Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa tylna wycieraczka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem z tylna wycieraczka, wogole nie reaguje na ruch manetki. Nie podaje plynu, nie słychać tez silniczka. Nie ma żadnych błędów. Przednia normalnie działa. 

Silniczek tylnej tez nie odpowiada na manetce, ale normalnie działa bo podałem mu na lewo prąd to normalnie się włącza. 

Jaka może być przyczyna? 

Opublikowano
51 minut temu, KonradZ9700 napisał:

Panowie mam problem z tylna wycieraczka, wogole nie reaguje na ruch manetki. Nie podaje plynu, nie słychać tez silniczka. Nie ma żadnych błędów. Przednia normalnie działa. 

Silniczek tylnej tez nie odpowiada na manetce, ale normalnie działa bo podałem mu na lewo prąd to normalnie się włącza. 

Jaka może być przyczyna? 

Bezpiecznik się nie przepalił?

Opublikowano

Bezpieczniki Ok 

Opublikowano

Dziwne, że nie sypie błędami. Może manetka uszkodzona, albo zaśniedziała ? Jeśli bezpiecznik ok, silnik działa po podaniu zasilania to obstawiałbym manetkę, ale sprawdziłbym jeszcze stan styków podłączenia przy silniku i czy pojawia się tam napięcie (chociaż z tego co piszesz wygląda, że nie pojawia..).

Opublikowano

Tez obstawiałbym manetkę bo jak sprawdziłem na kostce to przód normalnie dostaje prąd, a tył już nie,to coś musi byc gdzies przerwane. A jak dostanie lewy prąd to normalnie zaczyn chodzic wycieraczaka 

Opublikowano

Podłącz VCDS i zobacz test wyjść powinna być tam wycieraczka i spryskiwacz, działanie manetki również można podejrzeć w blokach pomiarowych

Opublikowano
1 godzinę temu, bin85 napisał:

Podłącz VCDS i zobacz test wyjść powinna być tam wycieraczka i spryskiwacz, działanie manetki również można podejrzeć w blokach pomiarowych

Tez już tak sprawdzałem i nic, ani pompka od spryskiwaczy ani ramie wycieraczki nie che ruszyć. Sprawdzę jeszcze działanie tej manetki w blokach pomiarowych 

Opublikowano

Skoro nie działa przy testowaniu wyjść to obstawiam że manetka będzie działać, kolejna rzecz do sprawdzenia to połączenie MCE <-> wycieraczka

Opublikowano

Masz jakiś schemat gdzie szukac? Jak się do tego zabrać ? 

Opublikowano (edytowane)

Tak, jak wrócę z roboty to wrzucę schemat

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez bin85
Opublikowano

Sprawdź jeszcze czy na czerwono czarnym przewodzie jest zasilanie jak niema to do sprawdzenia bezpiecznik ST4

Opublikowano

Rzuć też okiem na przewody w gumowej przelotce między karoserią a klapą bagażnika, często się przerywają w tym miejscu

Opublikowano
W dniu 30.10.2018 o 17:45, KonradZ9700 napisał:

Panowie mam problem z tylna wycieraczka, wogole nie reaguje na ruch manetki. Nie podaje plynu, nie słychać tez silniczka. Nie ma żadnych błędów. Przednia normalnie działa. 

Silniczek tylnej tez nie odpowiada na manetce, ale normalnie działa bo podałem mu na lewo prąd to normalnie się włącza. 

Jaka może być przyczyna? 

Wywal ta wycieraczkę ja sie jej pozbyłem i jest git zaślepkę na aledrogo kup i git

Opublikowano

Bezpieczniki OK.

Silniczek ma mase i prad, a te 2 pozostale kabelki  nie.

Tak samo w MCE. Załacza sie ramioe wtedy tylko jak dostanie mase.

TO o co moze chodzic? Manetki sprawdzałem w blokach i jak naciskam to normalnie pokazuja ze działaja. 

gdzie moze byc problem ? JEst jeszcze jakis przekaznik, moduł ktory odpowiada za wycieraczke ?

Opublikowano (edytowane)

KonradZ9700 i jak rozwiązałeś ten problem bo mam ten sam przypadek?

Edytowane przez rafiju
Opublikowano

Nie, zostawiłem to bo już przejrzałem wszystko a dalej nic nie wiem ?

Opublikowano

więc bez oddania do elektryka się nie obejdzie

Opublikowano

Doszedł ktoś z was z tą wycieraczką? U ojca jest to samo. Manetka w vcds pokazuje położenie. Silnik na krótko działa. Nie ma napięcia na tych dwóch środkowych przewodach we wtyczce silnika. 

Opublikowano

Nikt nie ma żadnych pomysłów już ? Okres kwarantanny jest czas pogrzebać ;) 

Opublikowano

Taki sam problem miałem w A6 C5, A6 C6 oraz w A3 8P.  Do mechanizmu wycieraczki dostaje się woda. Konstrukcyjnie jest do bani. Jeżeli auto ma swoje lata mechanizm nabiera wody i rdzewieje od środka (w środku; dwie metalowe przekładnie, metalowe ramię i plastikowe koło zębate) mechanizm gorzej chodzi i dochodzi do zatarcia. Jeszcze jest tam przewód doprowadzający płyn do spryskiwacza. Wielokrotnie to rozbierałem w różnych modelach i odrdzewiałem, czyściłem i smarowałem na nowo. Zabieg taki pomaga, aczkolwiek z wiekiem pojawiają się coraz większe luzy oraz odrdzewianie robi swoje, nie chodzi to już tak precyzyjnie jak powinno. PS. Rdza także dostaje się do rurki doprowadzającej płyn spryskiwacza, zapycha się dysza. Proponuję kąpanie dyszy w gorącym occie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...