Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie sterownika centralnego zamka w A4 B5 - opis i zdjęcia


MENTOS

Rekomendowane odpowiedzi

Ja podłączałem taki u siebie, zbierałem się do tego z rok ale podłączyłem za pierwszym podejściem:decayed: Kupiłeś już sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać tam żadnej nazwy ani nic, ale nie powinno być problemu z podłączeniem:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie kupiłem sterownik centralnego zamka maxicar przygotowałem urządzenie do montażu w aucie to znaczy zamknij otwórz impuls komfort sygnalizacja kierunkami i podłączenie krańcówek kierowca pasażerowie i moje pytanie jest takie czy sterownie odbywa się na zasadzie plusa czy minusa albo na przemian znalazłem kostkę odpowiedzialną za otwieranie i zamykanie i domykanie. Kierunki podłączę diodami prostowniczymi 4kami, krańcówki diodami 3kami dodam że centralny jest pneumatyczne tylko mam dylemat z tym plusem czy minusem może ktoś mi pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zamieszczone przez witux

Nie będę się powtarzał bo część materiału i zdjęć jest tu -> http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_dom...-t18219.0.html

Są tam pokazane konektory oraz miejsce gdzie należy to robić oraz narzędzia.

Zacznę od AUDI A4 rok 1995/1996 ( zg. ze schematem "sterowanie zamkiem pneumatycznym" )

Podłączenie zasilania, sterowania centralnym zamkiem oraz kierunkowskazów.

1) Zasilanie.

Zasilanie +12V należy podłączyć do grubego przewodu czerwonego z niebieskim

paskiem lub innego czerwonego, na którym jest stale +12V. Przewód taki znajduje się

poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Masę można dołączyć do grubego brązowego przewodu lub przykręcić do śrubki na

karoserii (taka śrubka znajduje się nieco powyżej zespołu złącz).

Próbówka powinna się zaświecić po podłączeniu do czerwonego i do śrubki na

karoserii.

2) Sterowanie centralnym zamkiem.

UWAGA! Przed sprawdzeniem przewodu sterującego, należy zamknąć drzwi kierowcy lub zablokować mechanizm śrubokrętem, tak aby możliwe było blokowanie i rozlokowywanie zamka.

Sterowanie centralnym zamkiem i domykaniem zależy podłączyć do pierwszej, górnej wtyczki (pierwsza od lewej, na samej górze zespołu złącz). Aby upewnić się, czy jest to właściwa wtyczka, należy ją wypiąć a następnie spróbować zamknąć samochód kluczykiem z zewnątrz. Jeśli centralny zamek nie będzie się zamykał ani otwierał, oznaczać to będzie znalezienie właściwego przewodu. W przeciwnym razie należy wypinać następne wtyczki i sprawdzać, czy centralny zamek nadal jest sterowany z drzwi kierowcy.

Przewód sterujący ma przeważnie kolor żółty z niebieskim paskiem. Aby upewnić się, co do tego przewodu należy żabkę próbówki podłączyć do masy zaś szpicem dotykać do sprawdzanego przewodu. Zapalanie i gaśnięcie próbówki podczas zamykania i otwierania centralnego zamka, oznaczać będzie znalezienie właściwego przewodu.

Szczegóły dotyczące podłączenia:

1. Przewód sterujący (żółty z niebieskim paskiem) należy rozciąć.

2. W tym momencie został on rozdzielony na dwa odcinki:

- pierwszy: idący od miejsca rozcięcia do siłownika w drzwiach kierowcy (wchodzi do przelotki drzwiowej)

- drugi: idący od miejsca rozcięcia w wiązkę na tył auta do pompki powietrznej.

3. Do przewodu idącego do pompki należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

Do przewodu idącego do siłownika w drzwiach kierowcy należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

4. Resztę przewodów sterownika należy podłączyć odpowiednio.

3) Domykanie szyb

Przewód odpowiedzialny za domykanie szyb znajduje się w tej samej wtyczce co sterowanie centralnym zamkiem. Przeważnie jest to przewód koloru czerwonego z brązowym paskiem. Aby się upewnić należy odsunąć szyby, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem dotknąć do tego przewodu. Domykanie się szyb będzie oznaczało znalezienie właściwego przewodu.

4) Podłączenie kierunkowskazów.

Kierunkowskazy można je znaleźć w zespole złącz lekko poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Aby upewnić się co do tych przewodów należy włączyć światła awaryjne, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem sprawdzać te przewody. Mruganie próbówki (równo ze światłami) będzie oznaczało znalezienie właściwych przewodów.

Przewód sterownika należy podłączyć do anod diod prostowniczych, zaś katody (oznaczone jasnym paskiem) podłączyć do przewodów od

kierunkowskazów. ( A więc kupić diody prostownicze 3A lub 4A )

AUDI A4 rok II połowa 1997/1998 ( zg. ze schematem "sterowanie "-" ) - ( 2x masa)

Tu będzie wszystko tak samo lecz zmieni się tylko sterowanie oraz kolorystyka przewodów.

A więc :

Sterowanie centralnym zamkiem i domykanie szyb.

Należy odnaleźć przewody: brązowy z białym paskiem (zamykanie) i szary z białym paskiem(otwieranie). Aby upewnić się co do tego czy są to właściwe przewody należy żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem wkłuwać w badane kable. Otwieranie się i zamykanie centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie przewodów sterujących. (Ważne aby przy sprawdzaniu zablokować mechanizm zamka w drzwiach kierowcy -tak, jakby drzwi były zamknięte).

Uwaga. Może zdarzyć się że w aucie na przewodzie zamykania - brązowy z białym paskiem (-) będzie też domykanie szyb (-), w takim przypadku przewód zamykania idący od sterownika można pominąć bo przewód domykania impuls 30 sek. masy (-) zamknie zamek i domknie szyby. W przypadku gdy nasze auto nie posiada domykania szyb należy podłączyć przewód zg. ze schematem ( czyli nie pomijać przewodu zamykania wychodzącego ze sterownika ).

Kolorystyka przewodów może sie różnić !!! Więc jest wszystko napisane jak znaleźć przewody ręcznie .

Więcej mogę pomóc na maila lub priv. I polecam sterowniki MAXICAR 286-3901 oraz Maxicar 286-3409. Te właśnie zakładam w AUDI i bardzo polecam z uwagi na ich nie zawodność...."

----------------------------------

ja kierowałem się tymi wskazówkami, patrz na rocznik auta

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a gdzie podłączyć kabel od sygnalizacji otwartych drzwi?

567bac66edde76ec15fc40e803b8df2d.jpg

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no muszę przyznać super fotostory, korzystałem właśnie dziś i podłączenie było dzięki temu bardzo łatwe:)pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki nowy sterownik kupić zamiast mojego starego i jak go podłączyć ?

Na pilocie tylko 2 przyciski do otwierania i zamykania drzwi

DSC0041JP_whphqpa.JPG

DSC0042JP_whphqrh.JPG

DSC0044JP_whphqre.JPG

DSC0045JP_whphqra.JPG

Myślałem o czymś takim

http://allegro.pl/sterownik-centralnego-zamka-blow-s40-nowosc-i4725106724.html

Edytowane przez gadi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja podłączyłem wszystko tak jak autor przedstawił nam swoje fotostory i jest ok poza jedną rzeczą. Chodzi o to że przy otwieraniu drzwi z pilota otwiera się bagażnik. Ma ktoś jakieś pomysły? Jak to zrobić by się tylko drzwi otwierały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ja akurat mam 3 przyciski na pilocie ale jak mi się otwierał bagażnik razem z drzwiami to okazało się że miałem zwarcie na kablach i dlatego tak mi sie działo może i u ciebie takie cos się stało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie podlaczal ktos sterownik do rocznika 2000 1.9TDI 90KM???? bardzo bym prosil o rozpiske jaka jest kolorystyka kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wszystko jest opisane ładnie :facepalm: Powiedz coś więcej o sterowniku jaki masz, nikt Ci nic nie wywróży i nie powie jak masz to podłączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też mam carprotecta tylko bx20, po podłączeniu DOKŁADNIE tak jak w opisie wszystko działa jak należy, tylko ja mam przedlifta '95r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fanthomas18 mam pytanko, jaki kolor kabli ze swojego sterownika bx20 podłączyłeś pod niebiesko-czerwony i popielato-biały?

Zakupiłem taki sam sterownik i chce jutro załozyc a mam watpliwosc ktore kable odpowiadaja za sygnal zamkniecia i otwarcia.

wiem ze czerwony zasilanie, czarny masa, brazowy kierunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie... Chcę założyć właśnie sterownik tylko, że sam nigdy tego nie robiłem i zamierzam się pokierować tą instrukcją tutaj. Jeśli podłącze przez przypadek źle kable to może to skończyć się spaleniem instalacji? Nie wiem czy za to się zabierać.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fanthomas18 mam pytanko, jaki kolor kabli ze swojego sterownika bx20 podłączyłeś pod niebiesko-czerwony i popielato-biały?

Zakupiłem taki sam sterownik i chce jutro załozyc a mam watpliwosc ktore kable odpowiadaja za sygnal zamkniecia i otwarcia.

wiem ze czerwony zasilanie, czarny masa, brazowy kierunki.

Masz schemat do tego? Co było w zestawie ze sterownikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się może gdzie dokladnie w przedlifcie trzeba się wpiąć z przyciskiem polifta do zamykania wszystkich drzwi od wewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się może gdzie dokladnie w przedlifcie trzeba się wpiąć z przyciskiem polifta do zamykania wszystkich drzwi od wewnątrz?

Dobre pytanie, też chciałbym to podłączyć u siebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...