Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Poziom oleju


daro

Rekomendowane odpowiedzi

To jeszcze jedno pytanko dla uściślenia, bo trochę zgłupiałem:

Stan ma być max:

1) czyli do końca pola wykropkowanego?

2) czy do końca wgięcia na bagnecie?

Wygięcia na bagnecie to skrajne wartości poziomu oleju. Najbezpieczniej utrzymywać poziom oleju w wykropkowanym polu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie zagłębiłem się w SAM NAPRAWIAM i ...

Stan oleju powienien się utrzymywać w wykropkowanym miejscu (jak grabablaba właśnie napisał).

Jeżeli samochód jest obciążony (jazda po górach lub butowanie) to powyżej pola zakropkowane a poniżej zagięcia.

Czyl lepiej utrzymywać sobie powyżej tego kropkowanego pola, bo w końcu trzeba coraz turbinę rozruszać :bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam proste pytanie odnośnie poziomu oleju-uświamomcie mnie.Sprawdzenie poziom oleju (aby było wiarygodne) bagnetem przeprowadzacie na ciepłym czy zimnym silniku ???? Pytam,bo u mnie sa duże różnice i już się trochę wystraszyłem gdyż przedwczoraj wróciłem znad morza i dziś sprawdzałem poziom i na ciepłym silniku zaraz po jego wyłączeniu mam tylko 2mm powyżej minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam proste pytanie odnośnie poziomu oleju-uświamomcie mnie.Sprawdzenie poziom oleju (aby było wiarygodne) bagnetem przeprowadzacie na ciepłym czy zimnym silniku ???? Pytam,bo u mnie sa duże różnice i już się trochę wystraszyłem gdyż przedwczoraj wróciłem znad morza i dziś sprawdzałem poziom i na ciepłym silniku zaraz po jego wyłączeniu mam tylko 2mm powyżej minimum.

Fachowo powinno się sprawdzać olej przy jego normalnej temp. pracy, po ok. 3 min. Jednak z doświadczenia wiem, że często wychodzą dziwne wskazania na bagnecie. Ja sprawdzam zawsze rano, na zimnym, co 2-3 tyg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze staram sie utrzymywac stan midzy srodkiem do 3/4 stanu za duzo to tez nie dobrze dla uszczelniaczy-pozdrawiam Robert :audi::a4fan:

Mierzysz na zimnym czy gorącym silniku ???[br]Dopisany: 16 Sierpień 2007, 22:06 _________________________________________________Na zimnym mam poziom w połowie pomiędzy dwoma nacięciami,a więc w normie ale na ciepłym tylko troszeczkę powyżej minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyczytalem gdzies (nie pamietam gdzie) ze jak poziom oleju jest ponizej stanu to wiadomo...ale jak doleje sie oleju za duzo tzn powyzej stanu to tloki próbuja wywalic nadmiar tego oleju i ponoc moze prowadzic to tez do zatarcia silnika :shocked: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to silnika nie zatrzesz raczej można zniszczyć katalizator poniewaz olej który wyrzuca silnik sie tam pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepiej miec troche ponizej MAX niż troche powyżej - oczywiście im więcej tym lepsze smarowanie - ale jak będziesz miałtroche ponizej minimum to w smarowaniu róznica niewielka, ale jak bedziesz mieć powyzej MAX to niespalony olej moze dostac się do katalizatora i uszkodzić go. Z jakiegos powodu wymyslili ten bagnet - żeby nie lac tyle ile wlezie tylko tyle ile powinno byc. Z resztą w instrukcji taaakimi wielkimi literkami pisze zeby max nie przekraczac - a przy wlewie chyba tez jest ostrzeżenie.... Dobrze jest utrzymywac poziom na kropkowanym polu zawsze minimalnie nieco ponizej MAX zeby nie przelac. A jak komus uda się nalać idealnie równo z max to cześć i chwała - byle nie przelać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak jest na miarce 3/4.

Jest to poziom najbezpieczniejszy dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruba strzykawka, długa rurka i można próbować przez otwór w którym siedzi bagnet ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wszyscy dbaja zeby nie przekroczyc MIN bo technicy audi po to wyznaczyli MIN, to oczywiste jest też, że MAX to max i ani kropli więcej. "Lepsze smarowanie turbiny" :polew:

bo wg istrukcji audi jest polecane trzymanie stanu ojelu ponad max w warunkach ciezkiej pracy silnika tzn - przy dlugiej jezdzie na autostradzie , przy ciagnieciu przczepy oraz jezdzie w gorach, jednakze nie mozna przekraczac tego zagiecia. olej powino sie sprawdzac olej nalezy sprawdzac kilka minut po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dopiero kupiłeś auto to proponował bym wymienić najpierw ten olej :good:

No chyba że wiesz na 100% kiedy był wymieniany i jaki był lany to możesz dolać tego samego.

Jednak polecał bym wymiane oleju i filtrów nie mówiąc o rozrządzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...