sandall Opublikowano 3 Grudnia 2018 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Witam, jak w temacie, nigdzie za bardzo niema o tym informacji czym one roznia sie od siebie a jest ich kilka. Czy ktos kiedys z czystej ciekawosci zainteresowal sie tym i znalazl je? Pozdrawiam!
matmac Opublikowano 4 Grudnia 2018 Opublikowano 4 Grudnia 2018 https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk1/power_unit/6-cylinder_engine_(5_valve)_mechanics/technical_data/technical_data/engine_data/
DaveLove Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Wrzucam jeszcze w wersji polskiej. dane techniczne 2.8.pdf
elmer35 Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Wiem, że temat stary. Różnice między ACK a ALG, to takie, że: - stopień sprężania: ACK 10,6, ALG 10,3 - układ doprowadzania wtórnego powietrza: ACK nie ma, ALG ma Chodzi mi o ten układ doprowadzania wtórnego powietrza. To jest ta pompa powietrza zamontowana pod zderzakiem ? Jeśli tak to kiedy ma sie ona załączyć ? Jaką konkretnie pełni funkcję ? Czy możną ją usunąć ? Co wtedy ?
Banan Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Opublikowano 19 Kwietnia 2021 to tylko ekologia - pozwala spełnić normę spalin na zimnym silniku
wojtek_lbn Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Opublikowano 21 Kwietnia 2021 W dniu 19.04.2021 o 22:50, elmer35 napisał: Wiem, że temat stary. Różnice między ACK a ALG, to takie, że: - stopień sprężania: ACK 10,6, ALG 10,3 - układ doprowadzania wtórnego powietrza: ACK nie ma, ALG ma Chodzi mi o ten układ doprowadzania wtórnego powietrza. To jest ta pompa powietrza zamontowana pod zderzakiem ? Jeśli tak to kiedy ma sie ona załączyć ? Jaką konkretnie pełni funkcję ? Czy możną ją usunąć ? Co wtedy ? SAI można usunąć, tylko trzeba go też wyprogramować ze sterownika. Jak jest SAI to jest wersja na normę EU3 i ma też 4 sondy w wydechu zamiast 2, plus różnicę w paru drobiazgach przy samym silniku. Jeśli pytasz bo chcesz podmienić silnik z EU2 na EU3 albo na odwrót, to nie będzie tak całkiem prosto.
elmer35 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Mówisz, że jak jest ta pompa powietrza wtórnego to powinny też być 4 sondy lambda ? Mam auto jak w profilu, ale mam tylko dwie sondy przed katalizatorami.
wojtek_lbn Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Wszystkie które widziałem miały cały zestaw EU3 włącznie z 4 sondami, ale ręki sobie nie dam uciąć, a chwilowo nie działa mi ETKA więc nie sprawdzę.
Banan Opublikowano 24 Kwietnia 2021 Opublikowano 24 Kwietnia 2021 (edytowane) sai wystepuje też w wersji z 2 sondami czyli wszystkie 2.4/2.8 przed 2000 rokiem , 4 sondy pojawiły sie od 2000 roku ( w USA już od 98 roku ) i wtedy zawsze jest SAI Twój ALG ma tylko 2 sondy tak samo jak ACK , APR , AQD Silnik 2.4 AML ma już normę EU4 , nie wiem jak 2.8 AMX Edytowane 24 Kwietnia 2021 przez Banan
elmer35 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Dla to lepiej, że jest tylko 2 sondy :-) . Mniejsze koszty wymiany.
Babko Opublikowano 3 Maja 2021 Opublikowano 3 Maja 2021 Mam akurat wersję USA z 98r. I mogę potwierdzić 4 sondy i SAI kod silnika mam AHA
polevczyc Opublikowano 22 Września Opublikowano 22 Września 2.8 AMX też ma układ SAI oraz 4 sondy, norma eu4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się