Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BRB] Głośniejszy w zakresie 1800-2000 obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie mojego auta. Od jakiegoś czasu w zakresie 1800-2000 jak wolno wchodzę na obroty silnik jest głośniejszy. Jest to dźwięk jakby silnik nie był amortyzowany przez poduszki tylko dudni. Mimo tego porównania uważam że to nie poduszki bo lewa i prawa były wymieniane i po wymianie nadal to występowało także je wyeliminowałem. Jeszcze zanim się rozgrzeje to mam wrażenie że lekko trzęsie silnikiem przy przyśpieszaniu zanim złapie odpowiednią temperaturę. Ostatnio jednak po odpaleniu dałem mu od razu w palnik i o dziwo tego dźwięku już nie było. Auto po rozgrzaniu zdecydowanie cichsze w tym zakresie obrotów słychać było aby pomruk silnika.  Po jednym dniu i odpaleniu nadal to samo. Zastanawiam się czy może mieć to związek z dwiema rzeczami. Rano mam chmurkę siwego dymu po odpaleniu co by mogło wskazywać na wtryski (czasami zakołysze silnikiem jak mu na postoju dodaję wolno gazu). Druga rzecz to miałem sprawdzaną turbinę i przy 45000 obrotów dostawała lekkich wibracji czy ona by tu mogła być winowajcą (jeśli by było z nią coś nie tak to by były problemy w "prawie" każdym zakresie obrotów).  Brakuje mi właśnie tej wisienki na torcie aby ten problem wyeliminować i cieszyć się w 100% swoją niunią. Przebieg 230 000 w oryginale. 

Edytowane przez A4 B7 2007
Opublikowano

Spróbuj najpierw zalać dobrego paliwa (Lotos lub VERVA na Orlenie), pojeździć na tyle aby pompa zassała to właśnie paliwo i sprawdzić.

Możesz sprawdzić czy to turbina odłączając kabelek z podciśnienia. Porównasz czy problem nadal występuje kiedy turbo nie chodzi.

Opublikowano

Witam Panowie. Ja najpierw sprawdziłbym korekcje na zimnym i ciepłym, bo to już coś powie o stanie pompek itp. Może być że przyszedł już czas na wymianę uszczelnień na pompkach.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, A4 B7 2007 napisał:

 Mimo tego porównania uważam że to nie poduszki bo lewa i prawa były wymieniane i po wymianie nadal to występowało także je wyeliminowałem. 

A te nowe poduszki to jakiej firmy założyłeś ?

Opublikowano

Moim zdaniem to jest wina układu paliwowego i nawet jak kiepskiej firmy poduszki by były, to byłaby słaba kultura pracy ogółem, a nie przy konkretnych obrotach

Opublikowano

W niskich temperaturach zmniejszają się możliwości tłumienia drgań poduszek i jest to normalne zjawisko .

Jeżeli po rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy to nie szukał bym dziury w całym :tongue:

Oczywiście nie siedziałem w Twoim aucie i nie jestem w stanie ocenić czy akurat w nim te wibracje nie są jakoś mocno odbiegające od normy.

Nie bez kozery zapytałem o markę nowych poduszek , bo zdecydowana większość zamienników nawet do pięt nie dorasta kilkunastoletnim oryginalnym używkom, o ile te tylko nie są wylane . 

Jest szansa na opcję że wymieniłeś dobre ori na gorsze, ale za to nowe zamienniki :whistling::decayed:

Co do dymienia to się nie wypowiadam jak go nie widzę , wystarczy dobrze skręcony filmik wrzucony na YT , by można było coś więcej powiedzieć ....

Przyczyn nierównej pracy po odpaleniu może być mnóstwo , zacznij od loga 013,018 i 023 , uruchom logowanie jeszcze przed uruchomieniem silnika, loguj kilka minut .

Wrzuć go później na vaglogi.pl i daj linka...:hi:

 

 

Opublikowano (edytowane)

Odpowiadając po kolei to wygląda to tak.

Paliwo jakie do tej pory było lane do samochodu to Verva (objawy miał te same). Później do obecnie wlałem z Orlenu Perfecta. Odczucie mam takie iż na tej Perfeccie ciszej silnik pracuje.

Turbinę sprawdzę jutro dziś było już za późno.

Co do korekcji to wybiorę się do mechanika (obecnie nie posiadam VAG-a aby te logi Wam porobić). Skłaniałbym się do tego aby sprawdzić i ewentualnie wymienić najpierw uszczelniacze na wtryskach.
Poduszki z ASO raczej chyba g... nie zamontowali choć to różnie bywa. Jaka marka niestety nie jestem w stanie udzielić ci odpowiedzi (zamienniki omijam szerokim łukiem są o połowę tańsze ale lepiej tego nie dotykać). Zima lato nie ma znaczenia co do tego dźwięku, który mi dokucza.
To był pojedynczy przypadek kiedy to ustało. Jeszcze zapomniałem dodać iż auto miałem załadowane czterema osobami. Nie wiem teraz tak sobie gdybam może jak dostał po garach to się zmieniło ustawienie silnika coś lekko się przestawiło i było później ok. Ale zaznaczam nadal po staremu dźwięk po ponownym odpaleniu wk... mnie jak wku... dalej.
Wiem że silniki na pompo-wtryskach są głośniejsze od tych na pompach ale jakieś minimum hałasu kierowcy się należy. Teraz mam tak jak przekroczę te magiczne obroty 1800-2000 i podtrzymuje go w okolicach 2200 do nawet 2600 to sobie ładnie mruczy. Jak zejdzie znowu dudni. Choć jak pisałem raz zrobił mi wyjątek i było bardzo cicho.

Nie wiem czy to istotne ale czasami też miałem takie zjawisko jak przelewanie jakby płyny za kołem kierownicy dość słyszalne (ale to sporadycznie). Szczególnie zanim się rozgrzał przy pierwszym większym przyśpieszaniu.

Edytowane przez A4 B7 2007
Opublikowano

A od kiedy masz ten problem? Kiedy ostatnio rozrząd był wymieniany?

Opublikowano

Sprawdź poduszki silnika , poduszkę skrzyni i podporę silnika w przednim pasie pod kątem możliwego zakresu przemieszczania się na nich zespołu napędowego.

Może jest coś źle wyregulowane i zespół napędowy jest w którymś z tych miejsc podparty na sztywno przez co przenosi drgania na karoserię .

Takie same efekty może dawać skrzywiony ( albo źle zamontowany ) układ wydechowy lub uszkodzony w nim łącznik elastyczny :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...