Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy wspomagania z 1.9TDI na 2.5TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Od dłuższego czasu zauważyłem, że moje wspomaganie nie działa jak należy. Zaczynam powoli diagnozować co i jak. Na pierwszy ogień poszło przepłukanie układu. Opiłków nie widziałem w starym oleju, ale kto wie, może coś tam w pompie zostało. Czy wie ktoś może jak zdiagnozować problem? Przyznam, że nie widziałem problemu dopóki nie próbowałem kręcić kierownicą w A4B5 z silnikiem 1,6 oraz w Passacie B5 1,9tdi przedlift, różnica jest ogromna! Zastanawiam się czy jest duży problem z podmianą pompy (czy mocowania te same itd.) i czy coś to da żeby przejść ze 100barów na 120. Pomoże ktoś?

Opublikowano

Pompy różnią się wydajnością i króćcem zasilającym- V'ki i rzędówki mają go skierowanego w innym kierunku, musisz porównać na zdjęciach bo pozostałe wymiary i punkty mocowania są identyczne. Teoretycznie da się obrócić króciec bo jest wciskany, praktycznie bywa różnie. 

Opublikowano

Dzięki! Porównam sobie zdjęcia. A jak może być z tym wspomaganiem? Jest jakiś patent na sprawdzenie czy to pompa czy magiel?

Opublikowano

Domowego sposobu nie znam, ale raczej pompa. One wytrzymują +/- 400 tys. km i to pod warunkiem, że mają właściwy stan i jakość oleju w układzie.

Opublikowano

Ja mialem pompe 100 bar czy iles tam. Z jakiejs a6 c6 chyba podeszła nie pamiętam 130bar. Wspomaganie bez zmian xDDDD Jak zimna chodzi git. Zagrzeje sie i juz d*pa. Rózne płyny 3 pompy na podmianke i dalej jak zimny lekko jak sie zagrzeje d*pa. Oryginalnie nie mialem chlodnicy tej rurki z przodu. Po jej zamontowaniu po jezdzie na autobanie jest o wiele lepiej. Bo kiedys przy zjezdzaniu z autostrady - gdzie jest wspomaganie? xD

Opublikowano

W B5 rozumiem, że nie ma tej rurki chłodzącej płyn?

Opublikowano
W dniu 3.03.2019 o 13:15, karaluch8 napisał:

Ja mialem pompe 100 bar czy iles tam. Z jakiejs a6 c6 chyba podeszła nie pamiętam 130bar. Wspomaganie bez zmian xDDDD Jak zimna chodzi git. Zagrzeje sie i juz d*pa. Rózne płyny 3 pompy na podmianke i dalej jak zimny lekko jak sie zagrzeje d*pa. Oryginalnie nie mialem chlodnicy tej rurki z przodu. Po jej zamontowaniu po jezdzie na autobanie jest o wiele lepiej. Bo kiedys przy zjezdzaniu z autostrady - gdzie jest wspomaganie? xD

Dziewne, że takie tak się u Ciebie grzała hmm. Dziwne jest dla mnie to, że w innych samochodach z przebiegiem ponad 500kkm wspomaganie działa jak w nowym samochodzie. Zabiorę się za wymianę w tym tygodniu i zobaczymy co to z tego wyjdzie

Opublikowano
20 minut temu, Majkiteusz napisał:

Dziewne, że takie tak się u Ciebie grzała hmm. Dziwne jest dla mnie to, że w innych samochodach z przebiegiem ponad 500kkm wspomaganie działa jak w nowym samochodzie. Zabiorę się za wymianę w tym tygodniu i zobaczymy co to z tego wyjdzie

Jak ktoś serwisowa układ to będzie działać.

A są tacy że jeżdżą aż padnie...

Opublikowano
2 godziny temu, wesz82 napisał:

Jak ktoś serwisowa układ to będzie działać.

A są tacy że jeżdżą aż padnie...

Mam B5kę od 3 lat i w sumie nigdy wspomaganie nie działało "leciutko". Po czasie zaczęło to być na tyle denerwujące, że stwierdziłem aby zasięgnąć tematu i zobaczyć co w trawie piszczy.

Opublikowano
W dniu 3.03.2019 o 13:15, karaluch8 napisał:

Ja mialem pompe 100 bar czy iles tam. Z jakiejs a6 c6 chyba podeszła nie pamiętam 130bar. Wspomaganie bez zmian xDDDD Jak zimna chodzi git. Zagrzeje sie i juz d*pa. Rózne płyny 3 pompy na podmianke i dalej jak zimny lekko jak sie zagrzeje d*pa. Oryginalnie nie mialem chlodnicy tej rurki z przodu. Po jej zamontowaniu po jezdzie na autobanie jest o wiele lepiej. Bo kiedys przy zjezdzaniu z autostrady - gdzie jest wspomaganie? xD

karaluch8, powiedz mi z jakiego auta montowałeś tę chłodnicę płuynu wspomagania? z B5?

Opublikowano
2 godziny temu, Majkiteusz napisał:

karaluch8, powiedz mi z jakiego auta montowałeś tę chłodnicę płuynu wspomagania? z B5?

A akurat z passata b5 wyciaglem bo to to samo

Opublikowano
W dniu 3.03.2019 o 13:15, karaluch8 napisał:

Ja mialem pompe 100 bar czy iles tam. Z jakiejs a6 c6 chyba podeszła nie pamiętam 130bar. Wspomaganie bez zmian xDDDD Jak zimna chodzi git. Zagrzeje sie i juz d*pa. Rózne płyny 3 pompy na podmianke i dalej jak zimny lekko jak sie zagrzeje d*pa. Oryginalnie nie mialem chlodnicy tej rurki z przodu. Po jej zamontowaniu po jezdzie na autobanie jest o wiele lepiej. Bo kiedys przy zjezdzaniu z autostrady - gdzie jest wspomaganie? xD

Masz jakieś foty tego jak to jest zamontowane.???

Mam chłodniczke paliwa z mietka to może bym zapodal.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...