xenkik12 Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 (edytowane) witam forumowiczów....Czy dziwny odgłos po zapaleniu silnika to hałasujący rozrząd czy coś innego ? odpalenie samochodu po nocy...słaby akumulator. Silnik 3.0TDI V6 204KM Film w załączniku. video-1549122637.mp4 Edytowane 2 Lutego 2019 przez xenkik12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 Podpiąć kompa i zobaczyć ustawienie rozrządu, dla mnie ten głos to uszczelniacze nie trzymające oleju. Po jakim czasie ten stukot ustaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenkik12 Opublikowano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 Teraz, Langista napisał: Podpiąć kompa i zobaczyć ustawienie rozrządu, dla mnie ten głos to uszczelniacze nie trzymające oleju. Po jakim czasie ten stukot ustaje? Tak.Po zapaleniu jest taki dźwięk przez jakieś 5 sekund i później normalnie wszystko.To coś poważnego to co mówisz,że uszczelniacze nie trzymają oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 No skraca to żywotność elementów, które na tym oleju pracować muszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenkik12 Opublikowano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 26 minut temu, Langista napisał: No skraca to żywotność elementów, które na tym oleju pracować muszą. czyli co najlepiej z tym zrobić ? jest to do naprawy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 Jak najbardziej. Koszt powinien się zamknąć w 500 zł. Jakie masz oznaczenie silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenkik12 Opublikowano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 4 minuty temu, Langista napisał: Jak najbardziej. Koszt powinien się zamknąć w 500 zł. Jakie masz oznaczenie silnika? chyba BKN (3.0TDI QUATTRO 204km 2005rok) czyli udając się do mechanika co najlepiej powiedzieć ? i jakbyś mógł wytłumaczyć na czym polega ta usterka,bo trochę nie ogarniam....gdzie te uszczelki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 Że prawdopodobnie masz uszczelniacze zaworowe do wymiany, są w głowicach, po 8 na stronę. Możliwe, że mechanik zaproponuje też wymianę szklanek. O ile nie lubisz wydawać hajsu jak w sylwester na fajerwerki, to każ wymienić tylko to. Oczywiście o ile mechanik sam nie stwierdzi czegoś innego, ale skoro to cichnie po chwili, to znaczy że jest to wina tych własnie zaworów. Zawory na 'starość' nie trzymają już rzadkiego oleju i zamiast zostać w górze silnika, spływa na dół. Odpalając silnik pompa podaje tam olej dopiero po kilku sekundach, dlatego też po kilku sekundach cichnie stukot. Możesz się upewnić czy to wina uszczelniaczy odpalając zimny silnik (ok 4-5 h postoju) dosłownie na 10 sekund, zostawić na noc i z rana sprawdzić czy nadal występuje stukot. Gęsty olej ma dużo trudniej spłynąć przez nieszczelne uszczelniacze i zostaje na górze silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xenkik12 Opublikowano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 brzmi groźnie,ale dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 (edytowane) 17 godzin temu, xenkik12 napisał: brzmi groźnie,ale dziękuję za pomoc to nie pomoc tylko wyczyszczanie portfela. W TDI CR sprawdzisz tylko wałek (co Ci nic nie da) a jakbyś miał walnięte uszczelniacze to byś o tym wiedział i to nie po dźwięku. Tam nie ma żadnego stukotu a rozrząd niestety daje o sobie znać, tuż przed zapłonem słychać łańcuch, nie masz ciśnienia w układzie więc łańcuch jest luźny, jak będziesz tak robił to go na 100% rozwalisz zwłaszcza że sprężynka już nie napina dostatecznie mocno. Późniejsze "klapanie" jest normalne dla zimnego tdi tej generacji, jak na słaby akumulator silnik odpala całkiem dobrze i równo więc nie szukaj dziury w całym. Nikt Ci w V6 tdi nie wymieni uszczelniaczy zaworowych za 500 zł (chyba że mowa o samej robociźnie) Jak pojedziesz do mechanika i powiesz że masz walnięte uszczelniacze to Ci je wymieni (pomyśl czasem!), jak już się upierasz to powiedź mu z czym masz problem i niech szuka. Z tego co widzę to Ty sam nie wiesz co Cie boli więc zacznij od podstaw czyli akumulatora. Co do rozrządu to na spokojnie, jeździj obserwuj, ewentualnie bądź przy wymianie oleju tzn pierwszym odpalaniu i będziesz "słyszał" co się dzieje. Edytowane 3 Lutego 2019 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Nie rozumiem, najpierw mu piszesz, że na słabym aku silnik dobrze odpala, i każesz mu aku wymieniać, co poprawi jedynie odpalanie silnika, a nie wyeliminowanie usterki. Uszczelniacze nie muszą być całkowicie zepsute żeby nie spełniały swojej funkcji. Mogą być zużyte na tyle, żeby już rozrzedzonego oleju nie trzymać. Z resztą podałem mu sposób w jaki może się upewnić, czy są to uszczelniacze. Myślałem w tym przypadku nad rozrządem bądź jego napinaczem, ale jest to kosztowniejsza naprawa, i czasem warto zacząć od tych tańszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Langista napisał: Nie rozumiem, najpierw mu piszesz, że na słabym aku silnik dobrze odpala, i każesz mu aku wymieniać, co poprawi jedynie odpalanie silnika, a nie wyeliminowanie usterki. Uszczelniacze nie muszą być całkowicie zepsute żeby nie spełniały swojej funkcji. Mogą być zużyte na tyle, żeby już rozrzedzonego oleju nie trzymać. Z resztą podałem mu sposób w jaki może się upewnić, czy są to uszczelniacze. Myślałem w tym przypadku nad rozrządem bądź jego napinaczem, ale jest to kosztowniejsza naprawa, i czasem warto zacząć od tych tańszych. Wyraźnie słychać rozrząd (przez odpalaniem i jakieś 1-2sek po) więc na jakiej podstawie uszczelniacze zaworowe ? Czyli zrobić najpierw uszczelniacze a potem rozrząd.. ? jak już to za jedną robotą.. wyjdzie taniej. Tak akumulator ma bezzwłocznie wymienić, co w tym dziwnego ? Edytowane 3 Lutego 2019 przez marcin4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba491 Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Rozrząd zaczyna się odzywać. Przerabiałem u siebie. Z takim dźwiękiem jeździłem 1.5roku. Jak zaczął głośniej halasować to zrobiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się