Jump to content
IGNORED

2.0 tdi BPW wycieki oleju


Jakub991227
 Share

Recommended Posts

A4 2006 2.0 TDI BPW olej od nowości co 15kkm Castrola 5w30 od kilku lat LL, problem w tym że silnik ma wycieki. Odma jest drożna, po odpięciu dmucha oparami. Płynu chłodniczego nie ubywa, mazi pod korkiem oleju nie ma, a wyciek widać od strony skrzyni na uszczelce głowicy. Sprawdzałem od dołu to przy podstawie filtra oleju nie w bloku, przy łapie silnika jest mokro, i z góry gdzieś głowica albo blok cieknie. Strasznie ciężko tam dopatrzec skąd to dokładnie, ale pod głowicą od dwóch stron na szerokości 10cm jest ulane. Kilka razy zdarzyło się po trasie że zaśmierdzialo olejem w środku, po otwarciu maski przy egr leciał dym jakby z kolektora się olej dopalał. Wokół korka wlewu oleju sucho, a od vacum pompy nie widać czy coś cieknie bo kijowy wgląd. Dodam ze 3 lata temu 40 tys km temu silnik miał zatartą pompę oleju i była robiona uszczelka pod głowicą, regenerowana głowicą chyba i regenerowana vacum. Teraz pytanie, czy uszczelka jest źle założona czy tam od pompy vacum na uszczelnieniu albo od wałku rozrządu cieknie? Macie jakieś pomysły które uszczelniania najczęściej padają w BPW? Silnik ma moc i ani dymka nie puści chyba ze wypalanie DPF. 

Sorki ze piszę z taką niby prostą sprawą odnośnie diagnozy ale samochód nie może stać rozebrany a żeby znaleźć dokładnie wyciek trzeba połowę osprzętu demontować. 

 

PS po 1kkm ubyło oleju z bagnetu ok pół stanu, wyczyscilem silnik i osłony od dołu, dolałem 200ml oleju i po trasie znowu samochód zostawia ślady na kostce

Edited by Jakub991227
Link to comment
Share on other sites

po trasie podłóż kawałek kartonu pod silnik to zlokalizujesz miejsce więc będziesz miał jakiś punkt zaczepienia. U mnie uciekał płyn i olej myślałem, że cieknie skrzynia a okazała się pompa vakum. wyciekający olej lał się na uszczelkę termostatu i ją zniszczył co spowodowało wyciek płynu. Ale jak miałeś to robione to nie powinno być kłopotu. u mnie wyciek był od strony grodzi bliżej pasażera.

Link to comment
Share on other sites

To ścieka na osłony pod silnikiem a świeży olej widziałem wczoraj na samym spodzie silnika na łączeniu skrzyni i silnika, kropelki wisiały. I po bloku gdzies spływa w to miejsce i z tego na osłony kapie a z osłon na ziemię 

Link to comment
Share on other sites

Tez kiedyś u siebie szukałem wycieku oleju, dokładnie jak u ciebie na łączeniu skrzyni i silnika były krople. Wyglądały jak czysty i gesty olej. Dopiero po jakimś czasie zaskoczyłem ze to jest ropa odparowana od gorącego silnika i wyglądała jak czyściutki olej. Po zmianie uszczelki pompy wakum było sucho. Sprawdź jakiego koloru są te krople na łączeniu skrzyni  jak ciemne to pewnie masz inna nieszczelność.

Link to comment
Share on other sites

Jak z kostki wziąłem na palec to zmieszane czarne takie ale strasznie rzadkie jak nie olej, to faktycznie ropa może ściekać? 

Link to comment
Share on other sites

Witam Kolegów. Też mam podobny problem, też 2.0 TDI BPW, długo szukałem co i skąd mi leci, bo po jeździe w garażu rano zawsze plamka ok 10mm. Wyczyściłem cały silnik od góry do dołu brake cleanerem i okazało się że to leci ropa gdzieś z vacum pompy (może spod uszczelki choć już ją wymieniałem). Także lusterko w rękę, wyczyść okolice vacum pompy i po następnej jeździe sprawdź czy już się coś nie pojawiło.

Link to comment
Share on other sites

Jutro dzień powinien mi starczyć, porozbieram tam wszystko i jeśli faktycznie z vacum cieknie to uszczelka do wymiany pójdzie, umyję silnik i będę oglądał dalej skąd wycieki idą. A takie pytanie, silniki myjecie normalnie myjką, sama woda czy dodatki chemiczne? I na odpalonym czy nie? 

Link to comment
Share on other sites

Uszczelka wymieniona, teraz będę obserwował czy nadal cieknie czy nie. Na 100% to cieknie ropa. 

Jeszcze mam jedno pytanie, wyczytałem gdzieś na forum że w 16v w głowicy gdzies przy kolektorze ssącym są zaślepki szyny paliwowej, jest takie coś też w 8v? Bo z tego też czasami cieknie paliwo a to o tym by mówiło z tym że od tamtej strony silnik jest mokry 

Link to comment
Share on other sites

U mnie wymienili cały zestaw uszczelek do regeneracji pompy vacum ok 170 zł komplet. Problem ustał.

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że u mnie też dopiero zestaw naprawczy załatwi sprawę lub druga sprawna, pewna pompa.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj trasa 90km, trochę dostał po d*pie bo załadowany i butowany trochę, po nocy pod samochodem plama oleju ok 4x4cm, ale raczej bez ropy bo nie takie szorstkie. Odkręciłem pokrywę i nigdzie nowych wycieków nie zuwazyłem poza tym że od strony egr z korka wlewu musiało polecieć trochę bo się spociło to miejsce. Co to może w końcu być? Na bagnecie trochę oleju ubyło ? Ciężko mi stwierdzić że to uszczelka pod głowicą skoro auto nie kopci, nie przegrzewa się i nie bierze płynu chłodniczego a pod korkiem nie ma masła :( chyba trzeba będzie oddać go do mechanika

Link to comment
Share on other sites

 W moim, po wymianie głowicy ciekła ropa i olej spod pompy vacum. Po wymianie uszczelki vacum na nową ropa nie cieknie, ale olej nadal sączy. Przed złożeniem  wypolerowana pompa i głowica w miejscu przylegania uszczelki. Śruby dokręcane dynamometrem z siłą w/g zaleceń serwisowych ale i tak sączy olej. Problem nie zniknął. Faktycznie bardzo ciężko dostrzec olej sączący się spod pompy vacum. Może ktoś ogarnął to do końca. U mnie sączy na tyle symbolicznie, że odpuściłem sobie dalsze próby uszczelniania tego wycieku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...