wkowal10 Opublikowano 15 Lutego 2020 Opublikowano 15 Lutego 2020 Może kupiłem zepsuty termostat? Może ktoś ma nowy do pokazania?
Lolek Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 W dniu 15.02.2020 o 10:37, wkowal10 napisał: U ciebie oba naraz zamyka? Bo u mnie tylko najgrubszy króciec który jest połączony z wężami idącymi do chłodnicy? W starym czy jest zimny czy wrzucony do wrzątku jest cały czas otwarty. Może minimalnie bardziej się otwiera będąc we wrzątku.
wkowal10 Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 U mnie w nowym jest zamknięty, jak wrzucę do wrzątku to się otwiera. Ale cieńszy otwór w obudowie prowadzący w kierunku grodzi zawsze jest otwarty i ten drugi cieńszy też. Ruch płynu blokuje może drugi termostat, a nagrzewa się tylko fragment przy egrze? Zobaczymy po wymianie.
dzikidziadzior Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 Witam, wtrącę się do wątku bo mam ten sam problem niedogrzewania. Zamierzam wymienić termostat w 2.0 tdi CAGA w moim quattro tylko chciałem was zapytać jaki zakładacie. Większość otwiera się przy 82 stopniach ale są też od SWAG'a, które otwierają się według producenta przy 88 stopniach. Wymieniacie 1 do 1 czy wybieracie te z wyższą temperaturą otwarcia?
wkowal10 Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 ja mam kupiony na 87 st. otwarcie, drugi mały jest na 75st.
dzikidziadzior Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Dogrzewa ci się po wymianie do 90 ? Ja na głównym mam osłonę i rozejście odrazu bodajże na 3 węże. Zastanawiam się czy to pomoże. Znalazłeś taki termostat z wahlera ? Ja widzę tylko że SWAG bądź jakiś tech trucker czy coś takiego z temperaturą otwarcia 87-88.
wkowal10 Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 W czwartek będą wymieniane. Wpisz na znanym portalu aukcyjnym : termostat audi a4 b8 i pełni ci tego wyskoczy. Albo numer katalogowy termostatu.
dzikidziadzior Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 (edytowane) Właśnie zamówiłem Wahler 411932.87D. W czwartek ma być więc pewnie pod koniec tygodnia wymienię i zobaczymy czy pomoże. /EDIT Jestem po wymianie 3 dzień. Autko przy bardzo spokojnej jeździe ładnie się nagrzewa do 90 po 8-9 km. Wcześniej 80 nie dało się osiągnąć. Spalanie spadło z 7-7,4 do 6,2-6,5 przy normalnej jeździe. Olej ładnie się dogrzewa do około 100 stopni. Edytowane 26 Lutego 2020 przez dzikidziadzior
MEGI313 Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 (edytowane) Witam Panowie ja w cglc wymieniłem oba termostaty wcześniej Max 80stopni teraz przy 0 na zewnątrz muszę ciut powyżej 2000rpm jechać aby się nagrał do 90 zajmuje mu to jakieś 10km. Co mnie zastanawia więc poprawa jest napewno ale patrząc w vcds temp płynu rośnie proporcjonalnie z temp wody w chłodnicy. Czyli płyn 40 chłodnica 30 potem płyn 60 chlodnica45. Więc wychodzi na to że coś jest nie tak bo według wszelkich zasad chłodnica nie powinna się grzać. Dziś dla eksperymentu wyciaglem zawór zwrotny z węża z z zielonymi napisami i go odwrocilem tak jak niektórzy koledzy tutaj pisali. Efekt? Auto się piękniej grzeje A chłodnica cały czas zimna dopóki nie otworzy się termostat potem widać że szybko chłodnica łapie temperaturę. Fakt też chłodnica się grzeje ale jak widać na zdjęciach przy 90 ma 40 a nie jak przedtem że przy 90 miała 75. Zagrzalem plyn do 100 i wszystko bylo oki fakt nie wlaczyl sie wentylator ale temp na wskazniku tez nie pokazywala wiecej jak 90 a na kompie niby 100. Więc muszę sprawdzić czy wentylator się załączy nie wiem jaki będzie efekt w lecie tak jak reszta pisała ale zmienić zawór w drugą stronę to 5min roboty. Dziurkę z lewej zaślepki kawałkiem foli i na spokojnie można zawór z języka wyciągać nic się nie leje. Prośba taka jeśli komuś auto grzeje się teraz dobrze to niech sprawdzi na zimnym jak rośnie temp płynu względem temp w chłodnicy. Poniżej dodaje filmiki i zdjęcia sprzed i po. Ps oba termostaty z Aso Deugi dzień testow auto nagrzewa siebardzo szybko nie wiem czy wlecie to nie bedzie problem. Szukając zaworu zwrotnego 1k0122351b znalazlem na niemieckiej stronie VW informację izzostal zastąpiony numerem 3W0122351. Pasowało by obejezec gdzieś ten zawór i stwierdzić czy w związku z zmiana numeru zmienila sie tez budowa. 20200229_170031_1.mp4 20200224_182813_1.mp4 Edytowane 1 Marca 2020 przez MEGI313 Dopisek 1
wkowal10 Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Witam. U mnie po wymianie dwóch termostatów szybkość nagrzewania się raczej nie zmieniła, ale temperatura na wskaźniku nie skacze. Jak złapie 90 st. to trzyma niezależnie od stylu jazdy. Sprawdzałem stare termostaty. Ten duży otwiera się za wcześnie (78-80st). Ten mały przy 75 st. 1
wkowal10 Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Megi 313 a jest strzałka na tym zaworze jak go zamocować? Może w fabryce źle są wkładane?
Lechu85 Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Panowie jak na kompie 100 a wskaźniku 90 to jest 100. Fabryka celowo przekłamuje na 90, żeby klienci nie dzwonili spanikowani. Niestety taki zabieg marketingowy.
dennis_ilawa Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 (edytowane) W dniu 29.02.2020 o 18:48, MEGI313 napisał: Witam Panowie ja w cglc wymieniłem oba termostaty wcześniej Max 80stopni teraz przy 0 na zewnątrz muszę ciut powyżej 2000rpm jechać aby się nagrał do 90 zajmuje mu to jakieś 10km. Co mnie zastanawia więc poprawa jest napewno ale patrząc w vcds temp płynu rośnie proporcjonalnie z temp wody w chłodnicy. Czyli płyn 40 chłodnica 30 potem płyn 60 chlodnica45. Więc wychodzi na to że coś jest nie tak bo według wszelkich zasad chłodnica nie powinna się grzać. Dziś dla eksperymentu wyciaglem zawór zwrotny z węża z z zielonymi napisami i go odwrocilem tak jak niektórzy koledzy tutaj pisali. Efekt? Auto się piękniej grzeje A chłodnica cały czas zimna dopóki nie otworzy się termostat potem widać że szybko chłodnica łapie temperaturę. Fakt też chłodnica się grzeje ale jak widać na zdjęciach przy 90 ma 40 a nie jak przedtem że przy 90 miała 75. Zagrzalem plyn do 100 i wszystko bylo oki fakt nie wlaczyl sie wentylator ale temp na wskazniku tez nie pokazywala wiecej jak 90 a na kompie niby 100. Więc muszę sprawdzić czy wentylator się załączy nie wiem jaki będzie efekt w lecie tak jak reszta pisała ale zmienić zawór w drugą stronę to 5min roboty. Dziurkę z lewej zaślepki kawałkiem foli i na spokojnie można zawór z języka wyciągać nic się nie leje. Prośba taka jeśli komuś auto grzeje się teraz dobrze to niech sprawdzi na zimnym jak rośnie temp płynu względem temp w chłodnicy. Poniżej dodaje filmiki i zdjęcia sprzed i po. Ps oba termostaty z Aso Deugi dzień testow auto nagrzewa siebardzo szybko nie wiem czy wlecie to nie bedzie problem. Szukając zaworu zwrotnego 1k0122351b znalazlem na niemieckiej stronie VW informację izzostal zastąpiony numerem 3W0122351. Pasowało by obejezec gdzieś ten zawór i stwierdzić czy w związku z zmiana numeru zmienila sie tez budowa. 20200229_170031_1.mp4 68 MB · 0 pobrań 20200224_182813_1.mp4 243 MB · 0 pobrań jeżdżę tak od grudnia (około 4tyś km), nie zauważyłem jak na razie żadnych skutków ubocznych. wiesz gdzie można dostać ten nowy zawór(3W0122351)? a co do wentylatora - to zdarzyło się, ze się załączył ale fakt nie załącza się tak często jak kiedyś (nie liczę tego jak się wypala DPF) Edytowane 3 Marca 2020 przez dennis_ilawa 1
wkowal10 Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 (edytowane) 3 godziny temu, dennis_ilawa napisał: jeżdżę tak od grudnia (około 4tyś km), nie zauważyłem jak na razie żadnych skutków ubocznych. wiesz gdzie można dostać ten nowy zawór(3W0122351)? a co do wentylatora - to zdarzyło się, ze się załączył ale fakt nie załącza się tak często jak kiedyś (nie liczę tego jak się wypala DPF) Ciężko się wyciąga ten zawór zwrotny? Jest on "wbity"w wąż - jak to zrobić? Edytowane 3 Marca 2020 przez wkowal10
dennis_ilawa Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 3 godziny temu, wkowal10 napisał: Ciężko się wyciąga ten zawór zwrotny? Jest on "wbity"w wąż - jak to zrobić? Tak, wbity. Weź coś o trochę mniejszej średnicy wewnętrznej od węża i wypchnij
MEGI313 Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Ja sobie pomogłem opalarka troche podgrzalem weza a potem taka dłuższą malej średnicy przedluzka do nasadek popchnolem 5min roboty. Wczoraj po ostrej jezdzie przez 30km wszystko wporzadku temp na 90 wentylator sie nie włączył. Górny waz chłodnicy bardzo goracy dolny sporo mniej. Wiec wydaje mi sie ze obieg w chłodnicy jest chyba zablokowany. Podobny efekt robiło odlaczenie pompki egr. Zastanawiam się czy gdzies obieg wody nie jest zaklocony przez ten odwrócony zawór i zeby cisnienie sie gdzieś za duże nie zrobiło. Zawór mysle że można kupić w aso audi albo vw. Kiedys był na allegro. Ogólna cena kolo 80zl napewnp taniej niz 250zl z wężem. Osobiscie na lato to chyba odwroce spowrotem zawór bo nie jest to duzo roboty a jednak trochę pewniej sje czuł będę. Fakt ze na zimie odwrocenie ,zaworu sprawia ze auto grzeje sie tak szybko jak benzyna?
wkowal10 Opublikowano 3 Marca 2020 Opublikowano 3 Marca 2020 Może warto się zwrócić z tym patentem do Audi Polska?
olekj32 Opublikowano 11 Marca 2020 Opublikowano 11 Marca 2020 Panowie, z waszego doświadczenia, proszę o informację w jakiej pozycji jest termostat z poniższego zdjęcia.
wkowal10 Opublikowano 13 Marca 2020 Opublikowano 13 Marca 2020 W dniu 11.03.2020 o 20:19, olekj32 napisał: Panowie, z waszego doświadczenia, proszę o informację w jakiej pozycji jest termostat z poniższego zdjęcia. Uchylony, otwarty
MEGI313 Opublikowano 25 Marca 2020 Opublikowano 25 Marca 2020 Ten termostat nie kosztuje nie wiadomo ile wiec warto wymienic bo to tylko wkladka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się