Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 2.8 APR QUATTRO LY9B Clear S4 Body


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wątpię że z przegubami się zmieścisz, samym dwumasem i dociskiem przebijesz kwotę 3k..

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Langista napisał:

Wątpię że z przegubami się zmieścisz, samym dwumasem i dociskiem przebijesz kwotę 3k..

Nadzieja matką głupich jak to mawiają? Na razie nie było żadnych stuków z przegubów/pół osi więc myślę, że obejdzie się na sprawdzeniu luzów. Temat przegubów przerabiałem nie cały rok temu, wymieniona była osłona na osłone spidan bo stara zaczeła pękać i wyczyszczony był przegub i nowy smar i jak na razie nic sie nie dzieje. Wyjdzie w praniu...

Edytowane przez Sebalbn
Opublikowano

za***isty lakier. Mam ten sam kolor w b5 i jest w słabym stanie, twój porpsotu aż przemawia do mnie abym zrobił swój ?

Opublikowano (edytowane)

Witam. Auto odebrałem od mechanika (pozdrawiam Sianko) i jestem mega pozytywnie zaskoczony. Pierwsze odczucia, sprzęgło bierze dużo niżej niż przed wymianą, wszystkie drgania, telepnięcia podczas ruszania na samym sprzęgle bądz na pół sprzęgle znikneły, dużo łatwiej wchodzą biegi (na zimnym oleju jak i na ciepłym), po prostu niebo a ziemia. Stara tarcza sprzęgła do niczego sie nie nadawała, w docisku można było znaleźć jej szczątki, ale dwumasy ponoc bywały gorsze. Wymieniony został równierz uszczelniacz wału od strony skrzyni bo puszczał olej. Jednak dalej słychać jakieś stukanie w aucie, w następnym tygodniu idą do wymiany tuleje górnych wachaczy(przod i tył )oraz banan. Zastanawiam się nad lemem lub meyle hd. Do poprawy są również łączniki tłumików które okazały się jednorazowe, po złożeniu tłumika na paste i prawie nowe łączniki coś gdzieś popuszcza. W planach równierz malowanie plastików boczków drzwi. Jakieś fotki

mms_img1869073331.jpg

mms_img-1657564446.jpg

 20190129_183430.jpg Pozdrawiam?

Edytowane przez Sebalbn
Opublikowano

Bierz Lem, lub TRW albo RTS, nigdy Meyle

Opublikowano
8 godzin temu, Langista napisał:

Bierz Lem, lub TRW albo RTS, nigdy Meyle

Na pewno mówisz o meyle HD ? Mam końcówki drążków tej firmy i moim zdaniem są ok. Zwykły meyle to moge sie zgodzić, że jest nie za bardzo, ale te HD są dużo lepszej jakości. 

Opublikowano (edytowane)

W górnych wahaczach z przodu chcesz wymienić same tuleje? Myślę że to się nie uda. Problem będzie z odkręceniem mocowania w którym łączą się oba wahacze (łącznik nad oponą), niezbędne będzie grzanie palnikiem a wtedy wiadomo gumy sworzni szlak trafi. Co do producenta brałbym tylko LMO.

W dziale Sprzedam części/B5 kolega Rumaq sprzedaje OEM tuleje górnego wahacza na tył.

Edytowane przez krzysiek_f
Opublikowano
10 godzin temu, krzysiek_f napisał:

W górnych wahaczach z przodu chcesz wymienić same tuleje? Myślę że to się nie uda. Problem będzie z odkręceniem mocowania w którym łączą się oba wahacze (łącznik nad oponą), niezbędne będzie grzanie palnikiem a wtedy wiadomo gumy sworzni szlak trafi. Co do producenta brałbym tylko LMO.

W dziale Sprzedam części/B5 kolega Rumaq sprzedaje OEM tuleje górnego wahacza na tył.

Mówisz o śrubie która łączy 2 wahacze i kręcona jest do zwrotnicy ? Zobaczymy czy mocno zapieczone sruby i coś sie będzie działać. 

Opublikowano

Dzisiaj przyszły nowe dekle do avusów na lato. Borykam się z problemem jakiegoś stuku z pod maski, muszę posprawdzać wiatraki, wiskoze i coś co może wydawać taki dziwny dzwięk. Nagram jutro albo jeszcze dzisiaj filmik i pokaże o co chodzi. Raczej wątpie, że to coś poważnego bo dzwięk raz jest raz znika a na obrotach powyżej 2.5 tyś nie słychać nic. Auto jedzie jak trzeba, nie muli, nie szarpie, nie idzie nic odczuć oprócz dziwnego stukania. 

20190201_161616.jpg

20190201_161558.jpg

Opublikowano

Witam. Zostały założone nowe łączniki tłumika, niestety dalej cos tam delikatnie puszcza, do zrobienia przy nastepnej wizycie. Auto było diagnozowane odnośnie stuków w silniku i okazuje się ze stuka cos z tyłu silnika, od strony kabiny. Niestety obawiam się, że napinacze łańcuchów kwalifikują sie do wymiany. Za kilka dni auto będzie odstawione na glębsze oględziny (trzeba ściągnąć klawiature) i zobaczymy co wyjdzie. Pozdrawiam. 

20190204_142743.jpg

Opublikowano

Witam. Po wizycie u gazownika (Piotr Masicz Sport Serwis-polecam!) wykryta została nieszczelność. Przewód do zaworu regulującego ciśnienie gazu miał dość, wymiana szybciutko, sprawdzenie reszty instalacji oraz wymiana opasek na przewodach i problem z głowy. Pozdrawiam ! 

20190206_120553.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam ! Dziś zakupiłem płyn hydrauliczny do wspomagania, należało by go zmienić bo w zbiorniczku jest już dość mulasto, pompa nie wyje ale,  przezorny zawsze ubezpieczony, koszta nie są duże i tak na prawde chwila roboty a efeky może być ciekawy. Użyje benzyny ekstrakcyjnej do wymycia zbiorniczka i sitka ktore sie tam znajduje. Zobaczę również przy okazji czy przewody nie będą do wymiany. Wyczytałem, że polecanym olejem jest lhm zielony, mineralny, taki też kupiłem, firmy Total - koszt nie całe 31zł/l . Dam jakieś fotostory z wymiany. Pozdrawiam ! 

20190208_121354.jpg

Edytowane przez Sebalbn
Opublikowano (edytowane)

Witam ! Wymiana przebiegła dość gładko (oprócz tego, że strasznie zaczeło sie pienić gdy dolałem nowego płynu i brak specjalnych szczypiec do opasek które były niezbędne do poskładania tego - pozdrawiam Jarku). Opisze tutaj mniej wiecej jak to zrobic . Lokalizujemy zbiorniczek wyrównawczy płynu do wspomagania, wyciągamy strzykawką z wężykiem ile tylko sie da, odkręcamy zbiorniczek (2 śruby po prawej stronie kręcone do błotnika) i teraz zaczyna sie zabawa. Ja radze wyposarzyć się w szczypce do opasek, bo można oszaleć, szczególnie gdy mamy gaz i wadzi nam reduktor tak jak u mnie. Zdejmujemy węże ze zbiorniczka (uwaga! Poleci troche plynu z tych przewodów, dobrze jest podłożyć sobie jakies szmaty pod zbiorniczek) następnie zbiorniczek myjemy dokladnie w środku (ja użyłem wkrętaka długiego owiniętego w szmate i benzyny ekstrakcyjnej). Potem podpinamy pod wąż którym płyn wraca do zbiorniczka (ten cieńszy, pierwszy od grodzi) swój wąż i wsadzamy go do jakiegos pojemnika(u mnie byl to słoik). Warto również zmniejszyć oprór kół (unieść auto przodem lub podsypać piachu) u mnie sprawdziły sie 2 lewarki (dzieki Sławcio). Podpinamy zbiorniczek na miejsce zaślepiając wejscie węża powrotnego (u mnie byla to wsadzona śruba przez szmate) Teraz na zgaszonym silniku krecimy kierą w prawo i lewo dopuki nie wyleci caly czarny płyn. Jak wyleci wszystko to wlewamy świeży plyn do zbiorniczka i krecimy kierownica. Lejemy i krecimy dopóki nie będzie leciał ładny przeźroczysty płyn. Potem wszystko skręcamy na miejsce, lejemy płyn pomiędzi min i max i kręcimy kierą w prawo i lewo patrząc na stan płynu w zbiorniczku i dolewając go w miare potrzeby. Po kilku takich przekręceniach w lewo i prawo odpalamy auto i kręcimy dalej powoli kierą żeby płyn rozszedł sie po układzie. W razie wu uzupełnić płyn. Polecam taką operacje, kiera chodzi dużo lżej, teraz czuć to wspomaganie. Płynu najlepiej kupić 2 butelki żeby przepłukać układ. U mnie zleciało około 700-800 ml szlamu. Łącznie poszło 1,5 l płynu.  Troche zdjęc. 

20190208_201535.jpg

20190208_201800.jpg

20190208_202259.jpg

20190208_202309.jpg

20190208_204827.jpg

20190208_212031.jpg

20190208_213019.jpg

20190209_094524.jpg

Edytowane przez Sebalbn
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich ! Po długiej przerwie - czas na reaktywację tematu na forum. Od ostatniego posta na forum ( 09.02.2019) bardzo dużo się zmieniło , pojawiły się nowe możliwości - plany są ciekawe.

Zaczynając od początku, od 2019 roku auto jeździ na codzień - jednak to się nie długo zmieni, zostaje z nami jako "weekendowy" wóz, pewnie zapytacie dlaczego? Otóż już spieszę z wyjaśnieniami.

Przez te 4 lata auto jeździło bez większych przygód, naprawy serwisowe typu zmiany rozrządu, wymiany oleju co 10 tyś km,  klocki tarcze, wahacze przednie lemforder. poduszki pod silnikiem lemforder, regeneracja alternatora, wymiana płynu hamulcowego...  Były też 2 grubsze naprawy - wymiana pompy wspomagania + maglownicy i przegubów zewnętrznych SPIDAN (pompa + magiel ori). Oraz w skrzyni biegów zaczął zgrzytać drugi bieg, przy zmianie biegu na wysokich obrotach, okazało się, że padł synchronizator 2 biegu. Więc skrzynia biegów przeszła generalny remont (2022r) tj. wymiana synchronizatorów na 1,2 oraz 3 biegu, wymienione zostały też "zapadki" oraz łożylska na torsenie. Przy okazji wleciał remont dyfra , bo już zaczynał wyć ( wymiana wszystkich łożysk + nowy olej) , od tamtej pory jeździ się gładko i przyjemnie. I teraz te bardziej ważne modyfikacje które miały miejse w 2022 roku Wpadł też gwint MTS GOLD (docelowo będzie KW) + mocowania amortyzatorów przednich i te bardziej problematyczne i kosztowne - dwa mocowania amortyzatorów tylnych z Audi 80 B4 (w ocynku w oryginale, po 20 kilku latach nadal wyglądają jak nowe), było troche szukania ale się udało.  Regeneracja felg (Pozdrawiam Profil Ryki)  + nowe opony Ventus S1 evo2 215/40 R18 (poprzednie 225/40 były trochę zbyt szerokie, na 215 ładniej wygląda z lekkim naciągiem), całe wnętrze Recaro - elektrycznie regulowane wraz z boczkami (Pozdrowienia dla Chłopaków z Audi Elements ) , Lampy BiLed z obrysami USA na oryginalnych lampach Valeo (Dzieki DUDI Cars) , kupiłem też całe body S4 B5  (Zderzaki przód + tył, grill ori s4, progi z mocowaniami ori s4 b5) Auto aktualnie stoi u lakiernika - padła decyzja ratujemy to auto - zrobiona będzie cała blacharka + lakierowanie całego auta - bez dolnych listew drzwi, będą na gładko, przedni zderzak również na gładk + tablica na magnesy.

Lakierowany będzie w oryginaly kolor LY9B - idealnie pasuje do tego samochodu. Są też plany na jakieś heble 345mm / 269mm + swap na coś ciekawego (prawdopodobnie wpadnie 2.7bit ), jednak wszystko wyjdzie w praniu ! Trzymajcie kciuki - powinno wyjść piękne i klasyczne B5.

Wrzucam poniżej kilka zdjęć, są też zdjęcia z prac u blacharza / lakiernika. 

Termin odbioru auta - gdzieś w połowie czerwca , wtedy wpadnie na pewno dużo więcej aktualnych zdjeć ! 

Zapraszam do rozmowy ! 

Pozdrawiam

 

3419e3c1-f7c7-4994-87d4-88d4fa3b8d0e.jpg

ba94d47b-aeef-4648-9bb7-bec5b66c1932.jpg

WhatsApp Image 2023-01-31 at 13.36.12 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-01-31 at 13.36.12 (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.21 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.22 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.22.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.23 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.23.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.24 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.24.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.25.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.26.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 13.54.28.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.01.48.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.02.12.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.02.34.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.03.50.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.04.13.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.07.24.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.08.34.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.09.23.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.13.47 (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.13.48.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.13.49 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.13.50.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.13.51 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.16.08.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.16.28 (2).jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.03.01.jpeg

WhatsApp Image 2023-05-19 at 14.03.00.jpeg

Edytowane przez Sebalbn
  • Lubię to 1
Opublikowano

za cene tej benzyny ekstrakcyjnej miałbyś nowy zbiorniczek :D a tak serio fajna furka :)

Opublikowano

ładne autko. Plany też konkretne - trzeba ratować klasyki, bo zaraz nie będzie już czego ratować.

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

 

Udało się dorwać kolejny element układanki, wpadnie lotka na klapę ala RS4, firmy MS DESIGN. 

Lakiernik będzie zachwycony ?

Okazało się, że prawy próg również kwalifikuje się do wymiany, więc zostanie wstawiony nowy próg i polakierowany. Druga strona jest w dobrym stanie, więc zostanie tylko oszlifowana i polakierowana od nowa wraz z wnękami + zabezpieczenie wszystkich profili woskiem. Padła również decyzja o wycięciu przedniej szyby, bo górna uszczelka nie wygląda już estetycznie, no i na pewno uda się dokładniej polarkierować dach i słupki A. Szukam też jakiegoś pasującego do klimatu wnętrza radia 2DIN, ponieważ tunel już od dawna leży i czeka tylko nie mogę znaleźć radia które pasowało by mi do wnętrza a4. Macie może jakieś fajne radio do polecenia? 

IMG-20230609-WA0025.jpg

IMG-20230609-WA0026.jpg

IMG-20230609-WA0028.jpg

Edytowane przez Sebalbn
Opublikowano

Powoli do przodu ... :)

 

Próg już na miejscu, aby teraz wszystko spasować do kupy i lakierowanie. Oczywiście przednie błotniki również są wymienione na nowe, niestety ori nie były nigdzie dostępne... Bo niestety nie możliwe jest kupić używane błotniki do tak starego auta bez rdzy która wychodzi od środka. Jak się okazało też musiałem dokupić wszystkie drzwi bo u mnie pod listwami dolnymi było sporo korozji a jak wiadomo, nie ważne jak dokładnie będzie wykonana naprawa blacharska, rdza zawsze powraca. Na szczescie udalo się kupić drzwi bez rdzy pod listwami. Jak to mówia lepiej dmuchać na zimne. Udało się zrobić jakieś fotki progu. Dostałem też informację, że do wglądu będzie cala fotorelacja z prac blacharsko / lakierniczych :decayed: 

20230612_163739.jpg

20230612_163745.jpg

20230612_163753.jpg

20230612_163759.jpg

20230612_163808.jpg

  • Pomoc techniczna 1
  • Super 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...