Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8T BFB S-Line Sedan


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to jest mój nowy nabytek, A4 B7 z oryginalnym S-linem oraz motorem 1.8T BFB, do pełni szczęścia brakuje tylko quattro ?, stare B6 znalazło nowego właściciela.

Auto zakupione z województwa Mazowieckiego, konkretnie stolicy kraju ?

Do zakupu skłoniło mnie dosyć nietypowe wyposażenie, bezwypadkowość (jedynym mankamentem jest lekko drapnięty tylny błotnik przy rancie na dole ale to się kiedyś pomaluje), oryginalny przebieg który sprawdzałem w ASO. Autem jeździła osoba która kupiła je nowe i była jego jedynym właścicielem :D co ciekawe autko było serwisowane w ASO Audi aż do 2016roku :D jak obejrzałem je od spodu byłem zaskoczony w moim B6 nie było żadnej osłony a tutaj wszyściutko zabudowane plastikami.

 

47355491_1083771481804419_9042004754879741952_n.jpg

 

 

Zanim zacznie się modzenie, na początek trwa akcja "irytująca wibracja"

Konkretnie chodzi o to że są delikatne wibracje wyczuwane na karoserii jak w moim poprzednim B6 1.9TDI, co jest mega irytujące bo nie po to się kupuje benzyniaka żeby zachowywał się jak diesel. Na forum gdzieś znalazłem że to częsta przypadłość w 1.8T i ponoć "ten typ tak ma" ale ja chcę z tym walczyć i mam nadzieję że się uda.

Opublikowano

Wstępne oględziny po dojechaniu do domu :D nie jest źle.

Przepustnica lekko zabrudzona ale idzie do czyszczenia, kolektor całkiem spoko nie jest brudny jak w moim poprzednim B6 :P, jedynie są śladowe ilości oleju.

IMG_20181205_125112_1.jpg

IMG_20181205_125052.jpg

IMG_20181205_125139_1.jpg

IMG_20181205_125149.jpg

 

 

Cewki oczywiście utopione w oleju i ogólnie poci się z pod uszczelki klawiatury, więc na dniach trzeba będzie to wymienić, co ciekawe mam jeszcze oryginalne cewki Audi.

IMG_20181205_131801.jpg

IMG_20181205_132449.jpg

 

No i odma a konkretnie jedna z jej części ten grzybek jest w nim troszkę masła (widać że robiła krótkie trasy, na szczęście pod korkiem oleju czy na bagnecie brak masełka).

IMG_20181205_133942.jpg

IMG_20181205_133954.jpg

Opublikowano

Gratuluje zakupu furki i bezawaryjności życze :wink4:

Pokaż środek autka :wink:

Najważniejsze porobisz i nic więcej nie powinno się dziać:decayed:

Opublikowano

Na dniach dam więcej fotek, bo teraz nie mam kiedy zabardzo ich zrobić. Odrazu będą fotki z czyszczenia itp ?

Opublikowano (edytowane)

Na początek czyszczenie odmy oraz zaworku, jak narazie jedyne co musiałem dokupić to słynne kolanko odmy w 1.8t wraz z uszczelką nową.

Dużo zdjęć nie robiłem bo zimno, ręce brudny itp

Po adaptacji przepustnicy i 1 odpaleniu miałem wrażenie że wibracje są o 1/3 mniejsze niż były (być może to efekt placebo).

Niestety jedynie udało mi się dostać to kolanko firmy FEBI, najlepsza firma jaka u mnie była dostępna na miejscu.

IMG_20181211_143758.jpg

Kilka fotek z czyszczenia.

IMG_20181211_145833.jpg

IMG_20181211_152112.jpg

IMG_20181211_162247.jpg

IMG_20181211_162254.jpg

IMG_20181211_165246.jpg

IMG_20181211_165257.jpg

Odrazu jak tyle rozebrałem to był szybki wgląd na turbo.

IMG_20181210_151956.jpg

 

Edytowane przez hunter999
Opublikowano

Co do tego turbo to jest tak jak ci pisałem już na grupie. Ten luz mógłby być mniejszy - u mnie jest mniejszy.

Opublikowano
5 minut temu, hunter999 napisał:

Ok, tak zrobię :)

Co to diesel że robiłeś tylko do 4 tys ? Przynajmniej do 6 tys. trzeba robić. Z tego co widać to duże stuki, świece kiedy wymieniane ? Być może cewki będzie trzeba zmienić.  Turbo też trochę przeładowuje. Zrób porządne logi od 1500 - 6200, wcześniej skasuj błędy nawet jak ich nie ma :)

Opublikowano (edytowane)

Narazie zabrałem się za wymianę płynu wspomagania bo zamówienia już idą (uszczelki itp) ?

Przód auta został profesjonalnie podniesiony ?

IMG_20190304_183754.jpg

 

Następnie demontaż zbiornika do mycia (oczywiście wszystko się pozalewało ? )

IMG_20190304_155502.jpg

 

A tutaj profesjonalne narzędzie do zatkania króćca powrotnego ?

IMG_20190304_181908.jpg

 

Układ przepłukany 3 razy, pod koniec wreszcie zaczął lecieć zielony płyn.

Użyłem polecanego TOTAL LHM PLUS oraz do przepłukania resztek MANNOL 8990.

IMG_20190304_180438.jpg

 

 

Edytowane przez hunter999
Opublikowano (edytowane)

Kolejnym etapem napraw było uszczelnienie góry silnika a konkretnie uszczelka pod pokrywą oraz napinaczem.

Potrzebne elementy poniżej ?

IMG_20190311_140119.jpg

 

Motor przed wymianą uszczelek.

IMG_20190311_145704.jpg

 

Na początku demontaż cewek, jak widać całe mokre przesz uszczelkę która puszcza olej.

IMG_20190311_145739.jpg

IMG_20190311_150026.jpg

 

Po demontażu pokrywy, nie było tak źle troszkę syfu.

IMG_20190311_163625.jpg

 

I teraz problem jeśli po wkręceniu blokady napinacza łańcuch się nie poluzuje należy wrzucić 5 bieg i bujać autem przód tył.

IMG_20190312_125019.jpg

 

Niektórzy decydują się dawać sylikon na tą uszczelkę inni nie, ja jednak dałem aby mieć pewność że nie będę musiał robić tego za kilka miesięcy znowu.

IMG_20190312_135427.jpg

 

Napinacz lekko wymyty i już założony ?

IMG_20190312_145732.jpg

 

Łańcuch nie ma wcale luzów co mnie cieszy niezmiernie (jedna wymiana mniej) jak jest napięty nie da się go ruszyć.

IMG_20190312_160912.jpg

 

Podczas odkręcania wałka ssącego do demontażu napinacza niektóre elementy trzymające wałek miały oryginalnie sylikon, więc ja też dałem.

IMG_20190312_152749.jpg

 

Pokrywa silnika od środka został wymyta z nagaru K2 Akra(troszkę słaby płyn bo poszło pół butelki).

IMG_20190312_181834.jpg

 

Miejsce stykania uszczelek zostało wyczyszczone i odtłuszczone zmywaczem sylikonu.

IMG_20190312_160220.jpg

 

No i składanie resztek ?

IMG_20190312_184059.jpg

 

Istotne rzeczy to śruby od wałka ssącego, napinacza, pokrywy silnika przykręca się momentem 10Nm.

 

 

Edytowane przez hunter999
Opublikowano

Niedawno dojechał do mnie taki oto zestawik widoczny na zdjęciu ?

IMG_20190316_122932.jpg

Opublikowano

Dzisiaj zostały zamontowane nowe świece NGK ?

IMG_20190316_110654.jpg

IMG_20190316_110618.jpg

 

Do usunięcia zgromadzonego syfu w gnieździe świecy użyłem strzykawki ze słomką do odessania oleju (który leciał tam przez starą uszczelkę), oraz kompresora i benzyny.

IMG_20190311_144033.jpg

IMG_20190311_154635.jpg

 

Nowe Świece dokręcone momentem 27Nm, poniżej stare świece jeszcze były ori Audi.

IMG_20190316_125952.jpg

 

Po wkręceniu nowych świec trzeba je wygrzać podczas 1 odpalenia na nich auta, więc auto zostało zagrzane do 90 stopni a później krótka przejażdżka 4km ?

Opublikowano

No no kolego z takim podejściem to to auto daleko zajdzie, dobra robota. Na koniec planujesz jakieś podniesienie mocy? :) ?

Opublikowano

Narazie planuję doprowadzić go do stanu idealnego ? Później będę coś modził, zastanawiam się nad podniesieniem mocy bo w mojej okolicy jest osoba która robi to za 700zł, ale to dopiero jak stwierdzę że braknie mi koników w aucie ?

Opublikowano

Kolego, aż miło się patrzy jak przykładasz się do relacji o aucie i dbania o nie ;)

Bezawaryjności ;)

Opublikowano

Robota jak bym robił swoje własne - podoba mi się!

Też muszę się kiedyś przymierzyć do wymiany tej uszczelki pod pokrywą zaworów. Póki co ogarniam inne rzeczy :)

Opublikowano

Dzisiaj auto oddałem na wymianę łożyska bo nie miałem czasu na samodzielną jego wymianę, ale część myślę że dobra bo firmy FAG, dodatkowo małe mycie auta i lekka polerka woskiem z K2 ?

IMG_20190318_164125.jpg

 

IMG_20190320_151421.jpg

IMG_20190320_151446.jpg

Opublikowano

Hunter ... jak Ty mnie zaimponowałeś w tej chwili ... tym całym wątkiem - świetne podejście do samochodu :D

Ps. piękny kolor samochodu :D : D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...