Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 4B AYM] Dźwięk skrzypiącej "gumy" przy kręceniu kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie tak nie piszczy, a czasmi jakiegoś tapczana w nocy nie nagrywałeś :kox: żart faktycznie slychac jakby guma o gume tarła

Gość dzikidzidz
Opublikowano

Miałem podobny problem. Coś strasznie trzeszczało i piszczało przy kręceniu kierą. Pan magik w zaprzyjaźnionym warsztacie popsikał magicznym płynem w okolicach wahaczy szczególnie na gumach i jak ręką odją :good: Niestety w/g niego w niedalekiej przyszłości czeka mnie ich wymiana :wallbash: i nie mam powodu mu nie wierzyć :confused4:

U mnie też skrzypiało, w lutym 2008 ;), nasmarowane gumy wahaczy i śmigam ponad rok, a miało wystarczyć na miesiąc :naughty:

Oczywiście wsio sprawdzone, bo juz tak mam, że zawieszki sprawdzam co 3 miechy, a geometrię co 6 mscy, może wynika to z tego, że jeździłem wcześniej gorszymi/starszymi autami.

Najlepsze było na przeglądzie rejestracyjnym, w zeszłym roku diagnosta stwierdził luzy w tylnym zawieszeniu, w tym roku znikły (ten sam diagnosta badał, ale ma chłop rekę, pobujał pomacał i gra) :naughty:

co za auto ta a4 :polew:

Opublikowano

u mnie też taki dźwięk obcierającej gumy wydobywał sie przy skręcaniu w lewo. Też myślałem że to wahacze ale były prawie nowe ale psikałem i nic nie dało. Później kolega zobaczył na kanale że gumy na drążkach były poskręcane (nieprawidlowo założone przez co piszczalo). Mała poprawka gumek i wszystko ucichło :>

Opublikowano

mnie też zaczęła kierownica skrzypieć po zimie.

Tylko że ja jestem świeżo po wymianie zawieszenia i amorków.

i jak piszczało przed wymianą tak skrzypi dalej. Jedyne co nie zostało wymienione bo było w dobrym stanie to końcówki drążków.

Psikałem już wszędzie od strony kabiny białym smarem i nic nie pomaga. Jedyne co mi zostało i do czego mam dostęp to końcówki drążków. Wstrzyknę do nich ropę i opiszę czy przestało. A może lepiej wstrzyknąć jakiś smar?

Opublikowano

wymień koniecznie końcówki, nie proponuję niczego wstrzykiwać, bo i tak będziesz musiał wymienić drążki i tak. U mnie było dokładnie to samo. Wczoraj wymieniłem zawieszenie, a w sobotę bedę wymieniał drążki, mimo, że nie mam luzów, ale strasznie skrzypią. W jakiś dziwny sposób dostała się tam woda i końcówka zardzewiała i trze metal o metal. Brak smaru. Ale ja nie będę niczego tam wstrzykiwał.

Opublikowano

wymień koniecznie końcówki, nie proponuję niczego wstrzykiwać, bo i tak będziesz musiał wymienić drążki i tak. U mnie było dokładnie to samo. Wczoraj wymieniłem zawieszenie, a w sobotę bedę wymieniał drążki, mimo, że nie mam luzów, ale strasznie skrzypią. W jakiś dziwny sposób dostała się tam woda i końcówka zardzewiała i trze metal o metal. Brak smaru. Ale ja nie będę niczego tam wstrzykiwał.

nie wiem jak by tu coś zasugerować, ale gdyby to było tarcie metal o metal to chyba by nie było dźwięku podobnego do obcieranej gumy :gwizdanie:

Opublikowano

Witam, z tego co sie zorientowalam po przeczytaniu powyzszych postow, chodzi tu o dwa rodzaje skrzypienia o ktorych koledzy pisza.

Jeden dochodzi gdzies tam z dolu, a drugi spod kierownicy.

Mialam tez podobny przypadek ze przy skrecaniu w lewo i prawo dochodzil gdzies spod kierownicy bardzo nieprzyjemny skrzyp. Bylam w dwoch warsztatach... w jednym z nich zaproponowano mi wymiane jakichs tam gum pod kierownica w jej obudowie...

Natomiast w drugim zalatwiono to w 1 minute ustawiajac kierownice po srodku jej wysokosci, gdyz byla opuszczona calkiem na dol. Bylo to pare miesiecy temu i od tego czasu mam spokoj i cisze w aucie.

Serdecznie pozdrawiam fanow a4 Dana :)

Opublikowano

u mnie jest przepiszczenie jak skrece max w jedna ze stron i trzymam kiere ,szczegolnie w miejscu ale to chyba jeszcze cos innego bo cos czytalem wczesniej o tym :mysli:

Opublikowano

Jak skręcsz i trzymasz w skrajnym położeniu, to na bank pompa od wspomagania może wyć.

Opublikowano

u mnie jest przepiszczenie jak skrece max w jedna ze stron i trzymam kiere ,szczegolnie w miejscu ale to chyba jeszcze cos innego bo cos czytalem wczesniej o tym :mysli:

Generalnie nie powinno sie skrecac kierownicy na maks... bo wtedy najmocniej dostaje pompa wspomagania po tylku.

Opublikowano

no i tez tego unikam ,po co sie pozniej stresowac :naughty:

Opublikowano

kurcze, nawet o tym nie wiedzialem. słyszałem, żeby nie skręcać na max'a, ale żadnych konkretów. Teraz też będę uważał.[br]Dopisany: 30 Maj 2009, 22:36_________________________________________________u mnie były końcówki, kiedy wymieniłem .... cisza.... aż miło :-)

Opublikowano

witam!! jestem nowym posiadaczem audi:P i wlasnie mam podobny przypadek jak kolega wyzej:) z tam pompą to oznacza ze sie konczy jej zywot czy jak :)??

bwt. dokladnie po ilu kilosach wymieniac razrzad w diselku dzieki za odp z gory!!!

Opublikowano

ja np: nie wymieniałem rozrządu przez 1,5 roku od momentu zakupu auta (pełne zaufanie do osoby sprzedającej). Przejechałem 40 tys km i wymieniłem. Jeżeli kupiłeś auto z niepewnego źródła, to proponuję od razu wymienić rozrząd i sprawdzić zawieszenie.

Opublikowano

no dzieki:) w ksiazce byl wymieniany 90k a teraz juz nabijam 190k prawie, a reszte sprawdzalem przed zakupem auta wstawlem go na stacje diagnostyczno i padania bylo ok :)

Opublikowano

Ja miałem taki sam problem i tylko wstrzyknołem z różnych stron między kierownicą a kolumną kierownicy WD 40 i od razu skrzypienie ustało. Może u was też to pomoze. Spróbujcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...