Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] ,,Szlam'' w układzie chlodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, coś tam czytałem na forum na ten temat, lecz mam pytanie, przy zakupie autka sprawdzałem pluń w zbiorniku wyrównawczym i był czysty różowy. Przy wymianie rozrządu i innych pasków wymieniłem tez płyn na nowy koncentrat g12. Po pewnym czasie zobaczyłem w zbiorniczku wyrównawczym pływająca rdze, płukałem dwa razy układ i teraz zbiera się jeszcze na powierzchni płynu w zbiorniczku taka szlamowata maź koloru kawy z mlekiem czy mam sie tym przejmować? temperatura płynu stoi na 90 stopniach -( raczej nie jest to uszczelka pod głowicą).

pozdrawiam :mysli:

Opublikowano

Proponowałbym sprawdzić najpierw chłodniczkę oleju.

Opublikowano

pewnie wypłukało układ po wymianie płynu teraz siada syf w zbiorniczku :gwizdanie:

Opublikowano

Jak teraz będziesz płukał to kup jakiś środek do przeczyszczania. Na pewno pomoże więcej niż sama woda.

Opublikowano

wymieniłem chlodniczke oleju ( 800zl - mam nadzieje ze pomoże), jeszcze nie przepłukałem układu, ale będę kontrolował poziom oleju, jeżeli ubędzie tyle co przed wymianą to znaczy, ze niestety do wymiany uszczelka pod głowicą. jak sprawdzę to napiszę.

Opublikowano

Ja jak wymieniam płyn to najpierw zalewam wodą destylowaną przejeżdzam ok 300 km (czyli tydzień) i powtórka, aż do uzyskania wmiarę czytej wody. Dopiero wtedy zalewam odpowiednim płynem, a konkretniej Borygo Alu. (srebrny) :)

Opublikowano

obawiam sie ze to moze byc uszczelka pod głowicą

Opublikowano

a włóż palec w zbiornik i zobacz czy masz palec czysty czy brudny

ja w poprzedniej audicy miałem brudny płyn ale paluch był czysty, po wymianie płynu przy okazji wymiany rozrządu płyn był już czysty

jak ci coś zostanie na palcu to uszczelka, miałem tak w VW Jetta 1.6 TD

Opublikowano

oleju nie ubywa, czyli wymiana chłodniczki pomogła - jeszcze zrobię płukanie i ok. :good:

Opublikowano

Miałem ten sam problem i pomogła wymiana chodniczki oleju. Jak po wymianie nie miałeś dobrze przepłukanego układu to jeszcze troszkę tego syfu może ci sie zebrać w zbiorniczku wyrównawczym. Najlepiej zalać jak koledzy piszą albo woda destylowana albo wodę z jakimś dodatkiem do płukania, pojeździć troszkę i będzie git :good:

Opublikowano

Ja nie jestem zwolennikiem dolewania dodatków do wody w celu przeplukania. Jak tak zrobiłem to chłodnica zaczęła się robić trochę mokra i dziurawa, później kleiłem. Od tamtej pory tylko wodę wlewam i boję się używania preparatów czyszczących wnętrze silnika czy chłodzenia.

Ale to jest moje zdanie.

Opublikowano

To znaczy że już coś z nią było nie tak. Prędzej czy pużniej i tak by ci poszła. Preparaty służą do wyeliminowania zanieczyszczeń takich jak np. kamień itp.

Opublikowano

spuściłem tylko stary płyn trochę przepłukałem wodą i zalałem nowego, na razie tak jeżdżę. ( szkoda tylko że koszt chlodniczki do silnika AFN to 800 zl oryginał bo nie ma zamienników).

Opublikowano

Ja nie jestem zwolennikiem dolewania dodatków do wody w celu przeplukania. Jak tak zrobiłem to chłodnica zaczęła się robić trochę mokra i dziurawa, później kleiłem. Od tamtej pory tylko wodę wlewam i boję się używania preparatów czyszczących wnętrze silnika czy chłodzenia.

Ale to jest moje zdanie.

Racja mi po użyciu płynu do płukania zaczeła cieknąć pompa wody.Całe szczęście tuż przed wymianą rozrządu więc pompa i tak do wymiany poszła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...