny ( sprawdzane ustami) lecz zaworek chyba padł,nie można uruchomić na kanale 11bs. Tak po mniej więcej wygląda.    

Opublikowano

Masz drugiego tdi na podmianke nki?

 

Opublikowano
Teraz, wesz82 napisał:

Masz drugiego tdi na podmianke nki?

Tak, postaram się dziś podmienić i zrobić loga.

Opublikowano (edytowane)

Panowie wczoraj przełożyłem zaworek n75 z tego wątku do innego 1.9TDi AFN i tam bez problemu można zrobić BS. na kanale 011. Czyli zaworek jakby sprawny. Jak kolega wymienił go u siebie to też można było wykonać BS. na kanale 011 a teraz już nie idzie i ciągle error... Gdzie szukać przyczyny tego że nie można wykonać testu sztangi???

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Zainstaluj na nowo program

 

Opublikowano
26 minut temu, wesz82 napisał:

Zainstaluj na nowo program

Masz na myśli mapę  w sterowniku? Bo jeśli chodzi o vaga to dziś sprawdzałem w innym tdi i tam bez problemu włączam test B.S na kanale 011

Opublikowano

Mialem na mysli program vag itp.

Czyli wpierw mozna a nastepnie nie mozna na tej samej nce zrobic 11 bs tak???

Przekladales do innego auta wiec wina kabli raczej mala.

Zaworek raczej nie ma nic do rzeczy tak mi sie wydaje bo sam mialem kiedys z nim problem a raczej moxna bylo zrobic 11 bs.

A jak wziolbys kolego nke do siebie to poleci???

Mozesz od siebie dac na moment n18 od egr.

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, wesz82 napisał:

Mialem na mysli program vag itp.

Czyli wpierw mozna a nastepnie nie mozna na tej samej nce zrobic 11 bs tak???

Przekladales do innego auta wiec wina kabli raczej mala.

Zaworek raczej nie ma nic do rzeczy tak mi sie wydaje bo sam mialem kiedys z nim problem a raczej moxna bylo zrobic 11 bs.

A jak wziolbys kolego nke do siebie to poleci???

Mozesz od siebie dac na moment n18 od egr.

Ja mam 1.8T. Sprawa wygląda tak: 1) Na audi A4 AFN nie można wykonać testu BS. 2) Ten sam N75 przekładam do Passat B5 AFN - można wykonać test BS 3) Przekładam sprawny N75 z Passata do A4 - nie ma możliwości testu sztangi WSZYSTKO NA TYM SAMYM VAG COM

A4 na 2 podmienionym N75

http://log.malonetuning.com/chart/240085#H8KLCADDjMKKw4BbAgNNwovDkQrCgzAMAMO%2FJcOPDcOow7BvSh%2FDqgw1w5A1wpLDhsOhw7bDtcOaCmPCj3fDh3kPT3nDjVwIwpPDisK%2BVXBDcE1mUcO%2Bw5LChQ4SFcOSaAR3KW9SQxM8MB7DnMKOw7vCicOLwoLCn8KfAsOlwrRaXyrDmV%2FDsMKPw6Bgw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D

Odpięta wtyczka n75

http://log.malonetuning.com/chart/240084#H8KLCAASwovDgFsCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA  

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Dobra.

Teraz powiedz czy kiedykolwiek w tym audi odpaliles 11 bs???.albo kable sa poprzecierane co by skutkowalo bledem albo poprostu audi ma za stary sterownik by obsuzyc 11 bs.

 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, wesz82 napisał:

Dobra.

Teraz powiedz czy kiedykolwiek w tym audi odpaliles 11 bs???.albo kable sa poprzecierane co by skutkowalo bledem albo poprostu audi ma za stary sterownik by obsuzyc 11 bs.

 

Po zakupie auta nie szło zrobić testu, kolega wymienił zaworek i wtedy na używanej poszło... Teraz nie idzie. Jak tylko odepne wtyczkę jest błąd zwarcia do masy n75  i nie da się go usunąć do momentu ponownego wpiecia wtyczki. Wychodzi na to ze kable są ok. Dobra załóżmy że sterowniki jest za stary i n75 działa prawidłowo. Co może być powodem przeładowania? Wężyki podcisnien są nowe, turbina była demontowana i mechanik wymieniał cały element z kierowniczkami zmiennej geometrii. Przed wymiana gruszka zacinala się i miała bardzo mały skok. Teraz działa płynnie i skok ma dość duży (sprawdzane ustami)

Edytowane przez Marcin13
Opublikowano

Kolega mówi że przez kilka dni auto jakość dziwnie hałasowało. Jakby bardzo głośny szum turbo spod maski. Gdzieś czytał że ktoś miał podobnie i pomogła ponowne wgranie mapy. Czy jest opcja że coś w sterowniku się zje.... i stąd takie cyrki?? Trochę kasy już poszło a efektu brak...    

Opublikowano

Sprawdz po odpaleniu jaki ma zakres sztanga.

Powinno isc ponad 1.5 cm.

Mozesz podpic vacuometr i sprawdzić ile jest przed wejsciem do nki???

Czyli po tym calym zabiegu tj wymiana zmiennej przeladowuje???

Tutaj bym szukal problemu.

Moze mechanik zmienil polozenie pierscienia ale wtedy  raczej sztanga nie powinna miec pelnego ruchu chodz to tylko gdybanie.

Moze przeladowywac bo np nka nie daje rady a tutaj moze byc wina nie tylko jej ale takze i vacupompy.

Ja bym obstawial ze mechanik cos pomieszal w turbo.

 

 

Opublikowano

Jak cos halasowalo to moze zaluzje spotkaly sie z wirnikiem..

Przeladowuje na wyzszych obrotach???

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...