slimmdoo Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 Witam taki problem jak w temacie wymieniłem czujnik temperatury na nowy nic nie pomogło. Co do przyczyny braku nie wiem nie mam pojęcia stało się po wymianie panewek silnik został wyciągnięty i wsadzony. Jakieś pomysły od czego wskazówka nie wstaje? Wskazówki działają robiłem test, temp. jest podobna na vcds. Dodam tylko, że przy np jeździe 200km/h wskazka się podnosi max do 60 stopni. Nie ogarniam :)
piotrsob1 Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Były jakieś błędy w sterowniku silnika odnośnie czujnika G2 lub jego układu elektrycznego przed jego wymianą ? Nowy czujnik jest oryginalny , czy to jakiś zamiennik ?
Langista Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Jakby zapomnieli to nie byłoby tak, że przy 200/h miałby 60 stopni
misiek95 Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 4 minuty temu, Langista napisał: Jakby zapomnieli to nie byłoby tak, że przy 200/h miałby 60 stopni a jak by było?
Langista Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Normalnie by się zagrzał, tyle że dłużej by to trwało ale nie byłby w stanie utrzymać temperatury. Zakładam że właściciel auta nie butował go 200/h po przejechaniu 2km.
misiek95 Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 (edited) 8 minut temu, Langista napisał: Normalnie by się zagrzał, tyle że dłużej by to trwało ale nie byłby w stanie utrzymać temperatury. Zakładam że właściciel auta nie butował go 200/h po przejechaniu 2km. Nie, nie zagrzał by sie normalnie. Nawet z delikatnie nieszczelnym termostatem 1.9 i 2.0 zimą sie nie dogrzeje. Chyba że właśnei da sie mu w palnik na autostradzie. Jak dla mnie objaw pasuje do niezamontowanego termostatu, ale szczerze mówiąc cięzko mi sobie wyobrazić jak można by o tym zapomnieć. Co więcej to że wskazówka w ogóle sie ruszyła świadczy o tym że czujnik coś tam jednak mierzy. A skoro vcds pokazuje na nowym czujniku tą samą temperature dla g2 i g62 no to chyba nic pozostaje nic innego jak zajrzeć pod ten króciec termostatu. No dobra, jest jeszcze jeden prosty test. Odpalić zimne auto i sprawdzić po jakim czasie wąż przy termostacie robi sie gorący (ciepły) Edited January 21, 2019 by misiek95
Langista Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Tak czy inaczej i jedno, i drugie idzie bardzo szybko sprawdzić. Możliwe, że przy wkładaniu silnika jakiś kabelek przetarli, albo ułamali zapięcie kostki i nie zaskakuje na zatrzasku.
slimmdoo Posted January 21, 2019 Author Posted January 21, 2019 (edited) Ogólnie nie butuje auta na trasie jechałem A że wolno nie lubię zbyt to tak wychodzi hihi pozatym jeżdżę tak już 2 miesiące pojechałem do niemiec teraz wróciłem i szukam przyczyny. Czujnik nieorginalny na szybko wymieniony. Co do termostatu nie wiem ale ogólnie grzeje później zobaczę co z tym wężem. Ogólnie kabel hmm być może coś czytałem że jakieś zwarcie się robi na kostce czy wskazka działa ale jeśli przy większych temperaturach działa to chyba bez sensu. Więc nie wiem A tam kolega mechanik przez telefon wspominał że jakieś dojrzewanie silnika jest i to niby jakieś webasto i niby od tego też może nie pokazywać prawda to? A i dodam że błędy były 2 nie chce namieszać ale g62 i g81 chyba coś od tego czujnika temperatury i paliwa nie wiem co ma to wspólnego pewnie nic. Po wykasowaniunie ma błędów póki co. Sorki za te pisanie ale z telefonu pisze Edited January 21, 2019 by slimmdoo
piotrsob1 Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 (edited) Zrób test porównawczy temperatur, po nocnym postoju ( min. 12 godzin ) przed odpaleniem auta. Porównaj temperatury w grupie 007 silnika i nie pamiętam której we wskaźnikach ( czujnik G2 do wskaźników ). Nie powinny się od siebie różnić o więcej niż 2-3 stopnie . Jak będą duże różnice to czujnik który odstaje od reszty do wymiany Jeżeli jest jakiś większy problem z okablowaniem czujników to powinieneś mieć błędy przerwy/zwarcia na czujnikach . P.S. Czujniki tylko ori z ASO jak nie chcesz się z tym bujać Edited January 22, 2019 by piotrsob1
slimmdoo Posted January 23, 2019 Author Posted January 23, 2019 Jak narazie termostat do wymiany bo niby uwalony ciepła chłodnica jest po rozgrzaniu silnika około 30 min mechanik powiedział że wina termostatu zrobi się jutro dam znać czy wszystko ok. Niepokoja go jeszcze twarde węże co idą do chłodnicy nie wiem czy to ok jest. Pierw ma zrobić ten termostat ogólnie węże są takie twardsze ale to po około 40 min sprawdzał.
piotrsob1 Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 (edited) Nie chcę krakać ale coś mi to pachnie kichą stolcową Jeżeli termostat przestał działać po wyciąganiu i wkładaniu silnika to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że jakiś paproch wpadł do układu chłodzenia i zablokował termostat w pozycji uchylonej ... A twarde węże w tym silniku nic dobrego nie prorokują, głowica była przez mechanika ruszana ?.... Mam nadzieje że to nie będzie to co mi się nasuwa na myśl i będziesz się cieszył sprawnym autem P.S. Co było dokładnie robione , które panewki i jaka była przyczyna kłopotu z panewkami ? Edited January 23, 2019 by piotrsob1
slimmdoo Posted January 23, 2019 Author Posted January 23, 2019 Taka że fajny imbusik się wyrobił i nie było smarowania trochę się Przytarly nie duzo na szczęście ale wymienione są komplet. Uszczelka nie wiem może tak.. się zobaczy póki co jeździ normalnie A termostat jutro na wymianę więc się dowiem bo zrobię jeszcze test płynu ale narazie poza tym jakiś objawów nie mam uszczelki.
piotrsob1 Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 Na Twoim miejscu z czystej ciekawości poprosił bym o stary termostat i go dokładnie obejrzał , może nawet wrzucił go do wrzątku i zobaczył czy nic nie wypadnie Oby po wymianie wszystko wróciło do normy
Użytkownik007 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 Co do termoststu to Ci podpowiem że ostatnio wymieniałem u siebie i nie musisz kupować ori z ASO (za prawie 200zł z oringiem) jak twierdzi bardzo wiele osób, ja zaryzykowałem i kupiłem z allegro za niecałe 40zł i trzyma 90 bardzo ładnie. Może jest większe prawdopodobieństwo że szybciej padnie ale nie jest tak że tylko ori a reszta na starcie są złe...
piotrsob1 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 (edited) Mogę polecić termostaty francuskiej firmy Vernet, cena ok. 50 PLN W ciągu ostatnich paru latek wymieniłem na takie kilkanaście sztuk i zero reklamacji Edited January 24, 2019 by piotrsob1
Axel1 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 Taki najtańszy padł mi po 2,5 roku , wymieniłem teraz na wahlera, różnica w cenie 15 zeta.
Użytkownik007 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 5 godzin temu, Axel1 napisał: Taki najtańszy padł mi po 2,5 roku , wymieniłem teraz na wahlera, różnica w cenie 15 zeta. chyba dawno to kupowałeś bo ceny sie troche pozmieniały. Ten był od Wahlera droższym, Wahlera kupisz za 30PLN. Zaraz ktoś mi powie że reklamę robię - daleko mi od tego, po prostu nie lubie jak ktoś czyni regułę z przypadku (kupił trefny i twierdzi że tylko ASO)
Axel1 Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 Kiedyś zapłaciłem ok 45 zeta w 2015 roku jakiś "no name" teraz 60 zeta.
slimmdoo Posted January 24, 2019 Author Posted January 24, 2019 (edited) Termostat wymieniony wahlera ja to kupiłem już z 1.5 roku temu leżał sobie i powiem że udupiony jest nie wiem może się poobijal czy coś albo trafny ja nigdy ori nie kupuje szczerze zamienniki wolę ale te z wyższej półki. Więc tak temperatura się podnosi tylko i wyłącznie max 70 stopni po dłuższej jeździe na niskim biegu przy około 4 tyś obrotów no ale się podnosi tyle że nie trzyma. Chłodnica po takiej jeździe grzeje się jutro nowy termostat beru wjeżdża heh. No ale już jest pewne że wskazka działa. Edited January 24, 2019 by slimmdoo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now