Końcówki tłumika
1 1

    29 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Panowie jakie polecacie końcówki tłumika do 1.8t . Chodzi mi o lekką modyfikację dźwięku i nie drogie końcówki tłumików :) . Możecie coś polecić? :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    48 minut temu, przem8 napisał:

    Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

    Przemo ,musze się z tobą nie zgodzić :) koncówka wydechu ,można jak najbardziej zmienić jego dźwięk … na dowód daje link do youtyba :))))

     

     

    Edytowane przez bartez80

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    10 minut temu, bartez80 napisał:

    na dowód daje link do youtyba :))))

    Jest moc, prawie jak WRC :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Człowiek całe życie się uczy 🤣

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    3 godziny temu, przem8 napisał:

    Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

    Dokładnie.

    Z drugiej strony skąd w ogóle pomysł,  że końcówka zmieni odgłos wydechu. 😁😁

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie,

    Wystarczy prostszy mod:

    😂

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 6.01.2019 o 17:35, przem8 napisał:

    Końcówką dźwięku nie zmienisz. Najpopularniejsze to ulter 90mm. Wywal tłumik środkowy to będziesz miał bardziej rasowo.

    A co zamiast tłumika środkowego trzeba wstawić? :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    12 minut temu, essu335 napisał:

    A co zamiast tłumika środkowego trzeba wstawić? :D

    rurę 😉

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    22 godziny temu, dekiel 13 napisał:

    Dokładnie.

    Z drugiej strony skąd w ogóle pomysł,  że końcówka zmieni odgłos wydechu. 😁😁

    Oczywiście że zmienia... w niewielkim stopniu ale zmienia, 

    Wiesz jak działa megafon lub tuba gramofonowa? wiesz dlaczego jest na początku wąska a potem się rozszerza???

    Tak samo jest z końcowkami.... z wydechu wychodzi zalozmy 45mm a końcówka płynnie rozszerzając srednice rury do np 90mm potęguje pewne częstotliwości. Mając końcówke 90mm z z rurą z tłumika 45mm proponuje włożyć rure 45mm do tłumika tak aby wystawała dalej niz końcowka 90mm (taki ala silencer) , zobaczysz ze bas się zmniejszy stojąc za autem....

    Więc ,,, tak... końcówka zmienia dzwięk . 

    Edytowane przez soul87

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 minuty temu, soul87 napisał:

    Oczywiście że zmienia... w niewielkim stopniu ale zmienia, 

    Wiesz jak działa megafon lub tuba gramofonowa? wiesz dlaczego jest na początku wąska a potem się rozszerza???

    Tak samo jest z końcowkami.... z wydechu wychodzi zalozmy 45mm a końcówka płynnie rozszerzając srednice rury do np 90mm potęguje pewne częstotliwości. Mając końcówke 90mm z z rurą z tłumika 45mm proponuje włożyć rure 45mm do tłumika tak aby wystawała dalej niz końcowka 90mm (taki ala silencer) , zobaczysz ze bas się zmniejszy stojąc za autem....

    Więc ,,, tak... końcówka zmienia dzwięk . 

    Ziom dawno, dawno  temu uczyłem się coś o tym w szkole , ale to tutaj nie ma znaczenia i praktycznie nie byłoby słyszalne. Aby uzyskać w miarę dobry dżwięk należałoby zrobić cały wydech dedykowany do tego silnika. Wtedy można dyskutować o zmianie odgłosu, oczywiście można zastosować półśrodek jakim  bedzie zakup tłumika przelotowego końcowego i ewentualne wycięcie środkowego ale to też w zależności od typy silnika.  I tak oczywiście 'doświadczone ' ucho odróżni czy to wydech tylko czy silnik i wydech 'robią' odgłos bo V8ki nic nie zastąpi czy z turbo czy bez.

    Także bez urazy Tomek masz rację ale twoją tezę można porównać do wymiany żarówki na trochę mocniejszą  wg producenta ale dającą w rzeczywistości tyle samo światła a przyglądając się bardzo uważnie można dostrzec nieznaczną różnicę na korzyść która praktycznie nie ma znaczenia. Po za tym węższa końcówka raczej przykorkuje wydech a oto akurat nie chodzi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Nie mówie że roznica jest kolosalna ... kosmetyczna .. ale roznica jest ... wiec nie mozna mowic ze nie ma.

    A nominalna srednica rurki wychodzącej z tłumika w 1.8t to własnie 45 nm... Zakladając końcowke 90mm robi się juz pewna różnica i powstaje efekt tuby wzmacniajacy pewne czestotliwosci...

    Dodam tylko że robiłem pomiary... Różnica w natężeniu dzwięku o częstotliwości 40Hz (na wolnych obrotach) to około 6db przy rurze 45mm bez zadnej końcowki w porównaniu do końcówki ktora rozszerza rure 45 do 90mm....

    Słychac to poprostu jak sie stoi za autem... 

    Powtarzam , podczas jazdy i w ogóle roznica będzie raczej niesłyszalna ale nie mozna mowic ze nie zmienia, bo zmienia ... 

    Edytowane przez soul87

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    29 minut temu, soul87 napisał:

    Nie mówie że roznica jest kolosalna ... kosmetyczna .. ale roznica jest ... wiec nie mozna mowic ze nie ma.

    A nominalna srednica rurki wychodzącej z tłumika w 1.8t to własnie 45 nm... Zakladając końcowke 90mm robi się juz pewna różnica i powstaje efekt tuby wzmacniajacy pewne czestotliwosci...

    Dodam tylko że robiłem pomiary... Różnica w natężeniu dzwięku o częstotliwości 40Hz (na wolnych obrotach) to około 6db przy rurze 45mm bez zadnej końcowki w porównaniu do końcówki ktora rozszerza rure 45 do 90mm....

    Słychac to poprostu jak sie stoi za autem... 

    Powtarzam , podczas jazdy i w ogóle roznica będzie raczej niesłyszalna ale nie mozna mowic ze nie zmienia, bo zmienia ... 

    A DP i np. końcowe przelotowe tłumiki magnaflow, to będzie fajny efekt? Sam osobiście zastanawiałem się nad takim zabiegiem, ale za dużo informacji nie ma na ten temat. Większość rusza jeszcze środkowy i coś innego wstawia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 godziny temu, soul87 napisał:

    Nie mówie że roznica jest kolosalna ... kosmetyczna .. ale roznica jest ... wiec nie mozna mowic ze nie ma.

    Powtarzam , podczas jazdy i w ogóle roznica będzie raczej niesłyszalna ale nie mozna mowic ze nie zmienia, bo zmienia ... 

    Nie napisałem że różnicy nie ma ,ale zmiana jest praktycznie niesłyszalna. Nikt nie będzie chodził ze stetoskopem dookoła auta. 😵

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    PAnowie spokojnie :) Ja tylko chciałem nieznacznie zmienić odgłos auta. Dlatego zapytałem czy jest możliwość wymiany tłumika końcowego . A czy założenie DP i wymiana końcowego coś da? Czy tylko i wyłącznie do tego trzeba ruszać środkowy?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Downpipe i inne koncowe -  tak, zmienia dzwięk , powinien byc bardziej rasowy jezeli zaloszysz jakies dobre koncowe. 

    Usuniecie srodkowego i inne koncowe niz seryjne moim zdaniem juz jest za glosno. 

    Środek plus inne koncowe oraz/lub brak środka z seryjnymi koncowymi - jest akceptowalnie. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    18 godzin temu, MarcinL napisał:

    A DP i np. końcowe przelotowe tłumiki magnaflow, to będzie fajny efekt? Sam osobiście zastanawiałem się nad takim zabiegiem, ale za dużo informacji nie ma na ten temat. Większość rusza jeszcze środkowy i coś innego wstawia.

    Efekt powinien byc przyjemny, ale zostaw środkowy jeżeli zakladasz inne końcowe niż seryjne. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podrzuci ktoś link z sensownymi końcowymi? :) Takimi 90 mm żeby nie trzeba było dłubać w zderzaku :P

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    takich od razu gotowych to nie znajdziesz, z sensownych to chyba magnaflow i koncowki jakies z allegro takie jakie Ci sie upodobają , i trzeba to potem pospawac do kupy :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak wygląda Ulter fi 100 w zderzaku Sline:

    20190108-213757.jpg

    IMG-20181108-WA0006.jpg

    Polecam mój temat : Milltek full przelot 1.8T quattro BEX

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    22 godziny temu, essu335 napisał:

    Podrzuci ktoś link z sensownymi końcowymi? :) Takimi 90 mm żeby nie trzeba było dłubać w zderzaku :P

    Zajrzyj na stronę MG motorsport. Michał w swojej firmie w Sosnbowcu robi całe wydechy coustomowedo każdego auta. Jakość najwyższa, wejdż w galerię to się przekonasz. Robiłem u niego kompletne wydechy w 330Cd i e92 330d.Polecam choć tanio nie jest.

    Zobacz też propozycje naszego BUZZERA , chłopaki robią naprawdę dobre końcówki i nie tylko , np. https://allegro.pl/oferta/koncowka-buzzer-90mm-tuning-audi-vw-bmw-satynowa-7400192799

    Edytowane przez dekiel 13

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Panowie, co myślicie o tym? youtube

    Co prawda zupełnie inny silnik, ale mnie to jara :D

    Edytowane przez Langista

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    7 godzin temu, Langista napisał:

    Panowie, co myślicie o tym? youtube

    Co prawda zupełnie inny silnik, ale mnie to jara :D

    Całkiem fajnie gada  ale chciałbym usłyszeć to pod pod obciążeniem / podczas jazdy bo tak zazwyczaj będzie słuchany a nie na postoju depcząc gaz/ .😉

    To jest full przelot z magnaflow więc może być naprawdę głośno.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No właśnie i w tym cały problem, ale jakby zamontować klapy sterujące 🤔

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    13 minut temu, Langista napisał:

    No właśnie i w tym cały problem, ale jakby zamontować klapy sterujące 🤔

    Mogłoby to funkcjonować. Wyślij ten film i propozycję do Michała z MG motorsport , jest szefem tam i na pewno Ci odpowie. Jedno jest pewne ponieważ musiałby to być wydech od kolektora i na dwie strony więc tanio nie będzie . Myślę że od 5 tysi w górę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tutaj to niezły ogień jeżeli to samo dp i końcowe przelot  + program

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Klapa sterująca, na wydechu ,fajna sprawa ,robiłem Jakiś czas temu kompletny wydech do DODGE RAM 5,7 HEMI i zrobiłem ta klapę tak ,że omijała tłumik srodkowy, różnica w głośności była na poziomie 10 decybeli ,jak była zamknięta i środkowy tłumik tłumił ,to było 88,a jak była otwarta i tłumik był omijany i tłumiły  tylko końcowe, to było 98 ,co juz przekraczało normę głośności o 4 decybele:) .Tak więc na codzień klient sobie jeździ na zamkniętej, a jak chce powarczec ,to otwiera ja z pilota ..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No robi klasycznie łutututuu . ale ja wiem czy to klawo brzmi ? 🤔

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak cię to jara, to idź tą drogą, spełniaj marzenia i czerp z tego radość!!!!

    Jeżeli masz inny silnik w swoim Audi, niestety, nie oczekuj takiego efektu (nie dot. V8)

    3maj się !!!:siema:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1