Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszenie przednie w B5 2000r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio sie przypadkowo dowiedziałem, że w B5 z końcówki produkcji (2000r) było cześciowo zmodernizowane i ulepszone zawieszenie przednie na trawalsze. Czy ktos wie na czym to polegało? Czy kupując nawe wahacze na wymianę muszę na coś zwrocic uwagę?

Pozdrawiam

MASA

Opublikowano

Skąd się o tym dowiedziałeś ? Ja mam B5 z 2000 roku 104 kkm przebiegu i narazie wymieniłem jeden prawy-górny wachacz.

Opublikowano

MASA, podobno bylo. Napewno zmienione byly nastawy zawieszenia...nie pamietam szczegolow, ale chyba jest to w temacie zmian w liftach

[ Dodano: 18-03-2007, 16:06 ]

jedniak nie tam...hmm poszperam, napewno gdzies o tym czytalem

Opublikowano

Dzięki Murzyn,

Ja już szperałem, ale nigdzie tego nie znalazłem. W serwisie VW powiedzieli mi, że jeśli mam białe zegary to i zawieszenie prawdopodobnie mam ulepszone. W B6 od początku zawieszenie było już OK. Jednak już nie ufam temu co mówią w ASO i dlatego wolę zapytać - koszty naprawy nie są przecież niskie.

MASA

Opublikowano
Dzięki Murzyn,

Ja już szperałem, ale nigdzie tego nie znalazłem. W serwisie VW powiedzieli mi, że jeśli mam białe zegary to i zawieszenie prawdopodobnie mam ulepszone. W B6 od początku zawieszenie było już OK. Jednak już nie ufam temu co mówią w ASO i dlatego wolę zapytać - koszty naprawy nie są przecież niskie.

MASA

kiedys słyszalem ze zawieszenie (wszystkie wahacze) w autkach po II-im lifcie sa trwalsze .... ale ile w tym prawdy to nie wiem ... :rolleyes:

Opublikowano

70k km od zakupu i wszystko gra... chyba jednak sa troszku trwalsze, albo mam farta :twisted:

Opublikowano

czytałem o tym w "opiniach ekspertów" na gratce lub otomoto, coś chyba w tym jest.

Opublikowano

A sprawdzał ktoś po numerach katalogowych? Jezeli są takie same to na pewno nic się nie zmieniło

Opublikowano
A sprawdzał ktoś po numerach katalogowych? Jezeli są takie same to na pewno nic się nie zmieniło

Tak rzuciłem okiem i róznice są w np lierce na końcu kodu ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie..

Pozatym etka mi wywala błęda jak niektóe częsci chce spradzic w roku modelowym 00';|

Opublikowano

niczym sie nie rozni tylko jest nowy łacznik stabilizatora o wiekszej wytrzymalosci :twisted:

Opublikowano
niczym sie nie rozni tylko jest nowy łacznik stabilizatora o wiekszej wytrzymalosci :twisted:

Rozstrzygnąłeś wszystkie wątpliwości :twisted:

Opublikowano
niczym sie nie rozni tylko jest nowy łacznik stabilizatora o wiekszej wytrzymalosci
róznice są w np lierce na końcu kodu ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie..

Skoro nie było by żadnej różnicy, to po jakiego grzyba literki są różne (nawet w tym samym roku modelowym) :question:

Po mojemu jakieś różnice są, tylko tak jak i większośc, nie mam pojęcia jakie :frown:

A może jest podobnie jak np. ze sprężynami (które są w najróżniejszych wykonaniach np. dla pojazdów z hakiem, do jazdy po złych drogach itp.) i wachacze te mimo identycznego wyglądu różnią się trwałością :question:

Pozdrawiam!

Ps. może ktoś coś jednak wie na ten temat i jeszcze się przyzna :wink:

Opublikowano
niczym sie nie rozni tylko jest nowy łacznik stabilizatora o wiekszej wytrzymalosci :twisted:

Niezupełnie haha :wink:

Zmienione jest górne mocowanie wahaczy na aluminiowe i tak jak pisał Murzyn, zmienione są ustawienia geometrii zawieszenia.

Opublikowano

Whacz przód lewy z Etki leci tak :

Rok :

95' 8D0 407 505 B

00' 8E0 407 505 C

Jakieś róznice pewnie muszą być.. ale wydaje mi sie że raczej w tym z czego są wykonane części a nie geometri, mocowaniu itp.. chociaz..

Opublikowano

Jakieś róznice pewnie muszą być.. ale wydaje mi sie że raczej w tym z czego są wykonane części a nie geometri, mocowaniu itp.. chociaz..

Zmieniono geometrię i mocowanie. ELSA nie kłamie (prawie wcale :wink: ).

Opublikowano

Czyli który rocznik B5 jest przystosowany to troche cieższego terenu ? ;)

Opublikowano

Odnosie rożnic jakie mogą być miedzy tymi dwoma rocznikami to nie mam pojecia.

Ale co do wytrzymałości zawieszenia w A4 rok 96 to moge powiedzieć śmiało, że jest bardzo dobre.

Wczoraj zmieniałem dwa tylne wahacze w kole od pobocz (czyli tego które dostaje więcej po du...) a mam już przejechane 180 tysia i były one oryginalne. Jak na pierwsza wymienę to myśle, że to dobry wynik.

Reszta zawieszenia jest ok.

Wracając do tematu wniosek nasuwa sie sam = jeśli zmodyfikowali zawieszenie na mocniejsze to jest to już Mistszostwo Świata :eek:

Opublikowano

Z jednej strony to Anglia drogi trochę lepsze mają od Polskich.

Brat kupił sobie paska rok 01 od pierwszego właściciela z pełnym serwisem, gdzie nie było wstawionej wymiany zawieszenia. Troche pojeździł i przyszła kolej na niego było to przy 150 tyś. i też niby ori były.

Wracając do Audi mój mechanik powiedział, że chyba prawie żadne auto nie ma w przednim zawieszeniu 4-ech wahaczy, a przynajmniej tak w pierwszej chwili nie może sobnie żadnego przypomnieć.

Więc chyba jest mocne.

Wiem, że ten przebieg trochę duży jak na ,,pierwszą wymianę''. Najlepiej było by sprawdzić mająć auto od początku,a tak do do końca chyba nikt tego nie wie jak było.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...