Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 4B AYM] Dźwięk skrzypiącej "gumy" przy kręceniu kierownicą


rox79

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Niestety od dwóch dni zauważyłem, że jak ostro skręcę kierownicą (z reguły w lewo ale również i w prawo) to wydobywa się niepokojący dźwięk skrzypiącej jakiejś "gumy". Przyprawia mnie to o mdłości bo kurde maluchem nie jeżdżę :confused4: Bardzo mocno jest to słyszalne, gdy kręcę kółkiem stojąc samochodem w miejscu. Czy miał ktoś podobny problem? Wspomaganie działa cały czas tak samo i nie zauważyłem jakichkolwiek wycieków. Dzisiaj sprawdzę jeszcze poziom płynu na pompie wspomagania ale wygląda mi to na coś innego, jakby gdzieś coś koło pedałów skrzypiało.

Z góry dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba będą wahacze ...

Możesz wstrzyknąć olej w gumową część wahacza albo wymienić ten element, o ile go znajdziesz (ja np. nie znalazłem właściwego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja możesz wstrzyknąc olej lub WD40 na jakiś czas pomoże,póżniej powróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie identyczny dzwięk z lewego koła przy skręcaniu w lewo, skrzypienie, coś jakby guma, albo skrzypiące deski na starym okręcie :polew:, powód? Wahacz dolny tylny kaputt.

To mnie nie pocieszyłeś, bo też mam takie dziwne skrzypienie w okolicach kierownicy :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jaka diagnoza bo jak kręce kierą to mam właśnie takie piszczenie jak by gdzieś guma tarła pod kierą :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie byłem dzisiaj i tak:

W pierwszym warsztacie ul.Gnieźnieńska Wrocław zdiagnozowali: lewa końcówka drążka, tuleja tylnej belki i teraz najciekawsze obie poduszki pod silnikiem :disgust:

W drugim warsztacie ul.Piękna Wrocław zdiagnozowali: lewa końcówka drążka, tuleja tylnej belki i o dziwo obie poduszki pod silnikiem są dobre :shocked:

To piszczenie to najprawdopodobniej ta końcówka, co do warsztatu na Gnieźnieńskiej to jestem trochę zniesmaczony, nie wiem dlaczego wymyślili sobie te poduszki pod silnikiem, może dlatego, że wymiana samej końcówki i tylnej tuleji jest zbyt mało opłcalana :chytry: jeszcze na dodatek jak pan "Aruś" wykręcał śrubki z dolnej osłony silnika to później nie wkręcił wszystkich spowrotem, na moje pytanie dlaczego tylko dziwnie się uśmiechnął, dziwi mnie takie podejście, czy jak robią rozrząd to też nie wkręcają wszystkich części, ogólnie dziękuje tym panom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Pan "Aruś" kompletuje sobie swoje auto :?:

Przy okazji twoje będzie szybciej jeździć :polew: , ale tak na serio,

jeżeli ja zauważyłbym takie podejście do pracy przy moim aucie to :rant: :ranting1: byłaby jazzdaaaa :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam to "skrzypienie pod kierownicą". Na forum wyczytałem, że to może skrzypieć jakaś guma w miejscu gdzie kolumna kierownicza przechodzi przez ściankę grodziową czy coś takiego i że należy to nasmarować. Na razie nie drążę tematu dopóki nie zrobi się trochę cieplej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też to mam, takie piśnięcie krótkie przy energicznym skręcie kierownicą... ewidentnie dochodzi z kolumny kiery, także poduszki pan aruś to swojej starej niech wymienia... wahacze też mam nowe... więc stawiam na gumkę przy grodzi... wezmę się też pewnie za czas nijaki za to.. :evil: na razie pdgłasśniam nutę :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO hej,tez mam takie cos w swim Audi A4 są takie z 2-3 miejsca gdzie zaskrzypi jakby guma.Nasłuc**je sie w okolicy kierownicy i dochodzi jakby z tamtad.Odkrecilem oslonke i psikalem jednak nie ustalo,psikłem takze na scianie grodziowej pomiedzy silnikiem a kabina przy pedałach ale tez nic to nie dało.Macie jakies pomysły??gdzie jeszcze by mozna było psiknac??Badz jak to wyeliminowac?Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego radziłbym Ci sprawdzić, czy wiązka łącząca poduszkę powietrzną nie okręciła Ci się wokół kolumny i właśnie się nie przeciera.

Mój samochód z tego powodu w tej chwili w warsztacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego radziłbym Ci sprawdzić, czy wiązka łącząca poduszkę powietrzną nie okręciła Ci się wokół kolumny i właśnie się nie przeciera.

Mój samochód z tego powodu w tej chwili w warsztacie

a jak to sprawdzić?? da rade samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze słów mojego mechanika wynika, że trzeba wyjąć poduszkę (oczywiście odłączając przed tem akumulator :decayed:).

Jeśli jesteś w stanie zdjąć obudowę i to zrobić to pewnie dasz radę.

Ja aż takim magikiem nie jestem :embarrassed: więc wolałem powierzyć to komuś z doświadczeniem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie tak jak w tym watku --> http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_skrzypienie_kierownicy-t68641.0.html

po ociepleniu do ponad 9 st piszczenie praktycznie ustalo...obstawiam jakas gume na kolumnie pod oslona ktora od niskich temp twardnieje i sie zaciska przez co wywoluje piszczenie podczas krecenia kierownica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie piszczalo juz kilka tygodni,ale tylko gdy auto sie nagrzalo, na zimnym bylo ok, a ostatnio samoczynnie przestalo piszczec i jak na razie jest spokoj :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Coś strasznie trzeszczało i piszczało przy kręceniu kierą. Pan magik w zaprzyjaźnionym warsztacie popsikał magicznym płynem w okolicach wachaczy szczególnie na gumach i jak ręką odją :good: Niestety w/g niego w niedalekiej przyszłości czeka mnie ich wymiana :wallbash: i nie mam powodu mu nie wierzyć :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Również moje audi przy skręcaniu wydaje te przeszkadzające piszczenie(w postoju jak i jeździe..nic ciszej nic głośniej);/ To ocieranie się jakby gum o siebie już mnie naprawdę dobija... rozwiązał ktoś ten problem?

Na pewno osoby które piszą o drążku kierowniczym lub o jakimś wahaczu na pewno mają inny problem... Dla uproszczenia identyfikacji tego samego problemu zamieszczam krótkie nagranie w formacie ARM pod linkiem:

http://www.sendspace.pl/file/dHqJQD0X/ <-------------

Mój problem brzmi właśnie tak... - na końcu zablokowała mi się kierownica;p więc tylko początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...