Jump to content
IGNORED

Adblue i polska zima jak zabezpieczyc


Grzegorzman
 Share

Recommended Posts

Witam, no moje kolejne pytanie które mnie nurtuje.

Mam adblue a wiadomo że to woda z czymś tam. Podobno zamarza.

Jak się zachowac w zime żeby nic się nie stało. Macie może doświadczenie w tym temacie?? Może są jakieś środki co się dolewa jak do ropy

Wiadomo autko w garażu. Ale człowiek pojedzie rano do pracy w pracy 8-10h i co zamarzło?

 

ps. nie wiem czy w dobrym miejscu to napisałem

Link to comment
Share on other sites

Chyba są grzałki w układzie SCR więc teoretycznie nie powinno być kłopotu..

Życie zweryfikuje

Edited by RALF76
Link to comment
Share on other sites

Odświeże temat, jak to jest z adblue, mówią ze zamarza poniżej -11 stopni, wiec jak samochody radzą sobie przy np -25 (Skandynawia) lub jeszcze mniej?

Jest tylko jeden rodzaj adblue?

pytam ponieważ znajomy powiedział mi ze w serwisie audi w jego a7 zmienili mu adblue na wersje która ma więcej jakiegoś tam czynnika i dzięki temu nie zamarznie? I teraz pytanie, norweskie aso ma inne płyny? Czy chwyt marketingowy zeby zarobić?

Link to comment
Share on other sites

AdBlue zamarza przy -11 ale jest ogrzewanie, które go odmraża i zamienia w stan ciekły. Do tamtego momentu i tak oczyszczanie spalin w SCR jest nie aktywne. Dopiero po osiągnięciu pewnej temp. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

w instrukcji napisane żeby do adblue nic nie dolewać bo zniszczy układ, chyba jakiś Norweski regionalny patent mają.. dopytaj znajomego może się czegoś nauczymy

Edited by RALF76
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie. Nic sie nie dolewa.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie ciekawy temat bo to info z aso, jutro zadzwonie do mojego to zobacze co powiedzą. 

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, majkel_majki napisał:

W Citroenach nic mi nie zamarzało, a były parkowane pod chmurką.

Skąd wiesz, zadlądałeś do zbiornika. Jasne że zamarzało. Praw fizyki nie oszukasz. Przy tem -11,5 °C Adblue zamarza choćbyś nie wiem czym jeździł. To że nie odczuľeś zamarzania jest spowodowane tym, że jest podgrzewanie. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Muskel1 napisał:

Skąd wiesz, zadlądałeś do zbiornika. Jasne że zamarzało. Praw fizyki nie oszukasz. Przy tem -11,5 °C Adblue zamarza choćbyś nie wiem czym jeździł. To że nie odczuľeś zamarzania jest spowodowane tym, że jest podgrzewanie. 

Nie interesuje mnie kompletnie co było w zbiornikach. W żadnym z aut nie pojawiły się problemy z jazdą, rozruchem czy trybem awaryjnym w zimie, więc układ podgrzewany czy nie działał jak należy i tyle z perspektywy użytkownika mi wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, majkel_majki napisał:

Nie interesuje mnie kompletnie co było w zbiornikach. W żadnym z aut nie pojawiły się problemy z jazdą, rozruchem czy trybem awaryjnym w zimie, więc układ podgrzewany czy nie działał jak należy i tyle z perspektywy użytkownika mi wystarczy.

To nie mów, że Ci nie zamarzało bo głupoty opowiadasz. Po to inżynierowie różne cuda wymyslili, żeby nie było z tym kłopotu i tak działało jak należy. 

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Byłem w serwisie, w odpowiedzi dostałem ze występuje tylko jeden rodzaj adblue ale widocznie jednak niektóre aso robią cuda zeby zarobić wiecej:lol:


a ogolnie jak to jest w zimie, lepiej mieć mniej i dolewać czy nalane na pełno i nie zaglądać tam?

Link to comment
Share on other sites

Adblue sie nie dolewa. Nalewa sie raz do pełna i jeździ aż komputer powie że należy dolać. Wtedy tankujesz do pełna i tak w kółko. 

Link to comment
Share on other sites

U mnie w pracy na firmowych VW mniej więcej tak to wygląda z adblue jezelich chodzi o komunikaty na fis:

Zasięg z adblue 2000 km....zasięg 1500....1000...800...600...500..jeszcze nie dolaleś?!...450 440 aaa dolej Pan no!... 430...dolej albo doniosę!...za 10km nie odpalisz auta i wtedy dolejesz....😬 ...i tak co odpalenie auta jakieś komunikaty nawet przy pełnym zbiorniku adblue.

Link to comment
Share on other sites

Po zatankowaniu adblue zanim uruchomisz silnik należy przynajmniej na 30 sek. sam zapłon włączyć (bez uruchamiania) żeby system sie przyuczył. 

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio z racji wyskoczenia komunikatu o dolaniu adblue miałem sytuację że dolałem na włączonym silniku, system nie zareagował mimo tego że dolałem na maksa, koniec końców wylądowałem w serwisie na wyserowaniu systemu, potem 50km po autostradzie na 5 biegu i ok 90km, po czym system się zresetował. Także trzeba uważać z tym adblue ;)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, szafa napisał:

Ostatnio z racji wyskoczenia komunikatu o dolaniu adblue miałem sytuację że dolałem na włączonym silniku, system nie zareagował mimo tego że dolałem na maksa, koniec końców wylądowałem w serwisie na wyserowaniu systemu, potem 50km po autostradzie na 5 biegu i ok 90km, po czym system się zresetował. Także trzeba uważać z tym adblue ;)

Czyli zgodnie z powiedzeniem: przawdziwy mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...