hunter999 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Witam, to jest mój nowy nabytek, A4 B7 z oryginalnym S-linem oraz motorem 1.8T BFB, do pełni szczęścia brakuje tylko quattro ?, stare B6 znalazło nowego właściciela. Auto zakupione z województwa Mazowieckiego, konkretnie stolicy kraju ? Do zakupu skłoniło mnie dosyć nietypowe wyposażenie, bezwypadkowość (jedynym mankamentem jest lekko drapnięty tylny błotnik przy rancie na dole ale to się kiedyś pomaluje), oryginalny przebieg który sprawdzałem w ASO. Autem jeździła osoba która kupiła je nowe i była jego jedynym właścicielem co ciekawe autko było serwisowane w ASO Audi aż do 2016roku jak obejrzałem je od spodu byłem zaskoczony w moim B6 nie było żadnej osłony a tutaj wszyściutko zabudowane plastikami. Zanim zacznie się modzenie, na początek trwa akcja "irytująca wibracja" Konkretnie chodzi o to że są delikatne wibracje wyczuwane na karoserii jak w moim poprzednim B6 1.9TDI, co jest mega irytujące bo nie po to się kupuje benzyniaka żeby zachowywał się jak diesel. Na forum gdzieś znalazłem że to częsta przypadłość w 1.8T i ponoć "ten typ tak ma" ale ja chcę z tym walczyć i mam nadzieję że się uda.
hunter999 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2018 Wstępne oględziny po dojechaniu do domu nie jest źle. Przepustnica lekko zabrudzona ale idzie do czyszczenia, kolektor całkiem spoko nie jest brudny jak w moim poprzednim B6 :P, jedynie są śladowe ilości oleju. Cewki oczywiście utopione w oleju i ogólnie poci się z pod uszczelki klawiatury, więc na dniach trzeba będzie to wymienić, co ciekawe mam jeszcze oryginalne cewki Audi. No i odma a konkretnie jedna z jej części ten grzybek jest w nim troszkę masła (widać że robiła krótkie trasy, na szczęście pod korkiem oleju czy na bagnecie brak masełka).
Adam87 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Gratuluje zakupu furki i bezawaryjności życze Pokaż środek autka Najważniejsze porobisz i nic więcej nie powinno się dziać
hunter999 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2018 Na dniach dam więcej fotek, bo teraz nie mam kiedy zabardzo ich zrobić. Odrazu będą fotki z czyszczenia itp ?
hunter999 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) Na początek czyszczenie odmy oraz zaworku, jak narazie jedyne co musiałem dokupić to słynne kolanko odmy w 1.8t wraz z uszczelką nową. Dużo zdjęć nie robiłem bo zimno, ręce brudny itp Po adaptacji przepustnicy i 1 odpaleniu miałem wrażenie że wibracje są o 1/3 mniejsze niż były (być może to efekt placebo). Niestety jedynie udało mi się dostać to kolanko firmy FEBI, najlepsza firma jaka u mnie była dostępna na miejscu. Kilka fotek z czyszczenia. Odrazu jak tyle rozebrałem to był szybki wgląd na turbo. Edytowane 12 Grudnia 2018 przez hunter999
Emejcz Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Co do tego turbo to jest tak jak ci pisałem już na grupie. Ten luz mógłby być mniejszy - u mnie jest mniejszy.
hunter999 Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Opublikowano 1 Marca 2019 Dzisiaj zabrałem się za logi dynamiczne, ktoś może powiedzieć czy jest ok ? 002-033 http://vaglogi.pl/log-002_033_6bcmYW.html 003-020 http://vaglogi.pl/log-003_020_5aq1XOX.html 115-118 http://vaglogi.pl/log-115_118_HU5k6s6.html
Adam87 Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 Najlepiej to utwórz nowy temat tutaj z logami.. bardziej ktoś pomoże.. https://a4-klub.pl/forum/195-18t/?page=2
hunter999 Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Opublikowano 1 Marca 2019 58 minut temu, Adam87 napisał: Najlepiej to utwórz nowy temat tutaj z logami.. bardziej ktoś pomoże.. https://a4-klub.pl/forum/195-18t/?page=2 Ok, tak zrobię
cysiek18 Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 5 minut temu, hunter999 napisał: Ok, tak zrobię Co to diesel że robiłeś tylko do 4 tys ? Przynajmniej do 6 tys. trzeba robić. Z tego co widać to duże stuki, świece kiedy wymieniane ? Być może cewki będzie trzeba zmienić. Turbo też trochę przeładowuje. Zrób porządne logi od 1500 - 6200, wcześniej skasuj błędy nawet jak ich nie ma
hunter999 Opublikowano 4 Marca 2019 Autor Opublikowano 4 Marca 2019 (edytowane) Narazie zabrałem się za wymianę płynu wspomagania bo zamówienia już idą (uszczelki itp) ? Przód auta został profesjonalnie podniesiony ? Następnie demontaż zbiornika do mycia (oczywiście wszystko się pozalewało ? ) A tutaj profesjonalne narzędzie do zatkania króćca powrotnego ? Układ przepłukany 3 razy, pod koniec wreszcie zaczął lecieć zielony płyn. Użyłem polecanego TOTAL LHM PLUS oraz do przepłukania resztek MANNOL 8990. Edytowane 4 Marca 2019 przez hunter999
hunter999 Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Kolejnym etapem napraw było uszczelnienie góry silnika a konkretnie uszczelka pod pokrywą oraz napinaczem. Potrzebne elementy poniżej ? Motor przed wymianą uszczelek. Na początku demontaż cewek, jak widać całe mokre przesz uszczelkę która puszcza olej. Po demontażu pokrywy, nie było tak źle troszkę syfu. I teraz problem jeśli po wkręceniu blokady napinacza łańcuch się nie poluzuje należy wrzucić 5 bieg i bujać autem przód tył. Niektórzy decydują się dawać sylikon na tą uszczelkę inni nie, ja jednak dałem aby mieć pewność że nie będę musiał robić tego za kilka miesięcy znowu. Napinacz lekko wymyty i już założony ? Łańcuch nie ma wcale luzów co mnie cieszy niezmiernie (jedna wymiana mniej) jak jest napięty nie da się go ruszyć. Podczas odkręcania wałka ssącego do demontażu napinacza niektóre elementy trzymające wałek miały oryginalnie sylikon, więc ja też dałem. Pokrywa silnika od środka został wymyta z nagaru K2 Akra(troszkę słaby płyn bo poszło pół butelki). Miejsce stykania uszczelek zostało wyczyszczone i odtłuszczone zmywaczem sylikonu. No i składanie resztek ? Istotne rzeczy to śruby od wałka ssącego, napinacza, pokrywy silnika przykręca się momentem 10Nm. Edytowane 15 Marca 2019 przez hunter999
hunter999 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Opublikowano 16 Marca 2019 Niedawno dojechał do mnie taki oto zestawik widoczny na zdjęciu ?
hunter999 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Opublikowano 16 Marca 2019 Dzisiaj zostały zamontowane nowe świece NGK ? Do usunięcia zgromadzonego syfu w gnieździe świecy użyłem strzykawki ze słomką do odessania oleju (który leciał tam przez starą uszczelkę), oraz kompresora i benzyny. Nowe Świece dokręcone momentem 27Nm, poniżej stare świece jeszcze były ori Audi. Po wkręceniu nowych świec trzeba je wygrzać podczas 1 odpalenia na nich auta, więc auto zostało zagrzane do 90 stopni a później krótka przejażdżka 4km ?
Unf Opublikowano 16 Marca 2019 Opublikowano 16 Marca 2019 No no kolego z takim podejściem to to auto daleko zajdzie, dobra robota. Na koniec planujesz jakieś podniesienie mocy? ?
hunter999 Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Opublikowano 16 Marca 2019 Narazie planuję doprowadzić go do stanu idealnego ? Później będę coś modził, zastanawiam się nad podniesieniem mocy bo w mojej okolicy jest osoba która robi to za 700zł, ale to dopiero jak stwierdzę że braknie mi koników w aucie ?
Mordeliuss Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 Kolego, aż miło się patrzy jak przykładasz się do relacji o aucie i dbania o nie Bezawaryjności
Emejcz Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 Robota jak bym robił swoje własne - podoba mi się! Też muszę się kiedyś przymierzyć do wymiany tej uszczelki pod pokrywą zaworów. Póki co ogarniam inne rzeczy
hunter999 Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Opublikowano 20 Marca 2019 Dzisiaj auto oddałem na wymianę łożyska bo nie miałem czasu na samodzielną jego wymianę, ale część myślę że dobra bo firmy FAG, dodatkowo małe mycie auta i lekka polerka woskiem z K2 ?
lewiatan1989 Opublikowano 20 Marca 2019 Opublikowano 20 Marca 2019 Hunter ... jak Ty mnie zaimponowałeś w tej chwili ... tym całym wątkiem - świetne podejście do samochodu Ps. piękny kolor samochodu : D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się