KonradZ9700 Opublikowano 30 Października 2018 Opublikowano 30 Października 2018 Panowie mam problem z tylna wycieraczka, wogole nie reaguje na ruch manetki. Nie podaje plynu, nie słychać tez silniczka. Nie ma żadnych błędów. Przednia normalnie działa. Silniczek tylnej tez nie odpowiada na manetce, ale normalnie działa bo podałem mu na lewo prąd to normalnie się włącza. Jaka może być przyczyna?
l2k2 Opublikowano 30 Października 2018 Opublikowano 30 Października 2018 51 minut temu, KonradZ9700 napisał: Panowie mam problem z tylna wycieraczka, wogole nie reaguje na ruch manetki. Nie podaje plynu, nie słychać tez silniczka. Nie ma żadnych błędów. Przednia normalnie działa. Silniczek tylnej tez nie odpowiada na manetce, ale normalnie działa bo podałem mu na lewo prąd to normalnie się włącza. Jaka może być przyczyna? Bezpiecznik się nie przepalił?
KonradZ9700 Opublikowano 30 Października 2018 Autor Opublikowano 30 Października 2018 Bezpieczniki Ok
l2k2 Opublikowano 30 Października 2018 Opublikowano 30 Października 2018 Dziwne, że nie sypie błędami. Może manetka uszkodzona, albo zaśniedziała ? Jeśli bezpiecznik ok, silnik działa po podaniu zasilania to obstawiałbym manetkę, ale sprawdziłbym jeszcze stan styków podłączenia przy silniku i czy pojawia się tam napięcie (chociaż z tego co piszesz wygląda, że nie pojawia..).
KonradZ9700 Opublikowano 30 Października 2018 Autor Opublikowano 30 Października 2018 Tez obstawiałbym manetkę bo jak sprawdziłem na kostce to przód normalnie dostaje prąd, a tył już nie,to coś musi byc gdzies przerwane. A jak dostanie lewy prąd to normalnie zaczyn chodzic wycieraczaka
bin85 Opublikowano 30 Października 2018 Opublikowano 30 Października 2018 Podłącz VCDS i zobacz test wyjść powinna być tam wycieraczka i spryskiwacz, działanie manetki również można podejrzeć w blokach pomiarowych
KonradZ9700 Opublikowano 30 Października 2018 Autor Opublikowano 30 Października 2018 1 godzinę temu, bin85 napisał: Podłącz VCDS i zobacz test wyjść powinna być tam wycieraczka i spryskiwacz, działanie manetki również można podejrzeć w blokach pomiarowych Tez już tak sprawdzałem i nic, ani pompka od spryskiwaczy ani ramie wycieraczki nie che ruszyć. Sprawdzę jeszcze działanie tej manetki w blokach pomiarowych
bin85 Opublikowano 31 Października 2018 Opublikowano 31 Października 2018 Skoro nie działa przy testowaniu wyjść to obstawiam że manetka będzie działać, kolejna rzecz do sprawdzenia to połączenie MCE <-> wycieraczka
KonradZ9700 Opublikowano 31 Października 2018 Autor Opublikowano 31 Października 2018 Masz jakiś schemat gdzie szukac? Jak się do tego zabrać ?
bin85 Opublikowano 31 Października 2018 Opublikowano 31 Października 2018 (edytowane) Tak, jak wrócę z roboty to wrzucę schemat Edytowane 31 Października 2018 przez bin85
bin85 Opublikowano 31 Października 2018 Opublikowano 31 Października 2018 Sprawdź jeszcze czy na czerwono czarnym przewodzie jest zasilanie jak niema to do sprawdzenia bezpiecznik ST4
PiXX Opublikowano 1 Listopada 2018 Opublikowano 1 Listopada 2018 Rzuć też okiem na przewody w gumowej przelotce między karoserią a klapą bagażnika, często się przerywają w tym miejscu
SpierfolES Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 W dniu 30.10.2018 o 17:45, KonradZ9700 napisał: Panowie mam problem z tylna wycieraczka, wogole nie reaguje na ruch manetki. Nie podaje plynu, nie słychać tez silniczka. Nie ma żadnych błędów. Przednia normalnie działa. Silniczek tylnej tez nie odpowiada na manetce, ale normalnie działa bo podałem mu na lewo prąd to normalnie się włącza. Jaka może być przyczyna? Wywal ta wycieraczkę ja sie jej pozbyłem i jest git zaślepkę na aledrogo kup i git
KonradZ9700 Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor Opublikowano 6 Listopada 2018 Bezpieczniki OK. Silniczek ma mase i prad, a te 2 pozostale kabelki nie. Tak samo w MCE. Załacza sie ramioe wtedy tylko jak dostanie mase. TO o co moze chodzic? Manetki sprawdzałem w blokach i jak naciskam to normalnie pokazuja ze działaja. gdzie moze byc problem ? JEst jeszcze jakis przekaznik, moduł ktory odpowiada za wycieraczke ?
rafiju Opublikowano 27 Grudnia 2018 Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) KonradZ9700 i jak rozwiązałeś ten problem bo mam ten sam przypadek? Edytowane 27 Grudnia 2018 przez rafiju
KonradZ9700 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2018 Nie, zostawiłem to bo już przejrzałem wszystko a dalej nic nie wiem ?
rafiju Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 więc bez oddania do elektryka się nie obejdzie
kuba9001 Opublikowano 18 Września 2019 Opublikowano 18 Września 2019 Doszedł ktoś z was z tą wycieraczką? U ojca jest to samo. Manetka w vcds pokazuje położenie. Silnik na krótko działa. Nie ma napięcia na tych dwóch środkowych przewodach we wtyczce silnika.
kuba9001 Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 Nikt nie ma żadnych pomysłów już ? Okres kwarantanny jest czas pogrzebać
ibanezratm Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Taki sam problem miałem w A6 C5, A6 C6 oraz w A3 8P. Do mechanizmu wycieraczki dostaje się woda. Konstrukcyjnie jest do bani. Jeżeli auto ma swoje lata mechanizm nabiera wody i rdzewieje od środka (w środku; dwie metalowe przekładnie, metalowe ramię i plastikowe koło zębate) mechanizm gorzej chodzi i dochodzi do zatarcia. Jeszcze jest tam przewód doprowadzający płyn do spryskiwacza. Wielokrotnie to rozbierałem w różnych modelach i odrdzewiałem, czyściłem i smarowałem na nowo. Zabieg taki pomaga, aczkolwiek z wiekiem pojawiają się coraz większe luzy oraz odrdzewianie robi swoje, nie chodzi to już tak precyzyjnie jak powinno. PS. Rdza także dostaje się do rurki doprowadzającej płyn spryskiwacza, zapycha się dysza. Proponuję kąpanie dyszy w gorącym occie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się